Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 juni 2017 - 12:10:25
Dit is toch niet helemaal correct, er is geen 'maximum' op versnellingsbakken, de regel is gewoon dat je met één bak zes opeenvolgende weekends moet rijden. Slaag je daar niet in, dan krijg je vijf plaatsen gridstraf.

De vrijdag hoort voor wat deze regel betreft echter niet bij het weekend blijkbaar (FP3 wel!). Dus er zal gisteren een bak in gelegen hebben die alleen voor de vrijdagen bedoeld is en die dus inderdaad geen straf oplevert. Wist ik niet. :)

Alonso stond gisteren ook aan de kant met een kapotte versnellingsbak, maar wordt daar dus ook niet voor gestraft. Dat maakt voor hem echter niet uit aangezien hij al 15 plaatsen heeft dankzij Honda.
volgens mij mag je alle vrije trainingen met een andere bak rijden, maar doordat er maar weinig tijd zit tussen FP3 en kwalificatie wordt de 'racebak' er voor de 3e vrije training al ingelegd.

Jozef

Nope, FP3 hoort echt bij deze regel, ik heb net de regels zitten lezen. ;)

Edit:
Citaat23.5  For the purposes of this Article only, an Event will be deemed to comprise P3, the qualifying practice session and the race.

a)  Each driver may use no more than one gearbox for six consecutive Events in which his team competes.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 juni 2017 - 12:58:24
Nope, FP3 hoort echt bij deze regel, ik heb net de regels zitten lezen. ;)

Edit:
Citaat23.5  For the purposes of this Article only, an Event will be deemed to comprise P3, the qualifying practice session and the race.

a)  Each driver may use no more than one gearbox for six consecutive Events in which his team competes.
ok, lijkt me duidelijk. Maar de reden achter regel zal dan wel zijn dat er weinig tijd zit tussen VT3 en kwalificatie ;)

Wings

Citaat van: Wings op 17 juni 2017 - 11:53:26
Dat gezegd hebbende vind ik Max gefrustreerd overkomen dit seizoen. Hij moet uitkijken dat hij niet wegzakt in deze frustratie.

Het interview na de kwalificatie is precies wat ik bedoel. Max verzandt weer in teleurstelling omdat dingen niet gaan zoals hij dat graag ziet. Alweer is er iets, altijd is er iets, dan dit, dan dat. Dat is veel teleurstelling slash frustratie.

Jozef

Huh, wat is er nu weer? Hij staat toch op P5 achter Mercedes en Ferrari, wat had hij dan nog meer gewild?

Franky R.

Citaat van: Wings op 24 juni 2017 - 16:23:10
Citaat van: Wings op 17 juni 2017 - 11:53:26
Dat gezegd hebbende vind ik Max gefrustreerd overkomen dit seizoen. Hij moet uitkijken dat hij niet wegzakt in deze frustratie.

Het interview na de kwalificatie is precies wat ik bedoel. Max verzandt weer in teleurstelling omdat dingen niet gaan zoals hij dat graag ziet. Alweer is er iets, altijd is er iets, dan dit, dan dat. Dat is veel teleurstelling slash frustratie.
Dan heeft Martin Brundle het goed gezien... http://www.gppits.net/nieuws/max_moet_zijn_frustraties_onder_controle_houden/

Jozef

Nog niet tot Vettel-achtig geklaag over de radio gekomen? Heb je wel alle races gekeken dit jaar? ???

Wings

Citaat van: Jozef op 24 juni 2017 - 16:35:51
Huh, wat is er nu weer? Hij staat toch op P5 achter Mercedes en Ferrari, wat had hij dan nog meer gewild?

Red Bull is het hele weekend sneller dan Ferrari zo ook in de kwalificatie. Doordat Max zijn gear sync verloor kon hij zijn tijd niet verbeteren en staan Kimi en Seb voor de Nederlander.

Wings

Citaat van: Jozef op 24 juni 2017 - 17:03:40
Nog niet tot Vettel-achtig geklaag over de radio gekomen? Heb je wel alle races gekeken dit jaar? ???

Gelukkig niet zeg! Seb ging zo te keer dat hij niet alleen door Ferrari werd teruggefloten maar zelfs zijn achterban steunde hem niet. Ik lees veel frustratie van het gezicht van Max af en ik hoop niet dat dit tussen zijn oren gaat zitten maar de manier van uiten lijkt niet op dat wat Seb deed afgelopen jaar.

Jozef

Nou ja, tegen je team roepen dat de strategie een fucking disaster is, veel erger dan dat moet het niet worden om vergeleken te kunnen worden met Vettel.

Alleen Vettels ene uitbarsting tegen Charlie Whiting steekt er nog wel met kop en schouders bovenuit natuurlijk. Maar wat we soms van Verstappen horen, noem ik wel degelijk "Vettel-achtig".

Wings

Oké. Vind ik niet. Verre van dat zelfs. Dat gezegd hebbende vind ik dat Max onwijs hard ontwikkelt op dit moment. Hij is consistent sneller dan Ricciardo al kan hij dat nog niet vertalen naar punten. Op het moment dat Red Bull een competitieve auto bouwt die in de buurt komt van Ferrari en Mercedes, strijdt Max mee om successen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 juni 2017 - 18:03:13
Citaat van: Jozef op 24 juni 2017 - 17:03:40
Nog niet tot Vettel-achtig geklaag over de radio gekomen? Heb je wel alle races gekeken dit jaar? ???

Gelukkig niet zeg! Seb ging zo te keer dat hij niet alleen door Ferrari werd teruggefloten maar zelfs zijn achterban steunde hem niet. Ik lees veel frustratie van het gezicht van Max af en ik hoop niet dat dit tussen zijn oren gaat zitten maar de manier van uiten lijkt niet op dat wat Seb deed afgelopen jaar.
heeft zijn achterban een woordvoerder ofzo dan? wat een onzin. Je kunt ook zeggen dat Charlie er helemaal niet zwaar aan tilde. En hoezo moet je een radio bericht wel of niet steunen? Ik hou in het algemeen wel van radioberichten waarin je emotie hoort, het maakt dan niet uit of het Verstappen, Vettel of Grosjean is. Het is eigenlijk treurig dat Verstappen vorig jaar moest aangeven dat hij zich wilde gaan inhouden op de radio vanwege de buitenwereld. Jammer dat mensen het dan vaak weer op een gouden weegschaaltje gaan leggen. De FIA/FOM moet overigens ook oppassen met hoe ze een coureur afschilderen door continu radio's van een bepaalde coureur eruit te pikken.

Wings



Tuesday

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/228094/max-verstappen-gefrustreerd-naar-hotel-vertrokken

ook weer zoiets waar je van alles van kunt zeggen, maar ik geef m groot gelijk. Iemand die het echt wil kan het hem natuurlijk nog minimaal tot 2067 nadragen ;)