Brexit topic

Gestart door Tuesday, 24 juni 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Robbert65

Nederland gaat het meeste last krijgen van een harde Brexit. Er is inmiddels allang een taskforce aan de gang. De douane moet opgeschaald en er moeten meer mensen bij de grensbewaking. Ze gaan voorlopig de Marrechaussee versterken met "gewone" politiemensen. Maar buiten dat: waar moet het Westland over 6 maanden met al die sla naartoe? :D (gelukkig is er inmiddels flinke handel op gang met Japan....)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Sabai op 24 september 2018 - 09:54:13
Ik ben blij dat we in Nederland tenminste nog een politiek hebben die begrijpen dat je sommige dingen beter niet door een bevolking middels een referendum vol leugens en misleiding moet laten beslissen.  Nu word er een complete bevolking in een economische recessie gestort. De pond staat al bijna lager dan de euro. Goed bezig die Britten.


En de daders zijn keihard weggerend...Farage als de grootste lafbek. Heel veel gillen dat de EU een zooitje was, maar intussen wel geld opstrijken van diezelfde EU. Boris Johnson is net zo'n sukkel die terugdeinsde toen er een leider moest opstaan.


Dit is het gezicht van (dom) populisme.


Niet dat ik 'moeilijkpraterij' steun, maar wat een ellende nu, voor iedereen eigenlijk...

C.G. de Beaufort

Citaat van: Franky R. op 24 september 2018 - 20:32:53
Citaat van: Sabai op 24 september 2018 - 09:54:13
Ik ben blij dat we in Nederland tenminste nog een politiek hebben die begrijpen dat je sommige dingen beter niet door een bevolking middels een referendum vol leugens en misleiding moet laten beslissen.  Nu word er een complete bevolking in een economische recessie gestort. De pond staat al bijna lager dan de euro. Goed bezig die Britten.


En de daders zijn keihard weggerend...Farage als de grootste lafbek. Heel veel gillen dat de EU een zooitje was, maar intussen wel geld opstrijken van diezelfde EU. Boris Johnson is net zo'n sukkel die terugdeinsde toen er een leider moest opstaan.


Dit is het gezicht van (dom) populisme.


Niet dat ik 'moeilijkpraterij' steun, maar wat een ellende nu, voor iedereen eigenlijk...

Oh. Als redactielid, kies je duidelijk voor het afschaffen van het referendum en niet voor het Brexit-deal waarvoor de Brittanen hebben gekozen.

Schaam je, FrankR.

Groet,

C.G. de Beaufort



Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 september 2018 - 21:22:48
Citaat van: Franky R. op 24 september 2018 - 20:32:53
Citaat van: Sabai op 24 september 2018 - 09:54:13
Ik ben blij dat we in Nederland tenminste nog een politiek hebben die begrijpen dat je sommige dingen beter niet door een bevolking middels een referendum vol leugens en misleiding moet laten beslissen.  Nu word er een complete bevolking in een economische recessie gestort. De pond staat al bijna lager dan de euro. Goed bezig die Britten.


En de daders zijn keihard weggerend...Farage als de grootste lafbek. Heel veel gillen dat de EU een zooitje was, maar intussen wel geld opstrijken van diezelfde EU. Boris Johnson is net zo'n sukkel die terugdeinsde toen er een leider moest opstaan.


Dit is het gezicht van (dom) populisme.


Niet dat ik 'moeilijkpraterij' steun, maar wat een ellende nu, voor iedereen eigenlijk...

Oh. Als redactielid, kies je duidelijk voor het afschaffen van het referendum en niet voor het Brexit-deal waarvoor de Brittanen hebben gekozen.

Schaam je, FrankR.

Groet,

C.G. de Beaufort


Hoezo moet IK me schamen, terwijl diegenen die het Britse volk hebben voorgelogen met populistische propaganda de wijk namen?


Overigens heb ik niets gezegd over afschaffen van het referendum. Geen dingen gaan verzinnen, die ik niet heb gezegd AUB...

Sabai

Ik denk dat het sarcastisch bedoeld is. En ik ben wel voor afschaffing van het referendum. Dit omdat een complex onderwerp simpel gezegd je niet met een nee of een ja moet laten beslissen door mensen die er geen kennis van hebben en vanuit een gevoel stemmen.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 25 september 2018 - 07:18:49
Ik denk dat het sarcastisch bedoeld is. En ik ben wel voor afschaffing van het referendum. Dit omdat een complex onderwerp simpel gezegd je niet met een nee of een ja moet laten beslissen door mensen die er geen kennis van hebben en vanuit een gevoel stemmen.


Als Beaufort het zo heeft bedoeld..Ok!


Ik vind een referendum doorgaans geen probleem. Het grootste probleem in het gedoe rond de Brexit waren de leugens van de voorstanders EN het feit dat de voorstemmers zich nauwelijks oriënteerden op de mogelijke consequenties...


Tekenend was dat NA de uitslag van de Brexit-referendum, een heleboel mensen op Google gingen checken wat een Brexit nu precies inhoudt. Op vakantie in Thailand sprak ik met een oudere Welshman die er niet bij kon dat mensen in de UK "zo stupide waren om te vallen voor loze beloftes", Zijn eigen woorden...


En ik werk in de transport. Hoe 'leuk'is dat indien er een zending naar of van de UK komt? Voor mij komt het zeer dichtbij. Vandaar mijn heftige reactie... :-X
[size=78%] [/size]


Sabai

Alle Britten die ik het afgelopen jaar gesproken heb van mijn eigen generatie zijn allemaal tegen en vrezen voor de toekomst van hun kinderen.

Jozef

Als niet-Brit hoop ik in elk geval dat ze niet op hun stappen terugkeren. Ik zei een jaar voor het referendum dat ze wat mij betreft konden vertrekken, ik zei het net na het referendum en ik zeg het nu nog steeds.

Dat de Europese Unie een slecht werkende constructie is, is in niet verwaarloosbare mate te danken aan de Britten die er sinds hun toetreding een sport van hebben gemaakt om Europese samenwerking zo veel mogelijk te saboteren en tegen te houden. De reden daarvoor is dat het Britse volk nooit in grote mate een voorstander is geweest van hun EU-lidmaatschap.

Je moet je het volgende afvragen: dat 51 of 52% van een bevolking kiest om eruit te stappen, is best een magere basis om dat ook effectief te doen. Maar draai dat eens om: als nu 52% van het land vóór het lidmaatschap is... wil je dan echt met zo'n partij een verregaande samenwerking? Je trouwt toch ook niet met iemand die voor 52% ja zegt?

Een groot land als Groot-Brittannië dat veel te zeggen krijgt in de EU, maar eigenlijk maar voor de helft lid wil zijn, dat werkt alleen maar averechts.

Ik ben voor een hechte handelsrelatie met het VK, maar tegen hun EU-lidmaatschap.

(Dit is mijn perspectief als EU-burger. Als ik zelf een Brit was, zou ik wel voor EU-lidmaatschap zijn.)