Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Sabai op 19 mei 2017 - 13:41:21
Ik begin me wat af te vragen '' Wanneer komt de tijd voor max om naar Mercedes of Ferrari te gaan?''  Ik ben zelf van mening dat ondanks dat RBR een top team is Max beter kan switchen van team na dit seizoen. Je ziet gewoon dat door de nieuwe motor reglementen ondanks dat alles vrij gegeven is dit jaar de twee teams Ferrari en Mercedes teveel in de kaart speelt. Ik zie Renault en Honda de komende 2 jaar nog steeds de achterstand niet goed maken gezien het verleden.
Dus als Max titels wil winnen kan hij beter naar een beter team gaan die hem een winnende auto kunnen geven. Als ik hem was zou ik voor het stoeltje van Kimi gaan die waarschijnlijk stopt na dit jaar.
Het ligt er een beetje aan wat de motor update gaat doen en of Newey kan bijsturen. Het schijnt dat RBR op het verkeerde been is gezet door de banden en dat Newey zich niet veel heeft bemoeid met de RBR13. Misschien dat ze het dit jaar niet meer redden, maar volgend jaar kan het nog steeds. En Renault blijft natuurlijk niet aanmodderen.

Van Wijk

Uiteraard zie ik Max ook nog wel een keer bij Ferrari terecht komen.
Zoals al eerder aangehaald, hij is nog jong en heeft nog alle tijd.
Dat Jos nu is aangesteld als talent scout bij RBR heeft er alles mee te maken
dat RBR de binding met Max ( familie Verstappen )  wilt versterken volgens mij.

Wings

Citaat van: FolkertE op 20 mei 2017 - 13:14:49
En Renault blijft natuurlijk niet aanmodderen.

Dat dachten we ook van Honda.

Sabai

Bij de vorige motor reglementen was Renault ook altijd de zwakste maar werd dit rechtgetrokken. Hier kwam ook weer het ehb uit voort destijds geloof ik.

robbert

en renault heef recent nog de titels kunnen pakken met alonso en vettel. En honda blijft maar achteraan bengelen

Robbert65

Citaat van: Wings op 19 mei 2017 - 14:12:10
Kan hij het moreel bekeken maken om zijn contract niet na te leven bij Red Bull? Ik denk dat als we dat goedvinden dat het einde betekent voor Red Bull. Het opleiden van talent moet wel zijn vruchten afwerpen. Red Bull doet dat in beginsel om zelf de profiteren en niet om Mercedes en Ferrari te plezieren. Natuurlijk rijdt Max in de meest ideale situatie bij Ferrari volgend jaar maar ik denk niet dat dit het doel moet zijn voor Max voor nu. Laat hem maar lekker bij Red Bull blijven en laten we hopen dat Red Bull een competitieve auto bouwt waarmee Max kan strijden om overwinningen en misschien wel het kampioenschap.

Je hebt wel gelijk, maar aan de andere kant moet Max' management ook rekening houden met links en rechts ingehaald worden door Sainz en Ricciardo als er stoelen vrij zijn bij Merc en Ferrari...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Red bull heeft Max niet eens opgeleid dat heeft Jos gedaan. RBR heeft hem alleen een stoeltje gegeven.

Jozef

Dat is toch wel kort door de bocht, vind ik. Zijn hele autosportcarrière voordat hij in het juniorprogramma van Red Bull terechtkwam, bedraagt welgeteld een half seizoen. Sinds augustus 2014 zit hij bij Red Bull, dat is deze zomer 3 jaar. Dan kun je toch niet zeggen dat ze weinig hebben gedaan voor zijn opleiding.

Ik weet dat ik dan zijn kartingcarrière over het hoofd zie, wat ook weer niet eerlijk is. Maar mijn punt is dat je echt niet kunt zeggen dat Red Bull "alleen een stoeltje heeft gegeven".

Tuesday

toch wel en ze hebben hem voor de neus van andere F1 teams weggekaapt. Red Bull heeft verder niet zoveel bijzonders voor Max gedaan. Ja, ze hebben iemand van 17 een kans gegeven, maar dat was toch volledig de verdienste van die 17-jarige en zijn begeleider(s). Dit paste perfect in hun straatje. Max moet zich dan ook vooral niet wijs laten maken dat hij Red Bull enige loyaliteit verschuldigd is.

Jehoentelaar

Ik zou eigenlijk niet weten wat teams nou precies aan opleidingen doen behalve het bieden van stoeltjes. Wat mediatrainingen links en rechts zullen ongetwijfeld voorbij komen voordat die jongens de Formule 1 in komen (gegeven dat ze dat doen), maar verder?

Franky R.

Eerlijk gezegd gold dat ook voor Vettel...Pas nadat Vettel Kubica op een prima manier verving (USA?), kaapte Marko hem snel weg en reed Seb voortaan voor Toro Rosso...

Jehoentelaar

Vettel was een BMW-protegé, ja.

Tuesday

maar hij werd sinds zijn elfde ook ondersteund door Red Bull. In deze year by year fotocollage zie je m ook altijd wel met iets van Red Bull aan (of op); https://www.formula1.com/en/championship/drivers/sebastian-vettel/Year_by_Year.html

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2017 - 19:40:34
maar hij werd sinds zijn elfde ook ondersteund door Red Bull. In deze year by year fotocollage zie je m ook altijd wel met iets van Red Bull aan (of op); https://www.formula1.com/en/championship/drivers/sebastian-vettel/Year_by_Year.html


Ah, duidelijk...toch opvallend dat hij uitkwam voor BMW ipv Toro Rosso. Als hij toch al zo'n groot talent was.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 24 mei 2017 - 19:55:03
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2017 - 19:40:34
maar hij werd sinds zijn elfde ook ondersteund door Red Bull. In deze year by year fotocollage zie je m ook altijd wel met iets van Red Bull aan (of op); https://www.formula1.com/en/championship/drivers/sebastian-vettel/Year_by_Year.html


Ah, duidelijk...toch opvallend dat hij uitkwam voor BMW ipv Toro Rosso. Als hij toch al zo'n groot talent was.
Er kwam halverwege 2006 een plekje vrij als 3e rijder bij BMW omdat Villeneuve vervangen werd door Kubica (destijds mochten een aantal teams een 3e auto inzetten). En hij was daar al een goede bekende doordat hij 2 jaar in de Formule BMW heeft gereden en als kampioen ook al een F1 test had mogen doen. Ik denk overigens dat het Red Bull programma toen ook wat anders in elkaar zat en dat coureurs er niet volledig aanvast zaten en ook de opzet van STR en RBR was volgens mij wat anders met gemiddeld toch wel wat oudere coureurs die volgens mij ook gewoon her en der werden weggeplukt. Door het succes van Vettel is hij eigenlijk min of meer de blauwdruk geworden voor STR en RBR.