Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Wizard op 08 maart 2012 - 22:03:21
Citaat van: Enzo op 08 maart 2012 - 19:58:16
CitaatMaar goed, denk dat iedereen wel had voorspelt dat Italianen aan het roer bij Ferrari alleen maar slecht kon aflopen. Daarom ben ik persoonlijk niet zo fan van Italianen, te arrogant en zelfverzekerd.

Zeg maatje, doe jij eens even rustig. Je spreekt hier met een halve Italiaan en volgens mij ben ik niet de enige hier op het forum.  ::)

Wie nog meer?

Tja, kom er even niet op. Was een beetje een vage kerel... ;)


0634

Ik ken hem. Is een dubieuze en rare vent ;).

Wizard

Heren,

Mag ik jullie er aan herinneren dat jullie een voorbeeld functie hebben en ons moeten voorgaan in het ontopic posten??

Dank.

En ik ben bloedserieus!!!!!!!!

0634


Wizard

Beter. :P

Maar goed, om de voorbeeldmember uit te hangen, ik ben wel erg benieuwd waar Ferrari nu staat. De omslag medio jaren 90 kwam nadat het roer om ging en de regie uit handen werd gegeven aan specialisten die gestructureerd te werk gingen. En Italianen zijn chaoten. Daarmee insinueer ik niet dat het totaal niks meer kan worden maar dat het meer tijd behoeft. ;)

0634

Maar dat is logisch. Na jaren van succes, is het gehele team, de hele organisatie, eigenlijk op de schop gegaan. Vergeet niet dat het ook lang heeft geduurd voordat er echt weer wat stond. Ik geloof (uit mijn hoofd) dat Todt in 93 begon met reorganiseren en pas in 2000 was er de eerste titel.

Wizard

Dat is waar alleen trok Todt Ferrari uit een diep dal waar de huidige organisatie in een gespreid bedje terecht kwam. Nou ja, misschien ook niet helemaal waar omdat het grootste deel vertrok maar hoe dan ook, ik zie Ferrari langzaam afglijden daar waar Todt de juiste mensen om zich heen verzamelde en progress boekte. Zo verlieten Ron Dennis (en Haug deels deels) ook McLaren zonder al te veel consequenties. Ik denk dat het sleutelwoord 'structuur' is.

0634

nou ja, bij McLaren is niet het hele team en organisatie verandert, bij Ferrari wel. Bovendien ben ik heel benieuwd hoe het met McLaren verder gaat als ze moeten gaan betalen voor de Mercedes motoren en misschien niet meer dezelfde krijgen als Mercedes zelf. Gaan ze misschien naar een andere levernacier en dat zal ook een terugslag op kunnen leveren. Alleen de ene teambaas vervangen voor een ander is minder ingrijpend als in een paar jaar tijd je hele organisatie op de schop gooien zoals Ferrari deed.

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 maart 2012 - 22:13:15
Heren,

Mag ik jullie er aan herinneren dat jullie een voorbeeld functie hebben en ons moeten voorgaan in het ontopic posten??

Dank.

En ik ben bloedserieus!!!!!!!!
En ik volg hun voorbeeld door te denken dat ze helemaal gelijk hebben over deze persoon ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik vind het eigenlijk te makkelijk om het vertrek van Todt, Byrne, Brawn en Schumacher als oorzaak aan te wijzen.
Oke .... dit waren sleutelfiguren die aan de basis stonden van de grote successen in de beginjaren 2000.
En ja, Todt had de regie strak in handen, Byrne was 'n topontwerper, Brawn 'n meesterstrateeg en Schumacher van de buitenste buitencategorie.

Maar de mensen die deze functies overnamen liepen ook al even mee bij Ferari.
Zij wisten precies hoe de organisatie in elkaar stak en wat voor denk-en werkwijzen er gehanteerd werden.
Dat zou dus nooit de oorzaak mogen zijn van hun chaotische en paniekerige optreden bij de minste geringste tegenslag.
Nee, blijkbaar zit er toch iets in de aard van de gemiddelde Italiaan.    SORRY ENZO, WIZZARD !!!

Sabai

#746
Citaat van: Wizard op 08 maart 2012 - 22:02:56
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 18:31:58
Ik denk dat wat er bedoelt word, dat Ferrari zonder EBD de beste auto had. Als ze van uit die basis verder werkte was hun auto niet heel slecht. Gezien zij juist die wedstrijd wonnen.
Zeze
Goed punt echter denk ik dat het temeer te maken had met het wegvallen van grip en een stukje onbalans. Ineens reageert de auto compleet anders. Probeer dan maar eens de optimale afstelling te vinden.

/////////
Ze hadden die race niet de beste auto maar een mazzel dat RBR een fout maakte, en ja als je dan ook nog eens Alonso achter het stuur heb die getergd is ja dan win je wel. Maar die overwinning komt voor mij volledig op Alonso zijn conto.

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 09:24:28
Ik vind het eigenlijk te makkelijk om het vertrek van Todt, Byrne, Brawn en Schumacher als oorzaak aan te wijzen.
Oke .... dit waren sleutelfiguren die aan de basis stonden van de grote successen in de beginjaren 2000.
En ja, Todt had de regie strak in handen, Byrne was 'n topontwerper, Brawn 'n meesterstrateeg en Schumacher van de buitenste buitencategorie.

Maar de mensen die deze functies overnamen liepen ook al even mee bij Ferari.
Zij wisten precies hoe de organisatie in elkaar stak en wat voor denk-en werkwijzen er gehanteerd werden.
Dat zou dus nooit de oorzaak mogen zijn van hun chaotische en paniekerige optreden bij de minste geringste tegenslag.
Nee, blijkbaar zit er toch iets in de aard van de gemiddelde Italiaan.    SORRY ENZO, WIZZARD !!!

Toch som je hierboven toch aardig de oorzaak op volgens mij.
Ik ben ook van mening dat elk land zijn eigen beleidscultuur heeft en dat die van de Italiaanse niet zo structueel is als Duitsers b.v. Maar dom zijn ze zeker niet alleen is het in de F1 van Mega belang de juiste mensen op de juiste plek te hebben. En dat is nu niet het geval geloof ik.