Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 26 juli 2017 - 14:12:00Zeker een elektrische auto is gebaat bij zo min mogelijk Massa.
Arme Felipe, waar moet hij volgend jaar dan rijden?  ;)

Sphinx

Het was echt heel gezellig gisteravond in Montreal, alleen niet voor Buemi, die na een chaotische race en een forse tirade tegen iedereen die tegen hem was opgebotst (volgens Buemi dan) ook nog eens gediskwalificeerd werd.



De druk staat er na een overwinning van Di Grassi vol op. Krijgen we opnieuw Demolition Derby vanavond? Mwuahaha!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 27 juli 2017 - 08:30:38
Citaat van: Franky R. op 26 juli 2017 - 14:12:00Zeker een elektrische auto is gebaat bij zo min mogelijk Massa.
Arme Felipe, waar moet hij volgend jaar dan rijden?  ;)
:D ;)

Sphinx

Als ik het zo zie past deze klasse toch wel bij Felipe  ;D

http://www.gppits.net/nieuws/formula_e_canada_race_1_alle_hens_aan_dek_voor_renault_di_grassi_als_leider/

Ik hoop maar dat de vonken er niet al te heftig vanaf vliegen, anders hebben we straks een vechtpartij en volgend jaar veel NASCAR fans in New York en Montreal extra
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.


Franky R.

Citaat van: Sphinx op 30 juli 2017 - 18:19:40
Als ik het zo zie past deze klasse toch wel bij Felipe  ;D

http://www.gppits.net/nieuws/formula_e_canada_race_1_alle_hens_aan_dek_voor_renault_di_grassi_als_leider/

Ik hoop maar dat de vonken er niet al te heftig vanaf vliegen, anders hebben we straks een vechtpartij en volgend jaar veel NASCAR fans in New York en Montreal extra
:D

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/heineken_nieuwe_sponsor_formula_e/

Heineken is nu ook sponsor.

Alejandro Agag heeft laten weten met de gemeente Amsterdam in gesprek te willen over een mogelijke Formula E wedstrijd. Ben benieuwd!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Leuke stoelendans in de Formule E. HWA wou eigenlijk twee Mercedes coureurs aanstellen: DTM kampioen Gary Paffett en Pascal Wehrlein. Maar Wehrlein weigerde, hij wou liever voor een kans gaan in de F1 bij Toro Rosso. Dus stelde men Stoffel Vandoorne uiteindelijk aan bij HWA. En nauwelijks een dag later heeft Wehrlein een contract getekend bij ... Mahindra Racing in de Formule E. Wehrlein heeft al een paar keer voor dat team getest en ergens vermoed ik dat zijn F1-opmerking een hoax was, hij wilde wss liever voor een gesettled team ipv een complete debutant.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

#684
Morgen gaat het fluistercircus weer beginnen.
Tot nu toe heb ik het nauwelijks gevolgd maar ik ga toch maar eens kijken. Het lijkt me een leuk intermezzo om de F1 winterperiode door te komen. Maar laat ik met het slechte nieuws beginnen: ook hier wordt de halo nu gemonteerd (terwijl het al 4 seizoenen lang aantoonde zonder dat gewei prima te kunnen functioneren). Maar een paar credits moet ik ze toch wel geven:
- Kalender weer ietsje langer (13 GP's).
- Startveld is nu zelfs groter dan F1.
- Meer bekende namen dan ooit, waaronder onze eigen Robin Frijns, en rookies Vandoorne en Massa
- Qua ausdauer heeft het in ieder geval A1GP overleefd.
- Geen autowissel meer.
Wat dit laatste betreft sta ik eigenlijk wel voor een raadsel. Hoe kan dat? Een beetje vooruitgang kan ik me wel voorstellen, maar het is natuurlijk niet zo dat de accu's plotseling een 2 keer zo grote capaciteit hebben gekregen, dus wat is het geheim? Hadden de oude accu's overcapaciteit voor een halve race? Zijn de races korter? Gaat de gemiddelde snelheid omlaag? Of is het een beetje van alles?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Over dat laatste: eerder was het wel mogelijk om een hele race te rijden maar dan werden de accu's groter en zwaarder, en complexer. Ik denk dat ze voor de eerste jaren de complexiteit en de kosten laag wilde houden om er een succes van te maken. Nu er zoveel grote partijen zijn ingestapt kan de complexiteit wel omhoog. My 2 cents.

Breaktest

#686
Mijn voorlopige conclusie: Het is best vermakelijk, maar bovenal een merkwaardige om niet te zeggen bizarre kijkervaring, waarbij ik me voortdurend afvraag: is dit nou racen waar ik naar zit te kijken?

Drie kwartier is toch wat aan de korte kant, en dus verwacht je dat ze knallen. Maar knallen en FE gaat niet zo samen. Om allerlei redenen. Zo is de gemiddelde snelheid nog steeds schrikbarend laag. Toegegeven, het koetswerk ziet er  snel en futuristisch uit, maar dat wordt plotseling lachwekkend als je ziet met welke snelheid ze rondrijden. Doet me denken aan een Michel Vaillant strip.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als het maar gecompenseerd wordt met iets anders, lees: veel duels met ruw duw- en trekwerk. Maar dat laatste blijft grotendeels uit, want men rijdt op stratencircuits, dus smal, nauwelijks uitloopstroken en een foutje is zo gemaakt. Helemaal een culture shock krijg je van die  safety car die snelheid reduceert tot die van een bloemencorso.
En dan al die malle straffen en regeltjes, ik begrijp er nauwelijks een hout van. Het lijkt enerzijds alsof de coureurs 'm  zitten te knijpen vanwege de acculading, maar pakweg de helft van de coureurs wordt op de bon geslingerd wegens het aanspreken van te veel vermogen (!). Afstellingsproblemen heten hier softwarefouten, fan-boost, power boost, over een elektrisch matje rijden om een en ander te activeren... ik dacht dat F1 kunstmatig was met DRS, maar ik had kennelijk nog niks gezien...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

https://www.gppits.net/nieuws/formula_e_groene_tafel_heeft_het_druk_in_saudi-arabie/

Vooraan niet zoveel spanning na die drivethroughs voor de DS-autos, maar er was meer geduw en getrek in het middenveld, helaas werd dat niet goed in beeld gebracht. Om gewoon bot te zijn, de regie was abominabel slecht dit weekend. Dat Paffett de muur had geraakt was niet in beeld, dat Evans, Rowland, Piquet en Abt aan het knokken waren kwam niet in beeld, waarom Lopez en Rosenquist stilvielen kwam niet in beeld, men focuste alleen op de top vier zo leek het. Een geluk dat Lotterer en Vergne er nog alles aan deden daar wat van te maken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

BMW heeft een klein probleem in de FE, de rijders worden wat overmoedig van hun krachtige auto. Een zekere 1-2 werd uiteindelijk een vierde plaats voor Alexander Sims

https://twitter.com/FIAFormulaE/status/1084113428443213824

Gelukkig was Robin Frijns wel wakker. Twee keer dicht achter een oeps-momentje, twee keer geprofiteerd en podium gepakt. Perfisjiat!

https://www.gppits.net/nieuws/winterseizoen_2019_veekay_en_frijns_op_schot_in_f3_en_formula_e/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Virgin Racing gaat nog steeds heel goed in Formula E.

https://www.gppits.net/nieuws/winterseizoen_2019_asian_f3_sepang_formula_e_santiago/

Overwinning Bird en leiding in twee standen (drivers en constructors). Frijns vijfde én meeste inhaalacties. Al zie ik wel iets heel paradoxaals gebeuren met die Attack Mode:
- Frijns start als 15e, verschalkt Lotterer meteen en pakt in bocht 1 vervolgens Vergne
- Frijns zit meerdere ronden te wachten op een foutje van Lopez, kan er niet voorbij.
- Dan pakt Lopez zijn attack mode en valt Dillmann uit, Frijns 11e.
- Vandoorne crasht en nog een paar man nemen hun attack mode, Frijns schuift naar 8
- Frijns moet zich tegen Evans verdedigen die met attack mode achter hem zit, maar blijft 8e.
- Buemi valt uit en Gunther valt uit, Frijns nu zesde vlak achter Mortara
- Beide nemen Attack mode, maar Frijns komt Edo niet voorbij omdat ie bijna in de muur gedrukt wordt
- Frijns eindigt als zesde, dat wordt vijfde omdat Sims een tijdstraf krijgt

Tien plaatsen winst geboekt, met slechts drie echte inhaalacties. Voor de rest heeft hij tactisch geprofiteerd van concurrenten die een plek verloren door dat ze hun Attack mode wilden inschakelen en vervolgens Frijns niet meer konden inhalen. In dit spelletje lijkt dus niet de aanval, maar de verdediging de allerbeste verdediging... tenminste in dit weekend.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!