Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 26 oktober 2014 - 02:42:53
Een striptease van Stéphane Kox. Tenzij het uit is, dan niet.

Stéphane Kox is met Robin Frijns dacht ik?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Klopt, die gaat ze allemaal langs.

Perton

FA1 is niet meer. Als in: officieel is er een samenvoeging van Auto GP en FA1. Het is gewoon Auto GP volgend jaar, met wat extra auto's uit FA1.

gloudiesaurus

CitaatAUTO GP & FA1 BUNDELEN KRACHTEN
________________________________________
 
De organisator van Auto GP kondigt met plezier aan dat het een samenwerking is aangegaan met ISRA, het Nederlandse bedrijf dat, opgericht door ondernemer Henk de Jong, in 2014 het FA1 Kampioenschap organiseerde tijdens "Acceleration14" evenementen.

De samenwerking tussen ISRA en Auto GP promotor Enzo Coloni garandeert een startveld van minstens 18 auto's tijdens alle evenementen in 2015 onder de naam van AutoGP. Die overigens zoals voorgaande seizoenen worden uitgezonden door het internationale TV-netwerk Eurosport.

Een belangrijk voordeel van het partnerschap is het relatief bescheiden budget dat een rijder nodig heeft om deel te kunnen nemen aan deze serieuze internationale raceklasse. Zeker gezien het hoge prestatieniveau van de auto's. Als kers op de taart is er een geweldige prijs voor de winnaar van het kampioenschap in 2015: Een Formule-1 test.

Enzo Coloni, Auto GP President
"Ik ben heel erg blij dat we een samenwerking aangaan met Henk de Jong en zijn organisatie ISRA. Dit is een belangrijke verandering die een startveld van 18 auto's garandeert bij de zeven in 2015 geplande Auto GP evenementen. Ik ben er zeker van dat deze samenwerking ons een succesvol en spannend seizoen zal opleveren."

Henk de Jong, ISRA oprichter
"Enzo Coloni en ik hebben in het belang van de sport gewerkt aan het samenvoegen Auto GP en FA1. Meer auto's op de grid, steviger competitie, aantrekkelijker voor de bezoekers en dus ook beter voor de rijders, teams en hun sponsors. Iedereen wint."

2015 kalender

19 April             Marrakech (FIA WTCC)
03 Mei               Hungaroring (FIA WTCC)
24 Mei               Silverstone (Blancpain)
28 Juni              Paul Ricard (FIA WTCC)
12 Juli               Zandvoort (DTM)
06 September    Brno (ETCC)
n.n.t.b.              Barcelona

Klopt helemaal Perton... er wordt niet eens meer gereden op Assen en geen woord meer over de feesten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Maar goed, dit is positiever nieuws dan ik van te voren had gedacht, ik dacht namelijk dat ze helemaal zouden stoppen :P

Sphinx

Dit is eigenlijk wat dit jaar al had moeten gebeuren, want nu had je twee halve kampioenschappen rondrijden met hetzelfde type auto. Goed dat ze het nu alsnog zo aan pakken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar


gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 22 december 2014 - 13:39:26
Dit is eigenlijk wat dit jaar al had moeten gebeuren, want nu had je twee halve kampioenschappen rondrijden met hetzelfde type auto. Goed dat ze het nu alsnog zo aan pakken.

Ze hadden vorige jaar allebei weinig auto's. Ben bang dat ze volgend jaar alsnog een klein veld hebben.

Daarnaast heeft AutoGP ook niet echt serieuze coureurs...

Maar goed Acceleration stopt dus gewoon.

Sowiezo zijn de A1GP auto's alweer jaren oud...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

De bodykits zijn zover ik weet wel een aantal keer geüpdatet. Maar het origineel is inmiddels inderdaad alweer wat gedateerd.

gloudiesaurus

Vorig jaar is er nog ge-update.
Maar je chassis wordt natuurlijk oud...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat
NIEUW KAMPIOENSCHAP GELANCEERD:
FA1 MIDDLE EAST TROPHY 2016

ISRA, de organisator van Acceleration 2014, heeft vandaag een nieuwe kampioenschap voor formulewagens aangekondigd - FA1 Middle East Trophy 2016 - waarmee coureurs waardevolle race-ervaring op kunnen doen tijdens de traditionele winterstop in Europa.

De betrouwbare Zytek V8 aangedreven Lola B05/52 wagens, die succesvol optraden in de AutoGP- en A1GP World Cup competities, bieden professionele teams and coureurs een ideale gelegenheid om hun samenwerking in de praktijk te optimaliseren voordat het eigen (zomer)kampioenschap start.

Om kosten en tijdsbeslag voor de teams en coureurs te minimaliseren heeft ISRA (International Sport Racing Association) de voorkeur gegeven aan een periode van ongeveer vier weken waarbinnen de competitie wordt verreden; Van midden januari tot half februari.

De definitieve lijst van de drie circuits waarop zal worden gereden wordt later bevestigd en zal bestaan uit een selectie van: Losail International Circuit in Qatar, Yas Marina Circuit in Abu Dhabi, Bahrain International Circuit, Dubai Autodrome.

De 2-daagse evenementen zullen ieder bestaan uit drie races, dus negen in totaal, met opties voor het testen van de wagens voor de start van de competitie in voorbereiding. Een evenement start met een 50 minuten durende vrije training die voorafgaat aan een kwalificatie gevolgd door een race op de eerste dag. De tweede dag start met een kwalificatie voorafgaand aan twee races.

Alle races duren 30 minuten plus een ronde, waarbij de finale race per evenement wordt opgesteld volgen het 'reversed grid' systeem. De totale rijtijd voor ieder evenement, exclusief eventuele additionele tijd benut voor testen, bedraagt meer dan 180 minuten.

Het pakket dat aan rijders wordt aangeboden bestaat uit:
•   Gebruik van een raceklare 550pk sterke FA1 voor de drie evenementen;
•   Ruimte op de auto voor sponsor uitingen;
•   Schadeverzekering - met een eigen risico van 7.500,- euro;
•   Dekking van alle logistieke kosten voor de auto, gereedschap en onderdelen;
•   Inschrijfgelden;
•   Onderhoud/revisie van motor en versnellingsbak - schade door rijdersfouten uitgesloten;
•   Vier sets nieuwe slicks per evenement;
•   Monteurs & race engineer

Michael Huis van ISRA licht toe: "We bieden teams in formulewagen-klasses nu toegevoegde waarde met onze FA1 Middle East Trophy in plaats van een concurrent te zijn. Rijders en teams kunnen in een saaie periode deelnemen aan een compacte competitie dichtbij Europa. Daarom is dit de logische aanvulling op het bestaande programma. We zien uit naar de reacties van teams en coureurs."

En er komt zowaar een doorstart van Acceleration in het midden oosten! Het moet niet gekker worden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Elke coureur of elk team dat nog met deze organisatie in zee gaat na het fiasco van 2014 en hun schandalige praktijken wat betreft de Auto GP van dit jaar verdient het om al zijn geïnvesteerde geld kwijt te raken. Gezien de data die ze hebben gekozen, zitten de Europese coureurs die in de winter willen racen dan allang in Nieuw-Zeeland, en ik weet de kalender van de nieuwe MRF Challenge nog niet, maar als die weer tot eind januari doorgaan, zal dat ook de voorkeur genieten.

Veel succes dan maar.

SDG

Citaat van: Perton op 29 juli 2015 - 00:17:36
Elke coureur of elk team dat nog met deze organisatie in zee gaat na het fiasco van 2014 en hun schandalige praktijken wat betreft de Auto GP van dit jaar verdient het om al zijn geïnvesteerde geld kwijt te raken. Gezien de data die ze hebben gekozen, zitten de Europese coureurs die in de winter willen racen dan allang in Nieuw-Zeeland, en ik weet de kalender van de nieuwe MRF Challenge nog niet, maar als die weer tot eind januari doorgaan, zal dat ook de voorkeur genieten.

Veel succes dan maar.

Hoe zit dat nu met die AutoGP? Is dat nu definitief over?

Perton

Ze beweren zelf van niet, maar dat riep superleague ook.

Ik denk dat het wel einde verhaal gaat zijn, maar coloni is een slimme man. Die komt wel met iets nieuws.