De gevolgen van de crisis

Gestart door 0634, 21 januari 2012 - 22:00:28

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 21:09:52
Ik lees dat je geen goede ervaringen hebt met nulurencontracten vandaar dat ik je laat zien dat het niet alleen maar kommer en kwel is. En ja, tegenwoordig vaak de springplank naar een vaste aanstelling. De tijden dat werkgevers wapperde met halfjaarcontracten, jaarcontracten of contracten voor onbepaalde tijd ligt achter ons. Niet dat het onmogelijk is maar de tendens is oproep. En vanaf dat podium kan zich een kans voordoen. Vandaar dat ik zeg, wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.


Wat is het nut van het "laten zien", als iemand ergens geen goede ervaringen mee heeft? Jij snapt het echt niet, he?!
Maar goed..ik laat je maar in de waan... ::)

Sabai

#166
--

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 17 september 2014 - 10:29:22
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 21:09:52
Ik lees dat je geen goede ervaringen hebt met nulurencontracten vandaar dat ik je laat zien dat het niet alleen maar kommer en kwel is. En ja, tegenwoordig vaak de springplank naar een vaste aanstelling. De tijden dat werkgevers wapperde met halfjaarcontracten, jaarcontracten of contracten voor onbepaalde tijd ligt achter ons. Niet dat het onmogelijk is maar de tendens is oproep. En vanaf dat podium kan zich een kans voordoen. Vandaar dat ik zeg, wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.


Wat is het nut van het "laten zien", als iemand ergens geen goede ervaringen mee heeft? Jij snapt het echt niet, he?!
Maar goed..ik laat je maar in de waan... ::)

Om juist aan te geven dat het wel kan. Als je ergens geen goede ervaringen mee hebt betekent dat niet dat niemand dat kan hebben.

Wings

Precies.

@Sabai: PB ontvangen. Thanks! ;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2014 - 12:55:30
Citaat van: Franky R. op 17 september 2014 - 10:29:22
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 21:09:52
Ik lees dat je geen goede ervaringen hebt met nulurencontracten vandaar dat ik je laat zien dat het niet alleen maar kommer en kwel is. En ja, tegenwoordig vaak de springplank naar een vaste aanstelling. De tijden dat werkgevers wapperde met halfjaarcontracten, jaarcontracten of contracten voor onbepaalde tijd ligt achter ons. Niet dat het onmogelijk is maar de tendens is oproep. En vanaf dat podium kan zich een kans voordoen. Vandaar dat ik zeg, wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.


Wat is het nut van het "laten zien", als iemand ergens geen goede ervaringen mee heeft? Jij snapt het echt niet, he?!
Maar goed..ik laat je maar in de waan... ::)

Om juist aan te geven dat het wel kan. Als je ergens geen goede ervaringen mee hebt betekent dat niet dat niemand dat kan hebben.


Accoord, maar dat heb ik ook niet gezegd...ik betrok het slechts op de branches waarvoor ik in aanmerking zou kunnen komen. Wing maakt er een algemeenheid van en dat klopt niet...Hopelijk ben ik zo duidelijker. :)

Wings

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 20:40:08Om ontopic te gaan, door de boycot van de Russen worden projecten van een klant geparkeerd. Men wilt de kat uit de boom kijken. Het dwarsboomt een kans die ik zou krijgen: studie/stage en 2 jaren voorzien van werk. Ik zou over 2 weken beginnen dus nu even afwachten wat gaat gebeuren. Wel jammer natuurlijk.

Gisteren vernomen dat ik toch de opleiding ga doen! Kanttekening is dat van huis werken een mogelijk gevolg is.

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 september 2014 - 07:14:16
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 20:40:08Om ontopic te gaan, door de boycot van de Russen worden projecten van een klant geparkeerd. Men wilt de kat uit de boom kijken. Het dwarsboomt een kans die ik zou krijgen: studie/stage en 2 jaren voorzien van werk. Ik zou over 2 weken beginnen dus nu even afwachten wat gaat gebeuren. Wel jammer natuurlijk.

Gisteren vernomen dat ik toch de opleiding ga doen! Kanttekening is dat van huis werken een mogelijk gevolg is.


Gefeliciteerd! Toch mooi dat je opleiding doorgaat. Je kunt nooit te weinig opleidingen en/of cursussen gevolgd hebben zeg ik altijd...Het moet wel financieel te behappen zijn, maar je werkgever betaald?


En waarom is vanuit huis werken een 'kanttekening'?

0634



Wings

Citaat van: Franky R. op 19 september 2014 - 15:05:06
Citaat van: Wings op 19 september 2014 - 07:14:16
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 20:40:08Om ontopic te gaan, door de boycot van de Russen worden projecten van een klant geparkeerd. Men wilt de kat uit de boom kijken. Het dwarsboomt een kans die ik zou krijgen: studie/stage en 2 jaren voorzien van werk. Ik zou over 2 weken beginnen dus nu even afwachten wat gaat gebeuren. Wel jammer natuurlijk.

Gisteren vernomen dat ik toch de opleiding ga doen! Kanttekening is dat van huis werken een mogelijk gevolg is.


Gefeliciteerd! Toch mooi dat je opleiding doorgaat. Je kunt nooit te weinig opleidingen en/of cursussen gevolgd hebben zeg ik altijd...Het moet wel financieel te behappen zijn, maar je werkgever betaald?


En waarom is vanuit huis werken een 'kanttekening'?

Van hui (af). Niet vanuit huis. ;) Kortom, waar werk ik, word ik ingezet. Of dat nu op een booreiland is, of in het uiterste noorden of zuiden, ik mag er heen.

0634

Ik dacht ook dat je van (uit) huis bedoelde. Maar zoals jij het nu zegt kan het ook inderdaad ;D

Perton

Ik snapte je wel, Wings. Just sayin'.

Franky R.

Citaat van: Wings op 21 september 2014 - 08:34:58
Citaat van: Franky R. op 19 september 2014 - 15:05:06
Citaat van: Wings op 19 september 2014 - 07:14:16
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 20:40:08Om ontopic te gaan, door de boycot van de Russen worden projecten van een klant geparkeerd. Men wilt de kat uit de boom kijken. Het dwarsboomt een kans die ik zou krijgen: studie/stage en 2 jaren voorzien van werk. Ik zou over 2 weken beginnen dus nu even afwachten wat gaat gebeuren. Wel jammer natuurlijk.

Gisteren vernomen dat ik toch de opleiding ga doen! Kanttekening is dat van huis werken een mogelijk gevolg is.


Gefeliciteerd! Toch mooi dat je opleiding doorgaat. Je kunt nooit te weinig opleidingen en/of cursussen gevolgd hebben zeg ik altijd...Het moet wel financieel te behappen zijn, maar je werkgever betaald?


En waarom is vanuit huis werken een 'kanttekening'?

Van hui (af). Niet vanuit huis. ;) Kortom, waar werk ik, word ik ingezet. Of dat nu op een booreiland is, of in het uiterste noorden of zuiden, ik mag er heen.


Oh, dat...Maar dan werkt dik 90% van mensen van huis... :P


Maar je doelt op detachering oid? Zelf heb ik internationaal gereden. Een hele avontuur wat je wel moet liggen, natuurlijk. Vandaar dat ik er anders tegen aan kijkt.


Dus dat van huis vind ik niet echt bezwaarlijk. Dat zou het natuurlijk wel zijn als ik vader was en dus een gezin thuis zou hebben. Dan denk je er wat langer over na.

Wings

Niet wenselijk maar ook niet bezwaarlijk. Heb wel vaker in hotels geleefd. Soms maanden aaneen (weekend thuis). Maar goed, daarvoor ben je niet getrouwd vind ik. Dus hoop toch wel dat werk wordt gevonden in de regio. Maar als het echt niet anders is, jammer dan.