Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Arthur

Citaat van: Franky R. op 30 juli 2014 - 21:17:57
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 18:56:41
Laat duidelijk zijn dat Mercedes die titel gaat pakken [beide]. Over de malheur? Kan het niet zo zijn dat ze op het scherpst van de snede zijn afgesteld en er maar dit hoeft te gebeuren en het is foute boel?


Dat kan, maar wel opvallend dat tot aan Canada er niet al teveel aan de hand was. Nu kampen beide auto's plots met heetgelopen remmen en andere problemen.


En daar komt ook het verlies van een efficiƫnte FRIC bij.

Wellicht is het gebrek aan dat FRIC net de druppel? En verklaart dat mogelijk de geplofte remschijf van Lewis? Omslagpunt in betrouwbaarheid???
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Misschien dat de Renault en Ferrari teams zich meer hebben bezig gehouden met betrouwbaarheid dan Mercedes in de 1e paar races. Want Mercedes had geen problemen omdat ze eerst niet voluit hoefden te gaan. Nu de andere teams hun zaakjes beter voor elkaar hebben moeten ze dat wel en komen de gebreken van de Mercedes aan het licht.

Het is een afweging tussen snelheid/betrouwbaarheid. Verlies van FRIC kan daar ook mee te maken hebben, ze moeten de auto meer aanspreken op snelheid en dat gaat logischerwijs ten kost van de betrouwbaarheid. Daarbij racen hun eigen coureurs ook tegen elkaar en dat gaat de hele race tot het einde door.

Ferrari ging in 2002 bijvoorbeeld na de laatste pitstops al cruisend in slagvolgorde naar de finisch toen ze zo dominant waren en dan ga je ook niet kapot. Nu racen ze voluit tot de meet en onderdelen moeten vaak meerdere races mee tegenwoordig.

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 11:51:56
Misschien dat de Renault en Ferrari teams zich meer hebben bezig gehouden met betrouwbaarheid dan Mercedes in de 1e paar races. Want Mercedes had geen problemen omdat ze eerst niet voluit hoefden te gaan. Nu de andere teams hun zaakjes beter voor elkaar hebben moeten ze dat wel en komen de gebreken van de Mercedes aan het licht.

Het is een afweging tussen snelheid/betrouwbaarheid. Verlies van FRIC kan daar ook mee te maken hebben, ze moeten de auto meer aanspreken op snelheid en dat gaat logischerwijs ten kost van de betrouwbaarheid. Daarbij racen hun eigen coureurs ook tegen elkaar en dat gaat de hele race tot het einde door.

Ferrari ging in 2002 bijvoorbeeld na de laatste pitstops al cruisend in slagvolgorde naar de finisch toen ze zo dominant waren en dan ga je ook niet kapot. Nu racen ze voluit tot de meet en onderdelen moeten vaak meerdere races mee tegenwoordig.


Goede punten/argumenten!
:)

0634

Maar vaak gaat het al in kwali mis. En in kwali pushten ze altijd al.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 31 juli 2014 - 11:51:56
Misschien dat de Renault en Ferrari teams zich meer hebben bezig gehouden met betrouwbaarheid dan Mercedes in de 1e paar races. Want Mercedes had geen problemen omdat ze eerst niet voluit hoefden te gaan. Nu de andere teams hun zaakjes beter voor elkaar hebben moeten ze dat wel en komen de gebreken van de Mercedes aan het licht.

Het is een afweging tussen snelheid/betrouwbaarheid. Verlies van FRIC kan daar ook mee te maken hebben, ze moeten de auto meer aanspreken op snelheid en dat gaat logischerwijs ten kost van de betrouwbaarheid. Daarbij racen hun eigen coureurs ook tegen elkaar en dat gaat de hele race tot het einde door.

Ferrari ging in 2002 bijvoorbeeld na de laatste pitstops al cruisend in slagvolgorde naar de finisch toen ze zo dominant waren en dan ga je ook niet kapot. Nu racen ze voluit tot de meet en onderdelen moeten vaak meerdere races mee tegenwoordig.

Daarom zeg ik ook vaak dat de filosofie van Ferrari geen verkeerde gedachten zijn.