Jaren '90 > heden

Gestart door TestaRossa1980, 16 september 2013 - 13:26:31

« vorige - volgende »

Matthijs

Ik heb vorige maand bij de Gamma Racing Day een bakkenist van zijspanners voor mijn ogen zien verongelukken. Dat beeld krijg ik van mijn leven niet meer van mijn netvlies af, echt nasty.

Fabian

Citaat van: Matthijs op 19 september 2013 - 13:19:31
Ik heb vorige maand bij de Gamma Racing Day een bakkenist van zijspanners voor mijn ogen zien verongelukken. Dat beeld krijg ik van mijn leven niet meer van mijn netvlies af, echt nasty.
Tja. Vorig jaar een dodelijk ongeluk voor mn ogen zien gebeuren en dat zijn dingen die je inderdaad niet vergeet.

Edwin90

Gelukkig nog nooit meegemaakt, ondanks dat ik toch een aantal seizoenen in de motorsport heb meegedraaid.

Wel het ongeluk van Joey Litjens 'live' meegemaakt. Gelukkig heeft hij het overleefd, maar die jongen is toch voor het leven getekend en kan nooit meer rijden. Was een groot talent.

0634

Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 23:35:20

En daarna Ratzenberger en Senna...Beiden live... :-X En Wheldon.
En Simoncelli, twee jaar terug, ook live. Naar ongeval vond ik dat om te zien.

SDG

Citaat van: Jeroen op 19 september 2013 - 17:39:38
Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 23:35:20

En daarna Ratzenberger en Senna...Beiden live... :-X En Wheldon.
En Simoncelli, twee jaar terug, ook live. Naar ongeval vond ik dat om te zien.

De ongevallen van Simoncelli en Wheldon zag ik pas in uitgesteld relais. Wel live op tv gezien: het dodelijke ongeval van Greg Moore in de Champ Cars in 1999. En natuurlijk ook niet te vergeten recentelijk de fatale crash van Allan Simonsen in de 24 Uur van Le Mans van dit jaar.

Jehoentelaar

Simonsens ongeval was in mijn beleving heel raar, omdat het in eerste instantie niet heel ernstig leek. Ik was na een paar uur ook totaal niet meer met de aftermath van het ongeluk bezig, tot iemand mij Twitterde dat hij verongelukt was. Dat kwam hard aan.

Matthijs

Citaat van: SDG op 17 september 2013 - 10:13:00
Citaat van: Matthijs op 17 september 2013 - 08:56:25
Ook een leuk rijtje:
- De eerste F1-coureur die in de jaren '90 is geboren was Jaime Alguersuari
- De eerste F1-coureur die in de jaren '80 is geboren is Jenson Button
- De eerste F1-coureur die in de jaren '70 is geboren was Christian Fittipaldi (?)

Fittipaldi is juist, denk ik.

En de eerste F1-coureur die in de jaren zestig geboren is was uiteraard Mike Thackwell. Tot de komst van Alguersuari tevens de jongste coureur ooit.

Bizar trouwens dat de eerste coureur die in de jaren '90 is geboren (Alguersuari) eerder met pensioen is gegaan dan de laatste actieve F1-coureur geboren in de jaren '60 (Schumacher).

Jehoentelaar

"Met pensioen gaan" en buiten de Formule 1-boot vallen zijn niet helemaal hetzelfde. Snap je opmerking wel though. Maar sommige coureurs verdwijnen sneller dan anderen, zeker in de RB-constructie.

Franky R.


T.Nuvolari

Laatste dode die ik zag bij een race was Henry Surtees in de F2. Daarvoor nog Dale Earnardt Sr. in de NASCAR.
De eersten Ratzenberger en Senna.

Mijn debuutjaar was 1991 en ben dus samen met heel wat (ex)F1 coureurs begonnen. Blundell, Häkkinen, Schumacher, Bartels, Wendlinger, Comas, Chaves, Hattori, Zanardi en van de Poele. Schumacher is de laatste geweest uit dat jaar die afscheid nam, de vorige was Hakkinen en dat is toch ook al een hele tijd geleden.

Matthijs

Citaat van: M@rc op 15 oktober 2013 - 10:05:09
Laatste dode die ik zag bij een race was Henry Surtees in de F2. Daarvoor nog Dale Earnardt Sr. in de NASCAR.
De eersten Ratzenberger en Senna.
Helaas zijn er in die periode flink wat baanmarshalls overleden. Alleen in de F1 al 3.

T.Nuvolari

Inderdaad, maar dat hoor je meestal pas na de race. Toch worden ze jammerlijk over het hoofd gezien, ook door mij.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 15 oktober 2013 - 12:20:44
Inderdaad, maar dat hoor je meestal pas na de race. Toch worden ze jammerlijk over het hoofd gezien, ook door mij.
Vandaar mijn gespit en gegraaf nadat die marshall in Canada overleed. Dat mocht ook wel eens, vond ik. :-X
http://www.gppits.net/nieuws/hij_was_een_enorme_f1-fan/

0634

Mwah, niet geheel mee eens. Monza bijvoorbeeld is een prima baan, maar doorgaans vlakke races. Spa is ook maar de helft van de tijd leuk, net als Silverstone. Monaco is altijd kut. Vind niet dat je echt een conclusie kan trekken over slechte banen = slechte races of andersom.

Alleen Canada is wellicht een positieve uitzondering en Hongarije een negatieve.

Kootje

Daarom zeg ik ook doorgaans nietwaar? ;)


Maar oké .... wat vind je dan zo mooi aan Monza? Persoonlijk vind ik dat maar 'n matig baantje. Eigenlijk gewoon 'n slap samenhangsel van 2 middelsnelle en 1 snelle bocht, wat rechte stukken en chicanes. Monza moet het wat mij betreft hebben van z'n historie, niet van de pracht vd baan zelf.

Monaco vindt ik zelfs compleet bagger, circuittechnisch gezien. Ook deze baan verdiend z'n plekje alleen vanwege de historie en het laatste beetje glitter en glamour dat men nog vind in de F1.