Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

robbert

voor dit jaar zou dit geen probleem mogen geven, omdat newey nog meegewerkt heeft aan die wagen. Voor volgend seizoen zou het wel meer een probleem kunnen zijn. Tenzij dat zijn opvolger ook een genie is. En daarbij, max verstappen zal wel overweg kunnen met een mindere wagen. Is gewoon 1 van de betere. Kon ook meer met een torro rosso dan zijn ploegmaat

Tuesday

Citaat van: robbert op 10 maart 2018 - 23:20:28
voor dit jaar zou dit geen probleem mogen geven, omdat newey nog meegewerkt heeft aan die wagen. Voor volgend seizoen zou het wel meer een probleem kunnen zijn. Tenzij dat zijn opvolger ook een genie is. En daarbij, max verstappen zal wel overweg kunnen met een mindere wagen. Is gewoon 1 van de betere. Kon ook meer met een torro rosso dan zijn ploegmaat
jawel, maar Max kan ook niet toveren. Als Newey een auto kan bouwen die heel dicht op Mercedes zit, dan kan Max misschien het laatste zetje geven, maar anders is het voor hem ook strijden met stompe wapens.

FolkertE

Wat ik begreep van Sky is dat Newey juist enthousiasts is en wilt verder bouwen hier op. Ik begreep het ook meer als een toevoeing tot het team en niet als een vervanging.

Wings

Onzin verhaal. Newey blijft bij Red Bull.


Tuesday

Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 09:21:42
Onzin verhaal. Newey blijft bij Red Bull.
waarom is het nou direct onzin? Newey had al een stap terug gedaan, heeft vorig jaar flink bij moeten klussen en heeft en passant ook de auto van 2018 afgeleverd. Mooi moment om weer die stap terug te gaan doen waar ie een tijdje terug niet voor niks voor heeft gekozen. Je gaat niet zo maar ff een technisch directeur naast Newey aanstelllen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 maart 2018 - 11:15:07
Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 09:21:42
Onzin verhaal. Newey blijft bij Red Bull.
waarom is het nou direct onzin? Newey had al een stap terug gedaan, heeft vorig jaar flink bij moeten klussen en heeft en passant ook de auto van 2018 afgeleverd. Mooi moment om weer die stap terug te gaan doen waar ie een tijdje terug niet voor niks voor heeft gekozen. Je gaat niet zo maar ff een technisch directeur naast Newey aanstelllen.
Het is een onzin verhaal omdat het verkeerd vertaald is. Newey zou nooit hebben overwogen om te stoppen, slechts om een andere functie in het team te bekleden.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 maart 2018 - 11:29:44
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2018 - 11:15:07
Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 09:21:42
Onzin verhaal. Newey blijft bij Red Bull.
waarom is het nou direct onzin? Newey had al een stap terug gedaan, heeft vorig jaar flink bij moeten klussen en heeft en passant ook de auto van 2018 afgeleverd. Mooi moment om weer die stap terug te gaan doen waar ie een tijdje terug niet voor niks voor heeft gekozen. Je gaat niet zo maar ff een technisch directeur naast Newey aanstelllen.
Het is een onzin verhaal omdat het verkeerd vertaald is. Newey zou nooit hebben overwogen om te stoppen, slechts om een andere functie in het team te bekleden.
wat er in de titel staat klopt idd niet, maar het verhaal daaronder heeft het over een stap terug.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 maart 2018 - 11:43:34
Citaat van: FolkertE op 11 maart 2018 - 11:29:44
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2018 - 11:15:07
Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 09:21:42
Onzin verhaal. Newey blijft bij Red Bull.
waarom is het nou direct onzin? Newey had al een stap terug gedaan, heeft vorig jaar flink bij moeten klussen en heeft en passant ook de auto van 2018 afgeleverd. Mooi moment om weer die stap terug te gaan doen waar ie een tijdje terug niet voor niks voor heeft gekozen. Je gaat niet zo maar ff een technisch directeur naast Newey aanstelllen.
Het is een onzin verhaal omdat het verkeerd vertaald is. Newey zou nooit hebben overwogen om te stoppen, slechts om een andere functie in het team te bekleden.
wat er in de titel staat klopt idd niet, maar het verhaal daaronder heeft het over een stap terug.

"Waché wordt geen tweede Newey
Waché is door Newey zelf naar voren geschoven als de nieuwe technisch directeur en hij komt ook uit het team van Newey. Tegen L'Equipe zegt Waché: "Ik weet wat deze positie betekent en ik ken het risico. Ik zal niet zeggen dat ik er bang voor ben, maar ik weet wat er van mij verwacht wordt. Ik zal laten zien dat ik het kan." Waché gaat geen kopie worden van Newey zo zegt hij: "Newey legt meer nadruk op de aerodynamica en ik wil meer kijken hoe ik auto naar de grond kan drukken."

Ik kan het originele interview even niet vinden, maan hier staat ook al dat niet echt een stap terug doet, alleen dat hij het werk verdeeld.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 maart 2018 - 11:53:52
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2018 - 11:43:34
Citaat van: FolkertE op 11 maart 2018 - 11:29:44
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2018 - 11:15:07
Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 09:21:42
Onzin verhaal. Newey blijft bij Red Bull.
waarom is het nou direct onzin? Newey had al een stap terug gedaan, heeft vorig jaar flink bij moeten klussen en heeft en passant ook de auto van 2018 afgeleverd. Mooi moment om weer die stap terug te gaan doen waar ie een tijdje terug niet voor niks voor heeft gekozen. Je gaat niet zo maar ff een technisch directeur naast Newey aanstelllen.
Het is een onzin verhaal omdat het verkeerd vertaald is. Newey zou nooit hebben overwogen om te stoppen, slechts om een andere functie in het team te bekleden.
wat er in de titel staat klopt idd niet, maar het verhaal daaronder heeft het over een stap terug.

"Waché wordt geen tweede Newey
Waché is door Newey zelf naar voren geschoven als de nieuwe technisch directeur en hij komt ook uit het team van Newey. Tegen L'Equipe zegt Waché: "Ik weet wat deze positie betekent en ik ken het risico. Ik zal niet zeggen dat ik er bang voor ben, maar ik weet wat er van mij verwacht wordt. Ik zal laten zien dat ik het kan." Waché gaat geen kopie worden van Newey zo zegt hij: "Newey legt meer nadruk op de aerodynamica en ik wil meer kijken hoe ik auto naar de grond kan drukken."

Ik kan het originele interview even niet vinden, maan hier staat ook al dat niet echt een stap terug doet, alleen dat hij het werk verdeeld.
ik moet het ook met vertalingen van anderen doen en daar zit blijkbaar nog wel enig verschil in.  Volgens het AD gaat Newey zich weer meer richten op zn Aston Martin project, dat heeft het afgelopen jaar door de problemen bij RBR op een laag pitje gestaan. Tja, t is maar niet hoe je het wilt noemen, een stapje terug of werk verdelen, het komt een beetje op hetzelfde neer.

gloudiesaurus

Originele artikel komt uit L'equipe maar mijn Frans is niet best  ;)

Newey blijkft in ieder geval betrokken bij Red Bull. Newey heeft al langer zijklusjes, zo heeft hij een boot ontworpen en nu die sportwagen van Aston Martin. Dankzij die klusjes heeft Red Bull Newey ooit zover kunnen krijgen om bij hen te komen werken.

Vorig jaar trok Newey even de touwtjes naar zich toe toen de RB13 in het begin van het seizoen niet helemaal overeen bleek te komen met de windtunnel resultaten.

Overigens lijkt Newey niet echt fan van de huidige Formule 1: https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/newey-sparplan-f1-kein-windkanal-weniger-cfd/
Hij vindt de motoren niet oke en verwijst naar de McLaren uit 1998.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Dat verkondigde Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko aan Sport Bild. "Na nog een aanrijding voeren we teamorders door, hoewel we daar eigenlijk fel op tegen zijn."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238315/red-bull-na-nog-een-aanrijding-volgen-teamorders

In dit geval moeten ze dus oppassen voor elkaar...

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Achteraf allemaal.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het een fout van Horner vind. Danny kreeg na de laatste stop létterlijk de opdracht mee om Max opnieuw aan te vallen. Mocht je dat al niet letterlijk nemen, dan zul je je sowieso gesteund voelen en waarschijnlijk meer risico nemen dan als dit niet gezegd zou zijn. Ik vond het 'an accident waiting to happen'.

C.G. de Beaufort

"Red Bull heeft gewoon een monster gecreëerd. Max Verstappen denkt dat hij teambaas is geworden, sinds hij zijn nieuwe contract getekend heeft, maar rijdt dit jaar alsof hij een Formule 3-coureur is."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238331/oud-formule-1-coureur-watson-max-verstappen-moet-terug-naar-toro-rosso

Een 71-jarige krakkemikkige coureur, die iets te zeggen had over Max. Tjonge, tjonge.

Groet,

C.G. de Beaufort



Sabai

Ik vind het wel meevallen. Ik heb gisteren de race terug gekeken en vind dat het de schuld is van de team leiding. Ze hadden gewoon 1tje op een andere strategie moeten zetten.