Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

robbert

je mag nog een goeie piloot hebben en veel snelheid hebben. Maar als je te veel fouten maakt, komt ge er niet ver mee. En dan moeten de teambazen u ook niet hebben. Horner heeft al gezegd dat verstappen moet opletten en niet te veel fouten mag maken...

Matthijs

#6526
Citaat van: FolkertE op 01 juni 2018 - 10:37:02
Dit jaar kun je zonder twijfel stellen dat hij achteruit is gegaan. Maar dat is voornamelijk door eigen fouten die hij voorgaande jaren niet maakte.
Die twijfel heb ik wel. Verstappen heeft gewoon een aanvallende en agressieve techniek. Soms gaat het goed, soms gaat het fout. De afgelopen jaren ging het bovengemiddeld vaak goed (de touché met Vettel in Canada én in Mexico 2017 bijvoorbeeld hadden tweemaal voor Verstappen kunnen resulteren in een lekke band, veel saves die allemaal nét goed gingen (China, Brazilië)) en dit jaar bovengemiddeld vaak fout (de touché met Hamilton in Bahrein was niet heel bijzonder en slechts 1 van de 2 ging stuk).

Verstappen moet weldegelijk rustiger worden, maar hij is niet wezenlijk anders gaan rijden dan voorgaande jaren.

Edit, lees nu net dit: https://www.racefans.net/2018/06/01/verstappen-doing-his-learning-public-horner/

Ik moet denken aan de openbare weg: wie heeft niet eens een momentje gehad van 'oef dat ging maar net goed'? Niemand heeft het gezien maar je hebt weldegelijk je lesje geleerd. Bij Verstappen gaat dit jaar alles net niet goed en hij staat gigantisch in de spotlight.

Matthijs

Citaat van: robbert op 01 juni 2018 - 12:01:58
je mag nog een goeie piloot hebben en veel snelheid hebben. Maar als je te veel fouten maakt, komt ge er niet ver mee. En dan moeten de teambazen u ook niet hebben. Horner heeft al gezegd dat verstappen moet opletten en niet te veel fouten mag maken...
Dit klinkt allemaal onnodig samenzweerderig. Verstappen moet weldegelijk netter gaan rijden, maar laten we niet doen alsof alle teambazen hun rug naar Verstappen gaan keren.

Sabai

Dat oef momentje heb ik idd ook weleens en ben dan weer gelijk op scherp. Maar Max lijkt het niks te deren want hij is er van overtuigd dat het niet zijn fouten zijn. En dan haal ik er gelijk maar weer jou voorbeeld erbij. Hoe vaak komt het wel niet voor dat jezelf een ongeluk voorkomt wanneer een ander een foutje maakt. Bij mij wekelijks , maar ik anticipeer daarop en pas mijn rijgedrag erop aan.

Robbert65

Da's een mening Folkert :D en die deel ik eigenlijk wel, als je naar de zaken kijkt rondom de GP's en hoe Verstappen rijdt, wat ie allemaal flikt...  En hij trekt volle zalen zeg maar, goed voor de F1 en voor hem en ook trouwens voor de autrosport in Nederland. Er gaat veel in opgaande richting. Maar blijft staan, de keiharde feiten (punten, schade) zeggen: neergaande lijn. Het gaat niet goed...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Sabai op 01 juni 2018 - 16:05:08
Hoe vaak komt het wel niet voor dat jezelf een ongeluk voorkomt wanneer een ander een foutje maakt. Bij mij wekelijks , maar ik anticipeer daarop en pas mijn rijgedrag erop aan.
Ja precies: Verstappen rijdt op een manier dat de ander altijd moet wijken. In 2015-2017 ging dat meestal goed en in 2018 gaat dat meestal fout. Hij moet zijn rijgedrag echt aanpassen, maar hij heeft de kansberekening (dat het fout gaat) dit jaar wel een beetje tegen. Het had soms ook goed kunnen gaan, de aanrijding met Hamilton in Bahrein als beste voorbeeld.

Mickey

En die kansberekening heeft nu heel andere cijfers. Anderen staan sterker in een eventuele confrontatie, waar Max nu alle schijn tegen heeft.

Robbert65

Kannie wachten: om maar met gok de pole en gok de top, de banden worden komend weekend weer belangrijk:
http://www.gppits.net/nieuws/gp_canada_pirelli_gaat_op_reis_en_neemt_mee/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 juni 2018 - 17:07:52
Citaat van: Sabai op 01 juni 2018 - 16:05:08
Hoe vaak komt het wel niet voor dat jezelf een ongeluk voorkomt wanneer een ander een foutje maakt. Bij mij wekelijks , maar ik anticipeer daarop en pas mijn rijgedrag erop aan.
Ja precies: Verstappen rijdt op een manier dat de ander altijd moet wijken. In 2015-2017 ging dat meestal goed en in 2018 gaat dat meestal fout. Hij moet zijn rijgedrag echt aanpassen, maar hij heeft de kansberekening (dat het fout gaat) dit jaar wel een beetje tegen. Het had soms ook goed kunnen gaan, de aanrijding met Hamilton in Bahrein als beste voorbeeld.

Ik vind het allemaal wat overtrokken. Ik heb Max ook hard afgerekend op Monaco. Wat Max daar deed vond ik onzinnig en sloeg nergens op. Hij moet talent vertalen naar resultaat en dat doe je niet op die manier. Los daarvan vind ik zijn nietsontziende rijstijl prima. Senna en Schumacher worden er tot op de dag van vandaag om geroemd en geadoreerd. Ik begrijp de drang en hunker naar kleurloze grijze muizen niet zo en ben juist blij met een rijder waaromheen altijd wat te beleven valt en een fenomenale racer is. Als het dan even niet lukt is dat jammer maar neemt niet weg dat Max een fenomeen is.


Wings

Schitterend. Wat een drol van een journalist. Lik op stuk!

Sabai

Ik had een nieuws artikel gelezen.  Na de pressco te hebben gezien kan ik er wel om lachen. Lekkere droge humor.

Wings

En dat. ;)

Verder is Max wel toe aan een goed weekend. Is niet zijn jaar.

Mickey

Citaat van: Wings op 08 juni 2018 - 13:32:41
Citaat van: Matthijs op 01 juni 2018 - 17:07:52
Citaat van: Sabai op 01 juni 2018 - 16:05:08
Hoe vaak komt het wel niet voor dat jezelf een ongeluk voorkomt wanneer een ander een foutje maakt. Bij mij wekelijks , maar ik anticipeer daarop en pas mijn rijgedrag erop aan.
Ja precies: Verstappen rijdt op een manier dat de ander altijd moet wijken. In 2015-2017 ging dat meestal goed en in 2018 gaat dat meestal fout. Hij moet zijn rijgedrag echt aanpassen, maar hij heeft de kansberekening (dat het fout gaat) dit jaar wel een beetje tegen. Het had soms ook goed kunnen gaan, de aanrijding met Hamilton in Bahrein als beste voorbeeld.


Ik vind het allemaal wat overtrokken. Ik heb Max ook hard afgerekend op Monaco. Wat Max daar deed vond ik onzinnig en sloeg nergens op. Hij moet talent vertalen naar resultaat en dat doe je niet op die manier. Los daarvan vind ik zijn nietsontziende rijstijl prima. Senna en Schumacher worden er tot op de dag van vandaag om geroemd en geadoreerd. Ik begrijp de drang en hunker naar kleurloze grijze muizen niet zo en ben juist blij met een rijder waaromheen altijd wat te beleven valt en een fenomenale racer is. Als het dan even niet lukt is dat jammer maar neemt niet weg dat Max een fenomeen is.

Eens. Maar doseren is key. Dat moet 'ie wel leren.

Tot nu toe trouwens het beste antwoord van hem, eerder vandaag in VT1; op de baan.

robbert

ik hoop dat er nog een journalist zo'n stomme vraag stelt. Zou leuk zijn om max hem een kopstoot te zien geven.
Zo zouden er meer piloten moeten zijn.