Het mooiste design van 2009-2013?

Gestart door Jehoentelaar, 13 december 2013 - 23:10:02

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

We zijn weer een tijdperk verder. Dik vijf jaar hebben we gekeken naar auto's die compleet anders waren dan de jaren ervoor. Aangezien we over enkele weken losgaan met een nieuw technisch en aerodynamisch tijdperk, ben ik benieuwd: wat vinden jullie de mooiste (en lelijkste!) Formule 1-bolide van deze vijf seizoenen?

TS trapt af met de Brawn BGP001, wat ik eigenlijk de enige auto van 2009 vond waarvan de verhoudingen in een keer goed waren. Het fraaie witgele design (uiteraard noodgedwongen) deed de rest:




Andere prima ogende auto's vond ik de Force India VJM05 (ondanks de trapneus) en de Marussia MR02. Wat jullie? :)

Perton

Ja die laatste. Was ik bij de presentatie meteen enthousiast over.

0634

Die Brawn is wel okee. Mooie neus. Voor de rest is het wel een leuk tijdperk qua racen, maar m.i. niet qua designs. Zou geen echt fraai model kunnen bedenken, wel heel veel lelijke. Het is me allemaal te fragiel, te kwetsbaar. Straalt niks uit. Geen power. Geen kracht. Alsof ze rechtstreeks uit Madurodam komen. Zegt ook genoeg dat ik me niet één echt fraaie voor de geest kan halen. But that's me. Misschien dat iemand me nog verrast in dit topic met een mooie pic :).

Overigens heb ik het nu over de wagens zelf, de livery's kunnen mij vaak wel bekoren.

Kootje

Geen kracht, geen power? Qua uitstraling klopt dat zeker. Daarvoor moet je terug naar de 80's. Wat de F1 bolides sinds de 90's wel uitstralen is pure snelheid. Dat vind ik niet per definitie minder mooi, maar ja .... das dan weer mijn mening. ;)


Mijn top 3   

Williams FW32 - 2010


Williams FW33 - 2011


Hoe zou dat toch komen? :-\


En ik had niet verwacht dit ooit te zullen zeggen, maaruh .....

Ferrari F138 - 2013

Wallie

Favorieten van mij zijn ook de Brawn


Ook de Red Bull van 2011 vond ik mooi, nog niet die lelijke getrapte neus etc.


En de Sauber van dit jaar:


Inmiddels ben ik wel gewend aan de grote voorvleugels en kleine achtervleugels, maar dit trekt de auto zo uit proportie en dat laat het geheel er inderdaad fragieler uitzien. Volgend jaar zijn de voorvleugels weer wat smaller dus ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

SDG

Mijn favoriet:




En de mooiste getrapte neus:


Kootje

Citaat van: SDG op 14 december 2013 - 20:18:44
En de mooiste getrapte neus:

Mooiste & Getrapte neus .... hmmmm :-\, nee .... dat gaat niet samen, ook al kies je de Williams FW34 ::)

;) :P :D ;D

SDG

Citaat van: Kootje op 14 december 2013 - 20:54:29
Citaat van: SDG op 14 december 2013 - 20:18:44
En de mooiste getrapte neus:

Mooiste & Getrapte neus .... hmmmm :-\, nee .... dat gaat niet samen, ook al kies je de Williams FW34 ::)

;) :P :D ;D

Ik vind dat die bult bij de Williams wat gecamoufleerd wordt door die donkere kleur, vandaar.

NielsD

Deze drie spraken mij erg aan:

De Force India uit 2009:



De Caterham van dit jaar, vond ik erg mooi:



De Red Bull van 2010:

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Die Red Bull-livery, vinden jullie die eigenlijk fraai?

Sabai


NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Ik vind hem namelijk altijd zo schreeuwerig, daarom vraag ik het. Weinig smaakvol of sjiek, maar gewoon, bam, in your face. Dan vind ik de Caterham bijvoorbeeld veel smaakvoller ingekleurd.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 december 2013 - 08:37:23
Die Red Bull-livery, vinden jullie die eigenlijk fraai?

Niet echt, maar wel weer 'n stuk mooier dan die van dochter/zusterteam Toro Rosso.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 15 december 2013 - 08:37:23
Die Red Bull-livery, vinden jullie die eigenlijk fraai?
Nee totaal niet.