Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

grote vraag is natuurlijk wat er verder allemaal in dat contract staat. Op zich past deze verlenging goed in de opmerkingen van de afgelopen week van Max en Horner, maar een tijdje terug zei Max nog dat ze bezig waren bepaalde clausules in het contract aan te passen. RBR gaat dat natuurlijk nooit vrijwillig doen, dus wellicht is dit jaar extra een tegemoetkoming van de kant van Verstappen. RBR heeft langer recht op Verstappen, maar zal dan misschien wel bepaalde prestaties moeten garanderen, betere prestaties dan in de vorige clausule stonden. Een andere reden voor verlenging kan natuurlijk zijn dat zn salaris enorm wordt opgekrikt, al denk ik niet dat Verstappen blind voor meer geld heeft gekozen.
Hoe dan ook, wel enigszins verrassend nieuws.

Van Wijk

De verlenging verbaasd mij niet. Ze willen hem gewoon kost wat kost houden.
De Max aanhang zal het omschrijven als loyaliteit naar het team toe.
De objectieve fan zal zeggen, RBR is loyaal naar Max ( lees financieel ).
Ik kan beide partijen geen ongelijk geven.

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 20 oktober 2017 - 21:46:37
De verlenging verbaasd mij niet. Ze willen hem gewoon kost wat kost houden.
De Max aanhang zal het omschrijven als loyaliteit naar het team toe.
De objectieve fan zal zeggen, RBR is loyaal naar Max ( lees financieel ).
Ik kan beide partijen geen ongelijk geven.
Red Bull sowieso niet, die kunnen zich geen betere coureur wensen. Of het voor Max ook de beste keus is valt nog te bezien. Ik kan me niet voorstellen dat Max zich voor 2019 helemaal heeft vastgezet.

Wings

Citaat van: Mickey op 20 oktober 2017 - 20:06:17
Waarom neemt men aan dat hij dat zou moeten zijn, tweede rijder? Ik zie hem momenteel niet onderdoen voor Vettel of Hemmie. En die kunnen alleen nog maar achteruit gaan. Positie afdwingen.

Heel bijzonder inderdaad. Wel denk ik dat Mercedes en Ferrari in deze setting niet zitten te wachten op Max. Ferrari en Mercedes zijn redelijk aan elkaar gewaagd dus punten afsnoepen van Lewis en Seb had het kampioenschap gekost.

Jammer dat Max niet naar Renault gaat. Renault komt er echt wel weer bovenop en kan een Max wel gebruiken. Net als Alonso destijds. Daar hadden mooie dingen kunnen gebeuren. Maar goed, het boek kan dicht voor nu. Max blijft bij Red Bull. Eens zien wat dat brengt en wat Honda doet. 

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 oktober 2017 - 17:29:41
Citaat van: FolkertE(..)In 2019 is Max al 22 en heeft hij nog steeds geen titel.

Sic, dat valt ontzettend mee hoor! Hieronder zijn de jongste :

Sebastian Vettel    23 jaar, 134 dagen    2010
Lewis Hamilton    23 jaar, 300 dagen    2008
Fernando Alonso    24 jaar, 59 dagen    2005
Emerson Fittipaldi    25 jaar, 303 dagen    1972

Groet,

C.G. de Beaufort

Het is ook geen ramp maar Max is wel een soort van 'title ready'. Dan wil je ook dat het gebeurt. Het is wachten op het juiste momentum dat alles samenkomt. Als dat momentum uitblijft gebeurt er niets. Kijk maar naar Alonso. Hij is beter dan het aantal titels doen vermoeden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 oktober 2017 - 09:09:21
Citaat van: Mickey op 20 oktober 2017 - 20:06:17
Waarom neemt men aan dat hij dat zou moeten zijn, tweede rijder? Ik zie hem momenteel niet onderdoen voor Vettel of Hemmie. En die kunnen alleen nog maar achteruit gaan. Positie afdwingen.

Heel bijzonder inderdaad. Wel denk ik dat Mercedes en Ferrari in deze setting niet zitten te wachten op Max. Ferrari en Mercedes zijn redelijk aan elkaar gewaagd dus punten afsnoepen van Lewis en Seb had het kampioenschap gekost.

Jammer dat Max niet naar Renault gaat. Renault komt er echt wel weer bovenop en kan een Max wel gebruiken. Net als Alonso destijds. Daar hadden mooie dingen kunnen gebeuren. Maar goed, het boek kan dicht voor nu. Max blijft bij Red Bull. Eens zien wat dat brengt en wat Honda doet.
hij heeft zijn contract met slechts 1 jaar verlengt!! En het zal mij niet verbazen als zijn kansen om na volgend jaar te vertrekken juist zijn toegenomen. Er moet een reden zijn waarom je in oktober 2017 besluit om je contract met enkel het jaar 2020 te verlengen.

Tuesday

https://www.autoblog.nl/nieuws/jos-verstappen-babbelt-met-toto-wolff-in-monza-101847
(van begin September, deze mensen konden het wel eens heel goed hebben ingeschat).

CitaatOok Max' management is naar verluidt die mening toegedaan, want zij zouden Red Bull al aan het bewerken zijn om een clausule in Max' contract aan te passen. Hoe betrouwbaar deze berichtgeving is weten we niet, maar momenteel zou Max een clausule in zijn contract hebben waardoor hij na 2018 weg mag als Red Bull er niet in slaagt als derde of beter te finishen in het WK voor constructeurs. Gezien de huidige krachtsverhoudingen in de F1 is dat scenario echter onwaarschijnlijk. De managers van Max willen de clausule graag aanpassen zodat een vertrek van Max mogelijk is als Max zélf niet als derde of beter finisht in het WK van 2018.

Gezien de waarde die Red Bull hecht aan Max Emilian kunnen we ons echter niet direct voorstellen waarom het team hiermee zou instemmen, als daar verder niks tegenover staat (zoals bijvoorbeeld een nog langer verblijf bij het team als die top-3 wel lukt).


Matthijs

Citaat van: Mickey op 24 oktober 2017 - 09:00:55
Mooie column op een andere site.  ;)

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360197/column-de-angst-voor-max-verstappen/

Zo is het precies. Geldige inhaalactie of niet, het draagt bij aan de status van Verstappen.

Wings

Citaat van: Mickey op 24 oktober 2017 - 09:00:55
Mooie column op een andere site.  ;)

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360197/column-de-angst-voor-max-verstappen/

Het betreft natuurlijk een mening maar wel één die de feiten belicht als je het mij vraagt. Hoe dan ook, ik kan mij er prima in vinden. Al denk ik dat Hamilton en Alonso graag laten zien dat zij heer en meester zijn en niet Max. Het kan een leuk spektakelstuk worden als de Spanjaard zich voorin meldt.

Matthijs

Citaat van: Wings op 24 oktober 2017 - 13:20:04Al denk ik dat Hamilton en Alonso graag laten zien dat zij heer en meester zijn en niet Max.
Dat zegt toch al genoeg? Niemand maakt zich er druk om om te laten zien dat zij heer en meester zijn tov een Grosjean of een Kvyat.

Tuesday

tuurlijk hebben ze Max allemaal in de smiezen en zullen ze er anders op reageren als en Grosjean of Magnussen. Aan de andere kant zie je Max ook anders rijden wanneer hij met Vettel of Hamilton in duel gaat. Het is in de afgelopen 12 maanden bv 2x voorgekomen dat Vettel bij Max aan de staart kwam en Max prompt de volgende bocht mistte. En afgelopen zondag vond ik zn duel met Hamilton ook wat vreemd. Hij ging vol in de verdediging, maar werd uiteindelijk heel simpel opzij gezet. Uiteraard had dat ook alles met de banden te maken. Wat ik bedoel is dat ik het idee heb dat Max zich op dat soort momenten net iets te graag wil bewijzen. Meestal gaat het goed hoor, maar het valt me op dat dat de enige coureurs zijn door wij Max zich nog wel eens laat afbluffen, verder komt er echt niemand bij m langs.

Matthijs

Klopt, het werkt twee kanten op. Juist leuk!

Wings

Citaat van: Matthijs op 24 oktober 2017 - 13:36:59
Citaat van: Wings op 24 oktober 2017 - 13:20:04Al denk ik dat Hamilton en Alonso graag laten zien dat zij heer en meester zijn en niet Max.
Dat zegt toch al genoeg? Niemand maakt zich er druk om om te laten zien dat zij heer en meester zijn tov een Grosjean of een Kvyat.

Maar zij zijn niet bang. Volgens mij heeft Lewis recent tegen Max gezegd dat hij, Lewis, moet werken aan zijn records want Max komt eraan. Hij is er nog niet al denk ik dat hij qua rauwe snelheid niet onderdoet. Maar kampioen worden is meer dan dat. Dan race je met een kampioenspet op en moet je een besluit kunnen nemen ten koste van een dagsucces maar ten faveure van het kampioenschap. Dat overkwam Hamilton in Maleisië.

C.G. de Beaufort

Teambazen, ze stellen Max als 2e beste rijder, na de WC Hamilton.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234266/teambazen-rangschikken-max-verstappen-als-tweede

Groet,

C.G. de Beaufort