RTL GP Magazine

Gestart door 0634, 10 februari 2013 - 09:03:35

« vorige - volgende »

0634

Eén van de meeste gelauwerde F1-bladen en terecht! Prachtige verhalen van toen, echt genieten. En vaak ook schitterende foto's. Maar wat mij steeds vaker gaat tegenstaan is de de antipathie tegen het heden. Nu ook weer lees ik een artikel: Formule eenheidsworst, als soort van terugblik op 2012. Het wordt allemaal weer finaal de grond in geboord, zoals alles altijd de grond in wordt geboord als het het heden aangaat.

Om eerlijk te zijn mag iedereen natuurlijk zijn mening hebben, maar dat gekleurde gaat mij wel een beetje tegenstaan in zo'n blad. Niet alles van vroeger was goed en niet alles van nu is slecht. Ik weet nog dat Button kampioen werd, en dat vonden ze maar niks. Maar kampioenen van toen zoals Jones of Rosberg worden op voetstukken geplaatst... tja Button zou rondjes om hen heen rijden waarschijnlijk.

Maar goed, misschien ligt het aan mij. Anderen bekend met die (verder overigens mooie) blad?

Kootje

Ken 't blad wel, maar lees 't eigenlijk nooit. Voor mij staat er teveel in op auto- en motorsportgebieden waar ik niets om geef. Daarnaast vond  ik het blad altijd erg rommelig qua lay-out en vaak moeilijk te lezen omdat ze ook tekst dwars door foto's heen plaatsten, met als gevolg dat hele lappen tekst (praktisch) onzichtbaar werden. Ik spreek nu ff in verleden tijd, want ik weet niet of dat nog steeds zo is. Het was voor mij echter wel de reden om dit blad  niet meer te kopen.

Fabian

Ik ken het blad natuurlijk, maar lees t eigenlijk nooit. Zo heel af en toe koop ik een exemplaar als ik op vakantie ga.

SDG

Ik ben momenteel bezig met het nieuwe nummer te lezen dat sedert deze week in de winkels ligt. Het meest interessante artikel is ongetwijfeld dat over het bijna-huwelijk tussen McLaren en Lamborghini voor 1994. De tests die men eind 1993 op Estoril deed, waren veelbelovend en indien de deal toen was doorgegaan, had McLaren mogelijk zelfs Senna kunnen behouden. Beeld je maar eens in hoe anders de F1-geschiedenis er zo uit had kunnen zien...

Franky R.

Citaat van: SDG op 10 februari 2013 - 15:56:49
Ik ben momenteel bezig met het nieuwe nummer te lezen dat sedert deze week in de winkels ligt. Het meest interessante artikel is ongetwijfeld dat over het bijna-huwelijk tussen McLaren en Lamborghini voor 1994. De tests die men eind 1993 op Estoril deed, waren veelbelovend en indien de deal toen was doorgegaan, had McLaren mogelijk zelfs Senna kunnen behouden. Beeld je maar eens in hoe anders de F1-geschiedenis er zo uit had kunnen zien...
Ja, ik heb het ook gelezen...Wat een miskleun van Ron Dennis. En je gaat, met dit verhaal in gedachten  ook heel anders kijken naar het stuklopen van de relatie tussen McLaren/Ron Dennis en Lewis Hamilton.


Maar Ron Dennis belazerde niet alleen Lamborghini, maar IMHO vooral Senna...Terecht dat Senna vertrok, al is het jammer dat die Williams zonder elektronica nauwelijks meer wat voorstelde... :'(

Erwin-82

Ik verslind dit blad altijd. Mooi fotowerk en altijd interesante verhalen, en ook nog (meestal) op een smeuige manier geschreven.
Moet vooral ook altijd lachen om de verhalen van Toine Hezemans en Gijs van Lennep.

Maar ik had een vraag..

Citaat van: Jeroen op 10 februari 2013 - 09:03:35
Eén van de meeste gelauwerde F1-bladen en terecht! Prachtige verhalen van toen, echt genieten. En vaak ook schitterende foto's. Maar wat mij steeds vaker gaat tegenstaan is de de antipathie tegen het heden. Nu ook weer lees ik een artikel: Formule eenheidsworst, als soort van terugblik op 2012. Het wordt allemaal weer finaal de grond in geboord, zoals alles altijd de grond in wordt geboord als het het heden aangaat.

In welke editie stond dit artikel? Want ik zoek me suf en kan het nergens vinden. Ik wil hier dus wel graag  wat over zeggen, maar dan wil ik het originele artikel dus eerst even teruglezen. Maareh....meestal ben ik het dus wel met de auteur van die artikelen eens  ;)

Citaat van: Franky R. op 10 februari 2013 - 16:53:02
Citaat van: SDG op 10 februari 2013 - 15:56:49
Ik ben momenteel bezig met het nieuwe nummer te lezen dat sedert deze week in de winkels ligt. Het meest interessante artikel is ongetwijfeld dat over het bijna-huwelijk tussen McLaren en Lamborghini voor 1994. De tests die men eind 1993 op Estoril deed, waren veelbelovend en indien de deal toen was doorgegaan, had McLaren mogelijk zelfs Senna kunnen behouden. Beeld je maar eens in hoe anders de F1-geschiedenis er zo uit had kunnen zien...
Ja, ik heb het ook gelezen...Wat een miskleun van Ron Dennis. En je gaat, met dit verhaal in gedachten  ook heel anders kijken naar het stuklopen van de relatie tussen McLaren/Ron Dennis en Lewis Hamilton.


Maar Ron Dennis belazerde niet alleen Lamborghini, maar IMHO vooral Senna...Terecht dat Senna vertrok, al is het jammer dat die Williams zonder elektronica nauwelijks meer wat voorstelde... :'(

Sja....Ron ging weer voor de poen.....Maar ja, hij zal in 94 ook wel de laatste haren uit z;n kalende schedel hebben getrokken toen hij erachter kwam hoe beroerd die peugeot motor werkelijk was  :)
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Franky R.

@Erwin-82,


CitaatIn welke editie stond dit artikel? Want ik zoek me suf en kan het nergens vinden. Ik wil hier dus wel graag  wat over zeggen, maar dan wil ik het originele artikel dus eerst even teruglezen. Maareh....meestal ben ik het dus wel met de auteur van die artikelen eens


Dat staat in zowat elk exemplaar van RTL GP Magazine, maar om je vraag te beantwoorden...Bijv. op pagina 21 van nummer 1 uit 2013 [die met een Porsche 917 op de cover] of pag. 25 waar Haug, IMHO, een trap na krijgt. De schrijver, Mark Koense, heeft wel een punt...maar als je twee van zijn 'vroeger was alles beter verhalen' hebt gelezen, dan heb je ze eigenlijk allemaal gelezen.


En ach, ik bezondig mij daar ook wel aan op de gppits.net... :P ...Toch koop ik het magazine, meer vanwege de achtergrondverhalen van Luyendijk, van Lennep en Jan Lammers en de foto's. ;)

0634

#7
Citaat van: Erwin-82 op 14 februari 2013 - 12:27:51
In welke editie stond dit artikel? Want ik zoek me suf en kan het nergens vinden. Ik wil hier dus wel graag  wat over zeggen, maar dan wil ik het originele artikel dus eerst even teruglezen. Maareh....meestal ben ik het dus wel met de auteur van die artikelen eens  ;)
Jaar 6, nummer 6 2012. Artikel heet: Formule eenheidsworst. Er deugt weer eens niks aan F1 anno 2012 en dat onderbouwd hij dan met drie uiterst matige voorbeelden.

Koense is een begenadigd schrijver, dat meen ik overigens oprecht, vol met passie en liefde voor de sport, maar ik word wel heel moe van dat vroeger was alles anders en nu is alles ruk- riedeltje van hem. Kom op, vroeger was lang niet alles goed. Het was echt niet leuk om mensen in de strobalen te zien uitfikken en ook toen waren er dodelijk saaie wedstrijden. Bovendien was 2012 gewoon geen slecht jaar, en is de huidige lichting toprijders gewoon een hele goede. Dat mag dan ook best gezegd worden. Dit slaat nergens op.

En het is niet één artikel, hij schrijft nooit iets goeds over het heden. Dat is gewoon fokking irritant.


Edwin90

Ik heb het blad wel eens gelezen. Kocht hem toen als ik me verveelde op school gewoon als leesvoer. Leuk blad maar geen abonnement waardig, ben tevreden met de Formule1. Die gaat echt over Formule 1.

RTLGP doet geloof (laatste tijd het blad niet meer gezien) ik nogal veel met Dakar enzo. Dat interesseert me geen hol.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 17 februari 2013 - 13:37:06
Ik heb het blad wel eens gelezen. Kocht hem toen als ik me verveelde op school gewoon als leesvoer. Leuk blad maar geen abonnement waardig, ben tevreden met de Formule1. Die gaat echt over Formule 1.

RTLGP doet geloof (laatste tijd het blad niet meer gezien) ik nogal veel met Dakar enzo. Dat interesseert me geen hol.

Vroeger was dat misschien zo - ik heb het blad pas vorig jaar leren kennen - maar ik vind dat de focus nu meer ligt op de sportwagenracerij en touringwagens.

janke

Ik heb hier de laatste ook liggen. Staan inderdaad wel wat leuke verhalen in van oa Lammers, Luyendyk en Hezemans. Vooral dat stukje van Hezemans over die Ford Capri, lachen. Maar meneer Koense moet niet gaan dwalen. Wat Franky al schreef over Haug door Koense vind ik een beetje beschamend. Relativeren is hier wel op zijn plaats. Dat er in het blad F1 auto's uit het verleden voorbij komen is natuurlijk prachtig. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij de hedendaagse racerij kan gaan afkraken, en dat is inderdaad jammer. Klein vlekje op dit leuke blad.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 17 februari 2013 - 14:38:04
Citaat van: Edwin90 op 17 februari 2013 - 13:37:06
Ik heb het blad wel eens gelezen. Kocht hem toen als ik me verveelde op school gewoon als leesvoer. Leuk blad maar geen abonnement waardig, ben tevreden met de Formule1. Die gaat echt over Formule 1.

RTLGP doet geloof (laatste tijd het blad niet meer gezien) ik nogal veel met Dakar enzo. Dat interesseert me geen hol.

Vroeger was dat misschien zo - ik heb het blad pas vorig jaar leren kennen - maar ik vind dat de focus nu meer ligt op de sportwagenracerij en touringwagens.

Ook de reden dat ik geen abonnement heb... al heb ik er ook de tijd niet voor op het moment  ;)
Ik koop het blad af en toe voor vakantie enzo, maar vind het blad ook vrij prijzig.

Formule 1 heeft mijn voorkeur als blad...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: janke op 17 februari 2013 - 17:12:34
Ik heb hier de laatste ook liggen. Staan inderdaad wel wat leuke verhalen in van oa Lammers, Luyendyk en Hezemans. Vooral dat stukje van Hezemans over die Ford Capri, lachen. Maar meneer Koense moet niet gaan dwalen. Wat Franky al schreef over Haug door Koense vind ik een beetje beschamend. Relativeren is hier wel op zijn plaats. Dat er in het blad F1 auto's uit het verleden voorbij komen is natuurlijk prachtig. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij de hedendaagse racerij kan gaan afkraken, en dat is inderdaad jammer. Klein vlekje op dit leuke blad.
Precies. Het is prima dat hij een column schrijft met zijn persoonlijke mening daarin, daarvoor zijn columns ook bedoeld, maar hele artikelen vol waarin de minachting voor de hedendaagse F1 vanaf druipt, dat is niet nodig. Vertel gewoon wat je wil vertellen, maar niet iedere keer die mening. Mij irriteert het iig behoorlijk.

Charrel

Ik heb zeker ervaring met RTL GP Magazine, ik heb hier 2 jaar een abonnement op gehad. Nou eigenlijk 1 jaar voor mijn verjaardag gehad en daarna niet op tijd opgezegd. Maar toch 2 jaar in de bus gehad dus.

Met veel plezier heb ik ze altijd van begin tot eind doorgelezen. Ik kan me zeker vinden in jou opvatting over de antipathie tegen het tegenwoordige F1 in het blad. Voordat ik op wintersport kocht heb ik nog een exemplaar aangeschaft, maar heb geen tijd en zin gevonden om hem te gaan lezen. Toch vond ik de stijl altijd erg leuk, heb voor school toevallig eens een interview gehad met de hoofdredacteur van het magazine.; Mark Koense. Een zeer zeer aardige man, met een heldere en inspirerende visie over het blad.

Voor mij zou een gezondere mix tussen geschiedenis, Nederlands talent en de hedendaagse F1 het net iets completer maken.