Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

Fabian

Welk boek lees jij op dit moment? Wat is je favoriete boek aller tijden? Alles wat je kwijt wil over boeken kun je in dit topic plaatsen!

Fabian

Laat ik zelf maar aftrappen: Op dit moment ben ik bezig met It Is What It Is, de biografie van David Coulthard!

SDG

Momenteel bezig aan een Prüller uit de oude doos: die van 1976, het jaar van het epische duel tussen Lauda en Hunt. Hopelijk is de film binnenkort even goed...  :)

Edwin90

Heb laatst de Biografie van Michael Schumacher van James Allen gelezen. Volgende project wordt waarschijnlijk het boek van Valentino Rossi.  :)

Jehoentelaar

Ik zit ergens halverwege Wijsneus van Wilfred Genée. En op dit moment Economic Geography van Andrew Wood en Susan Roberts, maar dat doe ik niet echt voor m'n plezier.

Zo te zien zijn hier wel wat experts op boekengebied in de zaal. Waar halen jullie jullie boeken vandaan? Gewoon via de bekende weg van het internet? Ik zou nog eens oude edities van Autocourse (u weet, die Engelse jaaroverzichten) willen bemachtigen.

SDG

#5
Citaat van: Jehoentelaar op 15 oktober 2012 - 20:58:28
Ik zit ergens halverwege Wijsneus van Wilfred Genée. En op dit moment Economic Geography van Andrew Wood en Susan Roberts, maar dat doe ik niet echt voor m'n plezier.

Zo te zien zijn hier wel wat experts op boekengebied in de zaal. Waar halen jullie jullie boeken vandaan? Gewoon via de bekende weg van het internet? Ik zou nog eens oude edities van Autocourse (u weet, die Engelse jaaroverzichten) willen bemachtigen.

Die van Prüller stond onlangs zomaar te koop bij GPWorld. Heb ik dus snel meegenomen voor een ander er mee weg was.  ;)

En voor de rest, ik speur zelf nogal actief naar boeken. Wanneer ik in de stad ben, loop ik zo af en toe eens in De Slegte binnen om te zien of er toevallig niets interessants staat. En voor de rest, uiteraard overal diverse websites afspeuren: amazon.co.uk, marktplaats.nl, enzovoort. Gewoon kijken of er geen interessante koopjes of tweedehandsexemplaren aangeboden worden. GPWorld is doorgaans nogal aan de dure kant, vind ik persoonlijk. Het meeste wat ze binnen hebben kan je elders vaak een stuk goedkoper vinden. Vooral de verzendingskosten naar België zijn vrij hoog. Dat boek van Prüller heb ik daar dan ook alleen maar gekocht omdat ik het absoluut wilde hebben.

Enzo

Lees momenteel 'aardedonker zonder sterren' van King.
Ook wil ik met de boekenserie van "The Game of Thrones" aan de gang.
Maar echt veel tijd om te lezen neem ik niet de laatste tijd...

Wizard

Ik lees te veel tijdschriften en autoboeken. Ben wel weer opzoek naar een goed boek eigenlijk. Dus, ik ga dit topic eens in de gaten houden. ;)

gloudiesaurus

Ik ben bezig in de biografie van Steve Jobs. Heb het boek "Congo" nog liggen, en heb onlangs "de zaak Kooistra" aangeschaft... Heb over 1,5 week vakantie, dan kan ik weer een stuk lezen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

De meeste boeken koop ik via internet. Bol.com ofzo. Gewoon een beetje googlen. De biografie van Schumacher van James Allen heb ik ook gelezen.

Het laatste boek dat ik heb gelezen was Beter. De biografie van Maarten van der Weijden. Een geweldige autobiografie die erg veel indruk op mij heeft gemaakt. Van der Weijden verteld over zijn periode in het ziekenhuis waar hij behandeld wordt aan leukemie. Kreeg echt kippenvel bij sommige momenten. Ik vind het nog steeds een prachtig boek en echt een aanrader.

0634

Ik ook via Bol. Vaak tweedehands. Zijn voor een prikkie op te pakken en zien er vrijwel altijd prima uit. Een vlekje hier en daar maakt mij niet veel uit.

Momenteel heb ik net James Worthy uit, van de gelijknamige schrijver. Geen klinkend verhaal met spannend plot, maar de man is een absolute woordkunstenaar. Mijn favo schrijver is en blijft echter Giphart. De man is een fenomeen op schrijfgebied. Die boeken ben ik één voor één aan het herlezen.

Op F1 gebied is Koen Vergeer de messias. Zo gepassioneerd als dat hij schrijft, zie ik maar zelden. Hij heeft maar twee F1 boeken, maar die heb ik ieder dan ook meermaals gelezen.


T.Nuvolari

Laatst nog "Schaduw van de wind" uitgelezen van Carlos Ruiz Zafon, deel 1 van een 4delige reeks. Boek heeft me zeer kunnen  boeien, daarom binnenkort op zoek naar deel2. Nu bezig in "Rot" van Mo Hayder, pas begonnen en benieuwd of die net zo goed is al die andere boeken van haar. Daarna staat het pocketboekje "Into the Wild" op het programma. Die laatste is ook verfilmd, die film is dan weer mijn all time favoriet net als de soundtrack. Benieuwd wat het boek brengt.

Mijn favoriete boek is "Tijl Uylenspiegel" en dat heeft alles met jeugdsentiment te maken. Denk dat ik het minstens 100keer heb gelezen.

SDG

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2012 - 23:17:33
Op F1 gebied is Koen Vergeer de messias. Zo gepassioneerd als dat hij schrijft, zie ik maar zelden. Hij heeft maar twee F1 boeken, maar die heb ik ieder dan ook meermaals gelezen.

Ik heb 'Mijn Formule 1' thuis staan. Schitterend boek, inderdaad.

Franky R.

#13

Leuke topic, Fabian! Natuurlijk lezen wij ook boeken over de autosport, maar het is idd. interessant om te lezen wat de forummers op literair gebied ook boeit!

Gezien mijn werk op de biebbus kan ik makkelijk en gratis interessante boeken lezen. Als het boek goed genoeg is, dan koop ik het tweedehands bij de Slegte of de ramsj-kelder van Donner Rotterdam [centrum].


Zo heb ik 'Soldaat in Uruzgan', de biografie van Valentino Rossi, 'Handboek Holleeder' [Husken & Lensink] en 'Gijp' al gelezen. Ook het boek van Patrick van der Eem [aanrader!!!!] heb ik gelezen via de biebbus.


Momenteel ben ik bezig met het boek van Moszkowicz 'liever rechtop sterven dan op je knieën leven'...En nogal narcistisch boekwerkje, dat bol staat van dienst 'prestatie's'...Denk niet dat ik het uitleest.


Daarom begonnen aan een juweeltje van een non-fictieve misdaadboek [een beetje een duistere kant van mij, die erg geinterseeerd is in de (Nederlandse) misdaad]... 8) ..."Stille Willem" ook van Lensink. Ben er op topsnelheid erdoorheen gejast, i.t.t. het boek van Maffiamaatje Brammetje M.


Erg indrukwekkend om te lezen, hoe de boven- en onderwereld in elkaar vervlochten werden. Dan vraag je je af of Willem Endstra wel het slachtoffer was van Holleeder. Als je de uitgetypte tapverslagen van de CID [criminele inlichtingen dienst] leest, denk je juist van niet...


Een favoriet heb ik niet echt, al heb ik de "De ontvoering van Alfred Heineken", van Peter R. de Vries meermaals gelezen en al jaren in mijn bezit.

En mag ik meteen mijn slechtste boek aller tijden aangeven? 'Meer dan een dag' van Philomena Bijlhout. God, zo slecht geschreven en iets wat in twee pagina's kan, wordt uitgesmeerd over zes of meer pagina's... ::)  Ik keek al raar op toen ze begon met haar "carrière" bij Rijnmond-TV, want ik dacht dat het over haar toetreding tot de NL-politiek zou gaan. En een geleuter over opa die en oma zus, Jeeeeez!!!


En dan nog die toevoeging 'deels autobiografisch'...huh?! Was het dan ook deels fictie?! :P ...Echt, die pil was niet nodig, Philo! ::)

0634

Citaat van: SDG op 16 oktober 2012 - 08:06:58
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2012 - 23:17:33
Op F1 gebied is Koen Vergeer de messias. Zo gepassioneerd als dat hij schrijft, zie ik maar zelden. Hij heeft maar twee F1 boeken, maar die heb ik ieder dan ook meermaals gelezen.

Ik heb 'Mijn Formule 1' thuis staan. Schitterend boek, inderdaad.

Als je die mooi vond, dan raad ik de Formule 1-fanaat ook zeker aan. Prachtige combi van F1 en jaloersmakende schrijfkunst.