Grand Prix Zandvoort

Gestart door Edwin90, 04 april 2013 - 18:49:24

« vorige - volgende »

Robbert65

Andere oplossing zou kunnen zijn de pits te verplaatsen naar de andere kant van het rechte stuk. Daar is voldoende ruimte voor uitbreiding, aan de noordkant is er alleen een vluchtweg langs het stuk tussen Tarzan en Hugenholz. Hooguit en paar meter. Maar de prins zal er vast over nagedacht hebben en binnenkort met zijn plannen komen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Zou kunnen, maar dat betekend dat er dan ook nog eens 'n nieuwe hoofdtribune zal moeten komen.

Robbert65

Niet per sé, het rechte stuk is lang en je kunt er ook omheen natuurlijk. Maar er zijn ook nog andere  plaatsten denkbaar voor een nieuwe paddock en pitsstraat. Als je zo'n circuit toch gaat verbouwen (en ik las ergens dat het asfalt sowieso vervangen moet worden) dan is er heel veel mogelijk natuurlijk. Ik ben heel benieuwd naar de plannen van de nieuwe eigenaren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Je zou er idd omheen kunnen, maar dan krijg je dus de vreemde situatie dat je A: vanaf de hoofdtribune geen zicht op de pitlane meer hebt, B: de Paddockclubleden alleen nog zicht op pitlane en paddock hebben en C: de teams zelf vanuit hun positie aan de pitmuur het contact met de baan kwijt zijn. Eromheen lijkt mij daarom geen denkbare oplossing.

Een andere lokatie dan aan wat nu start/finish is, kan ik me niet voorstellen. Dat is het enige baanvlak dat lang genoeg is en ook ruimte genoeg bied om pitlane, pitcomplex en paddock te realiseren. De Hunsrug is niet recht en vlak genoeg en bied net als het stuk tussen Vodafone en Audi S sowieso de ruimte niet. Aan de binnenzijde zitten deze baanvlakken te dicht op elkaar en aan de buitenkant zit je met beschermd duingebied cq 'n bungalowpark.  Er zijn in mijn ogen dan ook maar twee opties mogelijk, namelijk:

1, Pitcomplex naar achter en rechts verplaatsen. Hugenholtz verdwijnt, Gerlach veranderd in linkerbocht. Pitexit verplaatsen naar uitkomen Tarzan.
2, Hoofdtribune en Pitcomplex ruilen van plek. Lay-out baan blijft onveranderd.

Maar idd ... net als jij ben ik ook benieuwd naar de definitieve plannen.

Edwin90

Laten we toch niet hopen dat het hele circuit op de schop gaat omdat er aantal mensen de illusie hebben dat de F1 nog terug gaat keren. Zandvoort is gewoon geen F1 baan (meer).

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 15 februari 2016 - 11:19:50
Laten we toch niet hopen dat het hele circuit op de schop gaat omdat er aantal mensen de illusie hebben dat de F1 nog terug gaat keren. Zandvoort is gewoon geen F1 baan (meer).

Klopt, en met alleen een nieuwe pitsstraat ben je er nog niet voor de Formule 1.

Maar als men die hele pitsstraat wil verplaatsen dan kost dat enorm veel geld.
Je moet een geheel nieuwe pitgebouw bouwen en nieuwe paddock realiseren.
Dat kost wel wat hoor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Je moet je aan de andere kant ook realiseren dat de DTM voor Zandvoort een uitzonderingslicentie heeft bedacht omdat de Duitsers het zo gezellig vinden bij ons en dat de GT3's van ADAC en Blancpain eigenlijk te zwaar zijn om het maximale uit dat materiaal te halen. Gezien de almaar groeiende concurrentie van andere circuits op het continent is het dus wel degelijk noodzakelijk om te blijven investeren in de infrastructuur. Formule 1 ga je er niet mee terughalen maar je kan er wel andere hoogwaardige kampioenschappen mee behouden voor de toekomst.

Pancake Shield

Om F1 naar Zandvoort te halen, moet je meer veranderen dan alleen het circuit. Als door een wonder op een of andere manier het huidige circuit goed genoeg, krijg je met nog veel meer zooi te maken. Heel de omgeving moet dan verandert wordt. Er is eigenlijk goed gezegd maar een weg (en zowel de N200 en 201 zijn lachertjes) van en naar Zandvoort, om nog maar over dat dramatische treinstation te zwijgen. Daar moet dus veel aangewerkt worden. Waarschijnlijk vanwege de populariteit van de F1 ook nog eens aanpassingen van parkeergelegenheden etc. Dat zijn dus beslissingen die op gemeentelijk niveau, provinciaals niveau en gezien de grote van het evenement ook nog rijksniveau genomen moeten worden. Stel je voor er wordt daar vandaag een verzoek voor ingediend, dan gaat daar eerst een commissie naar kijken, die komt met een advies, op basis daarvan wordt een besluit genomen en dat dan ongeveer op alle drie de bestuurlijke niveaus. Dat kan al een flink aantal maanden misschien zelf meer dan een jaar in beslag nemen. En dan is het nog maar de vraag of het allemaal aangenomen wordt. Gezien het huidige politieke klimaat acht ik die kans klein tot niet bestaand, maar goed. Mocht het allemaal aangenomen dan krijg je de eigenlijke verbouwingen, krijg je waarschijnlijk eerst nog het feit dat burgers er zich over mogen uitspreken. En natuurgroepen zijn dan in een keer heel goed om bedreigende diersoorten te vinden, dus krijg je daar nog commissies/rechtzaken over. Al met al kan zo'n heel proces makkelijk richting meerdere jaren gaan. En dit is dan alleen nog maar de infrastructuur rondom het circuit. Kijk dan naar wat er allemaal aangepast moet worden op het circuit en ook daar ben je natuurlijk een flinke tijd mee bezig. Geluidsdagen uitbreiden, bepaalde wetgeving aanpassen. En dat voor een evenement wat een keer per jaar zou moeten kunnen plaatsvinden, maar waar je daar ook weer afhankelijk bent van de grillen van Ecclestone (en zijn eventuele opvolger). Om nog maar te zwijgen over het miljoenenbedrag dat het circuit dan ieder jaar moet overmaken om de Grand Prix te mogen ontvangen.

Al met al is het eigenlijk gewoon een onmogelijke missie om uberhaupt een F1-wedstrijd te mogen bedenken op Zandvoort. Nee, laat ze het maar lekker bij DTM houden en misschien wat andere klasses, daar het circuit perfect geschikt voor en daar komen ook ieder jaar genoeg mensen op af. Ik denk niet dat Zandvoort een Grand Prix zou moeten willen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Formule 1 naar Zandvoort gaat nooit meer lukken (mening). Maar Zandvoort upgraden om weer eens een race voor F3, DTM of WTCC te organiseren kan geen kwaad.

C.G. de Beaufort

(..)Volgens de minister is het momenteel nog te vroeg om iets toe te kunnen zeggen. Ze wil eerst weten hoe het met het draagvlak zit en of er lokaal wel genoeg interesse voor is. Weijers wil echter niet te lang wachten. "Er is veel mogelijk maar dan moeten we voor het einde van het jaar kunnen zeggen dat we er als Nederland voor gaan. Dan heb je heel 2017 om een plan te maken en te onderhandelen met de Formule 1-organisatie. Dan zou 2020 een mooi jaar zijn, 35 jaar na de laatste Grand Prix op Zandvoort."

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/05/nlse_f1race_is_mogelijk_in_202.html

Mogelijk toch een F1 race in Zandvoort in 2020.. ik hoop dat ze het lukt.

Groet,

C.G. de Beaufort

BMW.WilliamsF1

Hoop t ook, zou wel wat zijn zeg :)

Alleen moet er wel echt heeeeel veel geld ingepompt worden dan.

Jehoentelaar


Jozef

Mensen hebben soms gekke ideeën en gaan ze dan op den duur serieus nemen. Hoe staat het nog met die berg van twee kilometer? :P

F1 op Zandvoort is uiteraard een heel aantal stappen minder vergezocht! Maar het is toch een beetje gratuit dat de Nederlandse politiek jarenlang niet naar autosport omkijkt en Zandvoort laat stikken door toenemende geluidseisen en wat nog allemaal, en er nu ineens een F1-race moet komen. Alles om een paar stemmen (in dit geval van gelegenheids-F1-fans) te ronselen...

Fietser

Citaat van: Jozef op 27 mei 2016 - 23:02:51
Mensen hebben soms gekke ideeën en gaan ze dan op den duur serieus nemen. Hoe staat het nog met die berg van twee kilometer? :P

F1 op Zandvoort is uiteraard een heel aantal stappen minder vergezocht! Maar het is toch een beetje gratuit dat de Nederlandse politiek jarenlang niet naar autosport omkijkt en Zandvoort laat stikken door toenemende geluidseisen en wat nog allemaal, en er nu ineens een F1-race moet komen. Alles om een paar stemmen (in dit geval van gelegenheids-F1-fans) te ronselen...

Mee eens. Een populistische, zin- en kansloze missie.

Matthijs