2013: De eindafrekening in cijfers

Gestart door 0634, 02 december 2013 - 19:04:55

« vorige - volgende »

0634

Wat vonden we van de heren?

Ik trap af:

Vettel: 9,5
Ik kan slechts twee piepkleine minpuntjes noemen: Webber was hem twee keer te snel af tijdens kwalificatie. Daarom geen 10. Voor de rest had de man gewoon een perfect jaar.

Webber: 6-
Hele benauwde voldoende. In voorgaande jaren was hij nog wel eens sneller dan Seb dit jaar was helemaal niks. Als je teamgenoot 13 races wint, moet je zelf ook iets winnen.

Alonso: 8,5
Stabiel, snel, aanvallend, superstarts. Alles was goed, behalve zijn wagen.

Massa: 6+
Aan het einde van het jaar ging het iets beter, maar dit was gewoon (weer) heel mager. Wel leuk dat hij naar Williams gaat.

Button: 6,5
Viel niet veel eer te behalen voor JB. Liet bij vlagen zien nog altijd goed te kunnen rijden, maar leek niet echt vol motivatie dit jaar. Komt ook door de dramatische McLaren.

Perez: 6,5
Dat hij minder punten haalde dan JB zij hem vergeven. Vond dat hij het alleszins acceptabel deed, al kon hij zich niet echt heel vaak goed laten zien. Redelijk jaar.

Hamilton: 7-
Had een sterk fase halverwege het jaar, maar werd naarmate het seizoen vorderde steeds bleker en grauwer. Zwak jaar voor iemand van zijn kaliber m.i..

Rosberg: 7+
Ook vaak grauw en bleek, zoals we van hem gewend zijn. Wel een hele sterke fase in het voorjaar. Meest succesvolle jaar van Nico tot nu toe. Zal echt meer moeten laten zien in verkeer, want is nog altijd te passief in de duels.

Raikkonen: 7,5

Prima jaar. Maakt nooit fouten, kan uitstekend racen. Toen Grosjean op stoom kwam, bleek hij wel moeite te hebben de snelheid te pareren. Toch weer prima verder.

Grosjean: 8
Matige seizoensstart. Heel bleek. Waarschijnlijk door alles wat er vorig jaar gebeurde. Wel een geweldige tweede seizoenshelft waarin hij de Red Bulls als enige bij leek te kunnen houden. Ontwikkeld zich geweldig.

Di Resta: 7-
Goede eerste seizoenshelft, leuk slot, daar middenin weer niet veel soeps. Blijft een rijder die te anoniem rond rijdt. Ik zal hem niet missen.

Sutil 6+
Miste dit jaar de agressiviteit die hij in eerdere jaren wel heeft getoond. Niet slecht. Wel matig. Ik zal hem niet missen.

Maldonado: 5
Snelheid is okee. In alle andere opzichten is hij ongeschikt voor racen op dit niveau. Hoort niet in de F1 thuis want F1 is een sport waarbij je je hersens dient te gebruiken.

Bottas: 7
Verdienstelijk debuutjaar.

Hulkenberg: 8
Uitstekend. Snel, maakt nooit fouten. Ik zie een toprijder in wording. Maar móet nu echt in een topwagen anders verliest hij het momentum.

Guiterrez: 6
Tot voor een paar races voor het einde verdiende hij een onvoldoende, maar liet uiteindelijk wel ontwikkeling zien. Dus een nipte voldoende.

Ricciardo: 8-
Verdiend een plek hogerop. Talent. Ontwikkeling. Snelheid. Kan racen. Ben erg benieuwd wat hij kan tov Vettel.

Vergne: 7
Laat bij vlagen zien goed mee te kunnen met Ricciardo, maar is minder stabiel. Hoort wel in de F1 thuis.

Bianchi: 6+
Goede seizoensstart. Daarna niet meer teruggezien.

Chilton: 4,5
Betrouwbaar, daar is alles mee gezegd. Verder niets te zoeken in F1.

Pic: 5,5
Niet slecht, maar is niet meer dan veldvulling.

Van de Garde: 6+
Degelijk debuutjaar. Paar uitschieters. Ook een aantal heel matige races. Wel voldoende. Mag blijven.

Kootje

CitaatWebber: 6-
Hele benauwde voldoende. In voorgaande jaren was hij nog wel eens sneller dan Seb dit jaar was helemaal niks. Als je teamgenoot 13 races wint, moet je zelf ook iets winnen.

Ben het op zich wel met je eens hoor, maar als je teamgenoot er 13 wint blijft er zo weinig voor je over om te winnen. ;D

0634

Da's wel een goed punt. Toegegeven.

Maarrrrrrrrr, Webber had er voor kunnen moeten zorgen dat Vettel er maar 9 of 10 had gewonnen ;).

Bovendien: over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. ;D

Sphinx

Red Bull Racing
Sebastian Vettel: 9 Weinig op hem aan te merken eigenlijk. Was de eerste helft de beste coureur in een goede auto, de tweede helft was hij de beste coureur in de beste auto. Alle overwinningen in helft 2 kwamen ook op dezelfde manier tot stand, zoveel mogelijk Kers-boost gebruiken bij de start, in de eerste drie DRS-loze rondes zo hard mogelijk weglopen van de rest om maar buiten 1 seconde DRS venster te komen. Daarna consolideren. In de eerste helft lukte dat nog niet altijd (zie Australië waar Sutil hem lang voor de voeten reed) maar in helft 2 had hij er ook de auto voor en heeft dat maximaal uitgebuit.

Mark Webber: 7 Red Bull heeft het voortdurend over gelijke kansen, en dat is ook het makkelijkst. De auto wordt gewoon op Vettel afgestemd, die een heel andere rijstijl dan Webber heeft, dus kun je veilig dezelfde auto geven. Tel daarbij op dat Webber meestal slecht start en eigenlijk rijdt ie bijna nooit in de weg. En die ene keer dat dat toch gebeurd, negeert Vettel gewoon "Multi21" en klaar is kees. Met het materiaal dat niet naar zijn smaak is toch geen onaardig laatste jaar in de F1, succes in de Red Bull Porsche matey!

Mercedes
Lewis Hamilton: 7.5 Naar aanleiding van het vorige seizoen vreesde ik met grote vrezen voor Lewis' seizoen, en in de tweede helft kwam dat helaas ook een beetje uit, met banden die Lewis' agressieve rijstijl totaal niet aankonden. Een groot verschil met de eerste helft waarin Lewis nog goed meedeed met drie podiumplaatsen en een overwinning in de laatste race voor de zomerstop.

Nico Rosberg: 8 Het is een beetje scorebordjournalistiek, maar dat halve puntje extra krijgt Nico omdat hij twee keer gewonnen heeft en in de tweede helft één keer meer op het podium stond. Hij is heel ander type dan Lewis, lijkt wel wat op Button vind ik. Verder heeft hij zowel tegen Schumi als Lewis laten zien dat hij er niet zomaar bij hing, wat de 'kenners' voor het seizoen wel verwacht hadden.

Ferrari:
Fernando Alonso: 8 Fernando slaagt er opnieuw in het maximaal mogelijke uit zijn materiaal te halen, maar af en toe kwamen de frustraties over dat materiaal toch aan de oppervlakte borrelen. Zodanig dat er al over gespeculeerd werd dat de Spanjaard weer met Mclaren flirtte.

Felipe Massa: 6.5 Frappant dat de Braziliaan sinds bekend werd dat Kimi zijn opvolger wordt beter is gaan rijden, omdat ie eindelijk voor eigen kans ging, ondanks aansporingen Alonso langs te laten. Zoals hierboven opgemerkt, toen zag je even Massa zoals je hem eigenlijk verwacht. Hopelijk kan hij die goede momenten meenemen naar Williams

Lotus
Kimi Räikkonen: 7.5 Een seizoen met twee gezichten voor The Iceman. Op de originele banden kon de Lotus heel goed meekomen met het veld, met vijf podia en een overwinning tot gevolg. Na de compoundswitch was het eigenlijk over en kwam daar vanaf Singapore Kimi's zwakke rug bij om de hoek kijken. De verslechterde verhoudingen deed de deur dicht (Permane's "get out of the effing way was exemplarisch). Hopelijk herpakt Kimi zich in 2014

Romain Grosjean: 8 Grosjean had een seizoen in de omgekeerde richting. In de eerste helft liet hij alleen in Bahrein zien dat ie best talent heeft, voor de rest was het matig. Na de compoundswitch en de switch naar een langer chassis pakte hij zijn kans optimaal. Of het genoeg is om in 2014 nog op de grid te staan hangt volledig van Quantum/PDVSA of andere gekken met geld af.

Heikki Kovalainen: 5.5 Voor een derde keus was ie niet eens echt slecht. Je zag het vorig jaar met d'Ambrosio al, het testverbod hindert gewoon invallers enorm. Geen wonder dat Nico Hulkenberg bedankte voor de eer

McLaren Mercedes
Jenson Button: 6.5 Twee keer in de top5 in 2013. Dat is mager voor Mclaren. Eerlijk gezegd zag ik de bui al hangen nadat duidelijk werd dat men pullrod-ophanging wilde gebruiken. Alleen in de laatste race kon Button een beetje laten zien dat hij nog wel even meekan, voor de rest werd hij beperkt door de slechte auto

Sergio Perez: 6 Om nu te zeggen dat Perez is mislukt, nee daar ben ik het niet helemaal mee eens. Probleem is dat hem aanstellen sowieso een stopgap was, want men had in Woking niet op Lewis' vertrek gerekend. Ook hij werd door de auto beperkt in zijn presteren, maar om dat te compenseren ging hij agressief rijden. Perez is er een van de GP2-generatie die gaan voor elke kleine mogelijkheid, niet bij willen geven in duels en daarom wel leuk zijn om naar te kijken, maar de rekening van de plaatwerker aardig op laten lopen als het fout gaat. Dit kwam er in de Sauber niet zo uit omdat de auto goed was, maar onder druk van moeten presteren in een topteam met een slechte auto kwam dit mankementje wel naar boven in Checo. We zullen helaas niet meer weten wat hij met een goede Mclaren had kunnen doen.

Force India
Adrian Sutil: 6 Dankzij een aparte bandenstrategie begon Force India boven verwachting aan het seizoen. Men had schijnbaar de zet genomen de linkerbanden rechts om te leggen en andersom. Dat leverde bovenmatig veel extra "tire-life" op, maar ook grote problemen (zoals je duidelijk kon zien aan de wielmoeren die door de grotere hitte die deze wisseltruc genereerde niet meer loswilden). Sutil zat er in de eerste helft vaak goed bij, maar viel te vaak uit in kansrijke positie om punten te scoren. Toen de compoundswitch erdoor was en FI's "crosswired" truc werd ontdekt en verboden, was hij helemaal geen schim meer van de outsider die hij in de eerste races leek.

Paul Di Resta: 6.5 Di Resta heeft ongeveer hetzelfde seizoen als Sutil achter de rug, met één verschil. Hij haalde met die crosswired setup wél regelmatig punten op in de eerste helft met zes puntenfinishes achter elkaar tussen China en Engeland waardoor FI in de eindafrekening wel 20pt los staat van Sauber. Na de switch verdween hij helaas in de anonimiteit. Met het gezegde "Je bent zo goed als je laatste race" in het achterhoofd is het makkelijk om de Schot op zijn slechte tweede helft af te rekenen, wat ik dus niet doe. Hij zal door financiële belangen waarschijnlijk iets anders moeten proberen, maar ik zie vooral zijn goede eerste helft, waarin ie het naar behoren deed.

Sauber F1 Team
Nico Hülkenberg: 7.5 Het seizoen van Sauber verliep vergeleken met FI helemaal andersom. Een slechte eerste helft waarin men overduidelijk met de auto worstelde en ook nog eens financieel in zwaar weer kwam. Na de switch gingen de ontwikkelingen de goede kant op en kon Hulkenberg herhaaldelijk om de top5 plaatsen meedoen. Wat me het meest opviel is echter hoe makkelijk hij aanwijzingen op kon volgen vanuit de pits; engineer vraagt snellere ronden, hij krijgt snellere ronden. Je zou Hulkenberg wellicht de grootste pechvogel van het huidige veld kunnen noemen. Kon naar Ferrari in 2014, afgewezen voor Raikkonen. Kon naar Lotus in 2014, afgeketst door de Quantum-soap. De keus gaat nu tussen blijven bij Sauber of terug naar Force India.

Esteban Gutierrez: 5.5 Hmm. Weet niet wat ik van Esteban moet denken. In het begin had hij een paar knullige momenten, maar voor de rest een onopvallend debuutjaar, ook toen de Sauber beter werd kon hij niet Nico aanhaken. Ook duidelijk een lid van de GP2-generatie, zoals zijn duel met Maldonado en Sutil in Spa illustreerde.

Scuderia Torro Rosso
Daniel Ricciardo: 7 Deed het maximaal mogelijke met een middenmotor als de STR, helaas deed ie dat vooral in de kwali en niet zozeer in de race, omdat de STR over één rondje aardig snel was, maar vaak door bandenslijtage terugzakte. Ik kan goed begrijpen waarom men "Danny" naar RBR haalt, want hij was gewoon de beste keus uit eigen kweek.

Jean-Eric Vergne: 5 Kwam helaas maar weinig in beeld dit jaar, alleen als er weer eens iets stuk was of hij gelapt werd. Erg veel positiefs zou ik niet kunnen vermelden. Bij gebrek aan beter mag hij in 2014 aanblijven.

Williams F1 Team
Pastor Maldonado: 3.5 De enige reden dat Andrea de Crasheris zijn spirituele opvolger nog iets in de F1 te zoeken heeft is omdat men zijn oliedollars goed kan gebruiken. Zodra El Presidente Maduro daar genoeg van krijgt is het meteen afgelopen met hem. De enige reden dat hij niet meer 'momentjes' zoals in Spa had, is dat hij te ver achterin stond om echt kwaad aan te richten. Ik vrees dat een instap met Lotus wel eens een duur geintje kan worden.

Valterri Bottas: 6.5 Een goed rookiejaar. Deed bijna niets fout, blies een keer een motor op, stond in Canada ineens vooraan in de kwali en was Maldonado constant de baas. Wist halverwege het seizoen al dat hij mocht blijven, en daar is ook alle reden toe. Nu alleen een betere auto.

Marussia F1 Team
Jules Bianchi: 6.5 In zo'n traag hok als de Marussia kun je niet veel laten zien, behalve niemand in de weg rijden. Toch was Bianchi een tijdlang de beste rookie doordat de rest met aanloopproblemen kampte. In de tweede helft één keer de onvergeeflijke fout gemaakt Giedo aan te rijden (nou ja, laten we niet overdrijven), voor de rest stabiel

Max Chilton: 5.5 Statistisch gezien de enige die alle races uitreed dit jaar. Maar zoals Alex Pastoor zou zeggen: kleurloos, inspiratieloos, karakterloos, hopeloos. Maar zolang Vader Graham de knip trekt, blijft hij gewoon aan.

Caterham
Charles Pic: 6 Even zonder patriottisch te denken, maar de banden van de eerste helft van het jaar lagen Pic gewoon goed, en in die fase was hij op basis van zijn jaar ervaring beter dan Giedo. Na de tweede helft kakte de boel in, exemplarisch was dat hij Giedo een keer langs moest laten op last van de teamleiding (daar waar dat begin seizoen nog twee keer andersom was geweest) en zijn opmerkingen een race later dat hij sneller zou zijn dan Giedo, die daarop de Fransman eraf reed

Giedo van der Garde: 6 Goed debuutjaar. Eigenlijk net zoals Bottas, maar dan wat verder naar achteren. Ook hij pakte zijn kansen in een gekke kwali, zelfs 2 keer (Monaco en Spa). De tweede helft lagen de banden hem goed en was hij regelmatig de snellere in de achterhoede. Hopelijk is het genoeg om in 2014 er ook bij te zijn.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Ik vind twee dingen opmerkelijk, als ik even aan scorebordjournalistiek doe:

1. Hamilton komt binnen bij Mercedes en verslaat Rosberg. Toch geven jullie allebei een hoger cijfer aan Rosberg dan aan Hamilton.

2. Räikkönen heeft Grosjean met groot gemak verslagen: 183 vs. 132 punten, met twee races minder gereden (daarvoor was het 183-114 oftewel 60% meer punten voor Kimi). Waarom krijgt Grosjean dan een hoger cijfer?

Sphinx

Hamilton zou volgens de kenners voorafgaand aan dit seizoen Rosberg met groot gemak de baas zijn. Dat grote gemak heb ik er niet aan af gezien. Vaak keerde Hamilton's stijl om vrij aggressief te rijden zich tegen hem. Ik vond Nico hem goed partij geven met goede kwali's en een rustiger rijstijl. Hij wint ook twee GP's tegenover één van Hamilton

Kimi kende een goed seizoen, vooral in de eerste helft. Maar na de compoundswitch en de wagen met langere wielbasis voor Grosjean ging het minder, ook door zijn rugproblemen natuurlijk, terwijl Grosjean groei liet zien van redelijk snelle twijfelaar naar een echt snelle kopman.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Mjah overwinningen met elkaar vergelijken is wel erg scorebordjournalistiek gezien de gebeurtenissen in Silverstone. Dan kunnen we met hetzelfde gemak op de uitalag in het kampioenschap wijzen.

0634

Citaat van: Jozef op 02 december 2013 - 21:48:28
Ik vind twee dingen opmerkelijk, als ik even aan scorebordjournalistiek doe:

1. Hamilton komt binnen bij Mercedes en verslaat Rosberg. Toch geven jullie allebei een hoger cijfer aan Rosberg dan aan Hamilton.

2. Räikkönen heeft Grosjean met groot gemak verslagen: 183 vs. 132 punten, met twee races minder gereden (daarvoor was het 183-114 oftewel 60% meer punten voor Kimi). Waarom krijgt Grosjean dan een hoger cijfer?

Rosberg had volgens mij de eerste twee races al een DNF aan de broek met pech geloof ik.

Maar los daarvan, het heeft te maken met verwachtingen, denk ik. Ik verwacht van Hamilton meer dan van Rosberg. Bij Lewis is het vooral zo dat ik hem bleekjes vond. Nog los van de resultaten, heb ik hem vooral in de tweede seizoenshelft niet meer op zien vallen. Dat vind ik niet des Hamiltons. Voor zijn doen een mat jaar, dus.

Van Rosberg verwacht ik (iedereen denk ik) iets minder. Maar hij beleeft wél het meest succesvolle jaar van zijn loopbaan. Paar poles op rij, twee zeges op hele fraaie banen. Dat telt bij iemand die niet zo vaak wint voor mijn gevoel wel zwaarder dan bij Vettel of zo.

Hamilton is in de basis de betere coureur, dus verwacht ik meer van hem. Als ze dan min of meer hetzelfde jaar beleven, vind ik dat knapper/beter van Rosberg dan van Lewis.

Bij Grosjean eigenlijk hetzelfde. Kwam van een lastig jaar. Had een bleek eerste half jaar, alsof hij met de handrem reed. Maakte geen fouten meer, zoals vorig jaar, maar leek ook meteen zijn snelheid kwijt. Toen kwam de gang erin met zijn nieuwe chassis en hij is gewoon iedere zaterdag zo'n beetje sneller dan Kimi en pakt podium op podium. Dan zie je dus ontwikkeling. Zeer sterke tweede seizoenshelft. Overigens kan Kimi wel twee races hebben gemist, maar een daarvan viel Grosjean al na een ronde of twee uit met een megaplof.

Van Raikkonen verwacht ik meer dan van Grosjean. Dus dan krijg je dit soort cijfers. Als Grosjean over een jaar of wat ook bijvoorbeeld kampioen is geworden en veel races heeft gewonnen, komt ie ook niet meer weg met zo'n matige eerste seizoenshelft.

Als het alleen zou gaan om kille punten had Button ook meer punten moeten hebben dan Perez, maar ook daar geldt: van Button mag je meer verwachten m.i..

Overigens scheelt het maar een halve punt hoor. Zoveel is het niet. ;)



0634

Citaat van: Perton op 02 december 2013 - 22:35:35
Mjah overwinningen met elkaar vergelijken is wel erg scorebordjournalistiek gezien de gebeurtenissen in Silverstone. Dan kunnen we met hetzelfde gemak op de uitalag in het kampioenschap wijzen.
ALs je alleen naar punten kijkt, en aan de hand daarvan beoordeeld, kunnen we natuurlijk helemaal gewoon naar de stand wijzen.

M.i. beoordeel je een rijder ook op wat je van tevoren had verwacht.

0634

Maareh: schaam je niet hoor. Zeg gerust wat jullie van de heren vonden ;).

Perton

Ja maar mijn punt is dat het aantal overwinningen als argument werd gebruikt en ik probeerde juist aan te tonen dat dat in mijn ogen te simpel gedacht is. Mijn lijstje komt in de loop van de week.

Tuesday

#11
9,0: Vettel
8,5: Alonso
8,0: Raikkonen
7,5: Rosberg, Hamilton, Hulkenberg, Ricciardo
7,0: Grosjean, Di Resta, Bianchi, Button, Vergne
6,5: Bottas, Maldonado, Sutil, Perez
6,0: Massa, Webber, vd Garde
5,5: Pic
5,0: Chilton, Gutierrez

Jozef

Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 22:46:54ALs je alleen naar punten kijkt, en aan de hand daarvan beoordeeld, kunnen we natuurlijk helemaal gewoon naar de stand wijzen.

Oké, dit argument is volledig correct. Ik zou zelf niet zomaar kijken naar de stand, maar ook proberen de geluksfactoren (DNF's waar men niks aan kon doen etc.) eruit te filteren. Echter vind ik niet dat verwachtingen voor het seizoen mee mogen spelen. Het is geen hobbyclubje, het is keiharde competitie. Of Grosjean nu goed of slecht was in 2012, het feit blijft dat hij in 2013 wederom op een hoopje is gereden door Kimi. Dus kun je er imo niet omheen om Kimi een hoger cijfer te geven dan Grosjean.

Nu goed, niet dat dit een erg belangrijke discussie is hoor, het is ook maar welke invulling iedereen zelf geeft aan een cijfer.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 02 december 2013 - 21:48:28
Ik vind twee dingen opmerkelijk, als ik even aan scorebordjournalistiek doe:

1. Hamilton komt binnen bij Mercedes en verslaat Rosberg. Toch geven jullie allebei een hoger cijfer aan Rosberg dan aan Hamilton.

2. Räikkönen heeft Grosjean met groot gemak verslagen: 183 vs. 132 punten, met twee races minder gereden (daarvoor was het 183-114 oftewel 60% meer punten voor Kimi). Waarom krijgt Grosjean dan een hoger cijfer?
Tja, zal vooral ook met moment van beoordeling te maken hebben. Kimi was voor de zomerstop erg sterk, maar door al het gedoe daarna is het seizoen een beetje als een nachtkaars uitgegaan voor hem. Over een heel jaar scoort ie toch 1x p1 en 6x p2, terwijl Grosjean zn hoogste finish slechts 1x P2 was. Maar zo snel kan het gaan blijkbaar in de F1, je bent zo goed als je laatste race.

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 22:45:30
Hamilton is in de basis de betere coureur, dus verwacht ik meer van hem.

Mwa, dat weet ik niet. Rosberg was ook al sterk naast Schumacher. Men gaf toen niet Rosberg credits maar ging zoeken naar een oorzaak en kwam tenslotte uit op Schumacher, die niet meer zo goed was. Ik gaf destijds al aan dat ik het idee had dat Rosberg werd onderschat. Toen Hamilton plaatsnam nam naast Rosberg dacht menig één dat Rosberg nu wel zou breken. Maar hij boog noch brak. Laten we niet vergeten dat Rosberg voordeel had en er al een tijd zit. Ik heb altijd een zwak gehad voor Nico Rosberg. Ook weer een typische rijder dat onderschat wordt door zijn conservatieve rijstijl maar ondertussen niks onderdoet voor de coureurs die menig één bestempelen als de maatstaf van de Formule 1.

Punt twee, en hier maak ik geen vrienden mee, vind ik [en heb ik] Hamilton een toefje overschat. Ik denk dat zijn debuutjaar daar debet aan is. Hij versloeg, hetzij met gelijk aantal punten, Fernando Alonso, destijds kersvers kampioen en maatstaf van de Formule 1. Toen Button naast Hamilton plaatsnam gaf niemand Button ook maar een beetje kans. Als we nu de balans op maken heeft Button gelijke tred kunnen houden ongeacht wie statistisch fractioneel meer punten heeft verzameld. Rosberg dito. Ik durf gerust te stellen dat Hamilton niet -veel- beter is dan de topcoureurs van dit moment. Button, Rosberg, Hamilton, ik noem ze gerust in één zin en plaats ze op het zelfde plateau.