The car is the star.

Gestart door Victor Monza 2008, 04 december 2012 - 13:51:32

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 20:03:09
Geef mij maar die van Steve, origineler.

Aaah .... jij weet duidelijk uit welke film die groene komt. :)

Victor Monza 2008

Bull's eye, reed nog een Dodge Challenger in mee of was het een Charger?

Sabai


Kootje

#33
Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 20:09:31
Bull's eye, reed nog een Dodge Challenger in mee of was het een Charger?

Yup, dat was deze:


1968 "Tuxedo Black" Dodge Charger R/T 440 Magnum.

De Mustang is 'n 1968 "Highland Green" Mustang GT 390 Fastback


Maaruh ..... heette de film bij jullie Bull's Eye, of bedoelde je dat niet? ???
Hier heette hij namelijk Bullit, naar het gelijknamige personage van Steve McQueen.



Nog eentje om het af te leren: Deze Witte 70's Dodge Challenger R/T speelt 'n grote rol in 2 films, ik wil ze allebei.



Kootje

Citaat van: Sabai op 05 december 2012 - 20:28:47
Kennen jullie deze ?



Euh .... nee.
De Alfa Spider komt in héél veel fims voor, maar deze ken ik niet.

Victor Monza 2008

De Alfa , denk ik The Graduate, als ik mij niet vergis met Dustin Hoffman achter het stuur, please mrs. Robinson.
De Charger doet me alleen denken aan Vanishing Point.

Sphinx

CitaatDeze 70's Dodge Charger R/T speelt 'n grote rol in 2 films, ik wil ze allebei.

Ik raak nu de draad een beetje kwijt. Gaat het nu om de Charger of om de Challenger?

Die witte Dodge hierboven is een Challenger en komt idd uit Vanishing Point, waar trouwens TWEE versies van zijn: een met Barry Newman uit de jaren 70 en een tv-film uit 97 met Viggo "Aragorn" Mortensen. Een oranje versie zat ook in de tweede van de Fast&Furious bundel. De zwarte Charger heeft wel meerdere rollen in tv-series en film. In Bullitt, in de remake van Vanishing Point, hell zelfs in een aflevering van de geflopte serie Streethawk met nota bene George Clooney als chauffeur. Een oranje versie met Confederate Flag op het dag is nog altijd het icoon van The South dankzij The Dukes of Hazzard
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Victor Monza 2008

De Charger is SWB, de Challenger is LWB , ook is de Challenger enkel met automaat en de Charger kan manueel geschakeld worden. De Challenger is luxueuzer. Te vergelijken met BMW 3 & 6 coupe.

Kootje

Citaat van: Sphinx op 05 december 2012 - 21:07:44
CitaatDeze 70's Dodge Charger R/T speelt 'n grote rol in 2 films, ik wil ze allebei.

Ik raak nu de draad een beetje kwijt. Gaat het nu om de Charger of om de Challenger?

Sorry .... je hebt gelijk, het is idd 'n Challenger, zal 'm ff aanpasssen.
Maaruh ..... leek me toch duidelijk dat het om de witte wagen ging.

Vanishing Point is de eerste van 2 films, '71 of '97 doet niet terzake aangezien beide films dezelfde auto gebruikten.
Die andere opties die je noemden zijn weliswaar ook Challengers, maar ja .... geen witte hé, dus incorrect.

Sphinx

Klopt, daar heb jij dan weer gelijk in. Blijft Death Proof over. Witte Dodge met drie dames tegen.... zwarte Dodge met Kurt Russell
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

#40
Helemaal goed.


Nieuwe, hopelijk wel 'n moeilijke:

'89 Ford Taurus USA

Fabian

Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar volgens mij komt de Taurus uit Road Trip.

Sabai

Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 20:51:09
De Alfa , denk ik The Graduate, als ik mij niet vergis met Dustin Hoffman achter het stuur, please mrs. Robinson.
De Charger doet me alleen denken aan Vanishing Point.

Dat is correct  :) Je kent er een hoop zie ik .

Victor Monza 2008

Citaat van: Sabai op 06 december 2012 - 16:57:05
Citaat van: Victor Monza 2008 op 05 december 2012 - 20:51:09
De Alfa , denk ik The Graduate, als ik mij niet vergis met Dustin Hoffman achter het stuur, please mrs. Robinson.
De Charger doet me alleen denken aan Vanishing Point.

Dat is correct  :) Je kent er een hoop zie ik .
Logisch, films dateren uit de periode van yesterday when I was young, draai al meer dan een halve eeuw mee op deze planeet. Al die moderne Japanse pisjaardozen die bijvoorbeeld in Fast & Furious meedraaien ontgaan mij compleet.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 05 december 2012 - 20:02:59
Citaat van: Kootje op 05 december 2012 - 20:00:32
Jij bedoeld deze:



Dat is Eleanor uit de nieuwere versie van Gone in 60 seconds.
Die gele is de auto uit het origineel van '74, je gedachtegang was dus zéér gelukkig, maar tevens goed. ;)
Ik bedoelde inderdaad de Gone in 60 seconds met Nicolas Cage in de hoofdrol. Eleanor inderdaad. Vind dat echt een prachtige film.
Serieus Fabian...Je zou het origineel eens moeten zien, dan vind je de film met Cage een zeer slap aftreksel... :P