Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 14 februari 2017 - 15:48:41
Citaat van: Robbert65 op 14 februari 2017 - 14:59:18
Ik heb dit een paar maanden geleden met Olav Mol kunnen bespreken toen ik hem sprak voor GPPits. De opmerking dat de Nederlandse fans willen dat alles gratis is én minstens zo goed als Sky het doet klopt, dat is een opmerking doe Mol ook maakte. Dat gaat natuurlijk niet lukken.

Ik snap wel dat voor niets alleen de zon opgaat, maar in de tijd van Verstappen Sr. lukte het wél: Allard Kalff in de pitstraat, Olav op locatie en alles op het gratis net. Natuurlijk is alles duurder geworden in de F1, maar is snap wel dat de gemiddelde F1-fan dan geen begrip heeft dat het zo duur is als het een paar jaar geleden nog allemaal gratis kon.

at met Kalff in de pits en met veel opnames op lokatie is lang geleden, zo'n 15 jaar geleden hield dat al op. Daarna heeft Mol het een tijd met een camaraman gedaan, daarna een jaar of twee alleen, daarna vanuit een studio in Nederland, toen even niet en nu wordt het allemaal weer langzaam opgeschaald... het wordt steeds beter, zo is me beloofd ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 14 februari 2017 - 17:29:46
Citaat van: Tuesday op 14 februari 2017 - 15:35:26
ik denk ook niet dat de gemiddelde nederlandse F1/Max fan zit te wachten op andere raceklasses. Dat lijkt me meer iets voor de echte autosportliefhebber en dan zou het misschien logischer zijn als ze dat in het betaalde pakket stoppen.

Zeker mee eens. Misschien dat dat verandert als ook daar Nederlands succes plaatsvindt, maar eerder is dat niet echt interessant voor het grotere publiek. Zijn ook meteen weer een heleboel wedstrijden extra.
Het zou wel leuk zijn voor de meeste fans, als er een item in de uitzending zou zijn over jonge nederlandse rijders in F3, Renault, Gp3 en GP2. Dat wordt wel gevroten denk ik. Maar ik denk dat de meeste Nederlandse kijkers afhaken bij samenvattingen van andere klassen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Ik heb ook eigenlijk geen idee wat voor prijskaartje er aan die TV-rechten hangt van GP2, GP3 en het Europees Formule 3.

Sphinx

Het zijn qua marketing twee verschillende werelden.
F3 reed altijd in het voorprogramma van de DTM, en tot nu toe heeft de FIA altijd de F3 Euroseries met een eigen livestream op hun site verzorgd, Motors TV en het Duitse N-TV kregen een tv-deal die samenhing met hun DTM-uitzendingen.

De GP2 en 3 hadden een HEEL hoog prijskaartje, omdat Bernie de zaak ooit opgericht heeft en de serie flink liet betalen om in beeld te komen als "kraamkamer"van de F1. Die status brokkelde de laatste jaren steeds meer af doordat alle geld dat verdiend werd rechtstreeks Bernies zakken in ging en geen enkel percentiel kwam als prijzengeld naar de teams. Daardoor konden talenten zonder geld weinig anders dan:
- een suikeroom zoeken
- een goedkopere raceklasse zoeken (WSR of Euroformula Open)
- hopen dat een F1-team hen in het talentenprogramma opnam
- stoppen als all-of-the-above niet lukte

Dat verdienmodel is niet eens een verdienmodel en was niet lang houdbaar meer. Hopelijk verandert dat binnenkort. De FIA en Bruno Michel (huidige uitbater van de GP2) zijn namelijk in onderhandeling om de klasse om te dopen naar F2 en onder FIA- auspiciën te laten vallen. Eigenlijk wilde de FIA de GP2 dumpen en hun eigen F2 er voor in de plaats hebben, maar op een tender voor geïnteresseerde bedrijven in het management van zo'n raceklasse schreef zich maar één kandidaat in: Bruno Michel die voorstelde de GP2 als startpunt voor de F2 te gebruiken. Aangezien men toen al de status van de GP2 en WSR had teruggeschroefd door ze minder licentiepunten toe te kennen voor een Superlicentie, kon de FIA weinig anders dan in Michel's plan meegaan. Ik weet alleen niet of dat dit jaar ingaat of pas in 2018
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Helder verhaal, Sphinx. Wat zou er in een situatie van GP2 --> F2 gebeuren met de GP3?

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 15 februari 2017 - 17:17:28
Helder verhaal, Sphinx. Wat zou er in een situatie van GP2 --> F2 gebeuren met de GP3?
GP3 en F3 gaan fuseren in 2018. Waarschijnlijk wordt GP2 dit jaar F2. We hebben dan F1, F2, F3 en F4. Met als extra kraamkamer de Formule Renault 2.0.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

En met FR3.5 vakkundig de nek omgedraaid.

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 15 februari 2017 - 18:29:05
Citaat van: Jehoentelaar op 15 februari 2017 - 17:17:28
Helder verhaal, Sphinx. Wat zou er in een situatie van GP2 --> F2 gebeuren met de GP3?
GP3 en F3 gaan fuseren in 2018. Waarschijnlijk wordt GP2 dit jaar F2. We hebben dan F1, F2, F3 en F4. Met als extra kraamkamer de Formule Renault 2.0.

Jemig, als ze dan organisatorisch de mist in gaan verknallen ze in één keer twee verder uitstekende opleidingsklassen.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 15 februari 2017 - 22:28:56
En met FR3.5 vakkundig de nek omgedraaid.

Dat blijft een schandalige gang van zaken.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 15 februari 2017 - 23:02:36
Citaat van: Robbert65 op 15 februari 2017 - 18:29:05
Citaat van: Jehoentelaar op 15 februari 2017 - 17:17:28
Helder verhaal, Sphinx. Wat zou er in een situatie van GP2 --> F2 gebeuren met de GP3?
GP3 en F3 gaan fuseren in 2018. Waarschijnlijk wordt GP2 dit jaar F2. We hebben dan F1, F2, F3 en F4. Met als extra kraamkamer de Formule Renault 2.0.

Jemig, als ze dan organisatorisch de mist in gaan verknallen ze in één keer twee verder uitstekende opleidingsklassen.
Liberty Media wil vanaf volgend jaar bij de grand prixs de F2 en F3 laten racen. Verwachting is, dat er een wereldklasse komt voor F3. Men kopieert feitelijk de MotoGP met Moto2 en Moto3. Idee is dat niet alleen de F1 op TV komt, maar alle klassen live. Dat je als het toch regent ook eens lekker een pyjamadag kunt houden voor de buis. Of dat je het je lifestyle maakt om iedere twee weken, eenentwintig keer per jaar de gordijnen dicht te houden, pizza te laten komen en bier uit blik te drinken vanaf een uur of elf 's ochtends. Met andere woorden, adapt the all American lifestyle...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dat klinkt enerzijds superawesome, maar er moet anderzijds wel écht iets gebeuren op financieel gebied want lang niet alle juniorteams kunnen het opbrengen om de hele wereld over te reizen.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 16 februari 2017 - 14:24:16
Dat klinkt enerzijds superawesome, maar er moet anderzijds wel écht iets gebeuren op financieel gebied want lang niet alle juniorteams kunnen het opbrengen om de hele wereld over te reizen.
Nee, maar daarom juist willen ze dit gaan doen. GP3 rijdt met heel oude chassis rond van Dalara. De beide GP klassen zijn voor rijders kunstmatig interessant gehouden i.v.m. t puntensysteem voor de Superlicence. je vind in dit artikel de ins en outs:

http://autosport.nl/klasse/nieuws/28519/kampioenschap-mogelijk-dit-jaar-al-omgedoopt-in-formule-2-fusie-gp3f3-verwacht-voor-2018
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 16 februari 2017 - 15:06:46

Nee, maar daarom juist willen ze dit gaan doen. GP3 rijdt met heel oude chassis rond van Dalara. De beide GP klassen zijn voor rijders kunstmatig interessant gehouden i.v.m. t puntensysteem voor de Superlicence. je vind in dit artikel de ins en outs:

Eén klein detail: de GP3-auto's zijn afgelopen jaar juist vernieuwd. De Dallara GP3-16 zou in eerste instantie tot 2019 mee moeten gaan, alleen de motoren van Teos Engineering zijn inderdaad vrij oud (V6'jes van Mechachrome/Teos).
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 16 februari 2017 - 20:33:38
Citaat van: Robbert65 op 16 februari 2017 - 15:06:46

Nee, maar daarom juist willen ze dit gaan doen. GP3 rijdt met heel oude chassis rond van Dalara. De beide GP klassen zijn voor rijders kunstmatig interessant gehouden i.v.m. t puntensysteem voor de Superlicence. je vind in dit artikel de ins en outs:

Eén klein detail: de GP3-auto's zijn afgelopen jaar juist vernieuwd. De Dallara GP3-16 zou in eerste instantie tot 2019 mee moeten gaan, alleen de motoren van Teos Engineering zijn inderdaad vrij oud (V6'jes van Mechachrome/Teos).
ah. oké, had ik ff gemist :-) Ik dacht dat dat niet was doorgegaan. My bad...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel