Road to Brazil! WK kwali's

Gestart door T.Nuvolari, 08 september 2012 - 10:13:46

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Inderdaad. België speelde een goeie match en toch konden ze tegen een ontstellend zwak Schotland pas na 20min de bal in doel krijgen. Benteke en Kompany scoorden op 2min de 2 enige goals. Het had eigenlijk 10-0 moeten zijn als je alle goeie kansen bij elkaar telt. We gaan echter niet klagen 10 op 12, het is anders geweest. Kroatië heeft evenveel punten, nr.3 staat al op 6 punten. Good vibes dus, maar we gaan nog nie juichen.

Jehoentelaar

Ik geef Kroatië als ik eerlijk ben meer kans op de zege in de poule. België heeft nog vaak van die vlagen dat het opeens nergens op lijkt, Kroatië is wat stabieler. Desalniettemin is en blijft het voetbal. Zou het mooi vinden, de Rode Duivels weer op een eindronde.

Wizard


gloudiesaurus

Toch heeft België een mooi lichting nu! Hiermee moeten ze het WK toch wel gaan halen, weer falen zou schandalig zijn........

En Nederland heeft hele goede zaken gedaan tegen Roemenië. Al heb ik nog altijd het gevoel dat we als tegen een sterkere tegenstander het erg zwaar krijgen. Ben benieuwd naar de vriendschappelijke wedstrijd van Duitsland en Italië die nog komen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

2, eerder flauwe, matchen en 2 overwinningen tegen Macedonië. Enkel jammer dat Kroatië in 87ste min nog wint van Wales, anders alleen eerste in de groep. Maar kom, punten binnen en Brazilië is nog niet weg.

Jehoentelaar

Dat wordt wel een enorme kraker tussen de Rode Duivels en de Kroaten. Ik kijk er als Nederlander naar uit, zou mooi zijn om de beide lage landen weer op een eindtoernooi te hebben. Laatste keer was immers alweer in 2000.

Jehoentelaar

België is zojuist begonnen in eigen land tegen Servië. Ondertussen leidt Schotland na bijna veertig minuten met 0-1 in Kroatië, wat voor de Rode Duivels een mooie opsteker is als dit na 90 minuten ook nog het geval is.

Fabian

Die Belgen gaan het wel halen hoor. Die hebben een goed elftal.

T.Nuvolari

#23
Mooie 1-2 overwinning voor onze duivels. Eerste en beste helft heb ik via de autoradio moeten volgen, maar dat kon de pret niet drukken. Kroatië kwam nog wel opzetten de 2de helft en scoorden 10min voor tijd nog ééntje. Te laat zo bleek, na 12j nog eens een WK met Belgen. Ik heb al zeker 3 dagen vakantie in juni. Dinsdag voor 28 op 30 punten gaan tegen Wales.

What about Nederland? 8-1 dat moet leuk zijn geweest.

Kootje

#24
CitaatWhat about Nederland? 8-1 dat moet leuk zijn geweest.

Was zeker leuk. Was erbij, had kaarten gewonnen, en heb me prima vermaakt. De Hongaren daarentegen .... ::)


Had trouwens nog wel meer kunnen zijn dan "een schamele" 8-1, 'n afgekeurde goal, 2 ballen op de paal en 1 op de lat. Begin me nu af te vragen of die keeper überhaupt wel iets tegen heeft gehouden. ;D

Wat ik me ook af afvraag, is of dat afgekeurde doelpunt ook echt buitenspel was. Zat er redelijk dicht op (hoekvak lange zijde, onderste ring), maar twijfel daar echt aan. Helaas zenden ze van dat soort incidenten nooiit geen herhaling uit in het stadion. Net als met die penalty voor Hongarije. Waar ik zat kon ik goed zien dat het hands was, maar zat je aan de andere klant van het stadion dan vroeg je je toch echt af waar die pingel voor gegeven werd. Een herhaling op de grote schermen zou dan toch wel fijn zijn geweest.  :-\

Jehoentelaar

De Hongaarse achterhoede was lachwekkend, dat redt het ook in de Eredivisie niet. Wel een topprestatie van België, leuk dat ze er weer bij zijn. Duitsland en Zwitserland zijn gisteren ook gekwalificeerd wat Europa betreft.

SDG

Vanavond eens uit nieuwsgierigheid de FIFA-website bekeken. Leuk voor de Nederlanders dat Oranje er volgend jaar ook weer bij is, maar veel zegt het mij uiteraard allemaal niet...  8)

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 17 oktober 2012 - 00:37:57Ik geef Kroatië als ik eerlijk ben meer kans op de zege in de poule. België heeft nog vaak van die vlagen dat het opeens nergens op lijkt, Kroatië is wat stabieler.

Leuk om dit een jaar later terug te lezen. Precies het omgekeerde is gebleken, België alles gewonnen tot kwalificatie zeker was, en Kroatië echt een paar hele slechte wedstrijden gespeeld en de bondscoach aan de deur gezet. :P

Jehoentelaar

Haha ja, tijden veranderen. België is geweldig gegroeid in de tussentijd, al is het afwachten hoe ze het straks op het WK zelf doen. Denk dat het EK van 2016 in Frankrijk wel een mooie kans kan zijn om echt wat neer te zetten.

Perton

Japan, Ivoorkust en Griekenland. Prima poule, overleven we wel.