Sepang: cijfer voor de race

Gestart door 0634, 25 maart 2012 - 13:29:57

« vorige - volgende »

Wat vond jij ervan?

10
0 (0%)
9
6 (28.6%)
8
8 (38.1%)
7
4 (19%)
6
1 (4.8%)
5
2 (9.5%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 01 april 2012 - 13:29:57

Jozef

Wat had het rubber er vandaag mee te maken? Leek me toch eerder het weer te zijn dat alles door elkaar gooide.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 19:59:53
Citaat van: Enzo op 25 maart 2012 - 19:55:00
Heb nog niet de hele race gekeken, maar ik ben verbaasd over de hoge scores die jullie het geven.
Dit is toch geen racen meer met die Pirelli's, echt waardeloos.
Dit is niet racen maar pacen....


Maar volgens mij vinden we het allemaal leuk om naar te kijken. Dat is misschien ook wel belangrijk als je thuis op de bank zit.

Precies.
Mij boeit 't geen zier dat ze iets langzamer rijden dan ze eigenlijk kunnen om rubber te sparen.
Dat is voor mij niet zichtbaar.
Wat wel zichtbaar is zijn de gevechten die oa door dit rubber ontstaan.
En dat is nou net waar ik voor kijk.

Fabian

Citaat van: Enzo op 25 maart 2012 - 20:08:36
Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 19:59:53
Citaat van: Enzo op 25 maart 2012 - 19:55:00
Heb nog niet de hele race gekeken, maar ik ben verbaasd over de hoge scores die jullie het geven.
Dit is toch geen racen meer met die Pirelli's, echt waardeloos.
Dit is niet racen maar pacen....


Maar volgens mij vinden we het allemaal leuk om naar te kijken. Dat is misschien ook wel belangrijk als je thuis op de bank zit.

Nou, ik vind er anders weinig aan zo. Constructeurs besteden miljoenen aan de auto's en elke schroefje gaat in de windtunnel, maar waarvoor eigenlijk? Je wilt namelijk niet te hard gaan of teveel downforce hebben, want anders pleuren je banden meteen uit elkaar.
De lage middenmoot domineerde de racepace t.o.v. de gevestigde orde, dankzij dit vage rubber.
Maar het geeft wel aan dat ze in de middenmoot goed inspelen op de Pirelli's. Misschien dat de topteams daar iets van kunnen leren dus dat ze goed met rubber omgaan en toch hun snelheid kunnen behouden. Lijkt me dat daar toch een goede middenweg in moet zijn te vinden voor topteams.

Enzo

Citaat van: Jozef op 25 maart 2012 - 20:14:34
Wat had het rubber er vandaag mee te maken? Leek me toch eerder het weer te zijn dat alles door elkaar gooide.

Er zat toch helemaal geen pace in, bijna alle toppers waren aan het harken behalve één topper in een slechte auto.
Dat had weinig met het weer te maken, maar de banden waren de oorzaak waarom de topteams geen snelheid hadden.
De regen heeft het wat uitvergroot, maar in Melbourne viel het me ook al op dat er niet mee te pushen valt.

Jozef

Moh, volgens mij is die McLaren gewoon helemaal niet zo goed in de regen (stijve auto zoals Wizard al aanbracht in een andere topic) en toen het weer droog was, reed Hamilton al zo ver achter dat hij volgens mij niet meer pushte (die 12 seconden op Perez maak je toch niet meer goed in 12 ronden).

Ik ben absoluut geen fan van het bandencircus van Pirelli maar vandaag vind ik niet dat je Pirelli ergens de schuld van kunt geven.

Enzo

Citaat van: Kootje op 25 maart 2012 - 20:18:21
Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 19:59:53
Citaat van: Enzo op 25 maart 2012 - 19:55:00
Heb nog niet de hele race gekeken, maar ik ben verbaasd over de hoge scores die jullie het geven.
Dit is toch geen racen meer met die Pirelli's, echt waardeloos.
Dit is niet racen maar pacen....


Maar volgens mij vinden we het allemaal leuk om naar te kijken. Dat is misschien ook wel belangrijk als je thuis op de bank zit.

Precies.
Mij boeit 't geen zier dat ze iets langzamer rijden dan ze eigenlijk kunnen om rubber te sparen.
Dat is voor mij niet zichtbaar.
Wat wel zichtbaar is zijn de gevechten die oa door dit rubber ontstaan.
En dat is nou net waar ik voor kijk.

Tja, ieder heeft zijn eigen beleving natuurlijk, maar dit stoort mij echt enorm. Ik hou van rijders zoals Schumacher en Hamilton, rijders die rondje na rondje verschikkelijk kunnen pushen en zo een race naar zich toe kunnen trekken. Vechten op het scherpste van de snede en op de limiet van de auto, dat is wat beloond zou moeten worden en niet degene die met een fluwelen voetje de race weet uit te rollen.

Gerard

Ik snap alle negativiteit niet zo eigenlijk? Zijn jullie zó kritisch?  ;D
We hebben een mooie onvoorspelbare race gezien,met veel inhaal acties.. Tuurlijk, een aantal coureurs, waar velen van jullie fan van zijn, hebben niet goed gescoord, maar dat is toch niet erg? Ik heb me kostelijk vermaakt tijdens de race.. (ondanks dat Rosberg een draak van een race reed, ik ben wel fan van hem) maar....
De constante dreiging van weer een bui, wanneer wisselen nar slicks, wie spint nu weer van de baan.... Ja, ik vond het wel een 9 waard...

Kootje

Citaat van: Gerard op 25 maart 2012 - 20:40:18
Ik snap alle negativiteit niet zo eigenlijk? Zijn jullie zó kritisch?  ;D
We hebben een mooie onvoorspelbare race gezien,met veel inhaal acties.. Tuurlijk, een aantal coureurs, waar velen van jullie fan van zijn, hebben niet goed gescoord, maar dat is toch niet erg? Ik heb me kostelijk vermaakt tijdens de race.. (ondanks dat Rosberg een draak van een race reed, ik ben wel fan van hem) maar....
De constante dreiging van weer een bui, wanneer wisselen nar slicks, wie spint nu weer van de baan.... Ja, ik vond het wel een 9 waard...

Nee ..... niet meer dan 'n 8+ ;)
Voor de rest ben ik het volledig met je eens.  :)

Enzo

Ik ga de race nog eens volledig kijken, misschien draai ik wat bij... ::)

Gerard

Sla dan dat uur rode vlag periode over Enzo.. ;)

T.Nuvolari

Overslaan? Niks van, no pain no gain!

Franky R.


Edwin90

9! Leuke race, alleen jammer inderdaad de de finale een beetje met een sisser afliep door de schuiver van Perez.

De rode vlag was geloof ik niet zó lang nodig, hooguit op het zwaarst van de bui. Als je de race uit 2001 terugkijkt zie je dat het daar bijna net zo hard regent en dat ze gewoon achter de SC doorrijden. Er schuift er hier en daar wel 1 af, maar dan kun je zien wie z'n hoofd koel houdt.

Kootje

#28
Citaat van: Edwin90 op 26 maart 2012 - 08:13:44
De rode vlag was geloof ik niet zó lang nodig, hooguit op het zwaarst van de bui. Als je de race uit 2001 terugkijkt zie je dat het daar bijna net zo hard regent en dat ze gewoon achter de SC doorrijden. Er schuift er hier en daar wel 1 af, maar dan kun je zien wie z'n hoofd koel houdt.

::) Werd die niet voortijdig afgevlagd ?? :-\

Ben het met je eens dat die rode vlag iets te lang duurde.
Als je direct weer op inters kan rijden, is de baan allang "droog" genoeg.
Maar goed, dat zal wel iets met veiligheid zijn, want dat was vorig jaar in Canada niet anders.

Misschien doen ze dit zodat er bij 'n volgende bui niet direct weer 'n code rood volgt ??
Zeg ook maar wat hoor, weet 't ook niet.

Vieze baas

Als er echt rivieren over de baan stromen dan is een rode vlag goed. Maar ze zijn de laatste jaren zo sissy geworden met in regen rijden. Het is toch juist mooi als er een paar afstuiteren in de regen, geeft nog wat verrassende uitslagen.