Kevin Abbring topic

Gestart door gloudiesaurus, 14 januari 2012 - 00:14:25

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

CitaatVolkswagen Motorsport heeft de Nederlander Kevin Abbring en de Noor Andreas Mikkelsen geselecteerd voor het Volkwagen Junior Programma. De twee jonge coureurs delen komend seizoen de tweede Skoda Fabia S2000 van het team waar Sébastien Ogier kopman is.

Volkswagen keert in 2013 terug in het WRC met de Polo R. Ter voorbereiding is het team sinds vorig jaar actief met een Fabia S2000 van dochtermerk Skoda. Gedurende 2011 kregen verschillende coureurs de gelegenheid zich in de kijker te rijden. Abbring maakte veel indruk in Wales en dat leverde hem een vaste aanstelling op voor dit seizoen.   

"Kevin heeft het fantastisch gedaan in de Rally van Wales", aldus Kris Nissen, de teambaas van Volkswagen Motorsport. "Wij denken dat hij één van de beste jonge rallyrijders ter wereld is. We zijn er zeker van dat hij net als in Groot Brittannië fantastische prestaties zal leveren."

Abbring, die volgende week in Monte Carlo het jaar aftrapt, moet de auto weliswaar delen met Mikkelsen, maar grijpt de kans met beide armen aan. "Het is een enorme eer om in hetzelfde team te zitten als Ogier", zegt hij. "Ik schaar Sebastien tot de topdrie rallycoureurs van dit moment. Van hem kan ik veel leren. Net als zijn navigator Julien Ingrassia is het een bovendien een heel aardige collega."

Abbring timmert stevig aan de weg! Ben benieuwd wat hij dit jaar kan laten zien in de Skoda.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

http://www.wrc.com/news/ogier-targets-podium-on-2013-opener/?fid=17081

Ogier is er blijkbaar klaar voor. Krijgen we vanaf volgend jaar eindelijk eens wat serieuze concurrentie voor Citroën en Sébastien Loeb? De rallysport zou het goed kunnen gebruiken!

Fabian

Citaat van: SDG op 24 juli 2012 - 17:54:55
http://www.wrc.com/news/ogier-targets-podium-on-2013-opener/?fid=17081

Ogier is er blijkbaar klaar voor. Krijgen we vanaf volgend jaar eindelijk eens wat serieuze concurrentie voor Citroën en Sébastien Loeb? De rallysport zou het goed kunnen gebruiken!
Inderdaad. De rallysport is een beetje saai geworden met die dominantie van Loeb.

SDG

Ondertussen is bekend geraakt dat 2012 het laatste volledige rallyseizoen van Loeb wordt. In 2013 zal hij nog een beperkt programma afwerken en vanaf 2014 zou hij naar verluidt de switch naar de touringcars willen maken. Neem daarbij nog de entree van Volkswagen vanaf volgend jaar en de aangekondigde comeback van Hyundai, en misschien breken er opnieuw enkele vette jaren aan voor de rallysport?

Fabian

Citaat van: SDG op 06 oktober 2012 - 12:02:40
Ondertussen is bekend geraakt dat 2012 het laatste volledige rallyseizoen van Loeb wordt. In 2013 zal hij nog een beperkt programma afwerken en vanaf 2014 zou hij naar verluidt de switch naar de touringcars willen maken. Neem daarbij nog de entree van Volkswagen vanaf volgend jaar en de aangekondigde comeback van Hyundai, en misschien breken er opnieuw enkele vette jaren aan voor de rallysport?
Zou mooi zijn. Weer wat spanning in het WRC, nieuwe merken. Ik vind rallysport nog steeds supervet, maar ben het steeds minder gaan kijken omdat ik het niet meer zo spannend vond...

SDG

Kleine verrassing. Jari-Matti Latvala riijdt volgend jaar naast Ogier voor Volkswagen.

http://www.wrc.com/news/volkswagen-signs-latvala/?fid=17675

Over Abbring wordt echter in alle talen gezwegen...

gloudiesaurus

Vroeg me ook al af wat dit nu betekent voor Abbring ...

Op een Duitse site vond ik dit:

CitaatVolkswagen bereitet sich auf den WRC-Einstieg im kommenden Jahr vor. Wer neben Sebastien Ogier den zweiten Polo R WRC fahren wird, ist immer noch offen. Derzeit wird auch an einer Lösung für die beiden Juniorfahrer gearbeitet. Die Chancen sind groß, dass Andreas Mikkelsen und Kevin Abbring auch im nächsten Jahr am Steuer eines Skoda Fabia S2000 sitzen werden. "Es ist billiger diese Autos einzusetzen als den Polo", wird eine VW-Quelle, die ungenannt bleiben will, von 'Autosport' zitiert.

"Die Fahrer würden trotzdem gute Erfahrungen bei den Rallyes sammeln können. Es ist noch nicht sicher, aber es sieht danach aus, dass wir auch im kommenden Jahr ein oder zwei Fabias haben werden." Im Laufe der Saison wird VW aller Wahrscheinlichkeit einen dritten Polo einsetzen. "Das Angebot liegt derzeit bei Andreas und es sieht danach aus, dass er ab Portugal in einem dritten Polo sitzen wird. Es sieht auch danach aus, dass Kevin bleiben wird, aber sein Programm steht noch nicht fest."

Hierin staat dat Abbring junior - rijder blijft en met de Fabia mag blijven rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 13 februari 2013 - 19:54:38
Citaat van: Fabian op 13 februari 2013 - 19:08:20
Abbring heeft zijn contract ingeleverd bij Volkswagen.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1885971483/Abbring+heeft+contract+bij+Volkswagen+ingeleverd.aspx

Waarom levert hij dat mooie contract in?
JA dat vroeg ik me ook af. Dus ik dacht dan kijk ik effe op zn site, maar der staat geen uitleg bij. Ben benieuwd waarom want dit was voor hem toch een goede kans geweest.

Sphinx

Bij Omroep brabant viel te lezen dat hij geen perspectief meer zag bij VW. Mikkelsen bestuurt een paar rally's de derde Polo, Wiegand mag voor het thuispubliek in die auto rijden en de Fabia's zijn verkocht. Eentje aan Wiegand die er mee in het WRC2 rijdt, twee aan een Tsjechisch team dat in de ERC rijdt. Er viel dus niks meer te rijden dit jaar.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 14 februari 2013 - 10:46:38
Bij Omroep brabant viel te lezen dat hij geen perspectief meer zag bij VW. Mikkelsen bestuurt een paar rally's de derde Polo, Wiegand mag voor het thuispubliek in die auto rijden en de Fabia's zijn verkocht. Eentje aan Wiegand die er mee in het WRC2 rijdt, twee aan een Tsjechisch team dat in de ERC rijdt. Er viel dus niks meer te rijden dit jaar.

Ja lees dat ook in Autosport Magazine, VW zou daarnaast zelf hebben aangegeven dat Abbring dit jaar niet aan rijden zou toekomen.
Jammer hoor, vond dat hij het tot nu toe toch niet slecht deed.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Sphinx op 14 februari 2013 - 10:46:38
Bij Omroep brabant viel te lezen dat hij geen perspectief meer zag bij VW. Mikkelsen bestuurt een paar rally's de derde Polo, Wiegand mag voor het thuispubliek in die auto rijden en de Fabia's zijn verkocht. Eentje aan Wiegand die er mee in het WRC2 rijdt, twee aan een Tsjechisch team dat in de ERC rijdt. Er viel dus niks meer te rijden dit jaar.

Bovendien mag hij zolang hij contractueel aan VW gebonden is niet op andere aanbiedingen ingaan, zo staat ook in het artikel te lezen. Als je dan weet dat je er sowieso niet moet op rekenen dit jaar in actie te komen, is de ontbinding van het contract dan ook de meest logische oplossing.

Sphinx

Topic mag wel in "Kevin Abbring topic" veranderd worden  ;)

Kevin heeft trouwens weer onderdak gevonden. Sainteloc, het opleidingsteam van Peugeot dat met Craig Breen uitkomt in het ERC, heeft hem een Peugeot 208 R2 beschikbaar gesteld voor de Peugeot 208 Cup. Die bestaat uit zes rally's in Frankrijk en als afsluiter de Rally de Condroz in België. De winnaar kan volgend jaar voor Peugeot Sport rijden in de nieuwe 208 T16 die nu ontwikkeld wordt. De eerste rally is al dit weekend in Frankrijk, de rally des Causses op 5 april
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Wel wat minder dan Volkswagen, maar goed dat hij weer aan de bak komt.

Ik zal de naam van het topic veranderen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is