Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Dit vindt Horner:

CitaatRed Bull expects Daniel Ricciardo to surprise in Formula 1 in 2014
By Edd Straw and Ben Anderson    Tuesday, December 24th 2013, 14:34 GMT

Daniel RicciardoRed Bull boss Christian Horner believes Daniel Ricciardo will surprise people with his performances when he partners four-time world champion Sebastian Vettel at the team next season.

The Australian was promoted from Toro Rosso following Mark Webber's decision to quit Formula 1 and spearhead Porsche's return to top-line sportscar racing at Le Mans.

Horner reckons Ricciardo has the right mindset to race for Red Bull, and will be capable of replicating his stellar 2013 qualifying performances for Toro Rosso, where he regularly got a midfield car through to the final segment of qualifying.

10 reasons why Red Bull signed Ricciardo

"I think he could be a bit of a surprise because he is very quick," said Horner.

"He is going to have a lot to learn but I think he will surprise quite a few people with the pace he has.

"He has dragged massive qualifying performances out of the Toro Rosso, which obviously is sub-standard, and he has continued to impress us with how he has raced, how he has delivered and performed with the tools at his disposal.

"If you look at the pressure points with him, even if his weekend doesn't get off to a great start he recovers it.

"He seems to have the ability not to panic, but to put it together when it counts.

"Sometimes he's had difficult Fridays, or even Saturday mornings, but when qualifying starts, nine times out of 10 he is there."

Horner also expects Ricciardo will not find it difficult to settle in with his new team, despite the distraction of massive rule-changes for 2014.

"It is probably the right time in many respects," added Horner. "It's a change in so many aspects that now is the time to change the driver.

"Of course, he is pretty well known to us anyway so it's not like introducing a complete stranger."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111957

Maar Horner kan moeilijk anders zeggen. Ricciardo is in ieder geval m.i. één van de meest interessante rijders om volgedn jaar in de gaten te houden want na jaren het zelfde duo heeft het leidende team eindelijk eens een nieuwe rijder.

Welk effect heeft dat op Vettel? Wordt ie meer gepusht? Krijgt hij concurrentie (op termijn) van een jonge hand binnen het team? Kan Ricciardo, die een goede kwalificatiepace laat zien, op zaterdagen poles afsnoepen van Seb? Of is Ricciardo zelfs zo goed dat hij net als Senna in 88 direct een ervaren wereldkampioen naar de kroon kan steken?

Perton

Geen idee. Hij kan leuk kwalificeren, maar in de races is het vervolgens vaak niks. Zijn eigen excuus is dat het aan de auto ligt, en daar wil ik hem nog best gelijk in geven. Ik verwacht ook niet dat hij als zesde finisht als hij op die positie start in een STR, maar te vaak (of ik denk dat het te vaak is, omdat het me opvalt als het wél gebeurt en niet als het niet gebeurt) heb ik het idee dat ie echt heel veel plekken verliest bij de start. Hé, als ik dit zo schrijf, perfecte vervanger van Webber dus ;D

Ik hoop oprecht dat Ricciardo gaat laten zien dat het allemaal door de Toro Rosso komt, want hem gun ik het enorm.

Maikel0230

Een moeilijk geval deze Ricciardo, ik vond hem iets te inconsistent maar goed op de momenten waar het wel lukte liet hij toch mooie dingen zien.

Ik weet een ding zeker: Vettel gaat hij zeker de oren niet wassen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ben niet onder de indruk van zijn kunnen. Het is geen pannenkoek die niets in F1 te zoeken heeft, integendeel zelfs, maar meer als 'n nieuwe Webber zie ik niet in hem. Gewoon 'n 2e man die, als hij zich ook in die rol schikt, de kruimels mag rapen die Seb laat liggen.

0634

Zal Red Bull dan eindelijk iemand door laten stromen, en dan is die iemand net zo goed als Webber? Zou me enorm tegenvallen.

Ik zeg niet dat hij Vettel de loef af gaat steken, dat gaat niet gebeuren, maar ik denk wel dat hij meer rauwe snelheid heeft dan Webber en er dus dichter op zal zitten.

Ik vind het wel een talentje hoor, deze jongen. Natuurlijk nog niet altijd consistent genoeg, maar dat heb je met jonge jongens altijd. Ik zie wel wat in hem. Vind het een goede beslissing om hem door te laten stromen, om meerdere redenen.

Jozef

"De nieuwe Vettel" is duidelijk te extreem aangezien Vettel een uitzonderlijk talent is (zelfs binnen de al selecte groep der F1-coureurs hoort hij wellicht tot de beste 1 à 2%).

Ik denk dat Ricciardo dicht bij Webber komt. De jongere Webber liet ook soms hele leuke dingen zien, bij Minardi of bij Williams. De vooruitzichten waren dus ook bij Webber best gunstig. Webber is bijna wereldkampioen geworden, dat kan Ricciardo herhalen. Kan hij ook echt de titel pakken? Niet zolang hij Vettel als teamgenoot heeft. Maar wie weet, ooit.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 25 december 2013 - 13:18:16
Zal Red Bull dan eindelijk iemand door laten stromen, en dan is die iemand net zo goed als Webber? Zou me enorm tegenvallen.

Ze hadden nogal weinig keus hé, Webber stopt ermee. Het feit dat ze interesse hadden in Kimi en dat Ricciardo zich eerst nogmaals tov Vergne moest bewijzen zegt mij genoeg. Namelijk dat ze bij Red Bull geen groot kampioen in hem zien, maar slechts een degelijk vervanger van Webber.

0634

Citaat van: Kootje op 25 december 2013 - 14:04:59
Citaat van: Jeroen op 25 december 2013 - 13:18:16
Zal Red Bull dan eindelijk iemand door laten stromen, en dan is die iemand net zo goed als Webber? Zou me enorm tegenvallen.

Ze hadden nogal weinig keus hé, Webber stopt ermee. Het feit dat ze interesse hadden in Kimi en dat Ricciardo zich eerst nogmaals tov Vergne moest bewijzen zegt mij genoeg. Namelijk dat ze bij Red Bull geen groot kampioen in hem zien, maar slechts een degelijk vervanger van Webber.

Geen keus? Ze kozen hem boven een wereldkampioen als Raikkonen. Ze hadden ook Hulk kunnen bellen, of Grosjean. Dat zegt míj dan weer een hoop. Zeker ook omdat hij meerdere jaren heeft getekend.

Ik snap niet waarom er nou weer allemaal conclusies worden getrokken als dat ze geen vertrouwen in hem hebben.

ALs je geen vertrouwen in iemand hebt biedt je hem geen meerjarig contract aan en verkies je hem niet boven een wereldkampioen die zich bijna smekend aanbiedt.

Kootje

Ho ho, die conclusie trek ik helemaal niet. Natuurlijk hebben ze wel vertrouwen in die jongen, anders geef je 'm idd geen contract. Ik trek echter wel de conclusie dat ze in hem geen nieuwe Vettel od zien, maar slechts 'n goede tweede rijder. Een nieuwe Webber dus.

Dat ze hem uiteindelijk kozen boven 'n wereldkampioen als Räikkönen zegt mij niets. Jij en ik weten namelijk helemaal niet waarom die keus uiteindelijk op hem gevallen is. Wel weten we dat ze bezig zijn geweest Kimi binnen te halen, maar dat dit op niets uitliep kan zoveel oorzaken hebben. Het lijkt mij echter niets te maken te hebben met hun verwachtingspatroon omtrent Daniël. Want waarom Kimi benaderen als je Daniël al hebt en in hem 'n betere kandidaat ziet? Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat dat verwachtingspatroon nu ook weer niet zo heel hoog is.

Perton

Heeft Red Bull Raikkonen afgewezen of Kimi Red Bull? Serieuze vraag. Want ik herinner me dat de manager van Raikkonen allang had gezegd dat Kimi niet naar Red Bull ging, maar Horner in interviews bleef beweren dat er nog met Raikkonen werd gesproken. Da's een beetje raar als Red Bull de partij is die de onderhandelingen heeft gestopt.

Dat ze ook Hülkenberg of Grosjean hadden kunnen doen... volgens mij op het moment dat de beslissing werd genomen had Grosjean nog niet de groei laten zien die we later wel van hem zagen (maar ik kan me in de timing vergissen) en hetzelfde geldt in mindere mate eigenlijk ook voor Hülkenberg. Voor die Sauber echt goed werd, was er ook de twijfel of Hülkenberg nou alles uit de Sauber haalde of Gutierrez gewoon ruk presteerde.


Sabai

Mijn verwachtingen zijn niet zo hoog en ze mogen blij zijn als hij het niveau van Webber kan halen.Hopelijk verrast hij. Ik denk alleen dat ze met Hulk een betere coureur hadden gehad.

Wings

Ik heb geen flauw idee hoe goed Ricciardo is maar gezien het vertrouwen van Horner, die het kan weten, verwacht ik minstens even goed als Webber. Anders had men Ricciardo niet verkozen boven de andere gegadigden. Dat betekent niet dat het niet anders kan uitpakken dan nu wordt gedacht natuurlijk. De vraag is ook hoe dadelijk de krachtverdeling is. Turbomotoren zijn geen atmosferische motoren en het zou zomaar kunnen dat de maatstaf nu snelheid inboet omdat ze niet kunnen omgaan met de technologie.

wilfried66

Ten eerste is Ricciardo een product van het RED BULL opleidingsteam en is hij opgeleid om naar het red bull team te gaan anders zouden ze er geen geld insteken naar mijn mening gaat hij heel goed presteren in de Red Bull.
Als je in de loop der jaren gaat kijken wie er allemaal in het opleidingsteam zat is er maar 1 die echt geslaagd is om wereldkampioen te worden en dat is Vettel maar ik schiet Daniel niet direkt af wanr ik denk nogmaals dat hij het heel goed gaan doen en wie weet wereldkampioen wie weet.
Wie weet hoeveel er al van het opleidingsteam in de F1 gekomen zijn en wat er nu van geworden is je zou verschieten hoeveel dit er al zijn

0634

Aan één kant heb je natuurlijk gelijk: er is maar één coureur kampioen geworden uit het RB opleidingsteam. Maar aan de andere kant: het is niet ondenkbaar dat als ipv Vettel Alguersuari een paar jaar in die Newey-wagen had gereden, dat hij ook een titel zou hebben gepakt, of twee.

Daarmee wil ik niks afdoen aan het fenomeen dat Vettel heet, maar soms is het ook een kwestie van op het juiste moment instappen. Er zijn toch aardig wat goede rijders geweest die de revue hebben gepasseerd binnen het opleidingsteam. Ricciardo is er ook zo een. Eentje met potentie. Hoeveel: geen idee. Echt niet.

Maar gezien het feit dat hij voor drie jaar (dacht ik) is vastgelegd verwacht ik dat Horner en Marko dusdanig veel vetrouwen in hem hebben dat ze hopen/denken dat hij Vettel kan vervangen wanneer nodig.

Maikel0230

Alleen jammer dat die contracten van tegenwoordig gewoon wc-papier zijn. ::)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25