Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Wings

Toen Lewis bij McLaren reed was hij een jonkie. In de loop de jaren is hij volwassen geworden en heeft hij een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Als rijder maar ook als persoon. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 september 2018 - 18:28:20
Toen Lewis bij McLaren reed was hij een jonkie. In de loop de jaren is hij volwassen geworden en heeft hij een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Als rijder maar ook als persoon.
ja, dat snap ik, maar toch vond ik Vettel in die periode stabieler ogen terwijl die toch een paar jaar jonger is. Ik denk dat het ook met de omgeving te maken heeft. Lewis is verlost van zn kwelgeest Rosberg en heeft het hele team naar zn hand gezet en is gewend aan winnen. Vettel heeft de afgelopen jaren veel minder gewonnen en rijdt met veel meer druk. Hoe dan ook, momenteel is het gewoon Lewis zn feestje, in het begin van het jaar leek hij kwetsbaar, daar had Ferrari zn slag moeten slaan. Omgekeerd profiteren Lewis en Mercedes wel optimaal van de missers van Ferrari en Vettel en zakt het daar het geloof langzaam weg. Tja, het zijn soms hele kleine dingetjes die een groot verschil kunnen maken. Ben benieuwd hoe het verder gaat, er lijken toch wat scheurtjes te ontstaan in de relatie tussen Ferrari en Vettel en van beide kanten lijkt het vertrouwen niet meer 100%.

Mickey

Citaat van: Wings op 16 september 2018 - 18:28:20
Toen Lewis bij McLaren reed was hij een jonkie. In de loop de jaren is hij volwassen geworden en heeft hij een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Als rijder maar ook als persoon.

Als rijder ja, als persoon niet. Niet ten goede imo.

Edwinlzv

Ik denk dat de druk bij Ferrari ook dusdanig hoog is dat het moeten presteren bij Vettel een beetje mislukt. Ik zeg absoluut niet dat het geen geweldige coureur is wat dat is hij echt wel maar de druk van de Tifosi/Ferrari kan hem wel eens teveel zijn geworden. Hamilton heeft die druk niet en maakt daarom ook minder fouten. Wat ik wel van Hamilton vind is dat als hij midden in het veld rijd hij wel erg veel op de boordradio te horen is, onzekerheid op dat moment?
Nu LeClerc naar Ferrari gaat verwacht ik dat Vettel nog meer de druk zal voelen, LeClerc is immers het "kindje" van Ferrari en die zal het in de toekomst moeten laten zien. Ik moet nog maar zien of Vettel die extra druk aan kan, tot nu toe heeft hij mij niet echt kunnen overtuigen om een echte leider te zijn.

Tuesday

Citaat van: Edwinlzv op 16 september 2018 - 19:28:35
Wat ik wel van Hamilton vind is dat als hij midden in het veld rijd hij wel erg veel op de boordradio te horen is, onzekerheid op dat moment?
dat was in Oostenrijk idd zo en dat is ook direct een mooi voorbeeld hoe een coureur door zn eigen team de weg kwijt kan raken. Hamilton reed onbedreigd aan kop tot zn team de fout in ging. Daarna ging het bij van Hamilton ook van kwaad tot erger.
Zelf ben ik ervan overtuigd dat Vettel zonder rare teamstrategie in Duitsland niet in de fout was gegaan. Nu gebeurde dat wel en is de ergernis dubbel zo groot. Uiteindelijk was het wel een heel beslissend moment.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 september 2018 - 19:27:22
Citaat van: Wings op 16 september 2018 - 18:28:20
Toen Lewis bij McLaren reed was hij een jonkie. In de loop de jaren is hij volwassen geworden en heeft hij een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Als rijder maar ook als persoon.

Als rijder ja, als persoon niet. Niet ten goede imo.

Ik ken hem verder niet. ;)

Wings

Citaat van: Tuesday link=topic=12557.msg469946#msg469946 date=dat snap ik, maar toch vond ik Vettel in die periode stabieler ogen terwijl die toch een paar jaar jonger is.
/quote]

Seb had het alleenrecht, Lewis moest opboksen tegen Nico. De situatie was dus niet identiek. Grootste verschil tussen beiden is dat Lewis geen fouten heeft gemaakt onder druk. De laatste keer dat ik Lewis een fout zag maken was de race dat hij en Nico een remprobleem hadden. Volgens mij Canada 2014. Rosberg bleef rustig en won, Lewis wilde teveel en viel uit. De vraag is of hij het had kunnen voorkomen, ik had het idee van wel, Mercedes beweerde destijds van niet. De afgelopen jaren heeft hij zich ontwikkeld tot een complete rijder. Hij is zelden te betrappen op een fout. 

robbert

Citaat van: Sabai op 16 september 2018 - 13:13:15
1 ding is zeker dat de Ferrari dit jaar de beste auto heeft en Hamilton het beste presteert.
dus dat wil wat zeggen over de piloten vettel en hamilton. Vettel staat 40 punten achter in de beste wagen, op hamilton. dus wie is de beste piloot dan?

Jozef

Hij heeft ook wel het geluk aan zijn zijde gehad. Hamilton is nu de duidelijke titelfavoriet, maar dood en begraven is de strijd mijns inziens nog niet. Vettel zal nog races winnen dit seizoen. Volgende week Sotsji, een circuit waar Hamilton vorig jaar nog niet eens in de buurt kon blijven van Bottas. De laatste kans om een ommekeer in te zetten? Als de kloof groeit tot 50 punten, denk ik dat het wel voorbij is.

robbert

op papier is alles nog mogelijk. en idd vettel zal wel nog zijn races winnen. Maar hamilton zal iedere keer in de buurt zijn, dus veel winst op hamilton zal vettel niet meer hebben

Tuesday

Citaat van: robbert op 17 september 2018 - 12:44:49
op papier is alles nog mogelijk. en idd vettel zal wel nog zijn races winnen. Maar hamilton zal iedere keer in de buurt zijn, dus veel winst op hamilton zal vettel niet meer hebben
Hamilton lag er zaterdag bijna uit in Q1, een foutje is zo gemaakt. Als er geen gekke dingen meer gebeuren is het idd een gelopen koers. Er zal vast nog wel iets geks gebeuren, zo'n seizoen is het wel, maar dat kan ook zo maar weer aan de kant van Vettel/Ferrari zijn. Ik geloof niet dat Mercedes en Hamilton dit nog weg gaan geven.

Wings

#1061
Citaat van: Jozef op 17 september 2018 - 11:57:51
Hij heeft ook wel het geluk aan zijn zijde gehad. Hamilton is nu de duidelijke titelfavoriet, maar dood en begraven is de strijd mijns inziens nog niet. Vettel zal nog races winnen dit seizoen. Volgende week Sotsji, een circuit waar Hamilton vorig jaar nog niet eens in de buurt kon blijven van Bottas. De laatste kans om een ommekeer in te zetten? Als de kloof groeit tot 50 punten, denk ik dat het wel voorbij is.

Mathematisch is de strijd nog niet gestreden maar ik zie Lewis niet ineens punten morsen en Seb maximaliseren. Mercedes is sterk en betrouwbaar, de voorsprong is er, de flow waarin Lewis zich bevindt is goed, hij is op z'n sterkst. Lewis laat zich niet meer uit de comfortzone halen en geeft dit niet meer weg.

Matthijs

Citaat van: Wings op 22 september 2018 - 10:25:48
Citaat van: Jozef op 17 september 2018 - 11:57:51
Hij heeft ook wel het geluk aan zijn zijde gehad. Hamilton is nu de duidelijke titelfavoriet, maar dood en begraven is de strijd mijns inziens nog niet. Vettel zal nog races winnen dit seizoen. Volgende week Sotsji, een circuit waar Hamilton vorig jaar nog niet eens in de buurt kon blijven van Bottas. De laatste kans om een ommekeer in te zetten? Als de kloof groeit tot 50 punten, denk ik dat het wel voorbij is.

Mathematisch is de strijd nog niet gestreden maar ik zie Lewis niet ineens punten morsen en Seb maximaliseren. Mercedes is sterk en betrouwbaar, de voorsprong is er, de flow waarin Lewis zich bevindt is goed, hij is op z'n sterkst. Lewis laat zich niet meer uit de comfortzone halen en geeft dit niet meer weg.
Lewis heeft tot nu toe geen punten gemorst, maar was wel op koers om veel punten te morsen in Singapore. Als Magnussen gewoon gedaan had wat hij had moeten doen in de kwalificatie, dan was Hamilton 'gewoon' uit Q1 gelazerd. P6 was dan maximaal haalbaar geweest. Fouten kunnen er dus wel degelijk gemaakt worden bij Mercedes.

Overigens denk ik wel dat Hamilton opnieuw kampioen wordt en opnieuw vind ik dat terecht. Wat een topper.

Wings

Het zijn zeldzame missers van Mercedes. Die zijn nu wakker.

Sabai

#1064
Ik las vanochtend een opvallend feit . Vettel is in de afgelopen 10 races 4 x gespind.  Opvallend dat je hier eigenlijk niemand over hoort. Terwijl dit toch behoorlijk amateuristisch is voor een viervoudig wereldkampioen.  Is Vettel dan toch definitief op zijn retour?