Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Matthijs op 12 december 2017 - 19:03:44
Het kwam wat verrot uit Jozefs strot, maar ik kan me ook niet voorstellen dat Verstappen wereldwijde steun kreeg over zijn 'mongool'-uitspraak.

Het is maar hoe letterlijk het je wil opvatten. Van Mario Andretti tot aan Niki Lauda dan.

Wings

Citaat van: robbert op 12 december 2017 - 19:24:43
Citaat van: Matthijs op 12 december 2017 - 19:03:44
Het kwam wat verrot uit Jozefs strot, maar ik kan me ook niet voorstellen dat Verstappen wereldwijde steun kreeg over zijn 'mongool'-uitspraak.

enkel uit nederland, wat logisch is ook

Nee hoor. Uit verschillende windrichtingen. In tegenstelling tot wat Matthijs roept gaf het juist prima weer dat de wedstrijdleiding een verkeerd besluit nam. Misschien niet de actie op zichzelf, maar hij was hoe dan ook niet in lijn met de rest van het weekend. Als zelfs de Italiaanse media roept dat de straf onterecht was terwijl Ferrari voordeel had weet je dat het ook echt niet goed zit. Los van het feit dat de kritiek niet beperkt bleef tot Nederlandse discussiepodia.

Doen alsof Max-fans subjectief zijn en ongelijk hebben lijkt de weg van de minste weerstand heden ten dage. Als je geen punt kunt maken of het niet eens wordt, dan maar zo. Afgeven op een groep mensen, alsof hun een mening over Max per definitie subjectief is zodra deze niet negatief is. Intussen wordt het mannetje over de hele wereld geprezen door jong en oud en heeft hij ook buiten Nederland een behoorlijke fanbase. En écht niet omdat hij tegen iedereen aan rijdt en foetelt.

Tuesday

oh ja, de Italiaanse media, daar is ie weer.. vorig jaar keerden ze zich tegen Vettel in Mexico, dus dat kon echt niet door de beugel. Nu doet Verstappen iets vergelijkbaars, maar kiezen ze blijkbaar zijn kant (kan het niet controleren). Tja, als de Italiaanse media bepalend is... volgens mij kreeg Max zelfs in NL behoorlijke kritiek op zijn woordkeuze. Dat is wat mij betreft dan ook gelijk het enige verwerpelijke, verder vind ik dit soort dingen totaal niet schokkend, dat hoort er nou eenmaal bij als de emoties oplopen. Wel jammer dat er zoals hierboven al gezegd is zo enorm subjectief op gereageerd wordt. Waar de 1 misschien wel een schorsing moet hebben is het bij de ander zo erg allemaal niet.

Matthijs

Citaat van: Wings op 13 december 2017 - 07:33:10In tegenstelling tot wat Matthijs roept gaf het juist prima weer dat de wedstrijdleiding een verkeerd besluit nam.

Sja, de inhaalactie was prachtig en ik stond op de bank te springen. Maar hij was ook met vier wielen buiten de baan. En in tegenstelling tot andere acties die niet werden bestraft reed hij naast de baan aan de binnenkant (hij sneed af). Een straf was dan ook goed te begrijpen dus de stewards stonden volledig in hun recht. In mijn ogen werd deze visie breed gedragen in de F1-minnende wereld, enkele uitzonderingen daargelaten.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 13 december 2017 - 09:34:08
Citaat van: Wings op 13 december 2017 - 07:33:10In tegenstelling tot wat Matthijs roept gaf het juist prima weer dat de wedstrijdleiding een verkeerd besluit nam.

Sja, de inhaalactie was prachtig en ik stond op de bank te springen. Maar hij was ook met vier wielen buiten de baan. En in tegenstelling tot andere acties die niet werden bestraft reed hij naast de baan aan de binnenkant (hij sneed af). Een straf was dan ook goed te begrijpen dus de stewards stonden volledig in hun recht. In mijn ogen werd deze visie breed gedragen in de F1-minnende wereld, enkele uitzonderingen daargelaten.
dat zijn samen dus drie dingen die hierboven blijkbaar wat gemakkelijk door elkaar worden gehaald;
1. De inhaalactie zelf, die werd idd door de meesten met gejuich ontvangen
2. De straf en de manier waarop deze tot stand kwam, daar was idd lang niet iedereen het mee eens
3. Het interview van Max waarin hij een steward een mongool noemde. Volgens mij zijn er maar weinigen die daar openlijk hun steun voor hebben uitgesproken.

De discussie begon bij Jozef die reageerde op de personality prijs en daarbij ging het volgens mij toch echt om het 3e punt.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 13 december 2017 - 10:52:41
De discussie begon bij Jozef die reageerde op de personality prijs en daarbij ging het volgens mij toch echt om het 3e punt.
Inderdaad. Ik vind het prima dat Max die prijs heeft gekregen want hij heeft inderdaad een sterke persoonlijkheid waar de sport van profiteert, maar die 'mongool'-uitspraak vonden veel mensen niet ok.

Wings

Citaat van: Matthijs op 13 december 2017 - 09:34:08
Citaat van: Wings op 13 december 2017 - 07:33:10In tegenstelling tot wat Matthijs roept gaf het juist prima weer dat de wedstrijdleiding een verkeerd besluit nam.

Sja, de inhaalactie was prachtig en ik stond op de bank te springen. Maar hij was ook met vier wielen buiten de baan. En in tegenstelling tot andere acties die niet werden bestraft reed hij naast de baan aan de binnenkant (hij sneed af). Een straf was dan ook goed te begrijpen dus de stewards stonden volledig in hun recht. In mijn ogen werd deze visie breed gedragen in de F1-minnende wereld, enkele uitzonderingen daargelaten.

Ik vind het prima dat jij de straf wel begrijpt en met jou zijn er nog velen maar maakt dat jou en de anderen anti-Max Verstappen? Naar mijn idee niet. Daarnaast zijn anderen van mening dat de straf niet in lijn met het hele weekend was. Of een rijder nu afsnijdt en tijd wint of tijd wint doordat hij een wijdere lijn rijdt...buiten de witte lijn is buiten de witte lijn. En dat mag wel of dat mag niet. En laten we reëel zijn, coureurs rijden op bepaalde punten niet structureel wijdere lijnen omdat dit de langzaamste lijn is. Los van het feit dat coureurs dit deden zonder enkele aanleiding, dus zonder dat er dreiging voor contact was. Naast Max reed Kimi die Max daar niet verwachtte en ook laat zag.

Ik begon mijn post met dat ik het prima vind dat anderen dat anders zien en we hoeven het ook niet eens te worden maar wat ik bemerk en betreur is dat een afwijkende mening vaak wordt opgehangen aan subjectiviteit. Zeker als het Max Verstappen betreft. Alsof er maar één waarheid bestaat. Ik vind dat destructieve denkwijze wat leidt tot discussies steeds sneller verzanden in het elkaar toedichten van bashen of fanboi-gedrag. Uiteindelijk drijf je met z'n allen steeds verder af van de essentie van het discussiëren en ebt het discussie-plezier steeds verder weg. Vandaar dat ik ook fellig reageer want ik merk dat de fanboi-kaart erg vaak wordt gespeeld. Ongegrond en niet onderbouwd welteverstaan. Op social media heeft dit geleid dat een normaal gesprek niet meer mogelijk is en ik zou het jammer vinden als dat overwaait naar fora.

Ik ga er vanuit dat je deze post vanuit het juiste context kunt lezen en goed opvat want het is geen kritiek aan jou persoonlijk maar op een trend die ik waarneem. En andersom zal ik mij er zeker ook wel eens schuldig aan maken. Zo neem ik mensen als Jozef, die structureel kritiek levert op lofzang en Max sneller en vaker veroordeelt minder serieus als het Max betreft en dat moet anders. Wij met z'n allen dus.

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 december 2017 - 17:53:47
Citaat van: Matthijs op 13 december 2017 - 09:34:08
Citaat van: Wings op 13 december 2017 - 07:33:10In tegenstelling tot wat Matthijs roept gaf het juist prima weer dat de wedstrijdleiding een verkeerd besluit nam.

Sja, de inhaalactie was prachtig en ik stond op de bank te springen. Maar hij was ook met vier wielen buiten de baan. En in tegenstelling tot andere acties die niet werden bestraft reed hij naast de baan aan de binnenkant (hij sneed af). Een straf was dan ook goed te begrijpen dus de stewards stonden volledig in hun recht. In mijn ogen werd deze visie breed gedragen in de F1-minnende wereld, enkele uitzonderingen daargelaten.

Ik vind het prima dat jij de straf wel begrijpt en met jou zijn er nog velen maar maakt dat jou en de anderen anti-Max Verstappen? Naar mijn idee niet. Daarnaast zijn anderen van mening dat de straf niet in lijn met het hele weekend was. Of een rijder nu afsnijdt en tijd wint of tijd wint doordat hij een wijdere lijn rijdt...buiten de witte lijn is buiten de witte lijn. En dat mag wel of dat mag niet. En laten we reëel zijn, coureurs rijden op bepaalde punten niet structureel wijdere lijnen omdat dit de langzaamste lijn is. Los van het feit dat coureurs dit deden zonder enkele aanleiding, dus zonder dat er dreiging voor contact was. Naast Max reed Kimi die Max daar niet verwachtte en ook laat zag.

Ik begon mijn post met dat ik het prima vind dat anderen dat anders zien en we hoeven het ook niet eens te worden maar wat ik bemerk en betreur is dat een afwijkende mening vaak wordt opgehangen aan subjectiviteit. Zeker als het Max Verstappen betreft. Alsof er maar één waarheid bestaat. Ik vind dat destructieve denkwijze wat leidt tot discussies steeds sneller verzanden in het elkaar toedichten van bashen of fanboi-gedrag. Uiteindelijk drijf je met z'n allen steeds verder af van de essentie van het discussiëren en ebt het discussie-plezier steeds verder weg. Vandaar dat ik ook fellig reageer want ik merk dat de fanboi-kaart erg vaak wordt gespeeld. Ongegrond en niet onderbouwd welteverstaan. Op social media heeft dit geleid dat een normaal gesprek niet meer mogelijk is en ik zou het jammer vinden als dat overwaait naar fora.

Ik ga er vanuit dat je deze post vanuit het juiste context kunt lezen en goed opvat want het is geen kritiek aan jou persoonlijk maar op een trend die ik waarneem. En andersom zal ik mij er zeker ook wel eens schuldig aan maken. Zo neem ik mensen als Jozef, die structureel kritiek levert op lofzang en Max sneller en vaker veroordeelt minder serieus als het Max betreft en dat moet anders. Wij met z'n allen dus.
begin dan gewoon met bij het onderwerp te blijven. Iemand een mongool noemen heeft niks met wel of niet afsnijden te maken. Mensen die dat goedpraten en anderen veroordelen voor gelijkwaardige of minder 'schokkende' uitspraken zijn wel degelijk subjectief. Het woord fanboy is nooit genoemd. Je maakt een hoop lawaai om helemaal niks.

Wings

Citaat van: Matthijs op 13 december 2017 - 10:55:28
Inderdaad. Ik vind het prima dat Max die prijs heeft gekregen want hij heeft inderdaad een sterke persoonlijkheid waar de sport van profiteert, maar die 'mongool'-uitspraak vonden veel mensen niet ok.

Daarover zijn we het eens. En verder was het niet handig wat hij deed maar wel eerlijk. Liever dat dan standaard praat dat de rijder zegt dat hij de beelden gaat bekijken en pas dan een standpunt inneemt. Om het vervolgens het te verwoorden op de manier waarop het hoofd van de communicatieafdeling het heeft gesouffleerd. Max slaat die stap vooralsnog over. En ja, achteraf hebben wij allen de wijsheid in pacht.

Matthijs

Prima reactie Wings. Maar we zijn inderdaad met z'n allen wat off-topic gegaan, want het ging om de 'mongool'-uitspraak en niet om het afsnijden en de straf.

Wings

True. Maar het is Max Verstappen-gerelateerd in een Max Verstappen-topic dus binnen het kader van het topic. ;)

Wings

Overigens is de 'mongool-uitspraak' gedaan in het verlengde van de straf die hij kreeg. Wel of niet terecht is dan bepalend voor het context. Dus het past ook nog eens binnen het raamwerk van de discussie. :)

Mickey

-ik vind Wings absoluut geen lawaai maken, vind het juist een zeer constructieve bijdrage-

Just saying. Carry on.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 13 december 2017 - 20:13:32
-ik vind Wings absoluut geen lawaai maken, vind het juist een zeer constructieve bijdrage-

Just saying. Carry on.
beetje misplaatst toch wel. Op andere fora zou het beter staan denk ik.

Matthijs

https://www.f1fanatic.co.uk/2017/12/17/controversial-pass-on-raikkonen-was-not-correct-verstappen-admits/

So much voor de 'mongool'-uitspraak. Zou hij nu spijt hebben van zijn uitlatingen?

Niet dat mijn mening er toe doet, ik vond de inhaalactie fantastisch ondanks dat hij (letterlijk) over het randje ging.