Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 mei 2018 - 21:35:32
Citaat van: Wings op 05 mei 2018 - 09:17:46
Citaat van: FolkertE op 05 mei 2018 - 01:42:04
Ik vraag me trouwens af, was er vooraan echt niks meer te halen? We zullen het antwoord nooit te weten komen, maar ik vond beide coureurs traag in het begin, waren ze aan het sparen om deze strategie uit te voeren? Hoe snel hadden ze op de ultras kunnen zijn? 23 seconde in 15 ronden? Het was koud en banden werden niet veel slechter, sterker nog op oude banden konden coursurs sneller gaan. Het had een intersant einde geweest.

Ik denk niet dat Max en Danny een vuist konden maken richting Lewis. En al helemaal niet als je continu in gevecht bent met elkaar. Dat deel vind ik dan ook slecht geregisseerd door Red Bull. Zij wisten dat als Danny voor Max zou rijden de rollen zouden zijn omgedraaid. Dan had Max DRS waardoor hij Danny zou kunnen aanvallen. Ze waren simpelweg niet snel genoeg om aan te vallen en dan probeer je om buiten de vuile lucht van de auto van Lewis te blijven.
dat is dus precies wat ik mij afvraag. Hielden ze in om aan het einde hard terug te slaan op de zachtste banden? Vettel, Hamilton stonden op oude softs.
Had me wel vergist in de ronde en de achterstand, maar ze waren snel. Er had iets kunnen gebeuren.
Vettel was ook pas in rondje 31 gestopt, dus zoveel ouder waren zijn banden niet. Als je 31 ronden op de Supersoft kunt rijden met een volle tank, dan is 20 ronden op softs met een lege tank natuurlijk helemaal geen probleem meer. En nieuwe banden waren amper een voordeel, Ricciardo werd zelfs 'overcut' door Verstappen op oudere banden. Natuurlijk had er altijd 'iets' kunnen gebeuren en dat gebeurde ook, maar op eigen kracht waren ze nooit meer bij de koplopers gekomen.

Wings

Citaat van: FolkertE op 05 mei 2018 - 21:35:32
]dat is dus precies wat ik mij afvraag. Hielden ze in om aan het einde hard terug te slaan op de zachtste banden? Vettel, Hamilton stonden op oude softs.
Had me wel vergist in de ronde en de achterstand, maar ze waren snel. Er had iets kunnen gebeuren.

Natuurlijk had veel kunnen gebeuren maar bijna 3 seconden per ronde goedmaken is een utopie. Als dat het plan was, was het een slecht plan. Bottas bewijst dat een snellere racepace geen invloed had op de levensduur van het rubber. De reden dat anderen eerder wisselde komt voort uit strategische overwegingen niet omdat het rubber tot aan de draad versleten was.

Sabai

In een interview na de race werd gezegd dat ze de stop maakten omdat ze gokten op een sc situatie.  Het was alleen niet de bedoeling om die zelf te veroorzaken  ;D

Jozef

Misschien had Verstappen dat niet goed begrepen tijdens de briefing voor de race, of niet goed opgelet. :P

Franky R.

Citaat van: Fietser op 03 mei 2018 - 18:44:34
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 mei 2018 - 10:46:54
"Red Bull heeft gewoon een monster gecreëerd. Max Verstappen denkt dat hij teambaas is geworden, sinds hij zijn nieuwe contract getekend heeft, maar rijdt dit jaar alsof hij een Formule 3-coureur is."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238331/oud-formule-1-coureur-watson-max-verstappen-moet-terug-naar-toro-rosso

Een 71-jarige krakkemikkige coureur, die iets te zeggen had over Max. Tjonge, tjonge.

Groet,

C.G. de Beaufort

De inhoud van John Watsons mening laat ik in het midden. Maar waarom dat '71-jarige krakkemikkige coureur'? Mogen oude krakkemikkige coureurs geen mening hebben soms? Als wij nobody's vanaf de zijlijn al onze mening mogen ventileren, dan mogen oud-coureurs dat toch zeker ook? Bovendien wordt er vaak expliciet naar hun mening gevraagd, en dat kun je van jou en mij niet zeggen...
Nog iets anders: Watson was allesbehalve krakkemikkig. Hij was in zijn tijd op zijn minst een subtopper.
Ten slotte een vraag: als Watsons mening over Verstappen nu eens heel positief was, had je hem dan ook zo omschreven?


Eens,


Plus dat Watson een oud-F1 coureur is en heus wel weet hoe het spelletje moet worden gespeeld. Dat veranderd namelijk nooit...

Wings

Blijkbaar wel. Ik ben het eens met C.G. de Beaufort dat als je zoiets roept je ver afstaat van de realiteit. Oud-coureur of niet. Dat is Villeneuve ook. Nuff said.

FolkertE

Citaat van: Wings op 09 mei 2018 - 17:17:15
Blijkbaar wel. Ik ben het eens met C.G. de Beaufort dat als je zoiets roept je ver afstaat van de realiteit. Oud-coureur of niet. Dat is Villeneuve ook. Nuff said.
Met beiden eens eigenlijk. Roepen dat Watson maar een krakkemikkige coureur is, is een beetje overbodig, maar Watson moet ook niet roepen dat Max terug moet naar STR.

Ik vind dat de media en veel fan de F1 fans flink overdrijven met de crashes van Max. Dit jaar is hij wel wat vaak betrokken bij crashes, maar dat was hij vorig jaar niet. Max neemt risico's die andere niet (durven te) nemen. Dat kan soms fout gaan. Zowel Hamilton als Ricciardo waren allebei medeschuldig aan de crash. Maar het gaat wel tegen Max werken.

Wings

Soms zijn reacties wat fellig om een punt te maken. Het zij zo.

Wings

Overigens ben ik benieuwd naar het toekomstperspectief van Red Bull. Ik ben verbaasd dat Renault onderhandelt met Red Bull. Eerder werd beweerd dat Renault de samenwerking stopzet. Nu Honda is verbonden aan de energiedrankjes fabrikant is het voor de hand liggend dat zij de motoren willen leveren aan de hoofdmacht. Honda en Red Bull zijn dan ook met elkaar in gesprek. Ondanks dat Honda stappen heeft gemaakt heb ik nog steeds niet het idee dat zijn binnen nu en 2-3 jaar instaat zijn om het Mercedes en Ferrari moeilijk te maken. 

Mickey

Ik kan het me ook niet voorstellen dat Red Bull nu al met Honda in zee wil. Openlijk flirten is denk ik wel goed om iedereen, met name bij Renault, op scherp te zetten.

Wings

Het laatste wat ik heb vernomen is dat Renault niet op Red Bull zit te wachten. Ze zijn bovendien leverancier van hun eigen team en McLaren.

Jozef

Het is natuurlijk een verstandshuwelijk tussen die twee. Ze zijn bij Renault vast nog niet vergeten wat een bagger ze over zich heen hebben gekregen van Red Bull, toen het even minder ging na 4 titels op een rij. Uiteindelijk is RBR toen met de staart tussen de poten bij Renault teruggekeerd omdat ze gewoon geen andere motor kónden krijgen, maar die situatie is nu wel veranderd omdat Honda niet meer gebonden is aan de exclusiviteit voor McLaren. Niet onlogisch dat ze bij Renault nu wel vinden dat Red Bull kan ophoepelen.

Mickey


Weet ik zo net nog niet. Hoe mooi is het om de kosten, die gigantisch zijn en vooral in ontwikkeling en minder in productie zitten, met nog twee teams te delen. Renault is imo nog steeds deels afhankelijk van RBR.

Jozef

Als het fabrieksteam twee plaatsen kan opschuiven in de race-resultaten, omdat RBR met Hondamotoren terugzakt, dan kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ze die optie bij Renault zullen verkiezen boven de 20 miljoen per jaar die ze nu ontvangen van Red Bull. ;)

Twee jaar geleden speelde dat misschien niet zo, omdat Renault (het team) toch nauwelijks voor punten kon strijden, maar anno 2018 is de vooruitgang duidelijk zichtbaar en komt het nog veel meer uit de verf als ze nu Red Bull een hak kunnen zetten.

Wings

Afwachten of Red Bull terugvalt tot achter het fabrieksteam van Renault. Als dat de indicatie is zullen ze niet voor Honda-motoren kiezen. Met Honda-motoren in hun gelederen weten zij prima wat het verschil is tussen de Renault-motor en Honda-motor. Lijkt mij dat de minimale eis een horizontale oversteek betreft.