F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Nog even een foto van dit pareltje:


Robbert65

oh wow! Die reed toch maar een paar races voor een dubbele livery werd verboden?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Bijna. Het team wilde in eerste instantie met twee verschillende kleurstellingen rijden (één op elke auto), maar dat werd niet toegestaan door de FIA, waardoor werd gekozen voor deze onconventionele oplossing. Wat ik zelf jammer vind is dat de rits niet is doorgetrokken op de achtervleugel, maar dat is een detail.

Toevallig kwam bovenstaande informatie zopas voorbij op F1.com.

gloudiesaurus

Mooi model!

Wat ook leuk is om te vermelden is dat Craig Pollock de teambaas was en Jacques Villeneuve aantrok. Toen een grote naam. Pollock riep toen bij de rijderspresentatie dat BAR in eerste seizoen een overwinning wilde pakken. Uiteindelijk scoorde BAR dat 1e jaar geen enkel punt!


Villeneuve en Zonta maakten dat jaar vooral hier indruk mee:
http://www.youtube.com/watch?v=OAMrkMYAW5g

http://www.youtube.com/watch?v=eH_8EqwJY0E

Damn ik wordt oud! Heb dit allemaal heel bewust meegemaakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 07 november 2016 - 17:19:33
Bijna. Het team wilde in eerste instantie met twee verschillende kleurstellingen rijden (één op elke auto), maar dat werd niet toegestaan door de FIA, waardoor werd gekozen voor deze onconventionele oplossing. Wat ik zelf jammer vind is dat de rits niet is doorgetrokken op de achtervleugel, maar dat is een detail.

Toevallig kwam bovenstaande informatie zopas voorbij op F1.com.

Jaja, zo was het ja. Heel apart en onconventioneel. Paste ook goed bij Villeneuve... Leuke tijd!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Ongelovelijk, er blijft  niets over van de auto en Zonta stapt gewoon uit....

gloudiesaurus

http://www.endurance-info.com/fr/en-visite-chez-spark-part2/

Foto's van hoe een Spark model gemaakt wordt. Als je dit ziet snap je meteen waarom die schaalmodellen zo duur zijn, enorm veel handwerk!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Vandaag deze besteld:


De Formule 3 bolide van Verstappen in Macau 2014 van Spark.
Mooie toevoeging aan de Max Verstappen collectie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

ik wil weleens een foto van je collectie zien Gloudie  :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar


gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 18 januari 2017 - 16:11:19
Leuk ding!

Zeker! Hij zou eigenlijk een limited edition van 1000 stuks zijn. Ik houdt wel van limited editions.
Maar Spark is denk ik geschrokken van de vraag en heeft het stukje limited edition los gelaten.

Overigens was een 1/18 model van Minichamps van Verstappen limited edition GP Spanje 2016 van 219 euro vorige week binnen een paar uur uitverkocht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

bak geld, 220,00 voor een speelgoedautootje :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:18:13
bak geld, 220,00 voor een speelgoedautootje :D

Schaalmodel he  ;)

De eerste Verstappen modellen die van de limited edition zijn (vooral Australië 2015) doen nu op Marktplaats 700 Euro+, geen geintje...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ja daar wacht ik nog maar even mee denk ik. Eerst eind jaren negentig uitspelen...

gloudiesaurus

Het is geen goedkope hobby, zeker nu met al die Max modellen die uitkomen.
Verwacht nog wel enkele edities van de Red Bull, bijv. de Brazilie-editie met regenbanden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is