Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

T.Nuvolari

Heeft zich laten zien in de lagere klassen en hier en daar toch lsterke resultaten van hem gezien in die Torro Rosso. Had er misschien ook iets meer van verwacht, maar wat niet is kan nog komen.  Als hij dan toch geen absolute hoogvlieger blijkt, maar wel evengoed als Webber is dat voor mij reden genoeg om nog jaren mee te gaan in de F1. Absolute hoogvliegers zijn dan ook eerder een uitzondering. Veel zal ook afhangen of hij al dan niet een kans krijgt van het team en geen MULTI 21's naar zijn kop geslingerd krijgt.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 25 december 2013 - 23:27:27
Alleen jammer dat die contracten van tegenwoordig gewoon wc-papier zijn. ::)

Dat is altijd makkelijk gezegd maar natuurlijk niet helemaal waar. Ferrari moest Raikkonen afkopen voor 20 miljoen of iets in die geest. Het is dus niet zo dat ze zomaar langdurige contracten afsluiten als ze het niet in je zien zitten want dat kan ze heel veel geld kosten. En Mateschitz is niet zo rijk geworden om onnodig geld weg te smijten.

Perton

Citaat van: M@rc op 26 december 2013 - 07:58:05
Heeft zich laten zien in de lagere klassen en hier en daar toch lsterke resultaten van hem gezien in die Torro Rosso. Had er misschien ook iets meer van verwacht, maar wat niet is kan nog komen.  Als hij dan toch geen absolute hoogvlieger blijkt, maar wel evengoed als Webber is dat voor mij reden genoeg om nog jaren mee te gaan in de F1. Absolute hoogvliegers zijn dan ook eerder een uitzondering. Veel zal ook afhangen of hij al dan niet een kans krijgt van het team en geen MULTI 21's naar zijn kop geslingerd krijgt.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat er dus inderdaad zoiets komt. Ricciardo is een ontzettend sympathieke jongen, een van de meest sympathieke die er in de Formule 1 rondloopt denk ik. Als hij braaf naar zijn team luistert, heeft Vettel meteen een voorsprong op dat vlak, want dan weet ie dat ie Ricciardo tot zijn bitch kan maken (even grof gezegd). Gaat Ricciardo zich dan opstellen met een houding van: "Nee, ik luister niet, want ik moet Vettel op zijn plek zetten", dan heeft ie misschien gezeik met het team.

Ik hoop daarom dat er, in ieder geval komend seizoen, geen situatie ontstaat waarin Ricciardo die keuze moet maken.

janke

#18
Citaat van: Perton op 26 december 2013 - 12:41:27
Citaat van: M@rc op 26 december 2013 - 07:58:05
Heeft zich laten zien in de lagere klassen en hier en daar toch lsterke resultaten van hem gezien in die Torro Rosso. Had er misschien ook iets meer van verwacht, maar wat niet is kan nog komen.  Als hij dan toch geen absolute hoogvlieger blijkt, maar wel evengoed als Webber is dat voor mij reden genoeg om nog jaren mee te gaan in de F1. Absolute hoogvliegers zijn dan ook eerder een uitzondering. Veel zal ook afhangen of hij al dan niet een kans krijgt van het team en geen MULTI 21's naar zijn kop geslingerd krijgt.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat er dus inderdaad zoiets komt. Ricciardo is een ontzettend sympathieke jongen, een van de meest sympathieke die er in de Formule 1 rondloopt denk ik. Als hij braaf naar zijn team luistert, heeft Vettel meteen een voorsprong op dat vlak, want dan weet ie dat ie Ricciardo tot zijn bitch kan maken (even grof gezegd). Gaat Ricciardo zich dan opstellen met een houding van: "Nee, ik luister niet, want ik moet Vettel op zijn plek zetten", dan heeft ie misschien gezeik met het team.

Ik hoop daarom dat er, in ieder geval komend seizoen, geen situatie ontstaat waarin Ricciardo die keuze moet maken.

Dat Ricciardo een aardige gast is, geloof ik best. Maar zijn kwaliteiten liggen beduidend onder het level van Vettel. Ik denk eerder (dat vind ik) dat hij achter de feiten aan gaat lopen en Vettels afstand tot Ricciardo en dat van Webber wat groter zal zijn. Ik schat de kwaliteiten van Webber wat hoger in. De strijd tussen Vettel en Ricciardo zal een gewoon natuurlijk verloop hebben. Ik geloof er niet in dat ze Ricciardo bij RBR moeten afremmen om Vettel alle egards te geven. Daarvoor is Vettel van te grote wereldklasse. Ricciardo bij lange na niet, maar dat vind ik. ;)

Ik wil graag een stem uitbrengen, maar " Ricciardo zit nog onder Webber" staat er (helaas) niet bij.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 26 december 2013 - 08:45:47
Citaat van: Maikel0230 op 25 december 2013 - 23:27:27
Alleen jammer dat die contracten van tegenwoordig gewoon wc-papier zijn. ::)

Dat is altijd makkelijk gezegd maar natuurlijk niet helemaal waar. Ferrari moest Raikkonen afkopen voor 20 miljoen of iets in die geest. Het is dus niet zo dat ze zomaar langdurige contracten afsluiten als ze het niet in je zien zitten want dat kan ze heel veel geld kosten. En Mateschitz is niet zo rijk geworden om onnodig geld weg te smijten.

Geloof me, Ricciardo zal gemakkelijker te dumpen zijn dan pakweg Räikkönen. Het gaat me erom dat er tegenwoordig altijd meerjarencontracten worden afgesloten die in feite waardeloos zijn, men kan zoveel clausules toevoegen zoals men wil en ik denk niet dat Ricciardo een vroegtijdige ontslagpremie kan afdwingen van 20 miljoen, als hij al überhaupt al iets krijgt dan. Eerst presteren, dan kan je zoiets proberen af te dwingen.

Maar ik wil best geloven dat RB iets ziet in Ricciardo en een zitje bij het topteam is de beste manier om het mogelijk potentieel proberen te ontplooien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 26 december 2013 - 17:12:04
Citaat van: Jeroen op 26 december 2013 - 08:45:47
Citaat van: Maikel0230 op 25 december 2013 - 23:27:27
Alleen jammer dat die contracten van tegenwoordig gewoon wc-papier zijn. ::)

Dat is altijd makkelijk gezegd maar natuurlijk niet helemaal waar. Ferrari moest Raikkonen afkopen voor 20 miljoen of iets in die geest. Het is dus niet zo dat ze zomaar langdurige contracten afsluiten als ze het niet in je zien zitten want dat kan ze heel veel geld kosten. En Mateschitz is niet zo rijk geworden om onnodig geld weg te smijten.

Geloof me, Ricciardo zal gemakkelijker te dumpen zijn dan pakweg Räikkönen. Het gaat me erom dat er tegenwoordig altijd meerjarencontracten worden afgesloten die in feite waardeloos zijn, men kan zoveel clausules toevoegen zoals men wil en ik denk niet dat Ricciardo een vroegtijdige ontslagpremie kan afdwingen van 20 miljoen, als hij al überhaupt al iets krijgt dan. Eerst presteren, dan kan je zoiets proberen af te dwingen.

Maar ik wil best geloven dat RB iets ziet in Ricciardo en een zitje bij het topteam is de beste manier om het mogelijk potentieel proberen te ontplooien.

Gelukkig beslist Dhr Marko daar niet over. Want als Ricciardo een teleurstelling wordt zal hij wel weer de eerste zijn die weer wat te melden heeft. Sociale vaardigheden heeft die man de balle verstand van.
Some things are too important to be left in the past.

0634

#21
Citaat van: Maikel0230 op 26 december 2013 - 17:12:04

Geloof me, Ricciardo zal gemakkelijker te dumpen zijn dan pakweg Räikkönen. Het gaat me erom dat er tegenwoordig altijd meerjarencontracten worden afgesloten die in feite waardeloos zijn, men kan zoveel clausules toevoegen zoals men wil en ik denk niet dat Ricciardo een vroegtijdige ontslagpremie kan afdwingen van 20 miljoen, als hij al überhaupt al iets krijgt dan. Eerst presteren, dan kan je zoiets proberen af te dwingen.

Maar ik wil best geloven dat RB iets ziet in Ricciardo en een zitje bij het topteam is de beste manier om het mogelijk potentieel proberen te ontplooien.

Ik heb geen idee welke clausules erin staan. Ik weet ook niet welke clausules Raikkonen destijds had. Ik weet alleen dat Ricciardo een driejarige deal heeft en ik weet ook dat dat meer waard is dan een éénjarige deal of een éénjarige deal met een optie voor een tweede jaar. Dus zie ik er alleen maar vertrouwen in van Red Bull uit.

Het komt heel anders over dan de éénjarige deal die Perez bijvoorbeeld bij McLaren had. Die hadden ook een driejarige deal kunnen laten tekenen als het niks uit zou maken, maar kozen voor een enkel jaar. Dan weet je als rijder meteen dat je direct moet presteren.

janke

Een 3-jarige deal? Het eerste als niet competent beschouwen? En de andere jaren wordt hij keurig doorbetaald? Ik vraag maar. Ikzelf ben helemaal niet zo overtuigd dat Ricciardo zal slagen, nee echt niet.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Als ik mij niet vergis had Pérez wel degelijk een meerjarig contract Jeroen.

@Janke Ricciardo heeft inderdaad een contract van 3 jaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 26 december 2013 - 20:35:37
Als ik mij niet vergis had Pérez wel degelijk een meerjarig contract Jeroen.

@Janke Ricciardo heeft inderdaad een contract van 3 jaar.
e deal geeft.

Ik zeg ook niet dat het niet zo is. Ik ben een beetje verbaasd dat een topteam als RBR ene Ricciardo zo een lucratief aanbod doet. Want dat is het. Zijn wel betere middelmatige coureurs die beter zijn dat die Ricciardo. Nogmaals, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Alle coureurs krijgen tegenwoordig langere contracten die zoals Jeroen al stelde vaak opgesteld zijn vanuit het oogpunt: 1 jaar met een optie op 1 a 2 meer.

Kijk maar naar Perez ook hij had een lange contract en werd na een jaar de deur gewezen, en ik geloof niet dat hij een ontslagpremie heeft mogen ontvangen zoals Räikkönen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 december 2013 - 20:35:37
Als ik mij niet vergis had Pérez wel degelijk een meerjarig contract Jeroen.


Nee. Eenjaar met een optie had Perez:

CitaatAccording to AUTOSPORT, however, Perez's imminent contract renewal will contain 'strict performance clauses' which will give McLaren the option to dismiss the Mexican should he fail to meet the standard set by his team-mate, 2009 world champion Jenson Button, in 2014.

Sterker, als ik het goed begrepen heb vertelde Perez aan de BBC dat hij zijn kant van de deal al getekend had, alleen McLaren nog niet. 

Nou kan het zo zijn dat Red Bull het een driejarige deal noemt maar er toch ergens een evaluatiemoment ingebouwd zit, maar zolang dat niet gezegd is, ga ik uit van een normale deal. Ook al omdat de bepalers bij Red Bull (Marko dus) wel weet wat voor jongen het is. Het is geen nieuwe kracht die alá Perez misschien niet in het team zal passen.

janke

Citaat van: Maikel0230 liquote author=Maikel0230 link=topic=13108.msg381527#msg381527 date=1388087287]
Alle coureurs krijgen tegenwoordig langere contracten die zoals Jeroen al stelde vaak opgesteld zijn vanuit het oogpunt: 1 jaar met een optie op 1 a 2 meer.

Kijk maar naar Perez ook hij had een lange contract en werd na een jaar de deur gewezen, en ik geloof niet dat hij een ontslagpremie heeft mogen ontvangen zoals Räikkönen
?

Als Pèrez werkelijk een 3 jarige deal heeft gehad dan kunnen ze bij McLaren doorbetalen.  Lijkt me simpel.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 26 december 2013 - 20:53:30
Citaat van: Maikel0230 liquote author=Maikel0230 link=topic=13108.msg381527#msg381527 date=1388087287]
Alle coureurs krijgen tegenwoordig langere contracten die zoals Jeroen al stelde vaak opgesteld zijn vanuit het oogpunt: 1 jaar met een optie op 1 a 2 meer.

Kijk maar naar Perez ook hij had een lange contract en werd na een jaar de deur gewezen, en ik geloof niet dat hij een ontslagpremie heeft mogen ontvangen zoals Räikkönen
?

Als Pèrez werkelijk een 3 jarige deal heeft gehad dan kunnen ze bij McLaren doorbetalen.  Lijkt me simpel.

Had ie niet. Hij had een éénjarige deal met een eenzijdige (vanuit het team) optie.

janke

Citaat van: Jeroen op 26 december 2013 - 20:54:45
Citaat van: janke op 26 december 2013 - 20:53:30
Citaat van: Maikel0230 liquote author=Maikel0230 link=topic=13108.msg381527#msg381527 date=1388087287]
Alle coureurs krijgen tegenwoordig langere contracten die zoals Jeroen al stelde vaak opgesteld zijn vanuit het oogpunt: 1 jaar met een optie op 1 a 2 meer.

Kijk maar naar Perez ook hij had een lange contract en werd na een jaar de deur gewezen, en ik geloof niet dat hij een ontslagpremie heeft mogen ontvangen zoals Räikkönen
?

Als Pèrez werkelijk een 3 jarige deal heeft gehad dan kunnen ze bij McLaren doorbetalen.  Lijkt me simpel.

Had ie niet. Hij had een éénjarige deal met een eenzijdige (vanuit het team) optie.

Oke, is me nu helemaal duidelijk. ;)
Some things are too important to be left in the past.