Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 juli 2013 - 12:19:19
Iedereen die wereldkampioen Formule 1 is geworden was van een klasse apart. Dat is tenminste hoe ik daarover denk.

Naja, ik denk daar anders over. Wereldkampioenen zijn echt niet allemaal even goed hoor.

Ze waren allemaal goed, dat sowieso, heel goed zelfs. Maar er waren er zat die geen klasse apart waren hoor. Alan Jones, Jacques Villeneuve, Denny Hulme, Phil Hill of Damon hill waren stuk voor stuk echt geen klasse apart hoor. Mika Hakkinen, Lewis Hamilton, Jenson Button, Guiseppe Farina en Mike Hawthorn waren dat allemaal ook echt niet. En Kimi Raikkonen ook niet.

Er zitten lichtjaren tussen dat soort jongens en mannen als Stewart, Senna, Prost, Lauda, Fangio, Ascari of Schumacher. En Vettel nijgt eerder na dat laatste rijtje, dan naar dat eerste.

Franky R.

Ik weet het niet, Jeroen.


Je noemde al een paar namen, die hun titels behaalden in een tijd dat F1-auto's al in de fik vlogen na een simpel schuivertje. Die mannen kun je IMHO niet vergelijken met inderdaad Damon Hill of Jacques Villeneuve.


Ik vind overigens Alonso wel bij de lichting Senna, Prost of Schumacher behoren. Vettel is IMHO nog te veel afhankelijk van Red Bull geweest [ook in die zogenaamde Toro Rosso]...Begrijp mij niet verkeerd...Vettel is goed, maar hoe goed?




Sabai

Begrijp me niet vekeerd maar Alonso is toch ook alleen maar met Renault kampioen geworden? Alonso is ook goed maar hoe goed?  ;)

Franky R.

Citaat van: Sabai op 08 juli 2013 - 19:37:55
Begrijp me niet vekeerd maar Alonso is toch ook alleen maar met Renault kampioen geworden? Alonso is ook goed maar hoe goed?  ;)
Haha, Scherp, maar bekijk anders het seizoen 2012 als je wilt weten hoe goed Alonso is... ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2013 - 19:26:17
Ik weet het niet, Jeroen.


Je noemde al een paar namen, die hun titels behaalden in een tijd dat F1-auto's al in de fik vlogen na een simpel schuivertje. Die mannen kun je IMHO niet vergelijken met inderdaad Damon Hill of Jacques Villeneuve.

Vergelijken qua hoe ze reden misschien niet, ze hadden te maken met andere omstandigheden. Maar je kan wel vast stellen dat toen, net als nu, niet iedere kampioen van de buitencategorie was.


CitaatIk vind overigens Alonso wel bij de lichting Senna, Prost of Schumacher behoren. Vettel is IMHO nog te veel afhankelijk van Red Bull geweest [ook in die zogenaamde Toro Rosso]...Begrijp mij niet verkeerd...Vettel is goed, maar hoe goed?
Alonso moet nog een stapje maken om dat te doen. Kampioen worden bij Ferrari bijvoorbeeld. Hij is een van de belangrijkste mannen daar, hij moet ze kampioen maken.

Vettel is heel goed. Ik zou hem ook graag bij een ander team zien, in 2011 was ik ook nog sceptisch, met een afgetekend beste wagen. Maar inmiddels is dat niet altijd het geval geweest en is de man gewoon een ongekend fenomeen die zelden ook maar iets verkeerd doet. En het knappe is: iedere keer weer. Waar veel rijders mindere periodes doormaken (2011 Hamilton, vorig jaar Button). Ik ben overtuigd dat Vettel van het kaliber Senna/Prost en zo gaat worden. Zonder enige twijfel.


McLaren_über_alles

Vettel, Hamilton & Alonso springen er wat mij betreft toch wel wat bovenuit als je naar de huidige lichting F1 rijders kijkt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2013 - 19:39:50
Citaat van: Sabai op 08 juli 2013 - 19:37:55
Begrijp me niet vekeerd maar Alonso is toch ook alleen maar met Renault kampioen geworden? Alonso is ook goed maar hoe goed?  ;)
Haha, Scherp, maar bekijk anders het seizoen 2012 als je wilt weten hoe goed Alonso is... ;)

De kunst van het scorebord. Amper twintig punten meer verdeeld over diverse seizoenen, en Alonso is opeens vijfvoudig kampioen.

Super Seb

Of Alonso nou echt zo goed is of niet, Schumacher heeft Ferrari meerdere malen kampioen gemaakt, Fernando (nog) niet.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Jehoentelaar

Ik moet de eerste nog horen die weet aan te tonen dat dat enkel en alleen aan Schumacher te danken is geweest.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 12:15:29
Ik moet de eerste nog horen die weet aan te tonen dat dat enkel en alleen aan Schumacher te danken is geweest.

Dat geldt natuurlijk voor elke kampioen, het is ten allen tijden een teamsport en dus de combinatie tussen rijder en machine.

Jehoentelaar

Precies. Idem voor Vettel, Alonso, Mansell en noem ze maar op. Ik vind sowieso de titel 'driver's championship' erg misplaatst. Er zit veel meer achter dan alleen het mannetje dat de auto bestuurt.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 12:29:48
Precies. Idem voor Vettel, Alonso, Mansell en noem ze maar op. Ik vind sowieso de titel 'driver's championship' erg misplaatst. Er zit veel meer achter dan alleen het mannetje dat de auto bestuurt.

Daarom dat er ook nog een constructeurskampioenschap is waar het prijzengeld verdeeld wordt.  ::)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 12:15:29
Ik moet de eerste nog horen die weet aan te tonen dat dat enkel en alleen aan Schumacher te danken is geweest.

Eens. Schumacher had ook een beter team om zich heen dan dat er nu staat. Net zoals Lauda Ferrari destijds na al die jaren ook niet in zijn eentje kampioen maakte.

Maar Alonso is daar met één doel naartoe gehaald en gekomen: kampioen worden. Hij is daar een belangrijke schakel in. Haalt hij dat doel niet, dan heeft hij gefaald. Hij niet alleen, maar het is dan wel zo.




Jehoentelaar

Citaat van: Maikel0230 op 09 juli 2013 - 13:54:23
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 12:29:48
Precies. Idem voor Vettel, Alonso, Mansell en noem ze maar op. Ik vind sowieso de titel 'driver's championship' erg misplaatst. Er zit veel meer achter dan alleen het mannetje dat de auto bestuurt.

Daarom dat er ook nog een constructeurskampioenschap is waar het prijzengeld verdeeld wordt.  ::)
Dat is niet hetzelfde als wat ik bedoel.

Super Seb

Het mag scorebordjournalistiek zijn maar Alonso beschouwen we met zn allen als misschien wel de beste coureur van het veld. Heeft bij meerdere topteams gereden en desondanks toch maar 1 titel. Daarmee valt de beste man wat mij betreft net onder het rijtje met de allergrootsten. Zoals reeds eerder aangegeven neigt Vettel steeds meer naar dat rijtje dan Fernando. We drijven echter een beetje af van het topic....
"Keep calm and ignore Multi-21....."