Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Leuke eerste race, door de vroege ochtend met Formule 1 ervoor bleef ik niet constant wakker maar het was erg vermakelijk. Wel een ontzettend krappe bedoeling in de openingsfase.

Sphinx

Verslag staat erop: http://www.gppits.net/nieuws/formula_e_hong_kong_buemi_op_ervaring_naar_de_overwinning/

Als je alleen de stats ziet lijkt het "alweer" Buemi versus Di Grassi, maar het is inderdaad goed om te zien dat er ook nieuwe namen vooraan staan. Nextev lijkt qua snelheid een mooie stap te hebben gemaakt, maar qua strategie moeten ze nog e.e.a. verbeteren. Magnetti Marelli heeft Mahindra, Dragon en Andretti goed materiaal geleverd: snel maar ook zuinig als het moet.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Is er wel eens iemand bij een Formule E-race geweest? Zit er aan te denken om van de zomer naar Brussel te gaan maar er zijn nog geen prijzen bekend.

gloudiesaurus

Ik ben ook benieuwd! Ik heb ze nog nooit live gezien.
Ik denk dat je wel het geluid zal missen.

Brussel gaan ze aandoen, en ook in Berlijn rijden ze.
Prijzen zullen niet hoog zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Mij lijkt het ook leuk om naar Brussel af te reizen. Even afwachten hoe het weekend valt t.o.v. de studie.

gloudiesaurus

Heb even op de Formula E website gekeken maar daar staat wel heel weinig over de race in Brussel, niets over tickets.

Dit lijkt het circuit te zijn:
http://www.brussels-e-prix.com/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

aardig baantje, die doordraaier is een pittige...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ja, op de website staan ze nog als "kandidaat" om een EP te houden. De organisatie is er nog niet aan begonnen, lijkt het. Staat enorm knullig, gezien de kalender al even is aangekondigd. ::)

Sphinx

Tesla gaat zich nu toch met de autosport bemoeien. Maandag heeft Heinz Harald Frentzen in Paul Ricard een Tesla Model EGT mogen uitproberen. Er is een Electric GT Championship gepland vanaf volgend jaar.



Formula E boss Alejandro Agag riep eerder wel open te staan voor een linkup tussen FE en de EGT, maar voorlopig lijkt het erop dat de Tesla's gewone circuits als basis nemen en geen stratencircuits
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar


Robbert65

Citaat van: Sphinx op 26 oktober 2016 - 16:05:01
Tesla gaat zich nu toch met de autosport bemoeien. Maandag heeft Heinz Harald Frentzen in Paul Ricard een Tesla Model EGT mogen uitproberen. Er is een Electric GT Championship gepland vanaf volgend jaar.



Formula E boss Alejandro Agag riep eerder wel open te staan voor een linkup tussen FE en de EGT, maar voorlopig lijkt het erop dat de Tesla's gewone circuits als basis nemen en geen stratencircuits

Verrrrrrdomd knappe bak!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Inderdaad mooie bak!

Ik vind de ontwikkelingen omtrent elektrisch racen machtig interessant. Ik besef dat er veel nadelen kleven aan elektrisch racen voor de 'pure racefan', maar de nadelen zijn voor de rest van de wereld juist voordelen. Geen stank, geen herrie, geen uitstoot etc. Deze ontwikkelingen moeten een pure boost zijn voor autoracen in de breedste zin van het woord. Neem bijvoorbeeld karten. Dankzij Verstappen staan veel kinderen te trappelen om te karten. Helaas zijn veel outdoorbanen gesloten of liggen ze aan banden vanwege overlast voor de omgeving. Met elektrisch karten heeft niemand overlast. Een stratenrace in Amsterdam of Rotterdam? Nu pure waanzin, in de toekomst wellicht mogelijk (laten we beginnen met Formule E). En geluidsdagen in Zandvoort? Hoeft niet meer.

Robbert65

klopt Matthijs. Voor een dichtbevolkt landje vol met prietpratende zeurpieten als Nederland is E-racen een uitkomst! ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

#643
Ook Ferrari heeft zich inmiddels (gematigd) positief uitgesproken over Formula E. Mocht het voor de Italianen mogelijk zijn om een unieke Ferrari-racer te bouwen, staat het merk mogelijk open voor deelname. Enkele voorwaarden zijn technische vrijheden en het verdwijnen van de autoswitch. Het chassis blijft tot in lengte der jaren gevrijwaard van technische ontwikkeling, iets waar Ferrari wellicht tegen zou botsen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/127039/ferrari-outlines-criteria-for-formula-e-entry


gloudiesaurus

De komende jaren gaat Formula E wel die kant op.

Snap alleen niet dat ze gisteren in Marrakech om dezelfde tijd reden als de Formule 1, want dan kies ik toch voor Formule 1 en mis ik de Formule A race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is