Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Arthur op 12 mei 2018 - 11:29:01
Ik denk eerder dat ze er op een nette manier vanaf proberen te komen vandaar die respijttermijn.
dat denk ik dus ook. Ik denk niet dat Renault het erg vind als Red Bull vrijwillig vertrekt. Die 2 weken extra gaan echt geen invloed meer hebben op de keus van Red Bull.

Wings

Citaat van: Arthur op 12 mei 2018 - 11:29:01
Ik denk eerder dat ze er op een nette manier vanaf proberen te komen vandaar die respijttermijn.

Die nette manier is er, binnen de kaders van de wet. Renault heeft afgelopen jaar bekend gemaakt de samenwerking te stoppen. Ze handelen er echter niet naar. Het is prima om te stoppen zonder en knieval te doen of Red Bull alsjeblieft wil blijven afnemen. Wellicht hebben Red Bull en Renault elkaar harder nodig dan zij toegeven. En Red Bull wil natuurlijk een referentiekader waaraan zij Honda kunnen toetsen. Het verschil tussen de motoren verwacht ik niet heel groot. Gasly staat binnen een tiende van Vandoorne. Dan mag ik aannemen dat Vandoorne meer ervaring heeft en op dit moment iets verder gevorderd is en McLaren een beter chassis heeft.

Robbert65

#6497
Citaat van: Jozef op 11 mei 2018 - 20:13:14
Mij verbaast het ook een beetje hoor, dat Renault blijkbaar vragende partij is om motoren te blijven leveren aan Red Bull (althans voor volgend seizoen). Wellicht beseffen ze zelf ook dat ze hoe dan ook niet voor Red Bull zullen staan in 2019, en vinden ze een extra klantenteam wel nuttig voor ontwikkeling van de motor. Dat ze er puur financieel winst op maken, lijkt me zo goed als uitgesloten.

Ik denk eerlijk gezegd wel dat Renault verdient aan de motoren die in de RB14 liggen. Ik denk dat bij de heronderhandelingen twee jaar geleden Renault gewoon het mes op de keel heeft gezet bij Red Bull: oké dan, maar het kost je wel zo en zoveel per motor. En dat RBR toen gezegd heeft, prima dan, maar wel onder een andere naam. Vervolgens hebben ze Tag Heuer gehaald om (een deel van) de meerkosten te dekken.

Gevolg daarvan is nu dat Renault best graag nog een seizoen of wat die deal wil doorzetten. Het geld is vast van harte welkom.

Enfin, zo heb ik in ieder geval de berichten van toen en nu gelezen. En eerlijk: als je een echt goede prijs betaalt is de relatie tussen de twee parttijen natuurlijk ook binnen de kortste keren hersteld. Door Tag Heuer erbij te halen heeft Red Bull met Renault toch weer voor een win-win situatie gezorgd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Goed punt. De prijs voor motoren ligt vast op 12 miljoen per jaar, maar als het team verzoekt om een andere naam aan de motoren te geven, dan is die prijs overeen te komen tussen beide partijen. Dus op die manier betaalt Red Bull waarschijnlijk een veelvoud van die 12 miljoen.

Mickey

Citaat van: Mickey op 10 mei 2018 - 14:23:35

Weet ik zo net nog niet. Hoe mooi is het om de kosten, die gigantisch zijn en vooral in ontwikkeling en minder in productie zitten, met nog twee teams te delen. Renault is imo nog steeds deels afhankelijk van RBR.

Of het een veelvoud is weet ik niet, maar een vermindering van de kosten met 12 mio lijkt me sowieso beter dan die kosten zelf te dragen.

Wings

Daar bovenop is het de vraag aan wie Renault wil leveren als Red Bull niet meer afneemt. Haas vaart wel bij de samenwerking met Ferrari, Sauber heeft er een fraaie sponsordeal uit gesleept en plaatst proteges uit de talentenvijver van Ferrari in de auto en de teams met Mercedes-motoren zullen zich wel twee keer bedenken om over te stappen naar Renault. 

Jozef

Citaat van: Wings op 15 mei 2018 - 13:28:16Daar bovenop is het de vraag aan wie Renault wil leveren als Red Bull niet meer afneemt.

Helemaal niemand, dat is net het hele punt waarom ze een antwoord van Red Bull willen...

Mickey

Ze zijn min of meer tot elkaar veroordeeld.

Sabai

Als Honda bewijst betrouwbaar te zijn en sneller word ,  dan word het Honda.

Wings

Citaat van: Jozef op 15 mei 2018 - 14:30:17
Citaat van: Wings op 15 mei 2018 - 13:28:16Daar bovenop is het de vraag aan wie Renault wil leveren als Red Bull niet meer afneemt.

Helemaal niemand, dat is net het hele punt waarom ze een antwoord van Red Bull willen...

Ik zou niet waarom. Het is niet zo dat Sauber wacht maar intussen onderhandelt met Ferrari of Mercedes. Dan begreep ik het wel. En de 2018-motor zit nog in het ontwikkelingsprogramma.

Franky R.

Op Twitter gaat men los op de crash van Verstappen...Soms creatief, soms informerend (zoals de link)...maar sommigen kunnen beter een andere sport volgen... :-X
http://www.gppits.net/nieuws/twitter_hoe_verstappen_dezelfde_fout_maakte/

Matthijs

Ik vind het heel jammer dat Verstappen zijn weekend weggooit met 1 fout en ik vind het ook best stom. Maar ik snap nooit zo goed waarom je over dit soort dingen 'helemaal los moet gaan'. Heb je dan geen leven ofzo? Ik lees veel op Motorsport punt com en de reacties tussen pro-Max en anti-Max zijn al meer dan een jaar om te huilen.

robbert

ja, je hebt er ook veel die er een groot drama van maken als vettel eens iets uitsteekt. Ik bedoel dus niet op dit forum é ;)

Robbert65

Ik was eigenlijk hier een stukkie aan het neerzetten, maar het werd een heel verhaal en dus maar een column op de pits:

http://www.gppits.net/nieuws/column_max_verstappen_faalt/

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Max is een geweldige coureur. En het enige wat hij nu moet doen is resultaten neerzetten en accepteren dat zijn teamgenoot soms sneller is dan hem. Met een 2e plaats hoef je je ook niet te schamen.