Grand Prix Zandvoort

Gestart door Edwin90, 04 april 2013 - 18:49:24

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Circuit Park Zandvoort en de gemeente Zandvoort hebben laten weten een onderzoek te laten doen naar de haalbaarheid van het opnieuw organiseren van een Formule 1 Grand Prix.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/222951/circuit-park-zandvoort-laat-onderzoek-doen-naar-haalbaarheid-grand-prix

Nou, in ieder geval doet nu ook Gem. Zandvoort mee aan het onderzoek naar de haalbaarheid. Ik hoop dat er wat uit komt. Positief of negatief...

Groet,

C.G. de Beaufort


Pancake Shield

Zelfs met dit nieuwe onderzoek, heb ik nog altijd dezelfde conclusie als voorgaande jaren: onhaalbaar. Sterker nog als die commissie-leden een beetje nadenken komen ze tot diezelfde conclusie. Dan kunnen ze over zes maanden het woordje 'onhaalbaar' op een post-it schrijven en op het voorhoofd van de burgemeester plakken. En ondertussen 5.000 euro per letter vangen en lekker alle etentjes declareren. (DISCLAIMER: die laatste twee zinnen zijn grappen/sarcasme. maar op het internet laat sarcasme zich nauwelijks vertalen of wil het niet vertaald worden)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Alles is haalbaar maar tegen welke prijs. Dus beter van niet.

Jehoentelaar

Binnen de Nederlandse wet- en regelgeving krijg je het er sowieso nooit doorheen.

gloudiesaurus

Als je er heel veel geld inpompt dan kan bijna alles  ;)

Maar Formule 1 is niet realistisch denk ik. Het circuit loopt nu met de Max Verstappen dagen al helemaal vast...

Het onderzoekt kijkt ook naar andere grote evenementen die op het circuit kunnen plaats vinden. Ben benieuwd wat eruit komt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2017 - 11:45:58
Als je er heel veel geld inpompt dan kan bijna alles  ;)

Milieuwetgeving krijg je er niet door omver. Daar vallen ook strenge eisen omtrent geluid onder. Het helpt voor het circuit niet dat de omliggende duingebieden een natuurgebied vormen.

gloudiesaurus

Klopt, en dan heb je ook nog dat vakantiepark dat om de hoek ligt en uitbreiding tegenwerkt.
En dan hebben we het nog niet over de infrastructuur en aan en - afvoer van het circuit.
Ik geloof ook niet in de Formule 1, wel in evenementen. Wie weet kunnen ze het WTCC of zoiets dergelijks naar het circuit halen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het circuit heeft de licentie voor alle autosport behoudens een Formule 1 Grand Prix, dus WTCC zou vanuit het CPZ-perspectief kunnen.

C.G. de Beaufort

Ik  denk niet dat Bernhard (van Vollenhoven) nog iets in Zandvoort gaat steken. Op het ogenblik heeft hij't te druk met de aantrekkende markt van 102 panden die hij bezit in Amsterdam.

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 november 2017 - 16:41:35
Ik  denk niet dat Bernhard (van Vollenhoven) nog iets in Zandvoort gaat steken. Op het ogenblik heeft hij't te druk met de aantrekkende markt van 102 panden die hij bezit in Amsterdam.

Groet,

C.G. de Beaufort

Nou die panden had ie allang dus daar zal tijd niet in gaan zitten  ;) Daarnaast zal hij hiervoor zijn mensen wel hebben...
Later deze maand komt het haalbaarheidsonderzoek, ben heel benieuwd wat daarin staat!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Dat valt wel mee, vorig jaar had'ie er 95.. Voor de rest zie hier :

https://www.ad.nl/binnenland/prins-bernhard-heeft-102-panden-in-hoofdstad~ac4a4bac/

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Kunnen we dit topic binnenkort uit de Formule 1 geschiedenis halen? Het haalbaarheidsonderzoek is gepresenteerd:
http://www.gppits.net/nieuws/terugkeer_formule_1_op_zandvoort_is_mogelijk/

En wat blijkt, Formule 1 op Zandvoort is mogelijk! Mooi nieuws. Al valt de investering van 10 miljoen Euro me reuze mee. Ik bedoel als het pitcomplex afgebroken moet worden en naar buiten wordt verplaatst incl. afbraak en opbouw nieuwe hoofdtribune dan denk ik aan meer geld. Maar ik kan het mis hebben.

Ben heel benieuwd hoe Liberty media hierin staat. Het moet toch mogelijk zijn om 10 miljoen Euro bij elkaar te krijgen in Nederland.

Vraag me ook wel af hoe ze het logistiek willen doen. Met bussen en parkeren in Haarlem? Of allemaal met de trein?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Stuk voor stuk grootheden.