Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2017 - 20:49:56
Citaat van: Franky R. op 24 mei 2017 - 19:55:03
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2017 - 19:40:34
maar hij werd sinds zijn elfde ook ondersteund door Red Bull. In deze year by year fotocollage zie je m ook altijd wel met iets van Red Bull aan (of op); https://www.formula1.com/en/championship/drivers/sebastian-vettel/Year_by_Year.html


Ah, duidelijk...toch opvallend dat hij uitkwam voor BMW ipv Toro Rosso. Als hij toch al zo'n groot talent was.
Er kwam halverwege 2006 een plekje vrij als 3e rijder bij BMW omdat Villeneuve vervangen werd door Kubica (destijds mochten een aantal teams een 3e auto inzetten). En hij was daar al een goede bekende doordat hij 2 jaar in de Formule BMW heeft gereden en als kampioen ook al een F1 test had mogen doen. Ik denk overigens dat het Red Bull programma toen ook wat anders in elkaar zat en dat coureurs er niet volledig aanvast zaten en ook de opzet van STR en RBR was volgens mij wat anders met gemiddeld toch wel wat oudere coureurs die volgens mij ook gewoon her en der werden weggeplukt. Door het succes van Vettel is hij eigenlijk min of meer de blauwdruk geworden voor STR en RBR.


Nu weet ik het weer....Vóór Vettel deed Red Bull inderdaad maar wat. Dank voor je aanvullende info... :)

Wings

Citaat van: Sabai op 23 mei 2017 - 18:32:28
Red bull heeft Max niet eens opgeleid dat heeft Jos gedaan. RBR heeft hem alleen een stoeltje gegeven.

Zonder auto onder de bibs en ondersteuning / begeleiding komt een rijder nergens. Er is hoe dan ook geïnvesteerd in Max. Dat moet aan de andere kant wel wat opleveren natuurlijk.

Wings

Citaat van: Franky R. op 24 mei 2017 - 18:38:31
Eerlijk gezegd gold dat ook voor Vettel...Pas nadat Vettel Kubica op een prima manier verving (USA?), kaapte Marko hem snel weg en reed Seb voortaan voor Toro Rosso...

Is dat zo? Ik dacht dat Vettel voordat hij vertrok naar de Formule BMW ook al verbonden was aan Red Bull.

-edit-

Staat hierboven al. Dat dus.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2017 - 16:02:36
Ik zou eigenlijk niet weten wat teams nou precies aan opleidingen doen behalve het bieden van stoeltjes. Wat mediatrainingen links en rechts zullen ongetwijfeld voorbij komen voordat die jongens de Formule 1 in komen (gegeven dat ze dat doen), maar verder?
Dus jij denkt dat er niet zoiets bestaat als coureurs opleiden? Er zijn mensen die hier hun beroep van maken! Talloze uren worden besteed aan het bestuderen van de kleinste details in data over stuurbewegingen, remdruk, manier van gasgeven, en dan heb ik het alleen nog maar puur over het rijden en niet over de technische aspecten van de auto zelf, of hoe je een auto afstelt.

Het gemak waarmee hier wordt gesteld "Red Bull heeft weinig voor Max gedaan", waarschijnlijk door mensen die nog nooit in de fabriek van een professioneel raceteam geweest zijn laat staan bij een F1-team... ::)

Matthijs

Jullie hebben allemaal gelijk, afhankelijk van je uitgangspunt. Bij opleiden denk je vooral aan juniorseries. Daar heeft Verstappen nauwelijks gebruik van gemaakt, want hij werd door Red Bull direct in de F1 gestald. Maar eenmaal in de F1 kan je natuurlijk ook worden opgeleid en daar heeft Verstappen ongetwijfeld veel van Red Bull opgestoken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 mei 2017 - 15:27:31
Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2017 - 16:02:36
Ik zou eigenlijk niet weten wat teams nou precies aan opleidingen doen behalve het bieden van stoeltjes. Wat mediatrainingen links en rechts zullen ongetwijfeld voorbij komen voordat die jongens de Formule 1 in komen (gegeven dat ze dat doen), maar verder?
Dus jij denkt dat er niet zoiets bestaat als coureurs opleiden? Er zijn mensen die hier hun beroep van maken! Talloze uren worden besteed aan het bestuderen van de kleinste details in data over stuurbewegingen, remdruk, manier van gasgeven, en dan heb ik het alleen nog maar puur over het rijden en niet over de technische aspecten van de auto zelf, of hoe je een auto afstelt.

Het gemak waarmee hier wordt gesteld "Red Bull heeft weinig voor Max gedaan", waarschijnlijk door mensen die nog nooit in de fabriek van een professioneel raceteam geweest zijn laat staan bij een F1-team... ::)
ja tuurlijk is dat zo, maar dat is allemaal onderdeel van dat stoeltje en geld in principe voor elke coureur. Niet iets om extra loyaal te zijn aan Red Bull.

Jozef

Dat is toch niet helemaal waar. Max krijgt op die manier ondersteuning van een van de absolute topteams, en dat sinds de zomer van 2014, voor hij in de F1 zat. Dat kunnen vele andere debutanten niet zeggen.

Het is veel minder dan pakweg een Hamilton destijds bij McLaren natuurlijk, en ook minder dan Ricciardo bijvoorbeeld. Dat is ook wel weer duidelijk.

De originele vraag, die ons deed uitkomen bij deze discussie, was: moet Max zich daarom moreel verplicht voelen om langer bij Red Bull te blijven? Op die vraag is het antwoord naar mijn mening: nauwelijks. Maar ongetwijfeld zit een en ander contractueel vastgebeiteld in de vorm van afkoopsommen. Dat zal bij Vettel ook zo geweest zijn, maar in dat geval heeft Red Bull juist gezegd dat ze het wegens Vettels staat van dienst niet konden maken om hem vast te houden (en misschien was er wel een prestatieclausule waardoor Vettel sowieso weg mocht). Maar ja, dat was Vettel de viervoudige wereldkampioen. Als Max onder zijn contract uit wil zonder afkoopsom, dan zal hij Red Bull eerst iets meer moeten schenken dan één overwinning.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 mei 2017 - 21:43:21
Dat is toch niet helemaal waar. Max krijgt op die manier ondersteuning van een van de absolute topteams, en dat sinds de zomer van 2014, voor hij in de F1 zat. Dat kunnen vele andere debutanten niet zeggen.

Het is veel minder dan pakweg een Hamilton destijds bij McLaren natuurlijk, en ook minder dan Ricciardo bijvoorbeeld. Dat is ook wel weer duidelijk.

De originele vraag, die ons deed uitkomen bij deze discussie, was: moet Max zich daarom moreel verplicht voelen om langer bij Red Bull te blijven? Op die vraag is het antwoord naar mijn mening: nauwelijks. Maar ongetwijfeld zit een en ander contractueel vastgebeiteld in de vorm van afkoopsommen. Dat zal bij Vettel ook zo geweest zijn, maar in dat geval heeft Red Bull juist gezegd dat ze het wegens Vettels staat van dienst niet konden maken om hem vast te houden (en misschien was er wel een prestatieclausule waardoor Vettel sowieso weg mocht). Maar ja, dat was Vettel de viervoudige wereldkampioen. Als Max onder zijn contract uit wil zonder afkoopsom, dan zal hij Red Bull eerst iets meer moeten schenken dan één overwinning.
ze hebben Max die laatste maanden idd goed klaargestoomd. Maar het zijn allemaal dingen die ze er maar al te graag voor over hadden om het megatalent Max binnen te hengelen. Daarvoor is Max geen extra dank verschuldigd aan Red Bull. De vraag was idd of Max zich moreel verplicht zou moeten voelen langer bij Red Bull te blijven; jouw antwoord is nauwelijks, mijn antwoord is helemaal niet. En moreel verplicht is natuurlijk wat anders dan contractueel verplicht. Die verplichting zal ie natuurlijk gewoon na moeten komen tenzij Red Bull hem wil laten gaan. Vettel had een clausule in zn contract waardoor hij weg kon. De huidige coureurs schijnen waterdichte contracten te hebben.

Wings

Ik ben het oneens met de heren hierboven en denk bovendien dat Red Bull zich heeft ingedekt. Niemand zaait om de buren te laten oogsten. Red Bull heeft geïnvesteerd in het product Max Verstappen. Dat Max een groot talent was bleek nadat Red Bull voldoende vertrouwen in hem had en risico nam om hem op zeer jonge en ongebruikelijke leeftijd een kans te gunnen. Je kunt nog zoveel talent hebben, zonder opstap ben je nergens. Kijk naar Robin Frijns. Het team dat Max naar de sterrenhemel bracht is Red Bull dus ja dan is het contract uitzingen wel het minste wat je kunt terugdoen.

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 25 mei 2017 - 15:27:31
Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2017 - 16:02:36
Ik zou eigenlijk niet weten wat teams nou precies aan opleidingen doen behalve het bieden van stoeltjes. Wat mediatrainingen links en rechts zullen ongetwijfeld voorbij komen voordat die jongens de Formule 1 in komen (gegeven dat ze dat doen), maar verder?
Dus jij denkt dat er niet zoiets bestaat als coureurs opleiden? Er zijn mensen die hier hun beroep van maken! Talloze uren worden besteed aan het bestuderen van de kleinste details in data over stuurbewegingen, remdruk, manier van gasgeven, en dan heb ik het alleen nog maar puur over het rijden en niet over de technische aspecten van de auto zelf, of hoe je een auto afstelt.

Er staat dat ik niet weet wat het verder inhoudt, niet dat er niet zoiets bestaat. Dank voor het in de mond leggen van de woorden, maar ik spuug ze weer uit.

Jozef

Ik legde je geen woorden in de mond, ik stelde je een vraag...

Jehoentelaar

"Dus jij denkt dat..." Ja, leuk dat het een vraag is, maar met een dergelijke stelling ga je nog altijd uit van een denkwijze van mijn kant waar geen sprake van is. Probeer het anders nog eens.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 mei 2017 - 06:34:46
Ik ben het oneens met de heren hierboven en denk bovendien dat Red Bull zich heeft ingedekt. Niemand zaait om de buren te laten oogsten. Red Bull heeft geïnvesteerd in het product Max Verstappen. Dat Max een groot talent was bleek nadat Red Bull voldoende vertrouwen in hem had en risico nam om hem op zeer jonge en ongebruikelijke leeftijd een kans te gunnen. Je kunt nog zoveel talent hebben, zonder opstap ben je nergens. Kijk naar Robin Frijns. Het team dat Max naar de sterrenhemel bracht is Red Bull dus ja dan is het contract uitzingen wel het minste wat je kunt terugdoen.
als je wilt oogsten zul je dat toch gewoon af moeten dekken met contracten en optie's. En je moet zorgen dat je goede oogstmachine hebt ;) Er is niets wat ze tegenhoudt om Max een nieuw contract a 40 miljoen per jaar voor te leggen en m zo nog wat langer te binden om maar een voorbeeld te noemen. Maar als ze gaan denken dat Max wel loyaal zal zijn omdat zij Max in 2014 de beste aanbieding konden voorleggen dan zitten ze denk ik wel fout. Mercedes had hem ook graag opgenomen in zn opleidingsprogramma, alleen dan via de GP2. Het is niet zo dat Red Bull Max uit de goot heeft opgepikt oid, het was eerder vechten om zijn gunsten. Dat maakt mijns inziens een wereld van verschil.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 26 mei 2017 - 12:33:56
"Dus jij denkt dat..." Ja, leuk dat het een vraag is, maar met een dergelijke stelling ga je nog altijd uit van een denkwijze van mijn kant waar geen sprake van is. Probeer het anders nog eens.
Net zoals dat jij met "ik zou niet weten wat teams doen" impliceert dat je denkt dat ze niets doen. Zeurpiet.

C.G. de Beaufort

Max Verstappen heeft dit seizoen pas drie keer iemand gepasseerd.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/226825/aantal-inhaalacties-met-bijna-75-procent-gedaald

In het hele seizoen is er minder gepasseerd, zo'n 75%. En ik dacht nog wel dat het passeren steeds makkelijker zou gaan.

Not...

C.G. de Beaufort