Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Aussie Grit uitgelezen, wat een topboek!

Overigens heeft de Nederlandse journalist Rene de Boer een boek uitgebracht over Le Mans/ Porsche:
https://www.autonetcarbooks.com/porsche-victory-2015-p-434479.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Momenteel bezig met 'Ons 200-jarige koninkrijk (1815-2015) - De waarheid over België en Nederland' van de Vlaamse stand-up comedian Bert Kruismans. Een surrealistisch boek over een alternatieve tijdlijn waarin België en Nederland nog steeds één land zijn.

Jehoentelaar

Die zag ik vanmiddag in de boekhandel liggen. Heb als kerstcadeau (niet voor mezelf) "Operatie Walküre" gekocht, over een van de mislukte aanslagen op Adolf Hitler tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog. De gebeurtenissen zijn in grote lijnen verfilmd in Valkyrie (Carice van Houten, Halina Reijn).

Robbert65

Sinds anderhalf jaar lees ik Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog van L. de Jong (14 delen, 28 boeken, ik ben in deel 4 boek 1.) Daarnaast ligt een verhalenbundel van Maarten Biesheuvel momenteel naast mijn bed, Godencirkel.
Laatste boek uit is Geizenboek van Louis Paul Boon. Leven met Formule 1 van Olav Mol, jaja, maar dat was "werk";).
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

SDG

Ben momenteel een oud F1-jaaroverzicht aan het lezen met het oog op een eventuele toekomstige Formule 1-special.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Groot nieuws vandaag in F1-medialand.
Motorsports.com heeft het toonaangevende Autosport.com (website en magazine) inclusief het magazine F1Racing overgenomen.
Er zijn nu nog maar weinig sites die niet van Motorsports.com zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2016 - 13:41:53
Groot nieuws vandaag in F1-medialand.
Motorsports.com heeft het toonaangevende Autosport.com (website en magazine) inclusief het magazine F1Racing overgenomen.
Er zijn nu nog maar weinig sites die niet van Motorsports.com zijn  ;)

www.motorsportmagazine.com in ieder geval nog niet.  ;)

Harm1985

Vroeger veel formule 1 boeken gelezen. Zeker 50 in de kast staan. Vond Villeneuve van Gerald Donaldson er goed. Ben nog steeds formule 1 fan maar de boeken ben ik inmiddels beu en heb ze daarom te koop staan. Interesse? Check mijn advertentie op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1121264235

Jehoentelaar

Ik lees nu 'Het Einde van de Rode Mens' van Svetlana Alexijevitsj. Geeft een ontzettend gedetailleerd inzicht in het dagelijks leven in de Sovjet-Unie en de moeite die de Russen, die geen onderdeel uitmaken van de elite in Moskou en St. Petersburg, hebben met het moderne kapitalistische tijdperk. Wil vervolgens het afgelopen jaar verschenen boek van Damon Hill lezen.

Wings

Ik lees nu verhalen om niet te verdwalen. Aanrader voor marketeers en bedrijfskundigen die zich met merkenmanagement bezighouden. O en daar val ik niet onder. ;)

Robbert65

Net Judas van Astrid Holleeder uit. In twee dagen. Een absolute aanrader.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Heb je niet het idee dat het aangedikt is? Hoe choquerender des te beter het verkoopt.

Robbert65

Nee, ik heb niet het idee dat het aangedikt is, eerder, dat er nogal wat dingen zijn weggelaten, zoals de financiële kant van haar relatie met de familie. Wie betaalde haar studies bijvoorbeeld? ze begon er pas aan op haar 25ste in een armoedige situatie.

De Heinekenmiljoenen komen maar terloops ter sprake, maar het wordt wel duidelijk hoe, waar en door wie die werden witgewassen.

De familiesituatie die beschreven wordt lijkt me volstrekt geloofwaardig omdat dat soort gedragspatronen bekend zijn, ook het herhaalgedrag.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Net die boekenrecensie van Franky gelezen: http://www.gppits.net/nieuws/boekrecensie_de_geluksmachine/

Wat de schrijver tegen Peugeot heeft kan ik een beetje begrijpen, de 206, 207 en 208 is jarenlang heel populair geweest als standaard leaseauto bij mn werkgever, ondanks stoelen die rugklachten veroorzaakten, motorproblemen en  electronica die je in de steek liet. Velen van mn collega's die tegelijk met me begonnen kozen er zo een. Toen kon je kiezen uit de 206 of een maandbedrag waarvoor je zelf je leaseauto kon uitzoeken. Als je iets pittigers wilde kon dat binnen redelijke grenzen. Bijna niemand deed dat, behalve ondergetekende die een Mini Cooper uit 2006 koos, hoewel de rest het raar vond dat ik niet achter de meute aanliep (dat punt van de schrijver onderschrijf ik dan wel). Qua geld, later heb ik mn keuze voor leuke leaseauto's idd ook los moeten laten, rijd nu vier jaar in een Seat Leon Ecomotive, al is die misschien niet al te uitbundig, maar wel zo compleet als een dikke Golf, en nog mooier ook.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!