Jaren '90 > heden

Gestart door TestaRossa1980, 16 september 2013 - 13:26:31

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Matthijs op 17 september 2013 - 08:56:25
Ook een leuk rijtje:
- De eerste F1-coureur die in de jaren '90 is geboren was Jaime Alguersuari
- De eerste F1-coureur die in de jaren '80 is geboren is Jenson Button
- De eerste F1-coureur die in de jaren '70 is geboren was Christian Fittipaldi (?)

Fittipaldi is juist, denk ik.

En de eerste F1-coureur die in de jaren zestig geboren is was uiteraard Mike Thackwell. Tot de komst van Alguersuari tevens de jongste coureur ooit.

0634

-De eerste F1-coureur die in de jaren '50 geboren werd is: Gilles Villeneuve...

Toch allemaal niet de minsten ;).

SDG

#17
Citaat van: Jeroen op 17 september 2013 - 19:57:40
-De eerste F1-coureur die in de jaren '50 geboren werd is: Gilles Villeneuve...

Toch allemaal niet de minsten ;).

Klopt, maar als je kijkt naar wie als eerste coureur geboren in de jaren vijftig in de Formule 1 debuteerde, dan was het wellicht iemand anders. Ik gok op Jody Scheckter...

Deze vraag is een beetje dubbelzinnig...  ;)

0634

Zou zomaar kunnen, geen idee. Maar nog steeds niet de minste :).

Matthijs

Hoe ik het met Jenson Button en Jaime Alguersuari bedoelden is dat ze bij debuut de eerste coureurs waren uit een nieuw decennium. Jody Scheckter debuteerde al in 1972, Gilles Villeneuve pas in 1977. Daarom is (volgens mijn definitie) Jody Scheckter de eerste F1-coureur die in de jaren-'50 geboren werd. Maar ik geef toe dat het wat dubbelzinnig is.

SDG

Sergei Sirotkin wordt wellicht de eerste Formule 1-coureur die nog niet geboren was toen Ayrton Senna verongelukte.

Franky R.

Citaat van: SDG op 18 september 2013 - 12:09:35
Sergei Sirotkin wordt wellicht de eerste Formule 1-coureur die nog niet geboren was toen Ayrton Senna verongelukte.
Joh, hou op...Sirotkin wordt wellicht de eerste F1-coureur die debuteert zonder een baard in de keel... ::)

SDG

#22
Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 17:50:42
Citaat van: SDG op 18 september 2013 - 12:09:35
Sergei Sirotkin wordt wellicht de eerste Formule 1-coureur die nog niet geboren was toen Ayrton Senna verongelukte.
Joh, hou op...Sirotkin wordt wellicht de eerste F1-coureur die debuteert zonder een baard in de keel... ::)

Tja, er waren er nog al zo in de Indycars...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nelson_Philippe

0634

Citaat van: Matthijs op 18 september 2013 - 10:08:27
Hoe ik het met Jenson Button en Jaime Alguersuari bedoelden is dat ze bij debuut de eerste coureurs waren uit een nieuw decennium. Jody Scheckter debuteerde al in 1972, Gilles Villeneuve pas in 1977. Daarom is (volgens mijn definitie) Jody Scheckter de eerste F1-coureur die in de jaren-'50 geboren werd. Maar ik geef toe dat het wat dubbelzinnig is.
Ow, zo begreep ik het niet eigenlijk. Ik dacht gewoon dat je de eerste geboren persoon van een decennium bedoelde die het later in zijn leven ooit tot F1-coureur schopte. ;)

Franky R.

Citaat van: SDG op 18 september 2013 - 18:07:47
Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 17:50:42
Citaat van: SDG op 18 september 2013 - 12:09:35
Sergei Sirotkin wordt wellicht de eerste Formule 1-coureur die nog niet geboren was toen Ayrton Senna verongelukte.
Joh, hou op...Sirotkin wordt wellicht de eerste F1-coureur die debuteert zonder een baard in de keel... ::)

Tja, er waren er nog al zo in de Indycars...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nelson_Philippe


Snel opgebrand die Nelson Philippe...Maar qua F1 blijft Sirotkin toch de jongste ooit? ???

0634

Voorwaarde is wel dat hij nog tijdig zal debuteren... ;)

Kan ook wel eens verkeerd uitpakken trouwens. Als hij er niet klaar voor is, kan je zo'n ventje in twee jaar helemaal afbranden. Herkansingen krijg je maar zelden (Grosjean is een uitzondering, ik weet het, ik weet het).

Jehoentelaar

Leuk topic! Schumacher was de laatste van mijn 'debuutjaar' 1996. Is toch apart als dat dan in zijn geheel autosportgeschiedenis is geworden.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 18 september 2013 - 21:47:05
Leuk topic! Schumacher was de laatste van mijn 'debuutjaar' 1996. Is toch apart als dat dan in zijn geheel autosportgeschiedenis is geworden.

Bij mij was dat Patrese, uit mijn debuutjaar 1978. Helaas viel er in de derde race die ik ooit zag al meteen een dode: Ronnie Peterson.  :(

Jehoentelaar

Ai. Dat is mij gelukkig tot de dood van Dan Wheldon in Las Vegas bespaard gebleven. Heel naar om zoiets te zien.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 18 september 2013 - 23:00:23
Ai. Dat is mij gelukkig tot de dood van Dan Wheldon in Las Vegas bespaard gebleven. Heel naar om zoiets te zien.


Inderdaad naar...Het stompt je op een bepaalde manier af, ook. Zo merkte ik een lange tijd geleden op het topic! Als je 'mijn lijstje' zou bekijken...


Vanaf 1988 de F1 intensief gevolgd, maar ik was er ook bij toen Slotemaker zijn Camaro op Zandvoort platreed. Ik was 6 jaar jaar, maar ik kan dat rookpluimpje voor voor de geest halen, alsof het vorige week is gebeurd [stond met pa bij het rempunt voor de Tarzanbocht]...


De klappen van Pironi, Paletti en Villeneuve meebeleefd via Autovisie, waar mijn pa toen lid van was. Dat ging via zijn werkgever VW Hoogenboom.


En daarna Ratzenberger en Senna...Beiden live... :-X En Wheldon.