Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »


gloudiesaurus

En opnieuw de 2e tijd op Jerez bij de laatste Formule Renault test. Verstappen junior blijft indruk maken  ;)

Formule 3 is leuk om alvast te proberen maar dat is de volgende stap. Dat geeft het Verstappen - kamp ook zelf aan. Formule Renault is het doel volgend jaar, ben benieuwd bij welk team. Ze zijn wel erg te spreken over Kaufmann.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kronos

Citaat van: gloudiesaurus op 16 december 2013 - 16:02:46
Formule 3 is leuk om alvast te proberen maar dat is de volgende stap. Dat geeft het Verstappen - kamp ook zelf aan. Formule Renault is het doel volgend jaar, ben benieuwd bij welk team. Ze zijn wel erg te spreken over Kaufmann.

Zou hij, afhankelijk van de prestaties van komend seizoen in de FR 2.0, niet na 2 seizoenen FR 2.0 de overstap kunnen maken naar de FR 3.5?
Dan zou de Formule 3 en GP2 helemaal buiten beeld kunnen blijven. Zeker nu de trend is ingezet dat FR 3.5 door verschillende teambazen als een betere kweekvijver wordt aangemerkt als de GP2.

Jehoentelaar

Dat kan, maar de stap van 2.0 naar 3.5 is wel vrij groot. En je bent ook afhankelijk van de mogelijkheden op dat moment. Dus op zich is het niet slecht als Max zich breed oriënteert.

Kronos

Citaat van: Jehoentelaar op 17 december 2013 - 09:51:29
Dat kan, maar de stap van 2.0 naar 3.5 is wel vrij groot. En je bent ook afhankelijk van de mogelijkheden op dat moment. Dus op zich is het niet slecht als Max zich breed oriënteert.

Zijn de Formule Renault kampioenschappen niet vele malen goedkoper om in te rijden dan de Formule 3 en de GP2?
Natuurlijk is een brede oriëntatie alleen maar goed voor zo'n jong talent, maar vroeg me af wat de meest geijkte weg zou zijn om uit te komen in de Formule 1

Karting - Formule Renault 2.0 - Formule 3 - Formule Renault 3.5 - Formule 1 ?
(ik dacht dat dit de weg was die Kevin Magnussen recentelijk gevolgd heeft?)

Jehoentelaar

GP2 is sowieso bizar duur. Ik denk dat F3 wel goedkoper is dan FR3.5, maar die zijn niet gelijkwaardig aan elkaar dus dat is eigenlijk geen vergelijking.

Een meest gebruikelijke weg is er geloof ik niet. Het is zo'n wildgroei aan juniorklassen dat coureurs met de meest vreemde omzwervingen nog een heel eind kunnen komen. Zolang ze uiteindelijk maar wel FR3.5 en/of GP2 hebben gezien. Tenzij ze Kvyat heten.

Sabai

Citaat van: Kronos op 17 december 2013 - 10:34:16
Citaat van: Jehoentelaar op 17 december 2013 - 09:51:29
Dat kan, maar de stap van 2.0 naar 3.5 is wel vrij groot. En je bent ook afhankelijk van de mogelijkheden op dat moment. Dus op zich is het niet slecht als Max zich breed oriënteert.

Zijn de Formule Renault kampioenschappen niet vele malen goedkoper om in te rijden dan de Formule 3 en de GP2?
Natuurlijk is een brede oriëntatie alleen maar goed voor zo'n jong talent, maar vroeg me af wat de meest geijkte weg zou zijn om uit te komen in de Formule 1

Karting - Formule Renault 2.0 - Formule 3 - Formule Renault 3.5 - Formule 1 ?
(ik dacht dat dit de weg was die Kevin Magnussen recentelijk gevolgd heeft?)


Dat lijkt mij ook de meest logische weg om in de f1 te komen.

Kronos

Of moet "trouwen met een dochter van een vermogend zakenman" er ook nog tussen staan denk je?

Sabai

 
Citaat van: Kronos op 17 december 2013 - 10:51:55
Of moet "trouwen met een dochter van een vermogend zakenman" er ook nog tussen staan denk je?


;D

Perton

F3 is 2 á 3 ton goedkoper. Misschien dat het nu met de nieuwe motoren wat duurder is geworden. En het pad eurocup naar 3.5 wordt voornamelijk gedaan omdat de eurocup kampioenen hun 5 ton prijzengeld krijgen als ze de directe overstap naar de 3.5 maken. En dat zijn (vandoorne en frijns) dan ook gasten die voor hun eurocup periode in een andere klasse hebben gereden. In het geval van gasly moet ik dat even uitzoeken. Max begint al meteen in de eurocup. Das dus al een verschil. Wat het beste pad is, valt dus nog te bezien.

Kronos

Vooropgesteld dat ik er niet van uit ga dat Max volgend jaar 'eventjes' kampioen gaat worden in de Formule Renault 2.0

Maar stel dat dit wel het geval is; dan zal hij dus, om aanspraak te kunnen maken op het prijzengeld, direct door moeten stromen naar de Formule Renault 3.5?

Zijn er dan leeftijdristricties van toepassing?
Dit in ogenschouw nemende zou je bijna hopen dat Verstappen Junior volgend jaar niet 'per ongeluk' kampioen wordt.

Perton

Neuh volgens mij zijn er geen leeftijdsrestricties. Sirotkin reed er ook op zijn 17e al races als ik me niet vergis.

Maarja in het gunstigste/slechtste geval wordt Max meteen kampioen in de Eurocup (ondanks zijn snelheid zie ik dat overigens niet gebeuren), en vervolgens meteen kampioen in de Formule Renault 3.5. Is ie op zijn 18e al klaar, maar of ie dan klaar is voor de Formule 1...

Maar goed, zover zal het niet komen gok ik, en hij en Jos weten zelf ook wel dat het beter is om het rustig aan te doen. Juist omdat hij zo jong de overstap naar de autosport maakt, kan hij lekker veel jaren gebruiken om ervaring op te doen. En gelukkig doet hij dat op de goede manier en niet op de achterlijke Max Chilton-manier.

gloudiesaurus

Laat Verstappen volgend jaar eerst maar eens rustig een jaartje F - Renault 2.0 rijden. Kampioen worden doe je niet zomaar.
Die klasse is voor een debutant al moeilijk genoeg. En karters hebben over het algemeen een jaar nodig om aan de autosport te wennen.

Gelukkig heeft papa genoeg geld om hem voorlopig nog op weg te helpen. Daarnaast rammelt ook diverse F1 - teams zoals Red Bull op de deur  ;)

Leeftijdrestricties zijn er niet maar Formule Renault 3.5 lijkt me nu nog een brug te ver.
Als hij meteen kampioen word dan is blijkbaar zo goed dat hij meteen verder kan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Welkom op het forum overigens Kronos  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is