2013: De eindafrekening in cijfers

Gestart door 0634, 02 december 2013 - 19:04:55

« vorige - volgende »

Wings

Ik denk niet dat je een sportersmentaliteit kunt aanmeten. Die heb je of die heb je niet. En juist als je jong bent heb je deze hard nodig voor je ontwikkeling. Toen Lewis debuteerde kon hij prima mee in het hoogste segment, nu heb ik het idee dat hij achterop is geraakt en 'slechts' fractioneel beter is dan Rosberg en Button. Niet dat het pannenkoeken zijn maar gezien zijn talent had Hamilton nu veel verder kunnen zijn. Iets wat je niet zomaar inhaalt en je hele carrière zal doorwerken.

Perton

Durf ik niet te zeggen. Eigenlijk was ie tot en met 2010 wel goed vind ik, natuurlijk wel hier en daar fouten, maar ook in de jaren dat McLaren een slechte auto had, liet ie wel mooie dingen zien. Toen in 2011 in zijn persoonlijke leven wat issues (niet alleen met Nicole, maar ook een tante die overleed meen ik, of zelfs meerdere), in 2012 ging het vervolgens wel weer goed en in 2013 wat gewenningsissues bij Mercedes en vervolgens ook weer goed presteren - tot na de zomer, toen hij schijnbaar dus was afgewezen met Nicole. Ik denk dus eigenlijk dat hij die sportmentaliteit eigenlijk wel altijd heeft laten zien, en dat er eigenlijk maar twee jaren zijn geweest waarin het echt minder ging.

Of dat dan achterop raken is, of juist twee grote dippen in relatief korte tijd, dat durf ik echt niet te zeggen. Ik denk dat dat iets is wat we pas over een paar jaar kunnen concluderen. Ik snap dat het aannemelijk is om nu te stellen dat hij achterop is geraakt, maar dat hoeft in mijn ogen nog niet per se zo te zijn. Nog niet zeg ik, ik ontken het ook nergens, maar ik trek de conclusie ook nog niet.

Wings

#242
Ik denk dat Hamilton naast de baan net zo mens is als iedere andere rijder. En ze gaan allemaal wel eens door een vervelende periode heen dus ik vind het geen valide argument. Ikzelf heb meer het idee dat toen Hamilton onder de vleugels van zijn vader vandaag kwam, hij losbollig werd en 'de schade ging inhalen'. Hamilton werd vaak genoeg dronken gesignaleerd in het uitgaansleven van Londen in de periode dat resultaten terugliepen. Nu wil ik niet suggereren dat deze verklaring de enige juiste is maar laten we wel eerlijk zijn en erkennen dat Hamilton dingen deed die we Vettel en Alonso nooit hebben zien doen. Dat Hamilton bekritiseerd werd hierom en mensen zich afvroegen of hij wel serieus genoeg bezig was om door te stromen naar de absolute top was een logisch gevolg en achteraf ook terecht. Nu hij de draad weer oppakt en zich volledig toelegt op de Formule 1 kan hij alsnog die 'laatste stap' maken maar ik ben toch redelijk overtuigd dat als Hamilton zich de afgelopen jaren volledig had gefocust op de Formule 1 hij veel beter zou zijn dan hij nu is.

Perton

Ik denk dat het een combinatie van al die factoren is, en dat het niet per se te wijten is aan één ding. Dus in dat opzicht heb ik ook natuurlijk ongelijk als ik stel dat het alleen door wat privéproblemen kwam

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 12 januari 2014 - 11:01:20
Citaat van: Tuesday op 12 januari 2014 - 01:04:24
Citaat van: Jehoentelaar op 12 januari 2014 - 00:52:00
Citaat van: Tuesday op 12 januari 2014 - 00:39:42
Spa stond Button op pole, daar had een goeie Hamilton normaal gesproken moeten staan.. was ie Grosjean nooit tegengekomen.
Is niet relevant, toch? Of had Hamilton het moeten zien aankomen dat ie, doordat ie geen pole had, uit de race gekegeld zou worden door Grosjean?
wel als ik in de post daarvoor zeg dat hij een paar keer op waarde is geklopt door Button. Spa was daar een voorbeeld van. Ik had die zin over Grosjean weg kunnen laten, maar achteraf gezien is dat gewoon een feit.
Uiteraard is het een feit, maar het is niet relevant omdat Hamilton hier totaal geen invloed op had. Anders is het ook relevant dat ik vanmorgen kipsaté van de Lidl op mijn geroosterde boterham had, bijvoorbeeld. Heeft ook niks te maken met Hamiltons prestaties omdat hij er geen invloed op heeft.
ik zeg toch dat ik die zin ook wel had kunnen weglaten?? omdat het in dit geval idd niet relevant is, maar blijf er gerust op doorgaan als je wilt.