Damon Hill: Top of flop

Gestart door Jehoentelaar, 16 december 2013 - 22:42:30

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Gelukkig blijft #0 van mijn held Damon Hill onberoerd. ;)

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 16 december 2013 - 22:42:30
Gelukkig blijft #0 van mijn held Damon Hill onberoerd. ;)

Tsja, toch zag ik die liever met het nummer 1 op z'n wagen. :P

Maikel0230

Inderdaad, deze is altijd een speciaaltje voor mij geweest, was waarschijnlijk de eerste auto die ik toen ik nog vrij jong was zag met het nummer 1 op.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Prachtige auto alleen jammer van die koekenbakker die erin zit die overduidelijk door zijn dominante wagen destijds wk is geworden.

Jehoentelaar

Dat geldt voor meer coureurs.

Sabai


Maikel0230

Bij mijn weten is het nog altijd de combinatie coureur/auto die voor kampioenschappen moet zorgen. Zowel Button als Hill zijn/waren sterke coureurs, niet de absolute top, maar nog steeds lekkere racers.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kronos

Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 10:55:18
Bij mijn weten is het nog altijd de combinatie coureur/auto die voor kampioenschappen moet zorgen. Zowel Button als Hill zijn/waren sterke coureurs, niet de absolute top, maar nog steeds lekkere racers.

En ook al is de auto van een doorslaggevende factor (zoals bij Button het geval was), je zult toch altijd tenminste één persoon moeten voorblijven die met hetzelfde materiaal rijdt.

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 10:55:18
Bij mijn weten is het nog altijd de combinatie coureur/auto die voor kampioenschappen moet zorgen. Zowel Button als Hill zijn/waren sterke coureurs, niet de absolute top, maar nog steeds lekkere racers.


Ik ken niet Hill zijn hele carrière maar wat ik van hem gezien heb in oude races die ik terug gekeken heb reed hij in super dominant materiaal en maakte hij veel fouten en crashes bij inhaal acties of tijdens het pushen. En in de interviews kwam hij op mij over als een zeurpiet en koekenbakker. ;) Maar dit is mijn persoonlijke mening gebaseerd op een stuk of 10 races tussen '94 en '96 die gezien heb.  Vind Button zelfs nog een slag beter dan Hill eigenlijk.   

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 10:55:18
Bij mijn weten is het nog altijd de combinatie coureur/auto die voor kampioenschappen moet zorgen.
Eens. Kijk naar Interlagos, waar Vettel lachend donut na donut uitvoert en Massa halfslappe halve rondjes draait met zijn auto. Nu is Vettel van zichzelf wel een betere coureur natuurlijk, maar ik denk dat dit ook wel aantoont dat je de auto echt goed moet voelen om er ook succesvol mee te kunnen zijn. Nu zijn donutjes dan misschien niet hét voorbeeld van of je ook goede races rijdt, maar het is denk ik wel een indicatie of je de auto lekker aanvoelt. En dat deed Hill blijkbaar in 1996.

En wat als hij in 1994 kopman was geweest vanaf de eerste race? Maar dat is puur speculeren natuurlijk.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 17 december 2013 - 11:31:23
Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 10:55:18
Bij mijn weten is het nog altijd de combinatie coureur/auto die voor kampioenschappen moet zorgen. Zowel Button als Hill zijn/waren sterke coureurs, niet de absolute top, maar nog steeds lekkere racers.


Ik ken niet Hill zijn hele carrière maar wat ik van hem gezien heb in oude races die ik terug gekeken heb reed hij in super dominant materiaal en maakte hij veel fouten en crashes bij inhaal acties of tijdens het pushen. En in de interviews kwam hij op mij over als een zeurpiet en koekenbakker. ;) Maar dit is mijn persoonlijke mening gebaseerd op een stuk of 10 races tussen '94 en '96 die gezien heb.  Vind Button zelfs nog een slag beter dan Hill eigenlijk.
1995 Was, simpel gezegd, een poepjaar voor Hill waarin hij te veel risico's nam om Schumacher te achterhalen. In Silverstone was het oliedom, in Monza was het wat onhandig. Maar dat soort momenten tekenen je carrière wel. In de anderen jaren reed hij echter telkens naar behoren, tot de echte motivatie eind 1999 verdween.

Maikel0230

Ga ik in mee Jehoentelaar, neem nu Hamilton, die kerel rijdt ook vaak nette seizoenen bij elkaar maar zijn 2011 campagne was toch intriest slecht met momenten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari

Damon Hill had natuurlijk wel wat talent. Doe het maar in '94. De rol van leider in het team overnemen van Senna en eigenlijk ook Prost nog een beetje. Vond hem soms wat onhandig in het inhalen, maar ja...
Hill zijn race op de Hungaroring met zijn Arrows zal ik nooit vergeten. Hij verdiende niet minder dan de overwinning.

Kootje

Maar Sabaï heeft wel 'n punt, Hill was geen wereldtopper. Een complete pannenkoek was het echter ook niet. Ik zou hem in de subtop plaatsen persoonlijk.

0634

Zijn geen koekebakkers hoor. Zijn geweldenaren achter een racestuur.

Of was Mansell ook een koekenbakker? Of Raikkonen? Of Hamilton?

Wanneer ben je eigenlijk precies een koekenbakker en wanneer ben je gewoon heel goed en was je wagen dat toevallig ook?