Ecclestone wordt echt oud

Gestart door Breaktest, 13 december 2012 - 14:41:47

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Het is inderdaad jammer dat die vindingrijkheid niet (meer) benut kan worden tegenwoordig. Aan de andere kant barst het van de negativiteit als een Grand Prix saai was om te kijken: "weinig inhaalacties", "geen strijd om de overwinning", en tegenwoordig mijn favoriet: "niet genoeg échte inhaalacties". Veel F1-fans blijken toch vooral leuke races te willen zien. Als ik na een GP wat zoekopdrachten in Twitter uitprobeer, gaat het vaak vooral over het spektakel op de baan en niet zozeer over het al dan niet ontbreken van technische innovaties (al heeft DRS wel wat stof doen opwaaien, maar dat is in de spirit van F1 geen innovatie zoals we die willen zien).

Als ik een gesprek voor met een minder actieve F1-fan komt het vaak uit op zaken als strikte reglementen en vergelijkingen met 'vroegâh'. Zaken van voor mijn tijd als het seizoen 1988 worden dan afgedaan als "saai" zodra ik vertel dat vrijwel alle races werden gewonnen door McLaren. Dat de MP4/4 een legendarische auto was gaat er vervolgens niet meer bij in. Hetzelfde geldt voor seizoenen waarin bijv. Williams grossierde in technische hoogstandjes.

Dat ze dan toch afstemmen op Formule 1 komt omdat het commercieel gezien de belangrijkste tak van de autosport is. Je kan wat autosportpraat eigenlijk overal terecht met Formule 1. Probeer bijvoorbeeld maar eens een gesprek aan te gaan met Nederlandse autosportfans over andere wereldkampioenschappen als het WEC. Het kuddedier dat de mens is heeft elkaar gevonden bij de Formule 1.

De moderne F1-fan prefereert de spanning boven de innovatie. Komt natuurlijk omdat veel fans die minder lang fan zijn van de sport de tijd van de echte technische innovaties niet hebben meegekregen. De conclusie die ik trek is dat de technische beperkingen hun effect hebben gehad op het type fan, en dat er op korte termijn weinig aan te veranderen valt. Laat grote innovaties weer toe, dan trek je het startveld qua snelheid uit elkaar. Zo neemt de actie op de baan statistisch gezien af, en dat vinden veel fans niet leuk.

Arthur

Volgens mij is het uitwijken naar landen buiten Europa ook deels ingegeven door het verbod op de tabaksreclame. Dat was toen een enorm issue en reden auto's op sommige circuits [o.a. Frankrijk] zonder tabaksreclame. Daardoor werd een belangrijke geldstroom afgesneden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Schop het even omhoog...Wat is er met die ouwe aan de hand?
Check [size=78%]http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/22231448[/size] en ons verhaal...
[size=78%]http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_overheid_bahrein_dom/[/size]

Maikel0230

#33
Ecclestone is het slim aan het spelen dat is alles. Begin deze week waren er geruchten dat Bahrein graag de seizoen opener wil hebben voor 2014. Ecclestone verhoogt nu de druk om meer te betalen voor de seizoen opener en de race zelf. Hij ruikt geld en weet het spelletje heel goed te spelen. Die ouwe vos heeft ze nog alle zeven hoor maak je maar geen zorgen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 21 april 2013 - 10:07:01
Ecclestone is het slim aan het spelen dat is alles. Begin deze week waren er geruchten dat Bahrein graag de seizoen opener wil hebben voor 2014. Ecclestone verhoogt nu de druk om meer te betalen voor de seizoen opener en de race zelf. Hij ruikt geld en weet het spelletje heel goed te spelen. Die ouwe vos heeft ze nog alle zeven hoor maak je maar geen zorgen.
Je kunt mss gelijk hebben, maar om de mensen achter de GP 'dom' te noemen? En vervolgens een onsamenhangend, zelfs in het Engels, verhaal te houden over dat het toch goed is dat de F1 in Bahrein is...nadat hij het afschoot vanwege de protestactie's, die oplaaien als de F1 in dat land komt racen...

Kootje

Stomste vind ik nog z'n opmerking: "Mensenrechten houd in dat de bevolking van 'n land zich aan de wetten houd."
Alsof de Bahraini (of welk volk dan ook) in hun volste recht staan hun bevolking met geweld te onderdrukken omdat protesteren verboden is. Martelen, gevangenschap zonder enige vorm van proces is allemaal toegestaan wanneer men iets doet wat bij wet verboden is. Jaja .... dan word 'n mens toch blij dat Bernie buiten de F1 geen moer te vertellen heeft. Je zal maar in 'n land wonen waar hij de macht heeft.

Jehoentelaar

Een artikel over het mogelijke machtsvacuüm dat ontstaat wanneer Ecclestone binnen niet al te lange tijd uit het wereldje verdwijnt. Artikel is spraakmakender dan de inhoud, toch de moeite van het lezen waard.
http://www.worldcrunch.com/default/can-formula-one-survive-without-bernie-ecclestone-/f1-formula-one-racing-fia/c0s12828/

Gonzalo

Citaat van: Franky R. op 14 december 2012 - 13:54:09
Citaat van: Kootje op 14 december 2012 - 06:42:08
Dan schuift z'n werkgever 'n nieuwe geldwolf naar voren om de sport nog verder uit te melken.
Mits CVC Capital, de 'werkgever' van Bernie, de strijd om de macht wint. Dat is nu nog in hun voordeel, en daarom zit Bernie nog op die stoel alsof hij nog altijd de grote baas is. Immers heeft Bernie slechts een minderheidsbelang t.o.v CVC.


Zonder Bernie gaan 'we' terug naar de periode van voor 1982. Geeft niet, maar dan kun je je afvragen wat die strijd wel niet gaat kosten.
Hoe was de sport voor 1982 dan?

Jehoentelaar

In z'n geheel naar die periode gaat wellicht wat ver, maar ik verwacht dat het commerciële succes wat F1 nu is wel gaat inleveren.

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 25 juli 2013 - 09:38:11
Citaat van: Franky R. op 14 december 2012 - 13:54:09
Citaat van: Kootje op 14 december 2012 - 06:42:08
Dan schuift z'n werkgever 'n nieuwe geldwolf naar voren om de sport nog verder uit te melken.
Mits CVC Capital, de 'werkgever' van Bernie, de strijd om de macht wint. Dat is nu nog in hun voordeel, en daarom zit Bernie nog op die stoel alsof hij nog altijd de grote baas is. Immers heeft Bernie slechts een minderheidsbelang t.o.v CVC.


Zonder Bernie gaan 'we' terug naar de periode van voor 1982. Geeft niet, maar dan kun je je afvragen wat die strijd wel niet gaat kosten.
Hoe was de sport voor 1982 dan?
Voor 1982 was de teams vs de FISA [de toenmailge FIA]...Terwijl de teams onderling ook al waren verdeeld in de fabrikanten, Ferrari en de 'garage-teams' zoals Enzo Ferrari ze noemde.


Hm, eigenlijk is er geen reet veranderd, behalve dat Bernie nu de macht in handen heeft... ;D ;D ;D

C.G. de Beaufort

#40
Ecclestone dochter verhuisd uit GB, het wordt te gevaarlijk :

"Het is absoluut waanzinnig hoe gevaarlijk Groot-Brittannië geworden is. Zoveel gevaarlijker dan nog tien jaar geleden", aldus de 29-jarige dochter van de ex-autocoureur en Formule-1 baas Bernie Ecclestone. Ze verhuist naar Los Angeles.

o.a. https://www.telegraph.co.uk/news/2018/08/12/petra-ecclestone-says-moved-la-soaring-crime-meant-didnt-feel/

Ik neem aan dat ze ook in een beschermd deel van LA gaat wonen, want die hebben ze niet in GB.

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 augustus 2018 - 12:23:34
Ecclestone dochter verhuisd uit GB, het wordt te gevaarlijk :

"Het is absoluut waanzinnig hoe gevaarlijk Groot-Brittannië geworden is. Zoveel gevaarlijker dan nog tien jaar geleden", aldus de 29-jarige dochter van de ex-autocoureur en Formule-1 baas Bernie Ecclestone. Ze verhuist naar Los Angeles.

o.a. https://www.telegraph.co.uk/news/2018/08/12/petra-ecclestone-says-moved-la-soaring-crime-meant-didnt-feel/

Ik neem aan dat ze ook in een beschermd deel van LA gaat wonen, want die hebben ze niet in GB.

Groet,

C.G. de Beaufort
;D ;D ;D

C.G. de Beaufort

Voormalig Formule 1-baas Ecclestone (89) wordt opnieuw vader.

https://www.telegraaf.nl/sport/1502571941/voormalig-formule-1-baas-ecclestone-89-wordt-opnieuw-vader

Voor de oudere heren... er is nog genoeg te doen voor jou.

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Die verveelt zich natuurlijk ook, met al dat binnen zitten.

Breaktest

Stoer, een kind op de wereld zetten terwijl je weet dat dat zonder vader opgroeit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond