WSR - Formula Renault 3.5

Gestart door Jehoentelaar, 03 december 2012 - 21:32:34

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 12 juli 2015 - 23:21:03
Ik ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben voor Mehri bij Manor. Want dit was (ook zonder die afspraken) zeker een enorme domme fout van Mehri. En wat Perton zegt, het lijkt wel alsof er enorm aggresief geracet wordt in de juniorklasses dit jaar.

Als Leimer geld heeft is hij out. Hij kan sowiezo Stevens niet bijhouden.

En het valt mij ook op dat er dit jaar aggresief gereden wordt. In het Formule Renault 3.5 valt dat nog mee. Met name FIA formule 3 valt me op...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Wat mij betreft mogen ze Mehri zijn F1 licentie eens serieus onder de loep nemen als hij zo'n domme streken uithaalt in een lagere klasse. Ik zou als coureur in de F1 toch mijn vragen stellen bij zijn capaciteiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik zat laatst eens na te denken... we hebben het altijd over juniorklassen als leerschool. Waarom ze dan ook niet als dat beschouwen, een school? Als je het verneukt, krijg je gewoon geen licentie voor een hogere klasse en 'blijf je zitten'. Dus iemand die constant crasht in de F3 dit jaar, mag van de FIA gewoon niet naar de GP2, en kan in de ergste gevallen ook gewoon worden teruggezet naar de F4. Moet je wel met Renault Sport en Auto GP en andere organisaties afspreken dat ze meedoen, maar dat zal voor de FIA denk ik geen probleem zijn. Daarbij vind ik overigens niet dat je bepaalde prestaties moet halen om een klasse hoger te rijden. Het gaat me meer om de gekke dingen en de veiligheid.

Dit is heel erg een basisidee wat ik in mijn hoofd had, waar natuurlijk nog allemaal haken en ogen aanzitten, maar de opmerking van Maikel heeft me doen besluiten em nu alvast te plaatsen.

Pancake Shield

Je hebt wel een goed punt. Als de FIA het goed uitwerkt komen daar zeker voordelen van.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Goed punt Perton, misschien komt het kinderachtig over, maar als je ziet hoe sommige coureurs te keer gaan ( zeker in de lagere klasse) denk ik soms dat de coureurs te veel willen en niet beseffen wat de gevolgen zijn.

Overigens lees ik nu pas dat de FIA het vertragen pas na bocht 1 heeft toegestaan. Eerst dacht ik nog dat het wel mee viel, want in de F1 gebeurt dat ook meer dan eens. Vooral de winnaars van de GP vertragen al voor ze over de finish zijn. (Mits ze een genoeg voorsprong hebben uiteraard. )
Maar als de FIA dit heeft aan gegeven, is de straf meer dan terecht.

Perton

Denk dat de FIA er vrij weinig mee te maken heeft, maar ik snap je punt ;).

Maar dat is het ook, als de wedstrijdleiding dat niet had gezegd, was mijn mening ook geweest dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was (zoals Merhi het zelf omschreef). Maar dat van bocht 1 is nou eenmaal gezegd, en de wedstrijdleiding zal dat niet zonder reden hebben gedaan. Die reden hebben we kunnen aanschouwen. Dan moet Merhi ook een vent zijn en zijn fout toegeven.

FolkertE

Citaat van: Perton op 16 juli 2015 - 13:41:39
Denk dat de FIA er vrij weinig mee te maken heeft, maar ik snap je punt ;).

Maar dat is het ook, als de wedstrijdleiding dat niet had gezegd, was mijn mening ook geweest dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was (zoals Merhi het zelf omschreef). Maar dat van bocht 1 is nou eenmaal gezegd, en de wedstrijdleiding zal dat niet zonder reden hebben gedaan. Die reden hebben we kunnen aanschouwen. Dan moet Merhi ook een vent zijn en zijn fout toegeven.

Precies dat dus. Al moet ik wel zeggen dat Latiffi? ook niet heel goed opletten. Ookal verwacht je niet dat iemand daar zo hard gaat remmen, goed kijken is altijd wel een must.

Perton

Mjah, Lafiti had dingetje (ben even kwijt wie) vlak achter zich, die zat natuurlijk gewoon volledig in zijn spiegels te kijken. En waarom ook niet? Hij rijdt op een recht stuk.

Natuurlijk kan je zeggen: "Er kan altijd een auto stilvallen voor hem, dus hij moet altijd uitkijken, etc. etc." en dat klopt misschien ook wel, Latifi had uiteindelijk iets beter kunnen opletten, dat ben ik met je eens. Maar het blijft Merhi die de fout maakte.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 16 juli 2015 - 16:39:45
Mjah, Lafiti had dingetje (ben even kwijt wie) vlak achter zich, die zat natuurlijk gewoon volledig in zijn spiegels te kijken. En waarom ook niet? Hij rijdt op een recht stuk.

Natuurlijk kan je zeggen: "Er kan altijd een auto stilvallen voor hem, dus hij moet altijd uitkijken, etc. etc." en dat klopt misschien ook wel, Latifi had uiteindelijk iets beter kunnen opletten, dat ben ik met je eens. Maar het blijft Merhi die de fout maakte.

Mee eens  :) En van Merhi verwacht je als Formule 1-coureur veel meer.

Wel laf overigens dat hij daarna via Twitter liet weten dat de straf van de FIA niet terecht is...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: Perton op 16 juli 2015 - 16:39:45
Mjah, Lafiti had dingetje (ben even kwijt wie) vlak achter zich, die zat natuurlijk gewoon volledig in zijn spiegels te kijken. En waarom ook niet? Hij rijdt op een recht stuk.

Natuurlijk kan je zeggen: "Er kan altijd een auto stilvallen voor hem, dus hij moet altijd uitkijken, etc. etc." en dat klopt misschien ook wel, Latifi had uiteindelijk iets beter kunnen opletten, dat ben ik met je eens. Maar het blijft Merhi die de fout maakte.

Tom Dillmann zat idd vlak achter Merhi. Enige manier waarop Latifi dit had kunnen ontwijken was zelf hard remmen, en dan is hij meteen zelf een gevaar die achter hém over de finish komen. Of hij had natuurlijk de auto zelf in de muur kunnen zetten. In alle gevallen begint het bij Merhi die daar ineens bijna stilstaat zonder aanwijsbare reden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: Perton op 16 juli 2015 - 16:39:45
Mjah, Lafiti had dingetje (ben even kwijt wie) vlak achter zich, die zat natuurlijk gewoon volledig in zijn spiegels te kijken. En waarom ook niet? Hij rijdt op een recht stuk.

Natuurlijk kan je zeggen: "Er kan altijd een auto stilvallen voor hem, dus hij moet altijd uitkijken, etc. etc." en dat klopt misschien ook wel, Latifi had uiteindelijk iets beter kunnen opletten, dat ben ik met je eens. Maar het blijft Merhi die de fout maakte.
Ja dat is precies wat ik bedoel. Merhi was fout en de straf was terecht.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/f3.5_renault_stopt_ermee/

Voordat Renault instapte was de klasse er ook al. Het zou dus wel moeten kunnen.

Ik denk wel dat de FIA de klasse een beetje de nek omgedraaid heeft nu GP2 en Formule 2 wil beter beloond worden voor een superlicentie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Destijds runde Nissan de tent toch? Zelfde concern.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2015 - 16:11:16
Destijds runde Nissan de tent toch? Zelfde concern.

De klasse werd in 1998 opgericht en heette toen Open Fortuna by Nissan en reed toen veel in Spanje.
De klasse is oorspronkelijk uit de Spaanse Formule 3 ontstaan.
In 1999 nam Renault een belang in Nissan. In 2005 ontstond vervolgens World Series by Renault.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is