Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

Edwin90

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2012 - 18:49:00
Citaat van: SDG op 16 oktober 2012 - 08:06:58
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2012 - 23:17:33
Op F1 gebied is Koen Vergeer de messias. Zo gepassioneerd als dat hij schrijft, zie ik maar zelden. Hij heeft maar twee F1 boeken, maar die heb ik ieder dan ook meermaals gelezen.

Ik heb 'Mijn Formule 1' thuis staan. Schitterend boek, inderdaad.

Als je die mooi vond, dan raad ik de Formule 1-fanaat ook zeker aan. Prachtige combi van F1 en jaloersmakende schrijfkunst.

Ik heb ze ook beide, zijn inderdaad hele goede boeken. In één teug uitgelezen zoals dat heet.

En dat terwijl ik de column van Koen Vergeer in de Formule 1 (tijdschrift) maar niets vind. Meneer weet het altijd beter en heeft nooit wat goeds over iemand te melden.

Jozef

Ik ben bezig met een stroeve klepper: Misdaad en straf van Dostojevski. Boek uit de jaren 1870 over een Russische student die een moord pleegt gewoon om te kijken of hij ertoe in staat is om zoiets te doen en ermee weg te komen. Maar voorlopig gaat hij helemaal kapot aan paranoia omdat hij denkt dat de politie hem op de hielen zit. :)

Ik zou het niet aanraden als je niet van langdurige (langdradige) psychoanalyses houdt, want dat is echt waar het boek om gaat. Maar als een beetje antropologie je wel interesseert en je bent het gewend om een boek door te worstelen die geen pageturner is, dan is het wel prima.

0634

Ah wereldliteratuur. Kan best aardig zijn. Ik heb ooit Anna Karenina gelezen, en ja, het boeit, maar weet waar je aan begint want het is een enorme hoeveelheid woorden, die je soms ook nog eens twee of drie keer moet lezen. Even een kwartiertje voor het slapen gaan werkt dan niet echt.

Franky R.

@Jozef,
Veel succes en sterkte... :P
;)


@Jeroen,
Ooit vol bravoure [ik was toen nog een scholiertje] aan 'Ontdekking van de Hemel' van Mulisch begonnen. Had dat graag ingeruild tegen een vegetarisch dieet met spruiten gedurende maand... :P

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2012 - 23:17:33
Ik ook via Bol. Vaak tweedehands. Zijn voor een prikkie op te pakken en zien er vrijwel altijd prima uit. Een vlekje hier en daar maakt mij niet veel uit.

Momenteel heb ik net James Worthy uit, van de gelijknamige schrijver. Geen klinkend verhaal met spannend plot, maar de man is een absolute woordkunstenaar. Mijn favo schrijver is en blijft echter Giphart. De man is een fenomeen op schrijfgebied. Die boeken ben ik één voor één aan het herlezen.

Op F1 gebied is Koen Vergeer de messias. Zo gepassioneerd als dat hij schrijft, zie ik maar zelden. Hij heeft maar twee F1 boeken, maar die heb ik ieder dan ook meermaals gelezen.

Koen Vergeer, iig. super boeken! Hij is nu ook columnist van Formule1.nl :)

Maar hij heeft toch al meer boeken? Heb nl. ook een boek over Le Mans van hem nu in de kast staan.

Onlangs ook een boek gekocht over Carel Godin Du Beaufort (niet van Vergeer overigens) maar dat boek valt enorm tegen... foto's zijn mooi maar de teksten  ::)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Hij heeft zeker meer boeken, hij is schrijver/poeet van beroep, maar over f1 schreef hij maar 2 boeken. Ik heb zelf ook een boek van hem over voetbal, een roman, ook best leuk.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 16 oktober 2012 - 20:19:38
Ik heb ze ook beide, zijn inderdaad hele goede boeken. In één teug uitgelezen zoals dat heet.

En dat terwijl ik de column van Koen Vergeer in de Formule 1 (tijdschrift) maar niets vind. Meneer weet het altijd beter en heeft nooit wat goeds over iemand te melden.

Klopt, is me ook al vaak opgevallen. Vreemd eigenlijk...

Fabian

Zoals ik al eerder aangaf ben ik bezig in de autobiografie van DC. En het bevalt me erg goed. Coulthard schrijft lekker en er zit veel humor in het boek.

Ik ga morgen maar eens naar Adr.Heinen voor het boek van Koen Vergeer.

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 17 oktober 2012 - 06:25:41
Citaat van: Edwin90 op 16 oktober 2012 - 20:19:38
Ik heb ze ook beide, zijn inderdaad hele goede boeken. In één teug uitgelezen zoals dat heet.

En dat terwijl ik de column van Koen Vergeer in de Formule 1 (tijdschrift) maar niets vind. Meneer weet het altijd beter en heeft nooit wat goeds over iemand te melden.

Klopt, is me ook al vaak opgevallen. Vreemd eigenlijk...

Ben ik het wel mee eens, ik vond de column's van Olav Mol nog altijd het beste... De column van Vergeer vallen in vergelijking met zijn boek enorm tegen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Vergeer heeft in zijn columns ook wel zaken, waarvan ik denk...hm, goed gevonden. Maar ik vind hem idd. een beetje zuur en soms behoorlijk kortzichtig in zijn schrijven.

Fabian


Paar jaar geleden dit boek gekocht. Echt een prachtig kunststukje. Een heel stijlvol boek met leuke toevoegingen. Vind het echt een voortreffelijk boek.

Franky R.

Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.
En? Waar gaat het over?

SanderD

Citaat van: Fabian op 25 oktober 2012 - 10:18:56
Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.
En? Waar gaat het over?

Een moderne manier van flossen

Fabian

Citaat van: SanderAlonso op 25 oktober 2012 - 11:10:55
Citaat van: Fabian op 25 oktober 2012 - 10:18:56
Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 00:27:33
Vandaag opgedoken in de Slegte;
"Met het stuur tussen de tanden", van Marcel Visbeen.
En? Waar gaat het over?

Een moderne manier van flossen
Ah interessant. Ben benieuwd naar je recensie Sander!