Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

0634

Supergoed. Buitengewoon goed. Senna-achtig, Fangio-achtig, Clark-achtig goed.

Kootje

dat zeg jij, ik twijfel daar nog aan
ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat het grootste deel van zijn succes te danken is aan newey
daarom zou ik hem graag naast 'n ander zien die ik hoog aansla, of in n net iets mindere auto als de lotus of ferrari van nu
gewoon om er zeker van te zijn

Wings

Vier titels zijn niet overtuigend genoeg? Hoeveel mensen kunnen dit zeggen in 60 jaar Formule 1? Ik snap dit écht niet. Bovendien heeft Vettel laten zien te kunnen inhalen (dat werd hem eerst verweten), onder druk te kunnen presteren (toen hij bewees te kunnen inhalen, was dat het volgende), te presteren met minder materiaal (met een mindere Red Bull reed hij foutloos en verzamelde hij punten. Maximaliseren), wat moet die man in Godsnaam nog meer doen? Volgens mij, al wordt hij wereldkampioen door in de achteruit races te winnen is het voor sommige nog niet genoeg. Nogmaals, ik ben geen fan van Vettel maar wat wordt die knul ondergewaardeerd zeg!

Kootje

vier ???
mijn teller staat nog steeds op drie hoor ::)


en ja, das genoeg om hem tot de groten der aarde te rekenen
ik wil alleen weten waar hij staat in dat lijstje
bezet hij de nr1 positie (die imo door fangio bezet word), hangt hij ergens in het midden, of sluit hij 't lijstje juist af?

Wings

Hoezo zou je hem tegen Fangio willen afzetten? Vettel is gewoon een fantastisch rijder. Klaar. Deal with it, want zijn successen liegen er niet om. En ja, Red Bull is prima, net als de McLaren toen Hamilton kampioen werd, net als de Ferrari toen Kimi kampioen werd, net als de Ferrari toen Schumacher kampioen werd, net als de McLaren toen Senna kampioen werd en ga zo maar even door. Ik snap niet welk punt je wilt maken en wat Vettel nog moet bewijzen.

Kootje

Citaat van: Wings op 14 juli 2013 - 22:05:40
Hoezo zou je hem tegen Fangio willen afzetten? Vettel is gewoon een fantastisch rijder. Klaar. Deal with it, want zijn successen liegen er niet om.

volgens mij erken ik dat ook, maar goed .... zal wel weer ::)


CitaatEn ja, Red Bull is prima, net als de McLaren toen Hamilton kampioen werd, net als de Ferrari toen Kimi kampioen werd, net als de Ferrari toen Schumacher kampioen werd, net als de McLaren toen Senna kampioen werd en ga zo maar even door. Ik snap niet welk punt je wilt maken en wat Vettel nog moet bewijzen.

precies ... dat is nou net m'n punt
al die grote kampioenen werden kampioen in 'n goede, zoniet de beste auto
maar al deze kampioenen hebben zich daarnaast ook nog eens bewezen in 'n minder goede auto en/of met n evenzo goede teamgenoot naast zich
en dat is nu net wat vettel nog moet doen

als jij daardoor van mening bent dat ik hem hiermee onderwaardeer, prima ... daar kan ik niets aan veranderen
nogmaals, hij is ook imo n coureur die in de buitencategorie valt
daar zijn er echter meer van, en ik wil alleen nog weten waar hij staat tov die anderen

Wings

Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 22:25:57
volgens mij erken ik dat ook, maar goed .... zal wel weer ::)

Je schrijft de successen Newey toe. Kom nou! Citaat: "dat zeg jij, ik twijfel daar nog aan ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat het grootste deel van zijn succes te danken is aan newey" Totaal niet in lijn met hetgeen dat Jeroen en ik beweren. Of wil je terugkomen op het geciteerde?

Citaat
precies ... dat is nou net m'n punt
al die grote kampioenen werden kampioen in 'n goede, zoniet de beste auto
maar al deze kampioenen hebben zich daarnaast ook nog eens bewezen in 'n minder goede auto en/of met n evenzo goede teamgenoot naast zich
en dat is nu net wat vettel nog moet doen

Dus, als Red Bull geen Alonso contracteert of de teams waar Vettel rijdt, hun zaakjes op orde hebben, doet dat af van zijn prestaties? Messi moet ook maar bij FC Zierikzee voetballen voordat jij gelooft dat hij een balletje kan trappen? En stel Vettel verkast naar Ferrari en wordt daar kampioen, dan is Ferrari toch gewoon goed? En stel Kimi stapt in bij Red Bull en Vettel wordt kampioen dan is Kimi toch gewoon gedemotiveerd? Dit is écht er niet aan willen geloven. Ik blijf herhalen dat ik geen Vettel-fan ben en de dominantie hekel tot op het bot maar Vettel heeft bewezen te kunnen duelleren, hij heeft bewezen onder kampioensdruk te presteren, hij heeft bewezen dat zodra Red Bull terugvalt hij foutloos blijft en maximaliseert. Schumacher, Senna, Prost en Alonso zijn rijders die hem voorgingen hierin. Moet hij nu per sé in een auto rijden en winnen waarvan jij denkt dat deze niet winwaardig is om jou te bewijzen dat hij goed is? Ik denk dat je het onmogelijke vraagt.

Citaatals jij daardoor van mening bent dat ik hem hiermee onderwaardeer, prima ... daar kan ik niets aan veranderen
nogmaals, hij is ook imo n coureur die in de buitencategorie valt
daar zijn er echter meer van, en ik wil alleen nog weten waar hij staat tov die anderen

Ik snap je niet. Wat is nu je punt? Vettel is de buitencategorie dat is toch afdoende? Hoe hij zich verhoud tegen een Senna, Schumacher of Alonso zal altijd discutabel blijven. Ook als Kimi instapt bij Red Bull, ook als Vettel instapt bij McLaren (voorbeeld). Ik denk dat als 8 jaren niet voldoende zijn om een rijder op waarde te schatten, 10 jaren dat ook niet zijn. Ik was ook sceptisch e heb lang een slag om de arm gehouden, Vettel nauwlettend in de gaten gehouden en heb uiteindelijk toe moeten geven dat hij simpelweg goed is. Akelig foutloos, altijd maximaal, berekend waar nodig en bloedsnel. Of hij nu bekeken over 60 jaren F1 op P5 staat in de ranglijst of op P12 verandert daar niks aan. En, het klinkt grof en arrogant, maar mensen die twijfelen aan zijn kennen en kunnen snappen geen reet van autosport als je het mij vraagt.

gloudiesaurus

Jongens hou het gezellig. Op deze felle discussies zit niemand te wachten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Wings op 14 juli 2013 - 22:46:16
Je schrijft de successen Newey toe. Kom nou! Citaat: "dat zeg jij, ik twijfel daar nog aan ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat het grootste deel van zijn succes te danken is aan newey" Totaal niet in lijn met hetgeen dat Jeroen en ik beweren. Of wil je terugkomen op het geciteerde?

lekker selectief weer
lees al m'n posts nog eens terug, en dan kom je ook genoeg uitspraken tegen waarin ik wel erken dat hij goed is, heel goed zelfs


CitaatDus, als Red Bull geen Alonso contracteert of de teams waar Vettel rijdt, hun zaakjes op orde hebben, doet dat af van zijn prestaties? ....   ..... Moet hij nu per sé in een auto rijden en winnen waarvan jij denkt dat deze niet winwaardig is om jou te bewijzen dat hij goed is? Ik denk dat je het onmogelijke vraagt.

nee .... dat zeg ik niet
natuurlijk blijven zijn prestaties staan
ik wil het alleen in het juiste perspectief kunnen plaatsen
jij kan dit blijkbaar al .... prima .... leuk voor jou .... ik kan dit nog niet
is dat nu echt zo'n ramp?


CitaatIk snap je niet. Wat is nu je punt? Vettel is de buitencategorie dat is toch afdoende? Hoe hij zich verhoud tegen een Senna, Schumacher of Alonso zal altijd discutabel blijven. Ook als Kimi instapt bij Red Bull, ook als Vettel instapt bij McLaren (voorbeeld). Ik denk dat als 8 jaren niet voldoende zijn om een rijder op waarde te schatten, 10 jaren dat ook niet zijn.

omdat je het blijkbaar niet wilt snappen
dat je het niet met me eens bent ... prima .... maar ik heb die behoefte om hem af te zetten tegen anderen nu eenmaal wel


CitaatIk was ook sceptisch e heb lang een slag om de arm gehouden, Vettel nauwlettend in de gaten gehouden en heb uiteindelijk toe moeten geven dat hij simpelweg goed is. Akelig foutloos, altijd maximaal, berekend waar nodig en bloedsnel. Of hij nu bekeken over 60 jaren F1 op P5 staat in de ranglijst of op P12 verandert daar niks aan. En, het klinkt grof en arrogant, maar mensen die twijfelen aan zijn kennen en kunnen snappen geen reet van autosport als je het mij vraagt.

en dus omdat jouw sceptische kijk veranderd is, mag 'n ander ook niet meer sceptisch zijn?
das idd vrij arrogant ja
over niet openstaan voor dialoog gesproken zeg .... ongelooflijk  :o

gloudiesaurus

Jongens volgens mij heb ik gewaarschuwd!!!

Deze discussie is veels te fel en op de man af. Kappen hiermee
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Vettel heeft zich toch al bewezen tegenover alles en iedereen. Zijn allereerste F1race, voor BMW toen, punten.
Het jaar erna in zijn Torro Rosso, mooi 4de in China. Zijn eerste volledige seizoen, vanaf hij met de STR3 de baan op kon bijna continu in de punten en een overwinning. Zijn eerste seizoen bij Red Bull, 2009, had hij de eigenlijk de wereldtitel moeten pakken. Dat heeft hij dan maar gedaan sinds 2010. Ondanks een goeie wagen moet je het nog altiijd maar doen. Vettel is gewoon een kei in het besturen van een racewagen. De vergelijkingen met grootheden als Senna en Prost kan gerust opgaan. Ik kan me niet voor de geest halen dat Prost zijn resultaten met een mindere wagen veel beter waren en Buiten Prost heeft Senna nu niet echt een evenwaardig coureur naast zich gehad. 

Wings


Kootje

maar dat geld voor meer coureurs

hamilton pakt bij z'n debuut direct punten, wint z'n 6e gp al en had eigenlijk als rooky al de titel moeten pakken
z'n 2e seizoen doet hij dit uiteindelijk alsnog waarna zowel hij als mclaren in n dipje raken
toch harkt hij bijna elk jaar 'n aantal zeges bijeen en doet doorgaans mee voor de titel

raikkonen pakt bij z'n debuut ook direct punten
gaat in strijd met één vd grootsten aller tijden en totdat hij in 2007 eindelijk de titel pakt is hij regelmatig titelkandidaat
na z'n come-back is dat niet anders, hij wint races, scoort aan de lopende band punten en doet tot aan het einde mee om de titel

toch mogen deze jongens niet als zéér groot bestempeld worden, maar over seb mag nog niet het kleinste beetje twijfel bestaan hoe goed hij nu daadwerkelijk is
nou ja .... sorry jongens, die twijfel heb ik wel
nogmaals, ik weet dat hij ontzettend goed is, maar ik zou graag willen weten of hij ook echt beter is als alonso, hamilton, raikkonen, of dat dit alleen maar zo lijkt door de auto waarin hij rijdt

Maikel0230

Kan me volledig bij Kootje aansluiten, het lijkt wel of er niet eens meer een gezonde discussie kan zijn als het over Vettel gaat.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Niels_

Ik ben er ook helemaal niet zo zeker van dat hij wel echt zo goed is als sommigen hier over hem praten. Natuurlijk is hij beter dan Webber. Veel beter. Maar is hij beter dan pakweg Alonso en Raikkonen? Dat kan je gewoon nooit zeggen omdat ze alle drie ander materiaal hebben. De discussie is al zo vaak gevoerd, F1 is een combinatie van rijder + wagen, wat ook klopt. Maar discussies hierover kunnen nooit een winnaar hebben. Wil je weten wie echt de sterkste is moet je ze allemaal dezelfde wagen geven, en zelfs dan weet je het nog niet zeker. Maar dit is ook wel waarom ik een beetje hoop waarom Kimi naar Red Bull trekt. Met Kimi zal Vettel het toch een stuk lastiger hebben.

Anyway, laten we het erop houden dat Vettel een steengoed coureur is. :D