GP van MEXICO, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 23 oktober 2023 - 13:38:45

« vorige - volgende »

Robbert65

CHECOTURF



We gaan weer naar Mexico. Dat doen we inmiddels alweer een tijdje en het bevalt goed.

Dat komt vooral door het baseballstadion waar de baan doorheen loopt en het publiek razend enthousiast is gedurende de hele wedstrijd.

De baan is op zich heel niet slecht, de hoogte waarop het circuit is gelegen heeft enorme invloed op de downforce want de lucht is ijl, dus wie zijn aerodynamica lekker voor elkaar heeft wint.

Het is dus een aparte, deze Grand Prix van Mexico, en daarom zullen we komend weekend weer gekluisterd aan de buis het volgende hoofdstuk van dit seizoensboek gaan ervaren, want bijzonder, dat is het allemaal wel.

Toen je je eerste race bekeek, ergens 30, 40, 50 jaar geleden, ooit gedacht: er komt vast wel een keer een Nederlandse rijder die 3 keer achter elkaar wereldkampioen wordt?

Het duurde tot 1994 voordat er een Nederlander kwam die kans leek te maken om een grand prix te winnen. Dat hij 2 keer een podium pakte was het hoogste ooit bereikt.

En nu dit, het blijft eigenlijk onvoorstelbaar....

Tijdschema GP Mexico

Vrijdag 27 oktober, 20.30-21.30 uur: Eerste vrije training
Vrijdag 27 oktober, 0.00-01.00 uur: Tweede vrije training
Zaterdag 28 oktober, 19.30-20.30 uur: Derde vrije training
Zaterdag 28 oktober, 23.00-0.00 uur: Kwalificatie
Zondag 29 oktober, 21.00 uur: Race

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Max toch vijf keer op rij of zo? Kan dit nummer zes worden?

gloudiesaurus

Max Verstappen krijgt dit jaar begeleiding van body guards in Mexico. Jammer dat het nodig is.
Maar je hoorde ook in Texas al het gefluit.

Denk dat het bij deze baan op hoogte weer dichtbij elkaar zal liggen. Normaal een Red Bull baan maar volgens Verstappen is dat dit jaar anders. Ben benieuwd!

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

#3
Terug in de Aston Martin fabriek: "Ik heb m'n bril niet op. Hadden we nou de Monaco-update of Mexico-update verstuurd? Ik zie namelijk een paar verdachte dozen..."
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Wow, perezcrash, Verstappenstart, Kevinklapper, Maximale suprematie (bijna 15 seconden) RICCIARDO WTF? zag ik ff niet aankomen, Aston Martin gonby?! Enzo voort!

Leuke race, tof weekend in Mexico!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

#5
Race-incident, medelijden? A ma hoela! Hoeveel roemruchte voorbeelden kennen we inmiddels niet? Dit type fout (Perez) kun je gerust een klassieker noemen.
Zou het dan toch 'Zuid-Amerikaans' bloed zijn? Overigens, Tsunoda idem dito.
Dit weekend ging de aandacht nog even naar 'Le Professeur' die Verstappen langszij ziet komen. Dat was nu typisch zo'n iemand die wist dat je ook met een lekker hapje voor je neus soms geduld moet oefenen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Verstappen zei het zelf al zo'n actie kan je geen 2 x doen. En Bottas vond het destijds ook wel prima volgens mij en liet Max gaan. Perez die dacht ik doe het even na nadat hij afgelopen week de beelden van toen grondig bestudeerd had  ;D

Robbert65

Citaat van: Sabai op 30 oktober 2023 - 12:10:50Verstappen zei het zelf al zo'n actie kan je geen 2 x doen. En Bottas vond het destijds ook wel prima volgens mij en liet Max gaan. Perez die dacht ik doe het even na nadat hij afgelopen week de beelden van toen grondig bestudeerd had  ;D

Had-ie toch ff beter moeten kijken, want hij stuurde veel en veeeel te vroeg in. Daarom zag het er ook zo knullig uit. Over uit de bocht vliegen gesproken... ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Onvoorstelbaar wat een gans die Perez. En wat een gebrek aan zelfreflectie.

gloudiesaurus

Ja zonde van Perez! Maar ook Tsunoda gooide zijn glazen in. Hij had echt de pace, maar met zo'n ongeduldige actie gooide hij alles weg. Daarna ook nog onprofessioneel op de boordradio.

Tekent was ook dat hij na zijn spin nog even zijn frustratie kwijt moest en daarna pas verder reed, seconde tellen in de Formule 1...

Ricciardo top! Hele belangrijke punten voor AlphaTauri. En Aston Martin zakt terug, in Mexico wilde de auto helemaal niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Citaat(..) Riccardo top

Na de updates, anders stonden ze achteraan...

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Robbert65 op 29 oktober 2023 - 23:27:50Wow, perezcrash, Verstappenstart, Kevinklapper, Maximale suprematie (bijna 15 seconden) RICCIARDO WTF? zag ik ff niet aankomen, Aston Martin gonby?! Enzo voort!

Leuke race, tof weekend in Mexico!!

Ik begrijp op mijn beurt niet waarom Ricciardo zo snel is afgeschreven. Hij had een fantastische carrière bij Red Bull, bij Renault vond ik zijn laatste seizoen heel sterk, vervolgens ging hij onderuit bij McLaren. Daar lukte het maar niet om goed uit de verf te komen. Sindsdien wordt hij verguisd in de F1-wereld. Ik heb dat nooit begrepen. Danny is een verdienstelijk rijder die het rijden niet plots verleerd is. Soms wil het gewoon niet lukken in een huwelijk. Dat is heel zuur maar kan gebeuren.