Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Fietser

Ik vind Ricciardo een zeer goede coureur (wie niet trouwens op dit niveau?) en verwacht dan ook dat hij niet minder zal presteren dan Webber. De laatste was soms wel bijzonder goed over een rondje, maar over een race-afstand een stukje minder - Webber was met name minder 'in verkeer'. Voor Ricciardo is het te hopen dat hij dat hele pakket wat beter beheerst. Hoe hij komt te staan tegenover Vettel is natuurlijk zeer interessant. Ik sluit een verrassing zeker niet uit. Sterker nog: mocht dat laatste gebeuren, dat kun je je afvragen of dat echt een verrassing was. (Of ben ik nu te cryptisch?) 

Maikel0230

In de races was Webber zo slecht nog niet, de start, dat was zijn achilleshiel, als ie dat zo vaak niet had verprutst was er meer mogelijk geweest voor hem.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

In de races was hij ook zo goed niet hoor.

Sowieso langzamer dan Vettel, maar was ook vaak een twijfelaar in races, al vond ik het de laatste jaren wel wat beter. Maar toch, echte overtuiging die je bij Hamilton of Vettel wel ziet, miste ik vaak bij hem in zijn acties. Overall genomen natuurlijk een uitstekend coureur, maar op alle vlakken, zowel op zaterdag als op zondag, kwam hij vaak net even tekort om top te zijn.

Het enige dat aan hem wel echt top was was zijn mentaliteit. Sterke persoonlijkheid m.i., met een drive zichzelf te verbeteren. Doet ook zijn best in andere sporten. Wel een doorzetter, vind ik.

Maikel0230

Zeker, ga ik in mee Jeroen maar toch, als hij een goede dag had zette hij toch maar eventjes karakters zoals Alonso opzij. Maar inderdaad hij twijfelde soms teveel want hij kon het wel hoor.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van Ricciardo. Ik verwacht vooral een nummer 2 coureur met hier en daar een uitschieter. Ricciardo is zeker geen slecht coureur maar ook geen topcoureur zoals Vettel. Hij is bij Toro Rosso wel wat gegroeid maar Vettel het vuur aan de schenen leggen zal moeilijk worden voor hem denk ik.

Overigens van HRT naar Red Bull, klinkt als een mooie carrière  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Maikel0230 op 28 december 2013 - 14:25:20
Zeker, ga ik in mee Jeroen maar toch, als hij een goede dag had zette hij toch maar eventjes karakters zoals Alonso opzij. Maar inderdaad hij twijfelde soms teveel want hij kon het wel hoor.
Tuurlijk versloeg hij Alonso ook wel eens, maar hij had ook superieur materiaal. In principe had hij 7 van de 10 keer voor Alonso moeten eindigen en zeker in de eindstand van het WK.

Maar ik vind hem ook geen pannenkoek ofzo, die actie in Eau Rouge op Alonso was zelfs fenomenaal. Maar alles bij elkaar opgeteld vond ik hem ook in het echte racen niet altijd even overtuigend over zijn hele loopbaan genomen.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2013 - 14:59:53
Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van Ricciardo. Ik verwacht vooral een nummer 2 coureur met hier en daar een uitschieter. Ricciardo is zeker geen slecht coureur maar ook geen topcoureur zoals Vettel. Hij is bij Toro Rosso wel wat gegroeid maar Vettel het vuur aan de schenen leggen zal moeilijk worden voor hem denk ik.

Overigens van HRT naar Red Bull, klinkt als een mooie carrière  ;)

Het eerste jaar moet hij sowieso de tijd krijgen om te wennen aan het presteren bij een topteam. Maar zeker over één ronde genomen verwacht ik van Ricciardo dat hij uiteindelijk dichter bij Vettel zal komen dan Webber. Intrinsiek schat ik hem iets sneller in.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 28 december 2013 - 15:18:35
Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2013 - 14:59:53
Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van Ricciardo. Ik verwacht vooral een nummer 2 coureur met hier en daar een uitschieter. Ricciardo is zeker geen slecht coureur maar ook geen topcoureur zoals Vettel. Hij is bij Toro Rosso wel wat gegroeid maar Vettel het vuur aan de schenen leggen zal moeilijk worden voor hem denk ik.

Overigens van HRT naar Red Bull, klinkt als een mooie carrière  ;)

Het eerste jaar moet hij sowieso de tijd krijgen om te wennen aan het presteren bij een topteam. Maar zeker over één ronde genomen verwacht ik van Ricciardo dat hij uiteindelijk dichter bij Vettel zal komen dan Webber. Intrinsiek schat ik hem iets sneller in.

Dat moet ik nog zien Jeroen  :) Webber was ook geen pannekoek. Maar Vettel is een supertalent en Red Bull is helemaal zijn team... het is bijna onmogelijk om Vettel nu te verslaan bij Red Bull denk ik. Misschien een Alonso, Hamilton, of Raikkonnen het kan. Vele anderen zie ik het niet doen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Jeroen heeft het dan ook niet over het verslaan van Vettel. Dichterbij Vettel komen dan Webber moet sowieso mogelijk zijn voor Ricciardo zolang hij zijn starts niet ook constant verprutst.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2013 - 14:59:53
Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van Ricciardo. Ik verwacht vooral een nummer 2 coureur met hier en daar een uitschieter. Ricciardo is zeker geen slecht coureur maar ook geen topcoureur zoals Vettel. Hij is bij Toro Rosso wel wat gegroeid maar Vettel het vuur aan de schenen leggen zal moeilijk worden voor hem denk ik.

Overigens van HRT naar Red Bull, klinkt als een mooie carrière  ;)

Ik denk dat je ook niet kunt verwachten dat Ricciardo Vettel het vuur aan de schenen legt. Hoe goed hij kan worden is relatief. Wanneer is hij goed? In mijn optiek doet hij het goed als hij zich het zelfde of beter verhoud tegen Vettel als Webber dat deed. Ricciardo is nog jong. Net als Pérez is hij iemand die nog jong is maar in tegenstelling tot Pérez wel een goede ontwikkeling heeft doorgemaakt. Als hij deze lijn kan doortrekken kan hij ontwikkelen tot een meer dan prima rijder en misschien wel het stokje van Vettel overnemen mocht hij in de toekomst vertrekken. Nu is het vooral leren voor de Aussi.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2013 - 15:32:36
Citaat van: Jeroen op 28 december 2013 - 15:18:35
Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2013 - 14:59:53
Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van Ricciardo. Ik verwacht vooral een nummer 2 coureur met hier en daar een uitschieter. Ricciardo is zeker geen slecht coureur maar ook geen topcoureur zoals Vettel. Hij is bij Toro Rosso wel wat gegroeid maar Vettel het vuur aan de schenen leggen zal moeilijk worden voor hem denk ik.

Overigens van HRT naar Red Bull, klinkt als een mooie carrière  ;)

Het eerste jaar moet hij sowieso de tijd krijgen om te wennen aan het presteren bij een topteam. Maar zeker over één ronde genomen verwacht ik van Ricciardo dat hij uiteindelijk dichter bij Vettel zal komen dan Webber. Intrinsiek schat ik hem iets sneller in.

Dat moet ik nog zien Jeroen  :) Webber was ook geen pannekoek. Maar Vettel is een supertalent en Red Bull is helemaal zijn team... het is bijna onmogelijk om Vettel nu te verslaan bij Red Bull denk ik. Misschien een Alonso, Hamilton, of Raikkonnen het kan. Vele anderen zie ik het niet doen  :)

Ik heb het ook niet over Vettel verslaan, he. Dat verwacht ik namelijk absoluut niet.

Ik heb het over uiteindelijk (dus niet vanaf race 1), dichter op Vettel zitten qua rondetijden dan Webber gemiddeld deed.

(En Raikkonen kan dat niet hoor, Vettel verslaan in gelijk materiaal, en Hamilton vermoedelijk ook niet, maar dit terzijde ;))

0634

Citaat van: Wings op 28 december 2013 - 17:29:13

Hoe goed hij kan worden is relatief. Wanneer is hij goed? In mijn optiek doet hij het goed als hij zich het zelfde of beter verhoud tegen Vettel als Webber dat deed.
Dat dus precies. Dan doet hij het goed en ik heb goede hoop dat als hij de tijd krijgt hij dat niveau kan halen.

In tegenstelling tot de (blijkbaar) algeheel heersende gedachte hier, vind ik Ricciardo dus wél een groot talent. Een talent die misschien niet eens veel minder zal zijn dan Hulkenberg, waarbij ik het idee heb dat sommigen menen dat dat een Vettelachtig talent is (wat ik dus niet denk). Hulk wordt wat gehypt hier en daar, maar zelfs aan Guiterrez kondne we zien dat die Sauber ook echt een goede wagen was (waarmee ik Hulk niet wil downtalken hoor).

Ricciardo is i.m.o. met Grosjean en Hulkenberg een heel groot talent van de nieuwe lichting die mits ze topwagens krijgen ze de komende jaren langzaamaan steeds meer mee kunnen gaan doen met de heersende elite.

Ricciardo is snel, betrouwbaar, doet zelden gekke dingen, kan ook racen. Ik begrijp om me heen dat hij ook nog een prettig mens is (itt bijvoorbeeld Perez waar ik andere dingen van hoor).

Al met al is het m.i. gewoon een jongen die als hij zich blijft ontwikkelen op regelmatige basis races zou kunnen gaan winnen. Hoe goed hij uiteindelijk wordt... tja, dat zullen we allemaal af moeten wachten. We hebben aan Button kunnen zien hoe gek een loopbaan soms kan lopen.

Wings


janke

#43
Citaat van: Jeroen op 28 december 2013 - 17:43:47
Citaat van: Wings op 28 december 2013 - 17:29:13

Hoe goed hij kan worden is relatief. Wanneer is hij goed? In mijn optiek doet hij het goed als hij zich het zelfde of beter verhoud tegen Vettel als Webber dat deed.
Al met al is het m.i. gewoon een jongen die als hij zich blijft ontwikkelen op regelmatige basis races zou kunnen gaan winnen. Hoe goed hij uiteindelijk wordt... tja, dat zullen we allemaal af moeten wachten. We hebben aan Button kunnen zien hoe gek een loopbaan soms kan lopen.

Blijven ontwikkelen is natuurlijk de essentie van elke jonge coureur. Maar we hebben ook talenten gehad waar het op een bepaald moment stopte. Ik wil niet zeggen dat Ricciardo niet de potentie heeft, zekers niet. Zal hem in de gaten houden volgend jaar. En dan zet ik zijn prestaties af tegen Webber. Tegen Vettel zou dat niet fair zijn. Die is van een totaal andere klasse. Vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Ik zie het wat anders  ;)

Ik begrijp dat Jeroen het niet heeft over Vettel verslaan. Maar ik moet nog zien dat Ricciardo het wel beter gaat doen (dus dichterbij Vettel komen) dan Webber.
Maar goed het kan voor Red Bull wel een goede coureur zijn als hij gewoon zijn puntjes meepakt voor het constructeurskampioenschap. En dat zie ik hem wel doen, Ricciardo is geen wildebras en zal een duidelijke nummer 2 zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is