USA: Cijfer voor de race

Gestart door 0634, 17 november 2013 - 22:02:57

« vorige - volgende »

Wat vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
0 (0%)
6
4 (25%)
5
5 (31.3%)
4
3 (18.8%)
3
1 (6.3%)
2
3 (18.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Fietser

Citaat van: M@rc op 18 november 2013 - 12:25:47
Citaat van: Fietser op 18 november 2013 - 10:18:15
Ik ga hier (ongevraagd) even wat dieper op in. Het valt mij namelijk op dat F1-liefhebbers de races meestal belonen met een zeer laag cijfer, men valt er zelfs bij in slaap. De kans is namelijk groot dat we ons eigen leven - dat ongetwijfeld groots en meeslepend is (jaja) - honoreren met een (zeer) hoog cijfer. Het bewijs hiervoor vind je terug in het veelbekeken TV-progamma De Reunie. Hier vraagt de presentator - ene R. Kamphues (zelf een raceliefhebber) - aan de deelnemers om hun leven een cijfer te geven. Het gemiddelde ligt altijd rond de 8. Je gelooft het niet. Het gemiddelde!!!
Laat ik het heel voorzichtig brengen: iets zegt me dat we bij het geven van rapportcijfers wel erg gekleurd naar de dingen om ons heen kijken. Want was die race in Austin echt zo veel saaier dan ons eigen leven?

WTF? Maakt toch geen bal uit of je eigen leven bestaat uit een hele dag in de zetel hangen of in de touwen tijdens het rotsklimmen. Levenskwaliteit meet je af aan diingen die je gelukkig maken of je goed doen voelen. Goeie job, leuke vrouw of net lekker singel, kinderen of net niet, etc... Ik vond het een snertrace en daar heeft mijn levenskwaliteit geen invloed op.

Je mag alles vinden van de race: snert of super. Maar wat ik poog te zeggen is dat mensen heel gemakkelijk een 2 of 3 geven aan iets of iemand, maar dat je dat zelden hoort over hun eigen leven of prestaties (ongeacht ze in een zetel zitten of rotsklimmen). Daar kan ik maar 1 conclusie aan verbinden: we zien alles gekleurd. En daarmee vertel ik - WTF - niets nieuws.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari

Citaat van: Fietser op 18 november 2013 - 12:44:06
Je mag alles vinden van de race: snert of super. Maar wat ik poog te zeggen is dat mensen heel gemakkelijk een 2 of 3 geven aan iets of iemand, maar dat je dat zelden hoort over hun eigen leven of prestaties (ongeacht ze in een zetel zitten of rotsklimmen). Daar kan ik maar 1 conclusie aan verbinden: we zien alles gekleurd. En daarmee vertel ik - WTF - niets nieuws.

Dat ervaar ik helemaal niet. Ik ken mensen genoeg die ontevreden zijn of zijn geweest over een bepaald aspect van hun leven of een beslissing die ze hebben genomen. Mensen die dat niet doen zijn niet eerlijk tegenover zichzelf.

Hoe dan ook ik zie het verband helemaal niet.

gloudiesaurus

We gaan wel erg op de filosofische toer, zullen we hier gewoon over de race houden  ;)

Ik geef een 4. Weinig actie, weinig spanning.
Alleen Bottas en gevechten van Hulkenberg en Alonso waren leuk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: M@rc op 18 november 2013 - 14:37:24
Citaat van: Fietser op 18 november 2013 - 12:44:06
Je mag alles vinden van de race: snert of super. Maar wat ik poog te zeggen is dat mensen heel gemakkelijk een 2 of 3 geven aan iets of iemand, maar dat je dat zelden hoort over hun eigen leven of prestaties (ongeacht ze in een zetel zitten of rotsklimmen). Daar kan ik maar 1 conclusie aan verbinden: we zien alles gekleurd. En daarmee vertel ik - WTF - niets nieuws.

Dat ervaar ik helemaal niet. Ik ken mensen genoeg die ontevreden zijn of zijn geweest over een bepaald aspect van hun leven of een beslissing die ze hebben genomen. Mensen die dat niet doen zijn niet eerlijk tegenover zichzelf.

Hoe dan ook ik zie het verband helemaal niet.

Er is ook geen verband! Er zijn gewoon 2 naast elkaar liggende feiten.
1. We geven onszelf graag een (te) hoog cijfer.
2. We geven iets of iemand anders graag een (te) laag cijfer.
Het is ongetwijfeld iets Darwinistisch.


gloudiesaurus

Jep en daarmee sluiten deze discussie die hier niet thuis hoort af. Wil je verder discussieren dan kun je een topic openen bij andere onderwerpen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Goed, laten we het over niks hebben. Een 8. Uitleg overbodig.

Sabai

Een 6. Jammer dat de banden weer overheersden. Het gevecht webber met grosjean zegt genoeg daarover voor mij.De Drs zone was wel eindelijk een keertje ok.

0634

Citaat van: Fietser op 18 november 2013 - 15:06:22
Goed, laten we het over niks hebben. Een 8. Uitleg overbodig.

Je zal wel een geweldig leven hebben. Een andere reden om een 8 te geven, kan ik niet bedenken.

robbert

dat is toch om het even welke cijfer hij geeft. Ik vind het het ook minder dan een 5 waardig, maar als fietser nu een 8 wil geven, dat is toch niet erg. Op een forum moet iedereen een eigen mening hebben zonder iemand af te breken

0634

Dat is ook niet erg, maar hij zegt dat uitleg overbodig is, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Wings

Citaat van: Fietser op 17 november 2013 - 22:34:31
Beetje saai, maar toch een dun zesje vanwege duels Grosjean-Webber en Alonso-Hulkenberg. Ook Bottas reed zich goed in de kijker.
Rond plek 10 was het eveneens redelijk spannend, maar de tv bracht dat matig in beeld; de regie was sowieso niet al te sterk. Maar een 2, zoals enkelen hierboven, dat snap ik gewoon niet (ervan uitgaande dat een Amerikaanse GP met 6 deelnemers - weet u nog? - een 1 is).

Agree.

Wings

Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 22:26:25
De saaie races komen niet door de banden, die beperken juist het echte racen. Die banden zouden het racen juist kunstmatig spannend moeten maken...

Het echte racen zoals jij oppert heeft nooit bestaan. Bandenslijtage is al zo oud als de sport zelf en net zo inherent aan de sport als een bal inherent aan voetbal is.

Wings

Citaat van: Fietser op 18 november 2013 - 15:06:22
Goed, laten we het over niks hebben. Een 8. Uitleg overbodig.

Huh? Je gaf eerder een 6.

Fabian

Citaat van: Wings op 18 november 2013 - 19:26:14
Citaat van: Fietser op 18 november 2013 - 15:06:22
Goed, laten we het over niks hebben. Een 8. Uitleg overbodig.

Huh? Je gaf eerder een 6.
Volgens mij refereert Fietser aan het aantal deelnemers van de race in 2005...