Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Fabian op 25 oktober 2012 - 10:18:56
Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.
En? Waar gaat het over?
Ik het kort; Een bundel van waanzinnige maar waargebeurde verhalen, die sommige coureurs meemaakten. Bijvoorbeeld de gebeurtenissen rondom de ontvoering van Fangio in Cuba, die bijzonder uitpakten voor de Argentijn aangezien de race op een ramp uitliep.


Of de streken van De Beaufort...

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.
En ik kocht 'm een dag later bij De Slegte. Puur toeval, had je bericht nog niet gezien. :P

Daarnaast ook het boek "Benetton Formula 1 Racing Team" van Alan Henry gekocht. Tweedehands boekje uit ongeveer 2000, over het F1 team Benetton in de jaren '80 en '90.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2012 - 14:41:34
Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.

En ik kocht 'm een dag later bij De Slegte. Puur toeval, had je bericht nog niet gezien. :P
"Great minds are alike;D ;D ;D
;)

0634

Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 14:29:16
Citaat van: Fabian op 25 oktober 2012 - 10:18:56
Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.
En? Waar gaat het over?
Ik het kort; Een bundel van waanzinnige maar waargebeurde verhalen, die sommige coureurs meemaakten. Bijvoorbeeld de gebeurtenissen rondom de ontvoering van Fangio in Cuba, die bijzonder uitpakten voor de Argentijn aangezien de race op een ramp uitliep.


Of de streken van De Beaufort...

Dat boek heb ik ook. Mooie verhalen inderdaad.

Nog een F1 aanrader van Nederlande makelij: Senna, de rechtervoet van God. Geschreven door Jan Segers, die Senna van nabij gevolgd heeft. Prachtige, analyserende bio.

Franky R.

Net afgerond omdat ik alle geleende boeken/tijdschriften binnenkort moet inleveren.
Miljonair van Tommy Jaud. Een erg leuk boek. Hier en daar wat onwaarschijnlijk, maar overall een boek wat ik iemand zou aanraden. ;)

0634

Bezig met Geen Genade, over Andy vd Meijde. Een rand-van-het-zwembad-boek. Grote letters met veel ruimte tussen de zinnen, je leest die 300 blzn zo weg. Al drie spelfouten, dat wel.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 26 december 2012 - 09:16:46
Bezig met Geen Genade, over Andy vd Meijde. Een rand-van-het-zwembad-boek. Grote letters met veel ruimte tussen de zinnen, je leest die 300 blzn zo weg. Al drie spelfouten, dat wel.
Tja. Dat boek is geschreven door een PSV fan(Thijs Slegers heet ie volgens mij). Dan kun je wel verwachten dat er spelfouten inzitten.  ;) ;)

Maar is het een goed boek Jeroen? Ik zit er namelijk ook aan te denken om het boek aan te schaffen, maar heb wisselende reacties gehoord...

Sabai

Kennen jullie guggenheimer van Herman Brusselmans . Een heerlijk boek om te lezen heb me rot gelachen. ;D

0634

Citaat van: Sabai op 28 december 2012 - 09:34:53
Kennen jullie guggenheimer van Herman Brusselmans . Een heerlijk boek om te lezen heb me rot gelachen. ;D
Nee ken ik niet. Ik heb wel een ander boek van hem maar dat vond ik niks.

0634

Citaat van: Fabian op 27 december 2012 - 14:47:14
Citaat van: Jeroen op 26 december 2012 - 09:16:46
Bezig met Geen Genade, over Andy vd Meijde. Een rand-van-het-zwembad-boek. Grote letters met veel ruimte tussen de zinnen, je leest die 300 blzn zo weg. Al drie spelfouten, dat wel.
Tja. Dat boek is geschreven door een PSV fan(Thijs Slegers heet ie volgens mij). Dan kun je wel verwachten dat er spelfouten inzitten.  ;) ;)

Maar is het een goed boek Jeroen? Ik zit er namelijk ook aan te denken om het boek aan te schaffen, maar heb wisselende reacties gehoord...
Och wel aardig. Maar het verdient niet alle ophef. Mat geschreven en niet echt met veel schrijverstalent. Zet de bio van Schumacher of Agassi ernaast en deze is wel erg matig. De sporter zelf wordt verder niet uitgediept, het iz meef een opsomming van anekdotes.

Leest verder wel makkelijk weg en er staan wel wat geinige anekdotes in.

gloudiesaurus

Saab over de kop (en het verlies van Victor Muller) gelezen, leuk boek! Ook omdat mijn interesse daar wel ligt. Beetje het vervolg op het boek Spyker een dollemansrit. Wat  mij betreft een aanrader.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: Jeroen op 28 december 2012 - 12:52:56
Citaat van: Fabian op 27 december 2012 - 14:47:14
Citaat van: Jeroen op 26 december 2012 - 09:16:46
Bezig met Geen Genade, over Andy vd Meijde. Een rand-van-het-zwembad-boek. Grote letters met veel ruimte tussen de zinnen, je leest die 300 blzn zo weg. Al drie spelfouten, dat wel.
Tja. Dat boek is geschreven door een PSV fan(Thijs Slegers heet ie volgens mij). Dan kun je wel verwachten dat er spelfouten inzitten.  ;) ;)

Maar is het een goed boek Jeroen? Ik zit er namelijk ook aan te denken om het boek aan te schaffen, maar heb wisselende reacties gehoord...
Och wel aardig. Maar het verdient niet alle ophef. Mat geschreven en niet echt met veel schrijverstalent. Zet de bio van Schumacher of Agassi ernaast en deze is wel erg matig. De sporter zelf wordt verder niet uitgediept, het iz meef een opsomming van anekdotes.

Leest verder wel makkelijk weg en er staan wel wat geinige anekdotes in.
Ah oke. Een beetje hetzelfde als Gijpie geschreven dus...

0634

Noouuhh, die is wel heel beroerd hoor. Geen Genade is best leuk, alleen dan als entertainment zeg maar, niet als serieuze biografie.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 28 december 2012 - 15:43:58
Noouuhh, die is wel heel beroerd hoor. Geen Genade is best leuk, alleen dan als entertainment zeg maar, niet als serieuze biografie.
Hmm. Dan wacht ik nog effe met aanschaffen!

0634

Citaat van: Fabian op 28 december 2012 - 15:51:47
Citaat van: Jeroen op 28 december 2012 - 15:43:58
Noouuhh, die is wel heel beroerd hoor. Geen Genade is best leuk, alleen dan als entertainment zeg maar, niet als serieuze biografie.
Hmm. Dan wacht ik nog effe met aanschaffen!

Naja, het is wat je zoekt. Ik ben geen tennisfan maar de bio van Agassi was geweldig. Echt heel goed geschreven, je leert Agassi kennen en al zijn angsten en complexen en wat hem drijft en zo. Dat vind ik mooi. Net als die bio van Schumacher van James Allen. Prachtig geschreven, keurig naar de persoon gekeken en wat hem dan zo uniek maakt.

Tja, en dan is Geen Genade gewoon een opsomming van anekdotes. Best geinig hoor, en het leest vlotjes weg, maar daar houdt het wel mee op. Had Vd Meijde niet 371 vrouwen liggen naaien, had hij geen alcohol gedronken en snoof hij geen coke, had niemand dit gekocht. En de bio's van Agassi en Schumacher (en nog veel meer) zijn dermate goed geschreven dat dat soort smeuigheid niet nodig is want die gaan veel verder dan 'en toen gebeurde er dit en toen deed ik dat.'