Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Mickey

Hier maar even. Hoeveel race-ervaring loopt Max dit seizoen niet mis zeg. Staat het seizoen meer aan de kant dan dat hij races uitrijdt en ervaring opdoet. En daar bovenopnog eens de mentale knauw die je hiervan krijgt.

Wings

Dat kwartje moet nu ook eens zijn kant gaan uitrollen. Ik kan me voorstellen dat het steeds moeilijker wordt om de motivatie vast te houden als het telkens mis gaat. Aan de andere kant is het een 'part of the game.'

Mickey

Zeker, maar geen part of the game die je wil als je nog niet helemaal droog bent achter je oren. Of misschien is het juist wel goed voor zijn geestelijke ontwikkeling en evenwicht. Omgaan met tegenslagen.

Jozef

Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:42:53
Hier maar even. Hoeveel race-ervaring loopt Max dit seizoen niet mis zeg. Staat het seizoen meer aan de kant dan dat hij races uitrijdt en ervaring opdoet. En daar bovenopnog eens de mentale knauw die je hiervan krijgt.

De race van vandaag is net veel waardevoller qua ervaring dan gewoon 60 rondjes afmalen.

Tuesday

zn racepace was er eigenlijk van begin af aan al. Wat dat betreft denk ik niet dat ie veel meer km's nodig heeft. Tov jaar heeft ie in kwalificatie en bij de starts wel enorme stappen gemaakt. Ondanks het ongelukkige seizoen is dat wel de winst van dit jaar.

Mickey

Citaat van: Jozef op 17 september 2017 - 17:26:30
Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:42:53
Hier maar even. Hoeveel race-ervaring loopt Max dit seizoen niet mis zeg. Staat het seizoen meer aan de kant dan dat hij races uitrijdt en ervaring opdoet. En daar bovenopnog eens de mentale knauw die je hiervan krijgt.

De race van vandaag is net veel waardevoller qua ervaring dan gewoon 60 rondjes afmalen.

Dat moet je me even uitleggen.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 17:47:14
zn racepace was er eigenlijk van begin af aan al. Wat dat betreft denk ik niet dat ie veel meer km's nodig heeft. Tov jaar heeft ie in kwalificatie en bij de starts wel enorme stappen gemaakt. Ondanks het ongelukkige seizoen is dat wel de winst van dit jaar.

Elke race, van 60, 70 ronden, doen zich situaties voor waar je van leert. Talloze. Die mist hij nu, keer op keer.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 17:49:13
Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 17:47:14
zn racepace was er eigenlijk van begin af aan al. Wat dat betreft denk ik niet dat ie veel meer km's nodig heeft. Tov jaar heeft ie in kwalificatie en bij de starts wel enorme stappen gemaakt. Ondanks het ongelukkige seizoen is dat wel de winst van dit jaar.

Elke race, van 60, 70 ronden, doen zich situaties voor waar je van leert. Talloze. Die mist hij nu, keer op keer.
mwah, ik denk dat ie al met al toch heel wat bijzondere race situaties heeft meegemaakt. Die zitten toch vaak in het begin van de race, daarna settled het zich vaak een beetje en is het gewoon een kwestie van rondjes draaien. Ik denk dat ie wat dat betreft niet eens zoveel heeft gemist. Ricciardo heeft vandaag ook alleen maar rondjes gedraaid, meer niet. Afgezien van die 18 punten is ie er denk ik niet veel wijzer van geworden.

Mickey

Ricciardo heeft wat, 120 races of zo gereden? Dan zal het inderdaad geen punt zijn. Bij Max is het gewoon een slok op een borrel, kijkend naar de verhouding dnf's en finishes.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 18:39:27
Ricciardo heeft wat, 120 races of zo gereden? Dan zal het inderdaad geen punt zijn. Bij Max is het gewoon een slok op een borrel, kijkend naar de verhouding dnf's en finishes.
als je weet hoe je een auto gedurende een weekend moet afstellen, je kunt vlammen in Q3 en goed kunt starten, dan ben je al een heel eind. Zeker in het geval van Max, zn racevaardigheden hebben volgens mij vanaf dag 1 nooit ter discussie gestaan. Het is een goed punt dat je aansnijdt, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Voor een Palmer of een Stroll zou het misschien een ander verhaal zijn, maar voor Max maakt het denk ik niet veel uit.

Wings

Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 17:18:56
Zeker, maar geen part of the game die je wil als je nog niet helemaal droog bent achter je oren. Of misschien is het juist wel goed voor zijn geestelijke ontwikkeling en evenwicht. Omgaan met tegenslagen.

Leren hoe om te gaan met succes is minstens zo belangrijk. ;)

Tuesday

incasseren.. gaat ie nooit leren ben ik bang..

Jozef

Ik vond hem groots. Hij werd op Sky nog even geïnterviewd toen hij buiten kwam bij de stewards geloof ik. Kreeg hij vragen zoals: "bij Ferrari zeggen ze dat het jouw schuld is, wat denk jij daarvan?" Waarop hij zegt: "niks, ik ga nu gewoon naar Maleisië". Daar neem ik mijn pet voor af, even laten zien dat je boven al dat geleuter staat. Dat zou een jaar geleden nog wel anders gelopen zijn. En om zulke dingen zeg ik dus dat de race van vandaag qua ervaring waardevoller is dan 60 rondjes afmalen.

Wings

Citaat van: Jozef op 18 september 2017 - 01:11:27
Ik vond hem groots. Hij werd op Sky nog even geïnterviewd toen hij buiten kwam bij de stewards geloof ik. Kreeg hij vragen zoals: "bij Ferrari zeggen ze dat het jouw schuld is, wat denk jij daarvan?" Waarop hij zegt: "niks, ik ga nu gewoon naar Maleisië". Daar neem ik mijn pet voor af, even laten zien dat je boven al dat geleuter staat. Dat zou een jaar geleden nog wel anders gelopen zijn. En om zulke dingen zeg ik dus dat de race van vandaag qua ervaring waardevoller is dan 60 rondjes afmalen.

Sluit ik mij geheel bij aan.
Ook voor de Nederlandse camera foeterde hij niet. Max gaf aan dat Seb mogelijk niet wist dat Kimi naast hem zat (overigens geloof ik dat ook. Er is zeker geen opzet in het spel) en dat hij geen kant op kon. Prima analyse lijkt mij.

Tuesday

hij legt idd keurig de schuld bij een ander neer. Volgens Jos was het Kimi, volgens Max Vettel. Ik zie Max naar rechts gaan en vervolgens op Kimi reageren. Blijft nog steeds een ongelukkig race incident, maar hij zn analyse klopt niet helemaal in mijn ogen.