WSR - Formula Renault 3.5

Gestart door Jehoentelaar, 03 december 2012 - 21:32:34

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Even zijn de prestaties minder en meneertje Marko gaat zich meteen weer als een kleuter gedragen. Same old story again...

Matthijs

Ik vind het gewoon moeilijk om te verkroppen dat talenten als Frijns of Da Costa voor hun carriere moeten vrezen als het even niet lekker loopt en crash test dummies coureurs als Cecotto Jr. doodleuk worden uitgenodigd voor een Young Drivers Test.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 22 juli 2013 - 14:56:38
Ik vind het gewoon moeilijk om te verkroppen dat talenten als Frijns of Da Costa voor hun carriere moeten vrezen als het even niet lekker loopt en crash test dummies coureurs als Cecotto Jr. doodleuk worden uitgenodigd voor een Young Drivers Test.

Nah uitgenodigd? Die betalen gewoon voor een test hoor. Ik noem dat jezelf uitnodigen  :D

Overigens schijnt Da Costa nog wel op Pole Position te staan bij Toro Rosso als Riccardio doorschuift naar Red Bull.
Lekker weekend voor Melker trouwens!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 22 juli 2013 - 22:19:22
Citaat van: Matthijs op 22 juli 2013 - 14:56:38
Ik vind het gewoon moeilijk om te verkroppen dat talenten als Frijns of Da Costa voor hun carriere moeten vrezen als het even niet lekker loopt en crash test dummies coureurs als Cecotto Jr. doodleuk worden uitgenodigd voor een Young Drivers Test.

Nah uitgenodigd? Die betalen gewoon voor een test hoor. Ik noem dat jezelf uitnodigen  :D

Overigens schijnt Da Costa nog wel op Pole Position te staan bij Toro Rosso als Riccardio doorschuift naar Red Bull.
Lekker weekend voor Melker trouwens!
Je hebt gelijk. Laat ik het anders formuleren. Ik sta ervan te kijken dat de FIA toestaat dat een coureur als Cecotto Jr. instapt na alles wat hij heeft geflikt in de GP2.
Het lijkt me logisch dat Da Costa nog op Pole Position staat bij Toro Rosso. Net als ik in het Nyck de Vries-topic schreef: je verliest echt niet in 1 jaar al je talent.

Edwin90

Ik volg de WSR niet zo, maar is het niet zo dat Da Costa veel pech heeft gehad? In Monza stond hij i.i.g naast de baan met pech.

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 23 juli 2013 - 10:07:39
Ik volg de WSR niet zo, maar is het niet zo dat Da Costa veel pech heeft gehad? In Monza stond hij i.i.g naast de baan met pech.

Vorig jaar ging hij zo lekker en maakte hij veel indruk. Misschien is de druk voor hem te groot?
Iedereen verwachtte dit jaar van hem dat hij het wel even zou doen... nu zie je ook dat hij toch fouten gaat maken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Zondag liet hij de auto domweg afslaan. Verder doet hij op zich leuk mee in het kampioenschap, maar hij maakt op deze manier geen aanspraak op de titel. Magnussen en Vandoorne zijn over de hele linie vrijwel onnavolgbaar.

Overigens is de WSR echt een hele leuke klasse te volgen met een heleboel (grote) talenten. 8)

Maikel0230

Ik heb domweg vergeten te kijken dit weekend maar blijkbaar is het geen goed weekend voor Vandoorne geweest. Eerst wint die knaap drie races op een rij een daarop volgt ineens een horrorweekend. Te denken dat hij na Spa ondanks een race overwinning werd afgeschreven als titelkandidaat en de criticaster gewoon in Moskou buitenspel zette en de leiding overnam van Magnussen. Nu ligt hij weer 30 punten achter. Het kan nog steeds maar hij zal moeten vechten, heel hard zelfs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Citaat van: Edwin90 op 23 juli 2013 - 10:07:39
Ik volg de WSR niet zo, maar is het niet zo dat Da Costa veel pech heeft gehad? In Monza stond hij i.i.g naast de baan met pech.

Klopt, maar bij het talentenprogramma van RBR kijken ze helaas ook naar het geluk of pech van een coureur. Lewis Williamson, de voorganger van Da Costa, was na goede prestaties in de Britse Renault 2.0 opgenomen in het programma en reed met ondersteuning van Red Bull in de GP3. Deed het niet onaardig en mocht alvast proefdraaien bij bij ISR in 2011, voor hij bij Arden Caterham debuteerde in 2012. In Aragon, Monaco en Spa haalde hij geen énkel punt, niet omdat hij snelheid mistte, maar simpelweg omdat hij elke keer tegen mechanische pech aanliep. Eigenlijk viel Williamson helemaal niets te verwijten: Arden was nieuw in de WSR, de auto was ook nieuw voor iedereen en tegen de tijd dat het ging lopen, was Williamson al ontslagen. Brendon Hartley en Robert Wickens hebben op dezelfde harde manier met RBR kennisgemaakt. Het programma behandelt iedereen volgens het conflictmodel, en niet iedereen kan daarmee overweg. Daardoor lopen talenten de kans hard onderuit te gaan en nergens meer aan de bak te komen en precies daarom is Robin Frijns niet op herhaalde interesse van Christian Horner ingegaan
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs


Sphinx

Helaas is die Telegraaf-kop niet helemaal waar. Hij zei letterlijk dat je bij RBR "niet echt fair wordt behandeld", waarop de journo besloot de kop wat ronkender te  maken. Dankzij dat fraaie staaltje sensatiejournalistiek nam iedereen de kop over en kon Frijns met Werner Heinz bij Horner gaan uitleggen dat zijn woorden verdraaid waren. Aangezien RBR een geheugen als een olifant heeft, vrees ik dat er veel moet gebeuren willen ze hem ooit een kans geven (een geluid dat je veel hoort op andere fora sinds Sauber zowat eigendom van de Russische Federatie is geworden)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 24 juli 2013 - 10:56:38
Helaas is die Telegraaf-kop niet helemaal waar. Hij zei letterlijk dat je bij RBR "niet echt fair wordt behandeld", waarop de journo besloot de kop wat ronkender te  maken. Dankzij dat fraaie staaltje sensatiejournalistiek nam iedereen de kop over en kon Frijns met Werner Heinz bij Horner gaan uitleggen dat zijn woorden verdraaid waren. Aangezien RBR een geheugen als een olifant heeft, vrees ik dat er veel moet gebeuren willen ze hem ooit een kans geven (een geluid dat je veel hoort op andere fora sinds Sauber zowat eigendom van de Russische Federatie is geworden)

Klopt, bij Red Bull heeft Frijns zijn kruit wel verschoten  ;) Horner wilde hem zelfs niet eens maar laten rijden in de test die hij als beloning voor zijn WSR - titel kreeg... Na veel praten en een openlijk excuus mocht hij toch nog wat rondjes rijden. Zonde want Red Bull kan wel een mooie opstap zijn, je hoeft je iig. niet meer druk te maken over je budget. En als je echt goed bent biedt Toro Rosso perspectief om in de Formule 1 te komen.

Ja Vandoorne heeft het laten liggen in Rusland, Magnussen staat nu comfortabel aan de leiding. Het is te hopen voor Vandoorne dat Magnussen nu ook punten laat liggen anders wordt het erg moeilijk voor hem.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 24 juli 2013 - 10:56:38
Helaas is die Telegraaf-kop niet helemaal waar. Hij zei letterlijk dat je bij RBR "niet echt fair wordt behandeld", waarop de journo besloot de kop wat ronkender te  maken. Dankzij dat fraaie staaltje sensatiejournalistiek nam iedereen de kop over en kon Frijns met Werner Heinz bij Horner gaan uitleggen dat zijn woorden verdraaid waren. Aangezien RBR een geheugen als een olifant heeft, vrees ik dat er veel moet gebeuren willen ze hem ooit een kans geven (een geluid dat je veel hoort op andere fora sinds Sauber zowat eigendom van de Russische Federatie is geworden)
Je hebt gelijk, maar "niet echt fair behandeld" is ook best wel een duidelijk negatief statement hoor.

gloudiesaurus

Jep Frijns blinkt nou eenmaal niet uit in PR  ;)
Hij heeft al vaker onhandige dingen gezegd.....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 24 juli 2013 - 10:50:39
Robin Frijns: "Bij Red Bull behandelen ze je als een hond"
http://www.nusport.nl/autosport/2950612/frijns-bij-red-bull-word-als-hond-behandeld.html


Eerder in gpppits.net geplaatst [http://www.gppits.net/magazine/de_jacht_op_de_nieuwe_superster/] ...:
CitaatOok Robin Frijns, die weigerde om in het Red Bull-keurslijf te stappen, zal vroeg of laat geld moeten zoeken. Als hij al niet door een Formule 1-team wordt opgepikt. Frijns had nog wel een scherpe mening over Helmut Marko: Alle beslissingen worden door Marko genomen en die man heeft weinig verstand van Formule 1. Hij bemoeit zich alleen met Vettel. Mark Webber praat niet eens met hem.
En zo ver zat Frijns er niet naast, qua uitspraken over Marko... ;D ;D ;D