Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 22:44:01
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2017 - 22:28:33
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 22:10:22
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2017 - 21:44:51
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 21:22:58
idd, maar als ik moet eerlijk zijn, heeft hamilton dit seizoen nog geen zo'n streken uitgehaald zoals vettel al dit seizoen gedaan heeft. Daarom dat hij nu 30punten meer heeft dan vettel
Vettel heeft alleen een streek in Baku uitgehaald, dat heeft hem 13 punten gekost. Silverstone had ie een slecht weekend, ook wat pech. Verder heeft ie er volgens mij het maximale uitgehaald. Hamilton heeft overwinningen laten liggen in Australië en Bahrein (verliest pole aan Bottas en P2 bij de start aan Vettel), was nergens te bekennen in Sochi terwijl zn teamgenoot won en in Monaco werd ie slechts 7e. Oostenrijk werd ie ook slecht 4e terwijl zn teamgenoot won. Hongarije rijdt ie na bocht 1 op plek 6 en heeft ie het geluk dat de RBR's elkaar uitschakelen.  Maar zoals gezegd, dat is allemaal lang vergeten. Ik vind niet dat Vettel dit seizoen meer steken laat vallen dan Hamilton, alleen kan het de ene keer wat anders uitpakken dan de andere keer. Wat Vettel in Singapore deed gaat 9 vd 10x goed, nu helaas niet. Het enige wat ik hem kan verwijten is Baku.

ja, dat was een dure streek, dan stond hij maar 17punten achter hamilton. En dat heeft Hamilton niet gedaan dit seizoen. Let op, ik hoop ook dat Vettel kampioen word. Maar Vettel heeft een mogelijk verlies van de titel wel alleen aan hemzelf te danken
dat ligt eraan. Ik vind niet dat Ferrari overall de beste auto heeft dit seizoen (tot nu toe). En een coureur is zelden een heel seizoen foutloos. Zoals gezegd kun je dan ook van Alonso zeggen dat ie het in 2010 en 2012 zelf heeft laten liggen, maar dat vind ik veels te kort door de bocht. Ik vind dat coureurs in dat geval eerst maar eens de credits moeten krijgen dat ze een heel seizoen hebben gestreden voor de titel. Mercedes had de meeste weekenden de beste auto, dan is het al knap dat je zolang bij kunt houden. In Maleisië had Hamilton, inclusief betrouwbaarheid ook gewoon een beter pakket. Qua snelheid lijkt het tij nu een beetje te keren, hopelijk kan Ferrari de komende races eens een goede slag slaan.
En hoop je echt dat Vettel kampioen wordt? ik kan het bijna niet geloven. Dan ben je wel by far de meest negatieve supporter die ik ooit gehoord heb.

ja beste dinsdag, ik hoop dat vettel kampioen word. Ik ben een ferrarifan, dus als hij kampioen kan worden in een ferrari, waarom niet?
Maar voor u kan vettel niks verkeerd doen, das ook nie goe é beste man
hij heeft genoeg verkeerd gedaan, dat hoort ook deels bij zn vak. Helaas komt dat niet altijd goed uit en helaas wordt het ook nogal eens uitvergroot waardoor ik vaak de behoefte voel om hem te verdedigen. Een kampioenschap win je of verlies je over een heel seizoen, niet in 1 race. Baku vind ik een domme fout, Silverstone een slecht weekend. Singapore heb ik een wat andere mening over, maar daar valt in NL sowieso niet over te praten. Als een coureur niet de beste auto heeft en toch meedoet om het kampioenschap vind ik dat je m altijd het voordeel van de twijfel moet geven.
En mooi dat je Ferrari fan bent (k had echt het idee dat je daarmee gestopt was), maar het zou veel mooier zijn als je ook supporter wordt. Supporteren houdt in dat je je favoriete team steunt en niet continu afvalt. Dat geeft ook veel meer voldoening uiteindelijk.

Wings

Citaat van: Mickey op 05 oktober 2017 - 21:09:31
Seizoen '12 is alweer vijf jaar geleden. Ik heb niet helder voor de geest hoe dat toen ging en waarschijnlijk zijn we Vettels blunder in 2022 ook wel vergeten ja. Wat ik wil aangeven is dat het aan het eind van de rit gewoon geen reet uitmaakt hoe goed je seizoen was. Je bent 2e. Eerste verliezer. Géén WK. En hoe goed je seizoen was is natuurlijk een uiterst schrale troost als je WK had kunnen zijn, maar dit door een te voorkomen eigen fout niet bent geworden. Dan moet je niet schouders ophalen en zeggen dat het bij het racen hoort. Niet die gemankeerde gelatenheid bij de persco's. Dat zou je kunnen doen bij mechanische pech, of andere externe ellende. Wat het nog erger maakt is dat je vijfvoudig WK had kunnen zijn en je je in een in de basis toch echt mindere Ferrari onsterfelijk kon maken, maar faalde. Instant Schumacherstatus. Vettel 5. Hemmie 3. Nu wordt het 4 - 4.

Ik ben een neutrale kijker en zoals vaker geroepen maakt het me niks uit of Hamilton of Vettel WK wordt. In m'n verdediging; ik zie zelfs liever Vettel dan Hamilton kampioen worden. Misschien loop ik te hard van stapel, draaf ik door, gebeuren er wonderen en wordt Vettel toch WK. Ik denk het helaas niet. En we weten waar hij het dan verloren heeft.

Dat is het. Daarnaast gaat het ook om de manier waarop. Dingen die te voorkomen zijn. Als ik dat terugbreng naar de essentie van dit topic maximaliseert Seb niet. Voor de derde maal op rij. Dan is enige kritiek wel op z'n plaats. Zeker als anderen dat wel doen en hem voorbij streven in succes. Bij Seb stokt het nadat hij niet meer reed in een maatpak van een raceauto.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2017 - 00:32:12
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 22:44:01
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2017 - 22:28:33
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 22:10:22
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2017 - 21:44:51
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 21:22:58
idd, maar als ik moet eerlijk zijn, heeft hamilton dit seizoen nog geen zo'n streken uitgehaald zoals vettel al dit seizoen gedaan heeft. Daarom dat hij nu 30punten meer heeft dan vettel
Vettel heeft alleen een streek in Baku uitgehaald, dat heeft hem 13 punten gekost. Silverstone had ie een slecht weekend, ook wat pech. Verder heeft ie er volgens mij het maximale uitgehaald. Hamilton heeft overwinningen laten liggen in Australië en Bahrein (verliest pole aan Bottas en P2 bij de start aan Vettel), was nergens te bekennen in Sochi terwijl zn teamgenoot won en in Monaco werd ie slechts 7e. Oostenrijk werd ie ook slecht 4e terwijl zn teamgenoot won. Hongarije rijdt ie na bocht 1 op plek 6 en heeft ie het geluk dat de RBR's elkaar uitschakelen.  Maar zoals gezegd, dat is allemaal lang vergeten. Ik vind niet dat Vettel dit seizoen meer steken laat vallen dan Hamilton, alleen kan het de ene keer wat anders uitpakken dan de andere keer. Wat Vettel in Singapore deed gaat 9 vd 10x goed, nu helaas niet. Het enige wat ik hem kan verwijten is Baku.

ja, dat was een dure streek, dan stond hij maar 17punten achter hamilton. En dat heeft Hamilton niet gedaan dit seizoen. Let op, ik hoop ook dat Vettel kampioen word. Maar Vettel heeft een mogelijk verlies van de titel wel alleen aan hemzelf te danken
dat ligt eraan. Ik vind niet dat Ferrari overall de beste auto heeft dit seizoen (tot nu toe). En een coureur is zelden een heel seizoen foutloos. Zoals gezegd kun je dan ook van Alonso zeggen dat ie het in 2010 en 2012 zelf heeft laten liggen, maar dat vind ik veels te kort door de bocht. Ik vind dat coureurs in dat geval eerst maar eens de credits moeten krijgen dat ze een heel seizoen hebben gestreden voor de titel. Mercedes had de meeste weekenden de beste auto, dan is het al knap dat je zolang bij kunt houden. In Maleisië had Hamilton, inclusief betrouwbaarheid ook gewoon een beter pakket. Qua snelheid lijkt het tij nu een beetje te keren, hopelijk kan Ferrari de komende races eens een goede slag slaan.
En hoop je echt dat Vettel kampioen wordt? ik kan het bijna niet geloven. Dan ben je wel by far de meest negatieve supporter die ik ooit gehoord heb.

ja beste dinsdag, ik hoop dat vettel kampioen word. Ik ben een ferrarifan, dus als hij kampioen kan worden in een ferrari, waarom niet?
Maar voor u kan vettel niks verkeerd doen, das ook nie goe é beste man

En mooi dat je Ferrari fan bent (k had echt het idee dat je daarmee gestopt was), maar het zou veel mooier zijn als je ook supporter wordt. Supporteren houdt in dat je je favoriete team steunt en niet continu afvalt. Dat geeft ook veel meer voldoening uiteindelijk.

Mwah, dat is leuk langs de baan, maar wat daaraan kleeft in deze omgeving, is dat de objectiviteit soms in het gedrang komt. Dat vertroebelt de discussie vaak, omdat men dan altijd een weg zal vinden om legitieme argumenten van de ander te ontwijken, of met subjectieve argumenten te pareren. Een forum leeft weliswaar bij enige polemiek, maar het is ook mooi als je je opponenten eens gelijk kan geven.

Overigens moet ik zeggen dat het hier de laatste tijd veel leuker is geworden. Er wordt meer op inhoud gediscussieerd en minder met een valse ondertoon.


robbert

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2017 - 00:32:12
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 22:44:01
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2017 - 22:28:33
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 22:10:22
Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2017 - 21:44:51
Citaat van: robbert op 05 oktober 2017 - 21:22:58
idd, maar als ik moet eerlijk zijn, heeft hamilton dit seizoen nog geen zo'n streken uitgehaald zoals vettel al dit seizoen gedaan heeft. Daarom dat hij nu 30punten meer heeft dan vettel
Vettel heeft alleen een streek in Baku uitgehaald, dat heeft hem 13 punten gekost. Silverstone had ie een slecht weekend, ook wat pech. Verder heeft ie er volgens mij het maximale uitgehaald. Hamilton heeft overwinningen laten liggen in Australië en Bahrein (verliest pole aan Bottas en P2 bij de start aan Vettel), was nergens te bekennen in Sochi terwijl zn teamgenoot won en in Monaco werd ie slechts 7e. Oostenrijk werd ie ook slecht 4e terwijl zn teamgenoot won. Hongarije rijdt ie na bocht 1 op plek 6 en heeft ie het geluk dat de RBR's elkaar uitschakelen.  Maar zoals gezegd, dat is allemaal lang vergeten. Ik vind niet dat Vettel dit seizoen meer steken laat vallen dan Hamilton, alleen kan het de ene keer wat anders uitpakken dan de andere keer. Wat Vettel in Singapore deed gaat 9 vd 10x goed, nu helaas niet. Het enige wat ik hem kan verwijten is Baku.

ja, dat was een dure streek, dan stond hij maar 17punten achter hamilton. En dat heeft Hamilton niet gedaan dit seizoen. Let op, ik hoop ook dat Vettel kampioen word. Maar Vettel heeft een mogelijk verlies van de titel wel alleen aan hemzelf te danken
dat ligt eraan. Ik vind niet dat Ferrari overall de beste auto heeft dit seizoen (tot nu toe). En een coureur is zelden een heel seizoen foutloos. Zoals gezegd kun je dan ook van Alonso zeggen dat ie het in 2010 en 2012 zelf heeft laten liggen, maar dat vind ik veels te kort door de bocht. Ik vind dat coureurs in dat geval eerst maar eens de credits moeten krijgen dat ze een heel seizoen hebben gestreden voor de titel. Mercedes had de meeste weekenden de beste auto, dan is het al knap dat je zolang bij kunt houden. In Maleisië had Hamilton, inclusief betrouwbaarheid ook gewoon een beter pakket. Qua snelheid lijkt het tij nu een beetje te keren, hopelijk kan Ferrari de komende races eens een goede slag slaan.
En hoop je echt dat Vettel kampioen wordt? ik kan het bijna niet geloven. Dan ben je wel by far de meest negatieve supporter die ik ooit gehoord heb.

ja beste dinsdag, ik hoop dat vettel kampioen word. Ik ben een ferrarifan, dus als hij kampioen kan worden in een ferrari, waarom niet?
Maar voor u kan vettel niks verkeerd doen, das ook nie goe é beste man
hij heeft genoeg verkeerd gedaan, dat hoort ook deels bij zn vak. Helaas komt dat niet altijd goed uit en helaas wordt het ook nogal eens uitvergroot waardoor ik vaak de behoefte voel om hem te verdedigen. Een kampioenschap win je of verlies je over een heel seizoen, niet in 1 race. Baku vind ik een domme fout, Silverstone een slecht weekend. Singapore heb ik een wat andere mening over, maar daar valt in NL sowieso niet over te praten. Als een coureur niet de beste auto heeft en toch meedoet om het kampioenschap vind ik dat je m altijd het voordeel van de twijfel moet geven.
En mooi dat je Ferrari fan bent (k had echt het idee dat je daarmee gestopt was), maar het zou veel mooier zijn als je ook supporter wordt. Supporteren houdt in dat je je favoriete team steunt en niet continu afvalt. Dat geeft ook veel meer voldoening uiteindelijk.

idd, daar ga ik mee akkoord en ben blij dat je inziet dat baku een domme fout is. Maar ik steun mijn favoriete team, heb geen kritiek op ferrari é. Maar wel op de persoon die ermee rijdt. Dat is toch wel een groot verschil. De techniekers van ferrari leveren ook goed werk. Tot 3x toe dit seizoen, de wagen herstellen voor de kwalificaties, het zijn er maar weinig die het doen. Maar er zijn hier leden die continu zitten te vitten op vettel, maar verstappen kan in hun ogen niks misdoen (nu ga ik tegen een paar hun schenen trappen). Sommigen hopen zelfs dat vettel geen WK wordt omdat hij een redelijk agressief karakter heeft. Maar karakter staat los van prestaties in het seizoen. Vettel zaagt veel over piloten (nu zelfs over ricciardo, alonso en zelfs over bottas). Dit vind ik verkeerd, maar het is zijn karakter, en dat kan men moeilijk veranderen. Alonso is ook soms grof tegenover zijn team, hebben meermaals al gezien. Ik blijf ferrarifan, zeker weten, maar echte fans hebben geen oogkleppen aan, en zijn objectief en moeten toegeven dat het soms fout zit ook. Blijkbaar mag dit niet op dit forum....

Tuesday

Citaat van: robbert op 06 oktober 2017 - 13:52:40
idd, daar ga ik mee akkoord en ben blij dat je inziet dat baku een domme fout is. Maar ik steun mijn favoriete team, heb geen kritiek op ferrari é. Maar wel op de persoon die ermee rijdt. Dat is toch wel een groot verschil. De techniekers van ferrari leveren ook goed werk. Tot 3x toe dit seizoen, de wagen herstellen voor de kwalificaties, het zijn er maar weinig die het doen. Maar er zijn hier leden die continu zitten te vitten op vettel, maar verstappen kan in hun ogen niks misdoen (nu ga ik tegen een paar hun schenen trappen). Sommigen hopen zelfs dat vettel geen WK wordt omdat hij een redelijk agressief karakter heeft. Maar karakter staat los van prestaties in het seizoen. Vettel zaagt veel over piloten (nu zelfs over ricciardo, alonso en zelfs over bottas). Dit vind ik verkeerd, maar het is zijn karakter, en dat kan men moeilijk veranderen. Alonso is ook soms grof tegenover zijn team, hebben meermaals al gezien. Ik blijf ferrarifan, zeker weten, maar echte fans hebben geen oogkleppen aan, en zijn objectief en moeten toegeven dat het soms fout zit ook. Blijkbaar mag dit niet op dit forum....
mag allemaal, graag zelfs. Maar als ik bv in het glazen bol topic kijk, dan ben je heel somber over Ferrari en sindsdien heb je je ook vooraf aan raceweekenden vaak heel negatief over Ferrari uitgelaten. Je hebt het nou over toegeven dat dingen fout gaan, maar het lijkt me ook vrij logisch dat je als fan aangeeft wat er allemaal goed gaat. En er gaat dit jaar bij Ferrari heel veel goed! Eindelijk een team dat het dominante Mercedes het vuur aan de schenen kan leggen. Maar ze krijgen er op de 1 of andere manier niet de credits voor.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 06 oktober 2017 - 10:10:32
Mwah, dat is leuk langs de baan, maar wat daaraan kleeft in deze omgeving, is dat de objectiviteit soms in het gedrang komt. Dat vertroebelt de discussie vaak, omdat men dan altijd een weg zal vinden om legitieme argumenten van de ander te ontwijken, of met subjectieve argumenten te pareren. Een forum leeft weliswaar bij enige polemiek, maar het is ook mooi als je je opponenten eens gelijk kan geven.

Overigens moet ik zeggen dat het hier de laatste tijd veel leuker is geworden. Er wordt meer op inhoud gediscussieerd en minder met een valse ondertoon.
mwah, op zich kan het prima samengaan. De 1 heeft er wat meer moeite mee als de ander. Als je fan van Vettel bent heb je alleen amper tijd om kritisch te zijn omdat er altijd zoveel bagger over hem heen komt dat je haast niet anders kunt dan in de verdediging te kruipen om de dingen een beetje te nuanceren.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2017 - 19:44:17Als je fan van Vettel bent heb je alleen amper tijd om kritisch te zijn omdat er altijd zoveel bagger over hem heen komt dat je haast niet anders kunt dan in de verdediging te kruipen om de dingen een beetje te nuanceren.

Boehoe, het gaat eens een maandje wat minder. ;) Voor Hamilton-fans is het jaren aan een stuk zo geweest.

robbert

Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2017 - 19:39:00
Citaat van: robbert op 06 oktober 2017 - 13:52:40
idd, daar ga ik mee akkoord en ben blij dat je inziet dat baku een domme fout is. Maar ik steun mijn favoriete team, heb geen kritiek op ferrari é. Maar wel op de persoon die ermee rijdt. Dat is toch wel een groot verschil. De techniekers van ferrari leveren ook goed werk. Tot 3x toe dit seizoen, de wagen herstellen voor de kwalificaties, het zijn er maar weinig die het doen. Maar er zijn hier leden die continu zitten te vitten op vettel, maar verstappen kan in hun ogen niks misdoen (nu ga ik tegen een paar hun schenen trappen). Sommigen hopen zelfs dat vettel geen WK wordt omdat hij een redelijk agressief karakter heeft. Maar karakter staat los van prestaties in het seizoen. Vettel zaagt veel over piloten (nu zelfs over ricciardo, alonso en zelfs over bottas). Dit vind ik verkeerd, maar het is zijn karakter, en dat kan men moeilijk veranderen. Alonso is ook soms grof tegenover zijn team, hebben meermaals al gezien. Ik blijf ferrarifan, zeker weten, maar echte fans hebben geen oogkleppen aan, en zijn objectief en moeten toegeven dat het soms fout zit ook. Blijkbaar mag dit niet op dit forum....
mag allemaal, graag zelfs. Maar als ik bv in het glazen bol topic kijk, dan ben je heel somber over Ferrari en sindsdien heb je je ook vooraf aan raceweekenden vaak heel negatief over Ferrari uitgelaten. Je hebt het nou over toegeven dat dingen fout gaan, maar het lijkt me ook vrij logisch dat je als fan aangeeft wat er allemaal goed gaat. En er gaat dit jaar bij Ferrari heel veel goed! Eindelijk een team dat het dominante Mercedes het vuur aan de schenen kan leggen. Maar ze krijgen er op de 1 of andere manier niet de credits voor.

kun je eens voorbeelden geven waar ik negatief ben over ferrari? ik denk dat ik dit seizoen niet negatief was over ferrari. Dat denk jij mss mijn beste dinsdag. En ja, eindelijk een team dat het domimante mercedes kan bedreigen, en gelukkig komt redbull daar nog eens bij, leuk seizoenseinde. Ferrari krijgt daar idd de credits niet voor, buiten de 4 zeges dat ze al hebben. Maar daar kon er eigenlijk nog 3 bijkomen. Moest vettel in baku niet zo reageren tegen hamilton ging hij gewonnen hebben. De start in singapore was volgens mij ook een beetje agressief, maar de meeste piloten starten zo. En de technische problemen kon vettel ook niks aan doen. Dat waren allemaal races dat hij kon gewonnen hebben. Maar ferrari heeft goed werk geleverd, maar de piloten moeten dit ook waarmaken. En srry, maar nu doe jij mij zo'n antwoord geven door te zeggen dat ik negatief ben over ferrari. Dus nogmaals, ferrari heeft een supergoed seizoen, maar de piloten hebben het soms wel zelf verbrot. Raikkonen, door dat hij geen snelheid kon vinden zoals vettel kon vinden (lees overwinningen en podia) en Vettel doordat hij punten heeft laten liggen door baku en singapore. Maar ok, nu zal je ook weer iets vinden om je gelijk te bewijzen. Ik ben benieuwd.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 oktober 2017 - 00:10:35
Citaat van: Tuesday op 06 oktober 2017 - 19:44:17Als je fan van Vettel bent heb je alleen amper tijd om kritisch te zijn omdat er altijd zoveel bagger over hem heen komt dat je haast niet anders kunt dan in de verdediging te kruipen om de dingen een beetje te nuanceren.

Boehoe, het gaat eens een maandje wat minder. ;) Voor Hamilton-fans is het jaren aan een stuk zo geweest.
nou, sinds Vettel Verstappen vorig jaar een paar keer is tegengekomen is het niet leuk meer. Ik hoop voor jou en je collega fans dat Hamilton dat bespaard blijft. Hamilton is ook zeker niet altijd netjes behandeld, maar die doet het momenteel in de publieke opinie vrij goed. Het kan verkeren.

robbert

inderdaad, hamilton heeft in het verleden ook al wat fratsen uitgehaald, net zoals alonso dit ook al eens paar keer gedaan heeft. Ik ben gewoon benieuwd wat de reacties zullen zijn, als verstappen eens overdrijft. Maar dan zal dat allemaal de druk van het racen zijn, het zal allemaal normaal zijn

Wings

Nu Leclerc naar Ferrari verkast heb ik een interessante stelling op Twitter gedropt. Deze wil ik delen met jullie: Indien Seb dit jaar geen kampioen wordt, is Leclerc de eerstvolgende Ferrari-wereldkampioen.

Kom er maar in.

Mickey

Zeker weten. En het zou mij niet verbazen als dat al komend seizoen een feit wordt.

Mickey

 Ik hoor Winkelman net zeggen dat Vettel niet blij is met het vertrek van Kimi. Me dunkt.

Hij móet ook niet blij zijn. Hij moet geïrriteerd zijn, gaan twijfelen en straks vol de strijd aangaan. Dit moet het beste uit hem gaan halen.

Denk dat Verstappen ook een nieuwe beproeving zal ondergaan.

Ze hadden bij Mercedes hetzelfde moeten doen. Ik geloof sterk in dit soort strategiën. Alleen met maximale druk kom je tot de beste prestaties. Of je trekt het niet en stapt van de trein. Natuurlijke selectie.

Sabai

Als ik eerlijk ben denk ikzelf dat Vettel al over zijn hoogtepunt heen is . Hij forceert en maakt domme fouten.Dus le clerc zou zomaar sneller kunnen zijn volgend jaar.

robbert

ja en ook dit jaar wordt vettel geen kampioen. Mss wordt het tijd dat hij zal moeten beseffen dat hij bij redbull, dankzij de redbull wereldkampioen werd. En mss zal hij voor zijn eigen moeten uitmaken dat hij beter als 2de rijder zal moeten functioneren of met pensioen gaan. Onder druk kan hij niet rijden, maakt te veel domme fouten