Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

Perton

Je hebt gelijk. Het doel van Acceleration is het aantrekken van nieuwe fans. Ik combineerde dat automatisch met de klacht van Joe Saward dat de Formule 1 (en autosport) een tekort heeft aan jonge fans. Mijn fout.

Dan blijft mijn laatste alinea alsnog wel gelden denk ik, maar moet je jonge fans door nieuwe fans vervangen.

Maar nu ik dit hoor van jaren '80 en zulks, ben ik het volledig met je eens dat het een net-niet-verhaal gaat worden.

gloudiesaurus

Ik moet het ook nog zien.

Sowieso zie ik nog geen grote namen in de klasse rijden. En de A1GP-bolides zijn leuk, maar inmiddels ook al enkele jaren oud..
Vraag me af of ze allemaal gelijkwaardig zullen zijn om mee te rijden.

Het landenconcept klinkt leuk, maar A1GP heeft eigenlijk al bewezen dat het niet werkt...

Maar wel dapper dat ze een kans wagen, en de persconferentie gisteren zag er nog vrij professioneel uit (van wat ik ervan heb gezien  ;) )
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 01 februari 2014 - 01:11:32
Ik moet het ook nog zien.

Sowieso zie ik nog geen grote namen in de klasse rijden. En de A1GP-bolides zijn leuk, maar inmiddels ook al enkele jaren oud..
Vraag me af of ze allemaal gelijkwaardig zullen zijn om mee te rijden.

Het landenconcept klinkt leuk, maar A1GP heeft eigenlijk al bewezen dat het niet werkt...

Maar wel dapper dat ze een kans wagen, en de persconferentie gisteren zag er nog vrij professioneel uit (van wat ik ervan heb gezien  ;) )
;D ;D ;D


;)

Edwin90

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113234

Nigel Melker heeft getest voor Team België, en de wagen van team Nederland was gevuld met Rodolfo Gonzalez. HUH? Ik vind het denk ik toch leuker dat team Nederland ook met een Nederlandse coureur rijdt en de andere teams ook met een coureur uit eigen land. Zo gaat het hele landenconcept een beetje verloren geloof ik.  :(

Perton

Dat is wel een beetje apart ja.. Maar goed, dit is testen natuurlijk, lijkt me dat het vooral een kwestie is van de auto's leren kennen.

Maikel0230

Het zijn tests dus dat komt nog niet zo nauw, als ze het in het seizoen ook niet doen dan komt het inderdaad een beetje vreemd over.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Volgende week begint het al, maar de organisatie is communicatief ongeveer net zo sterk als die van de Formule Renault NEC, dus iemand enig idee of het ergens uitgezonden wordt, danwel streams en wie er überhaupt gaan rijden? Ik weet Rosenqvist voor Zweden en Melker voor Nederland, maar voor de rest?

gloudiesaurus

Sport1 zend het uit.

Ik ben vorige week met Franky R in Westmaas geweest bij MP Motorsport. Daar zijn alle voormalige A1GP-bolide klaar gemaakt voor Acceleration.
Ik moet zeggen dat het geluid indrukwekkend is, beter dan de Formule 1 nu!

De diverse landen bolides zijn omgekat naar Acceleration-bolides. Toen we daar waren was men bezig met de voormalige A1GP-Brazilie bolide.

Veld is ook redelijk gevuld met ongeveer 20 bolides.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

FRIDAY 25/04/2014

RACING

10:00-10:30          FA1                         Free practice
10:45-11:15          MW- V6 Pickup       Free practice
11:30-12:00          Legend SuperCup  Free practice
13:00-13:30          FA1                         Free practice
13:45-14:15          MW- V6 Pickup       Free practice
14:30-15:00          Legend SuperCup  Free practice
15:15-15:45          FA1                        Qualifying 1
16:00-16:20          MW- V6 Pickup      Qualifying 1

MUSIC

18:00-20:00     Get in the mood Pre-Party presented by some 80s & 90s DJs

20:00-23:00  'Celebrate the 80s & 90s with the Hoff' (hosted by David Hasselhoff)
                              Live on stage:
                              David Hasselhoff
                              Twenty 4 Seven
                              Turbo B / Snap
                              Samantha Fox
                              DJ Sash
                              Haddaway
                              2 Unlimited

23:00-00:30          Live on stage: Xutos & Pontapés

SATURDAY 26/04/2014

RACING

10:00-10:20          MW-V6 Pickup           Qualifying 2
10:30-11:00          FA1                          Qualifying 2
11:30-11:50          Legend SuperCup      Race 1 – 20 Min. (Rolling Start)
13:20-13:45          MW- V6 Pickup          Race 1 – 25 Min. (Rolling Start
13:45-14:15          PITWALK
14:35-15:05          FA1                          Race 1 – 30 Min. (Standing Start)
15:35-15:55          Legend SuperCup      Race 2 – 20 Min. (Rolling Start)
16:20-16:45          MW- V6 Pickup          Race 2 – 25 Min. (Rolling Start)


MUSIC

ACCELERATION DANCE
16:00-18:00              Djeff Afrozila
18:00-19:30              DJ Ride
19:30-21:00              Kura
21:00-22:30              Pete Tha Zouk
22:30-00:00              W&W

SUNDAY 27/04/2014

10:20-10:40               Legend SuperCup      Race 3 - 20 Min. (Rolling Start)
11:15-11:55               MW- V6 Pickup          Race 3 - 40 Min. (Rolling Start
13:00-13:30               PITWALK
13:50-14:35               FA1                          Race 2 – 45 Min. (Standing Start)
15:05-15:25               Legend SuperCup      Race 4 - 20 Min. (Rolling Start)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hmm nu ik dat schema zo zie, twijfel ik over het succes van Acceleration... het doel is nieuwe fans aantrekken en ik denk niet dat die zin hebben in een weekend racen met tussendoor op zaterdagavond wat muziek. Wat dat betreft was het misschien zinniger geweest om alle races op zaterdag te stoppen, gevolgd door de muziek na afloop van al die races. Waarom zou ik als nieuwe fan meteen naar een tweedaags evenement willen gaan? En als bestaande racefan zie ik totaal de meerwaarde van dit evenement niet.

Then again, ik zit niet in de marketing of sportpromotie, dus wie ben ik?

gloudiesaurus

Je kunt er een lange dag van maken, eerst racen dan nog een feestje...

Ben benieuwd, de motoren rijden hier overigens nog niet.
Dat komt er nog bij.

Maar qua rijders heb ik ook nog weinig gehoord. Ben benieuwd wie er volgende week allemaal aan de start staat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat
Mirko BortolottI
Nigel Melker
Felix Rosenqvist
Richard Gonda
Sergio Campana
Sebastian Balthasar
Armando Parente
Rodolfo Gonzalez
Olivier Campos
Michael Dorrbeckker
Victor Garcia
Picho Toledano

Dit zijn de deelnamers in de FA1-klasse, 11 auto's dus  :)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Nou nou, wat een veld. Kan ik dat Assense weekend wel op een andere manier invullen.

Perton

Twee ervan ontbraken in de trainingen. Wat is deze klasse een gigantische flop. En inderdaad, ik verzin wel een ander leuk bonding uitje met papa perton.

gloudiesaurus

Het is pas het 1e weekend, hopelijk kunnen ze nog wat extra auto's vullen.
Het veld is nu ook nog eens half Nederlands  :-\

Heb wat foto's gezien van het feest vanavond, daar zag het er wel redelijk "vol" uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is